آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی

  • آموزش ها

ثبت دستگاه، صرفا در گمرک

مسافران خارجی گرامی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟

پس از ثبت اطلاعات در گمرک و پرداخت عوارض، صفحه‌ی ارسال اطلاعات به همتا نمایان میشود که با انتخاب گزینه ی "ارسال اطلاعات به همتا" اطلاعات برای سامانه همتا ارسال میشود و در صورت تایید اطلاعات توسط سامانه همتا، بلافاصله کد فعالسازی به شماره ی تلفن ثبت شده در گمرک پیامک میشود.

لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات انها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند.

دستگاه را ثبت کرده و پیام قانونی بودن دریافت کرده‌ام اما کد فعالسازی برایم ارسال نشده است

در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده است ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا به ادرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. در بخش "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعال‌سازی دستگاه مربوطه را مشاهده نمائید.

سپس فرایند فعال‌سازی را طبق آموزش فعال‌سازی دستگاه انجام دهید.

 پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود.

دقت داشته باشید مسافران سفرهای داخلی، امکان ثبت دستگاه به صورت مسافری را ندارند.

 

روش اول: پرداخت عوارض در گمرک به‌صورت اینترنتی

مسافران خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، نسبت به پرداخت عوارض دستگاه خود اقدام نماید. لازم به ذکر است بنا اطلاع‌رسانی گمرک در سایت پرداخت مسافری، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سایت گمرک، دستگاه خود را ثبت نمایند و در صورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه (IMEI) دستگاه مسافر نخواهد داشت.

نحوه ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سایت اینترنتی گمرک، به‌صورت تصویری در زیر آورده شده است.

 

مرحله یک:

در اولین مرحله به سایت اینترنتی گمرک به نشانیhttps://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister ، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت اینترنتی گمرک، در صفحه اول شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نمایید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

در دستگاه‌های معتبر و استاندارد، هر 3 شناسه (IMEI) درج شده در هر 3 محل، با یکدیگر یکسان است. بنابراین دقت داشته باشید که عوارض را برای شناسه (IMEI) واقعی دستگاه‌تان پرداخت کنید، چون در صورت رخ دادن اشتباه در وارد کردن شناسه (IMEI)، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

ثبت تمام شناسه (IMEI) های دستگاه در گمرک

دقت داشته باشید چنانچه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) است، با استفاده از علامت مثبت (+) سبز رنگ در پایین کادر سفید، حتما سایر شناسه‌ (IMEI)ها را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه دریافت اطلاعات از سامانه همتا را انتخاب کنید.

خطای استعلام IMEI از سامانه همتا

برای آشنایی با خطاهای سامانه و راه حل‌ها، می‌توانید صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو:

در مرحله بعدی پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیراین صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، مدل و مشخصات فنی گوشی و نوع دستگاه را از لیست انتخاب می‌کنیم.

یکسان بودن برند و مدل انتخاب شده با دستگاه

دقت داشته باشید چنانچه اطلاعات انتخاب شده در این مرحله با دستگاه انطباق نداشته باشد با وجود پرداخت عوارض، امکان دارد دستگاه شما ثبت نگردد.

بنابراین حتما در ورود اطلاعات و انتخاب برند و مدل، نهایت دقت مبذول گردد.

 

مرحله چهارم:

پس از انتخاب برند، مدل و مشخصات فنی، باید اطلاعات هویتی مسافر وارد شود. ابتدا باید تابعیت مسافر انتخاب شود. اگر تابعیت مسافر، ایرانی است دقت داشته باشید حتماً باید شماره سیم‌کارت، کد ملی و شماره گذرنامه وارد شده، متعلق به شخص مسافر باشد. در غیر این صورت سایت گمرک، به مرحله بعد نخواهد رفت. درصورتی‌که مسافر، از اتباع غیرایرانی است، بایستی گزینه مربوطه را انتخاب نماید.

 

مرحله پنجم:

در ادامه یک کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که در مرحله قبل وارد شد، ارسال می‌گردد. این کد باید در قسمت مربوطه وارد شده و گزینه ادامه انتخاب شود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیراین صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه ی حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

 

مرحله هفتم:

با انتخاب گزینه پرداخت، صفحه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود. در این مرحله لازم است تا درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب شود.

 

مرحله هشتم:

در نهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حقوق و عوارض گمرکی تعیین‌شده پرداخت می‌شود.

 

مرحله نهم:

پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید حتماً کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نزد خود نگه دارید.

 

مرحله دهم:

پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

 

مرحله یازدهم:

پس از انتخاب گزینه ی ارسال اطلاعات به همتا پیغام زیر نمایش داده می‌شود و کد فعالسازی دستگاه برای شماره تلفن ثبت شده در گمرک پیامک می‌شود.

 

روش دوم: پرداخت حقوق گمرکی در هنگام ورود به کشور در دفاتر گمرک

مسافر می‌تواند در حین ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک مستقر در فرودگاه (یا پایانه‌های مرزی)، دستگاه خود را اظهار و تعرفه و عوارض گمرکی آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است تعیین میزان تعرفه و عوارض واردات، بر اساس آکبند یا کارکرده (دست‌دوم) بودن دستگاه، به عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزش دستگاه مسافر، توسط گمرک تعیین می‌شود. پس از اظهار دستگاه و پرداخت حقوق گمرکی آن، برای مسافر پته (مجوز) گمرکی صادر می‌گردد که معمولاً در قسمت توضیحات آن، نام شخص مسافر، شماره پاسپورت، مدل، برند و شناسه (IMEI) دستگاه ذکر گردیده است. لازم است تا مرحله نهایی ثبت و فعال‌سازی موفق دستگاه در همتا، این اسناد نزد مسافر باقی بماند تا در صورت مشکلات احتمالی، قابل پیگیری باشد.

تصویر نمونه پته (مجوز) گمرکی در زیر آورده شده است.

اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک

این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت اطلاعات ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

بنابراین، اگر عوارض دستگاه خود را پرداخت نموده اید اما دستگاه شما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است، باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا در صورت نیاز به تکمیل یا ویرایش اطلاعات، اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.

خاطر نشان می شود، در زمینه ثبت دستگاه مسافری و اصلاح و ویرایش اطلاعات هویتی مسافر و دستکاه ایشان، نیاز به هیچ گونه ارتباطی با همتا نبوده و به محض اینکه اطلاعات اصلاح شده از طرف گمرک برای همتا ارسال شود، مشکل حل خواهد شد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 6 ماه پیش
    سلام شنیدم میگن دیگه سامانه همتا کد برا گوشی های مسافرتی نمیده از امروز ب بعد .من چه کنم که امروز وارد ایران شدم و کارای گمروکی گوشی رو کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      اطلاعیه ای در این سایت با این مضمون ملاحظه کرده اید یا در شبکه های مجازی رسمی همتا پیامی دیده اید؟
      من هم از خبری که شما دادید بی اطلاع هستم.


      آموزش این صفحه را مطالعه و انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن مشهوری · 6 ماه پیش
    سلام دوستم یک گوشی ال جی بعنوان هدیه برام فرستاده الان پیامک اومده یک ماه فرصت رجیستری دارم مورد بنده جزو کدوم بند دستورالعمل میشه؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید. در صورت سوال بیشتر با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل اسماعیلی · 6 ماه پیش
    من در تاریخ 97/11/5 یه گوشی galaxy j6 plus خریداری کردم و فروشنده از سامانه گمرک عوارض رو پرداخت کرد ولی تا الان کد فعال سازی برای من ارسال نشده برای دریافت کد باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیاوش · 6 ماه پیش
    من بدون ثبت IMEI دوم گوشی iPhone Xs Max در سامانه گمرک، هزینه مربوطه را پرداخت کردم (اطلاع نداشتم IMEI دومی هم در کار هست). چه مشکلی ممکن است در ادامه کار برای من ایجاد شود؟ آیا می توان در سامانه همتا IMEI دوم را فعال سازی کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      پس از ثبت دستگاه شما و دریافت کد فعالسازی، دستگاه خود را فعال کنید سپس به وسیله افزودن دستگاه، سیم کارت دوم خود را نیز فعالسازی کنید. اموزش فعالسازی و افزودن دستگاه در سایت موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اکبدیان · 6 ماه پیش
    سلام
    ببخشید من کد فعالسازی رو پاک کردم چطوری میتونم مجدد دریافت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      وارد سایت همتا شوید. بخش "ثبت دستگاه مسافری" کد فعالسازی خود را مشاهده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهرام موسوی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من به اقوام درکویت سفارش یک گوشی داده ام میخواهم در ایران استفاده کنم ان کسی که گوشی را میاورد غریبه هست میخواهم بدانم کسی که گوشی را می اورد در داخل فرودگاه مشکلی برایش پیش نمی افتدوچگونه بایدفعال سازی کنم و میزان تعرفه هر گوشی نسبت به قیمت ان چقدر هست ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ثنامهر · 6 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم نوت 8 هستش و دو سیم و دارای دو IMEI که هر دو رو زدم و مراحل رو درست رفتم جلو و پرداخت رو هم انجام دادم و موفقیت آمیز بودم پرداخت رو هم برام اعلام کرد و نوشت "کد xxxxxxxxxxxx با موفقیت ثبت شد"
    از *7777# استعلام میگیرم میگه IMEI ثبت نشده
    فرمودید "باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید"
    سایت گمرگ چیه و از کجا باید پیگیری کنیم؟ باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید. می توانید بخش سوالات متداول، سوال 6-2 را نیز ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 6 ماه پیش
    سلام من گوشی 2 سیم کارته آوردم با خودم. تو سایت موقع ثبت نام فقط یکی از IMEI هار و ثبت کردم. الان برای ثبت دومی چه کاری باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      پس از ثبت دستگاه شما و دریافت کد فعالسازی، دستگاه خود را فعال کنید سپس به وسیله افزودن دستگاه، سیم کارت دوم خود را نیز فعالسازی کنید. اموزش فعالسازی و افزودن دستگاه در سایت موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهراتیموری · 6 ماه پیش
    سلام من الان از طریق گمرک بهم گفتن اطلاعاتم به همتا ارسال شده اما هنوز پیامی دریافت نکردم واینک نمیتونم هم ثبت نام کنم توی سایت شماره شناسنامه برای متولدین60 ب بعد همون کد ملی هست اما سایت نمیپذیره لطفا راهنمایی کنید ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      برای ثبت نام در سایت به صحیح بودن دقیق نام، نام خانوادگی، نام پدر و ... دقت شود. در ضمن در سایت می توانید با شماره همراه وارد سایت شده و از بخش "ثبت دستگاه مسافری" کد فعالسازی خود را مشاهده کنید. در صورتی که کد فعالسازی وجود نداشت، برای بررسی با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا پیرهادی · 6 ماه پیش
    سلام عوارض گمرگ از حساب من کسر شد ولی نوشت که پرداخت ناموفق بوده چطور می تونم با گمرگ ارتباط برقرار کنم؟ شماره تلفن مربوطه اش و محبت کنید ممنونم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mobin · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید یه ماه پیش یه گوشی samsung note9 را خریدم ولی هفته قبل تو سایت گمرک ثبتش کردم حالا هم کد فعالسازی برام ارسال نشده لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باید منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    سلام بعد پرداخت گمرک گوشی کد فعالسازی چند روزه ارسال میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باید منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسی فعال · 6 ماه پیش
    سلام اس ام اس گمرک کی میاد .چقدر طول می کشه . نزدیک ۵ روزه ثبت نام کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باید منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ح.اکبری · 6 ماه پیش
    سلام،من در شرکتی کار میکنم که بدلایلی بهم گوشی تحویل داده که متاسفانه رجیستری نشده،با توجه به مدت زمان زیادی که گذشته آیا امکان رجیستری کردن این گوشی وجود داره یا نه؟لطفا راهنماییم کنید.ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر شود، خیر . اما اگر شناسه قانونی باشد، آموزش افزودن دستگاه و همچنین انتقال مالکیت را بسته به زمان خرید دستگاه مطالعه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اف.اکبری · 6 ماه پیش
    سلام من یه گوشی پدرم برام از اون طرف هدیه آوردن حالا من اطلاعات گذرنامه خودم رو وارد کردم و همه مراحل رو با موفقیت ثبت کردم حالا ممکنه واسه من کد فعال سازی نیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Milad · 6 ماه پیش
    سلام من هزینه گمرک رو پرداخت کردم ولی تاریخ پاسپوت که سریال پاسپورت داشت رو زدم متاسفانه تاریخ انقضای پاسپورت گذشته بود و کد فعال سازی نیومد و الان گوشی آنتن نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      همتا فقط اطلاعاتی که از طریق گمرک دریافت می کند را ثبت می کند. تصحیح و ارسال اطلاعات از طریق گمرک به همتا را از طریق گمرک بررسی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خشایار زرخانلی · 6 ماه پیش
    سلام من حدود ۴ ماه که یه گوشی به صورت اینترنتی از خارج از کشور خریدم و عوارض و گمرکی اونو تو همون اداره پست پرداخت کردم اما هنوز برام کد فعال سازی ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      همتا فقط اطلاعاتی که از طریق گمرک دریافت می کند را ثبت می کند. ارسال اطلاعات از طریق گمرک به همتا را از طریق گمرک بررسی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی سپاهی · 6 ماه پیش
    سلام متن در عکس است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      همتا فقط اطلاعاتی که از طریق گمرک دریافت می کند را ثبت می کند. ارسال های داخلی گمرک و قوانین آنها مربوط به همتا نمی باشد. از طریق آنها ارسال به همتا را بررسی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی سپاهی · 6 ماه پیش
    سلام بنده گوشی خود را عوارض گمرکش را دادم و گمرک میگه که اطلاعات شما ارسال شده و سامانه همتا میگه که ارسال نشده و الان گوشی بنده سرویس نداره و رسید پرداخت گمرک هم دست بنده است باید چکار بکنم تا مشکل حل بشه چون گمرک اصلا جواب گو نیست نمیشه خود بنده اطلاعات را برای همتا بفرستم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      شناسه گوشی را جهت بررسی کامنت کنید. با ذکر همین توضیحات
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن خدامرادی · 6 ماه پیش
    سلام من تو سایت گمرک ثبت نام کردم و شماره پاسپورتم رو اشتباه دادم بعدش برای تصحیحش کلید بازگشتو زدم و دوباره imei رو وارد کردم ولی تو صفحه بعد فقط مقدار مبلغ رو نوشت و تاییدیه داد که منم تایید زدم و پرداختش کردم اگر میشه تصحیحش کنم چجوری باید تصحیح بشه