آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

ثبت دستگاه، صرفاً در گمرک

مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می‌کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود. پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا 3 ماه پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیepl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

 

مرحله دوازدهم:

پس از ارسال اطلاعات به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده در مرحله 4 ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه مراحل از طریق کارتابل آموزش داده می‌شود.

 

مرحله سیزدهم:

پس از ورود به کارتابل خود در سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir، وارد بخش "اطلاعات ثبت مسافری" می‌شویم. سپس بر روی گزینه "کلیک کنید" در جلوی اطلاعات گوشی مذکور کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهاردهم:

در این مرحله وارد صفحه نمایش اطلاعات دستگاه خود می‌شوید. در صورتی که تمامی اطلاعات صحیح است بر روی گزینه "تایید و پرداخت" کلیک می‌کنیم. لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک همتا، مستقیماً به این صفحه هدایت می‌شوید.

 

مرحله پانزدهم:

در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب و کد امنیتی نشان داده شده را وارد می‌کنیم و سپس بر روی گزینه "پرداخت" کلیک می‌کنیم.

انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد

در صورتی که با خطای "انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد" مواجه شدید، به وسیله سایر کارت‌های بانکی خود اقدام به پرداخت نمایید. خطاهای مربوط به این صفحه (صفحه درگاه پرداخت) مربوط به شبکه بانکی می‌باشد و می‌توانید با تماس با بانک صادر کننده کارت خود مشکل را بررسی و رفع نمایید.

 

مرحله شانزدهم:

در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود، به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت موفقیت‌آمیز همتا برگشت داده می‌شوید.

 

مرحله هفدهم:

حال برای مشاهده کد فعالسازی دستگاه، بر روی گزینه "مشاهده کد فعالسازی دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله هجدهم:

در این مرحله به صفحه "اطلاعات ثبت مسافری" برگشت داده می‌شوید و کد فعالسازی دستگاه برای شما نشان داده می‌شود. همچنین این کد از طریق پیامک به شماره سیم‌کارتی که در مرحله 4 وارد کرده‌اید نیز ارسال می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 17 روز پیش
    با سلام

    چه شماره تلفنی از گمرک پاسخگو درخصوص ریجستری است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید اکبر · 17 روز پیش
    سلام. خسته نباشید.
    من یه گوشی پستی خریدم و رجیستر شده از طریق پست یک ماه پیش. الان این پیام واسم امده. منظورش چیه و باید چکار کنم؟
    کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      در صورتی که از قانونی بودن دستگاهتان اطمینان دارید، پیامک مذکور را نادیده بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 17 روز پیش
    ی سوال دیگر اگر الان رجیستری رو انجام بدم و کد فعالسازی روی سیم‌کارت مالک گوشی رو از طریق نرم افزار همتا فعال کنم امانتونم بدلیلی سیمکارت رو توی گوشی بندازم و ازتوی همون نرم افزار همتا بعد فعالسازی روی شماره مالک پاسپورت میتونم انتقال مالکیت بدم روی شماره خودم مشکلی پیش نمیاد یانه باید حتما سیمکارت ایشون رو بذارم توی گوشی ک رجیستر شده و اول تماس قرار کنم با سیمکارت بعد انتقال بدم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر الزاما نیازی نیست سیمکارت روی خود گوشی قرار گیرد و روی هر دستگاهی که باشد می توانید انتقال مالکیت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 17 روز پیش
    سلام من حتما باید سیمکارت رو طی مراحل رجیستری درون گوشی ای که میخوام ثبتش کنم قرار بدم ؟ یا میتونم تا گرفتن کد سیمکارت رو تو یه گوشی دیگه بزارم و به محض گرفتن کد اون رو تو گوشی جدید بزارم و کد فعالسازی و وارد کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلی ندارد برای دریافت پیامک های مربوطه سیمکارت را میتوانید روی گوشی دیگری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 17 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید پدرم یک گوشی برای من از خارج از کشور آورده همه اطلاعات رو داره دقیق میزنم شماره بنامش هست میزنم اما قبول نمیکنه و حالا باید رجیسترش کنم اگر با پاسپورت باجناق خودم رجیسترش کنم که از کربلا اومده مشکلی برام پیش نمیاد بعدش ک رجیستر شد انتقال مالکیت بدم ب خودم ?؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه مسافری باید با اطلاعات شخص مسافر صورت گیرد ، بهتر است فعال سازی با سیمکارت مسافر انجام شود سپس می توانید انتقال مالکیت انجام دهید .لطفا جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهتاب حسن پور · 18 روز پیش
    سلام سایت گمرک باز نمیشه پرا؟ یعنی باید خودمون بریم گمرک؟ یا تماس بگیریم؟ میشه لطفا تلفن تماس گمرک رو بدین؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد مرتبط به گمرک می باشد از گمرک اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 18 روز پیش
    سلام من یک ماه بیش یک گوشی واسه خودم از عراق خریدم و خودم رجیستر کردم با باسبورت خودم. بعد یک ماه این بیام واسم امده امروز. میشه بگین منظورش چیه دقیقا و باید جکار کنم؟
    با سلام وضعیت بررسی تلفن همراه شما دارای وضعیت : کد متناظر گمرکی برای این شناسه(IMEI) تعریف نشده است
    شماره تماس پشتیبانی: 096366
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که از قانونی بودن دستگاهتان اطمینان دارید، پیامک مذکور را نادیده بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 18 روز پیش
    سلام
    من میخوام یه گوشی بخرم بدون کد از کشورم خارج نشدم تاحالا ولی پاسپورت دارم الان من چه جوری باید گوشیمو ریجستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
      در صورتی که قصد خریداری گوشی داخل کشور دارید لطفا لینک زیر را مطالعه کنید:
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Uuuuv · 18 روز پیش
    سلام
    چرا سایت گمرک باز نمیکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری مشکلات سایت گمرک به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sadegh · 18 روز پیش
    سلام من مشخصات گوشی و پاسپورت رو وارد کردم ،مبلغ و شناسه پرداخت هم داده وقتی میزنم پرداخت ارور میده و منتقل نمیشه به درگاه،چکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارینا · 19 روز پیش
    با سلام
    میخواستم بدونم من که ایرانی هستم(مسافر خارجی نیستم) و میخوام برم سفرخارج از کشور و برگردم ایران میتونم برای خودم گوشی بیارم و رجیستر کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمانه · 19 روز پیش
    سلام من یک دستگاه موبایل نوکیا از خارج از کشور خریداری کردم. هر دو imei رو وارد کردم مدل گوشی و مشخصات رو درست نمایش میدهد ولی کشور تولید کننده اشتباه است. لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا دهقانیان · 19 روز پیش
    سلام وقت بخیر. برای من یه گوشی از خارج کشور هدیه آوردن اون شخص خودش یه گوشی به نامش ثبت هست. میتونم با شماره گذرنامه خودم گوشیو ثبت کنم یا حتما باید مسافرت خارج کشور رفته باشم تو سه ماه گذشته؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-14- از بخش مسافری را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال صالحی · 19 روز پیش
    سلام دوست گرامی

    در تاریخ 14 مرداد یک عدد گوشی به صورت پستی برایم ارسال شده و گمرکی آن را گمرک دریافت کرده و اسناد موجود هست ولی تا به الان هیچ کدی پیامک نشده و در پروفایل همتا نیز کد وجود ندارد گمرک هم ادعا میکند ما فایل را برای همتا ارسال کردیم
    دیگر نمیدانم چکار کنم...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گمرک اعلام می کند اطلاعات گوشی شما را برای همتا ارسال کرده لطفا شماره ردیف و تاریخ ارسال را از گمرک دریافت کنید و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 19 روز پیش
    با سلام

    من در ماه 2 امسال موبایلی از طریق سایت برای یکی از اقوام خریداری کردم و بصورت پستی در گمرک تحویل گرفتم و عوارضش رو پرداخت کردم و رجیستری انجام شد. در ماه 8 امسال نیز بصورت مسافری یک موبایل با مشخصات خودم در سایت گمرک ثبت کردم و مبلغ رجیستری هم کامل پرداخت کردم و هیچ خطایی به من داده نشد ولی در زمان ارسال به همتا با پیغام "بیش از حد مجاز" روبرو شدم و الان بعد از گذشت 2 هفته هنوز نمیدونم باید چیکار کنم و هیچ کسی جواب درستی به من نمیده حتی به صورت حضوری گمرک هم رفتم و گفتن ویرایش اطلاعات فعلا نمیتونیم انجام بدیم و می بایست منتظر بشینی تا از سمت همتا یه قانونی صادر بشه. لطفا دقیق راهنمایی بفرمائید که من باید چیکار کنم؟ 2 هفته دیگه گوشیم قطع میشه و اصلا نمیدونم رجیستری انجام میشه یا کلا گوشیم رو باید بندازم دور؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      باسلام لطفا شناسه های 15 رقمی دستگاه را یادداشت و با شماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 19 روز پیش
    سلام برای ثبت گوشی مسافری در مرحله انتخاب مدل دستگاه 4 گزینه بر اساس قیمت و مقدار حافظه داخلی وجود داشت که اشتباها و بدون دقت کمترین قیمت انتخاب شده و گوشی ثبت و عوارض پرداخت گردید آیا مشکلی برای ثبت و رجیستری بوجود می آید ؟ با توجه به اینکه مدل و مارک درست بوده و فقط مقدار حافظه داخلی فرق دارد .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورت بروز مشکل مسئولیت احتمالی آن به عهده خودتان می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جاوید · 20 روز پیش
    سلام
    من چند سال پیش موبایل فروشی داشتم.قبل از طرح ریجیستری .تمام موبایل ها رو همان موقع روشن کردم و برای هرکدام یک اس ام اس هم اومد.الان ک چند سال میگذره برای بعضی از آن موبایلها پیام اومده که غیر مجاز میباشند.تاریخ خرید موبایل ها روی کارتون موبایل ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر، تمام دستگاه های روشن قبل از شروع طرح که اطلاعات از اپراتور دریافت شده قانونی شدن؛ در غیر این صورت راهکاری وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 20 روز پیش
    سلام وقت بخیر مدل گوشی من تو گزینه (((( انتخاب مدل و مشخصات فنی گوشی )))) نسخه 128 گیگ هست اما 64 گیگش نیست
    به عبارتی برای این مدل 2 نسخه وجود داره یکی 128 و یکی 64
    متاسفانه فقط نسخه 128 گیگابایتی رو گذاشتن

    چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری به میز خدمت الکترونیک گمرک ( help.irica.ir ) مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 20 روز پیش
    من تو مرحله (انجام تراکنش برای دارنده کارت امکان پذیر نمی باشد) گیر کردم هر چی میزنم نمیره با چندتا کارت بانکی هم امتحان کردم نشد!
    رمز پویا میخواست گرفتم بازم نشد چیکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، پیام های صفحه پرداخت بانک به همتا ارتباط ندارد و از بانک مربوطه پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی م · 20 روز پیش
    سلام من یک گوشی بدون کد برام هدیه فرستاند الان من می تونم با پاسپورت همکارم که به ترکیه سفر کرده ریجستر کنم با تشکر