آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله پنج:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله شش:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، شناسه (IMEI) قبلی حذف و شناسه (IMEI) جدید جایگزین آن می‌شود.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد · 15 روز پیش
    سلام گوشی مسافری گرفتم کردم اظهار کردم الان کد فعالسازی هم دارم ولی گوشی یک روز بعد به مشکل خورد سیم کارت ننداختم گوشی گارانتی داره باید بفرستم مجدد عوض بشه الان باید کد فعالسازی بزنم یا صبر کنم گوشی جدید اومد ثبت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      بستگی به میزان مشکل گوشی شما دارد. این مورد را از گارانتی پیگیر باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد · 20 روز پیش
    سلامیه گوشی از خارج کشور خریداری کردیم.آوردیم ایران ریجسترش کردیم یک هفته بعدش گوشی خراب شد. الان گوشی رو تعویض کردیم. همون مدل هست .ولی رنگ و حافظه متفاوت هست. زنگ زدم کارشناسان گفتن در قسمت ثبت گوشی تعمیری گوشی جدید رو جایگزین قبلی کنین .مشکلی نیست. میخواستم بدونم همچین روالی برا مورد ما تعبیه شده؟بعدا به مشکل برنمیخوریم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Armin baradaran · 22 روز پیش
    سلام . خسته نباشید . ی سواله پیچیده داشتم . من گوشیم تعمیر شده از بعده اون سیمکارتمو نمیخونه .
    برای ثبت کردن گوشیم تو سایت تبق راهنما پیش رفتم ولی ی مشکلی دارم . من خطی که قبلا رو گوشیم بوده مسدود شده و نمیتونم کد تایید بگیرم برای ورود ب ثبت نام . لطفا راهنمایی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 24 روز پیش
    سلام
    پس از ورود به سایت گزینه "ثبت گوشی تعمیری" مشاهده نمی‌شود. در صورت امکان راهنمایی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیرعلیان · 27 روز پیش
    سلام گوشی رو برای تعمیر بردم ولی الان توسایت قسمت ثبت گوشی تعمیری ندارد لطفا راهنمایی کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      در پاسخ ایمیل تصویر بفرستید تا بررسی شود. همچنین شماره خود را بفرستید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رفیعی · 28 روز پیش
    سلام خسته نباشین چرا پس وارد سایت همتا که میشم گزینه ثبت گوشی تعمیراتی نیست و گزینه هاش کمتره؟لطفا راهنمایی کنین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرامیری · 1 ماه پیش
    سلام
    لطفا این دوگوشی رو به لیست "ثبت شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه" اضافه کنید،دست دوگرفتم ازاونور ولی تو لیست نیست:
    meizu mx4 = 80-90dollar
    zte nuia z9 max nx510j = 160dolar
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدی · 1 ماه پیش
    سلام کد های IMEI جدید رو میزنم میگ غیرقانونیه قدیمیارو میزنم میگه مال شما نیست در صورتی که گوشی مال خودم بوده با دو سیم روشم تست کردم ن نشون میده برا چ سیمیه ن چیزی

    الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      فرایند افزودن دستگاه را برای سیم کارت خود (سیم کارتی که قبلا فعال بوده است) انجام دهید و با همین سیم کارت اقدام به ثبت تعمیری کنید.
      آموزش "عدم شناخت مالک قبلی" را برای پیدا کردن سیم کارت فعال ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا نمازی · 1 ماه پیش
    سلام.گوشی من شناسه ش تغییر کرده طبق روش ثبت گوشی تعمیری هم رفتم ولی تو کارتابل اصلا اضافه نمیشه.چه باید کرد؟

    تو شهر هم هیچ تعمیرکاری پیدا نمیشه شناسه رو برگردونه به قبلی.راه دیگه ای هم داره؟؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      ابتدا باید شناسه قبلی را اضافه کنید. بعدش ثبت تعمیری بزنید. در کدام مرحله مشکل دارید و پیغام خطا چیست؟
      با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    reza shirazi · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید‌من گوشیمو دادم چین واسم بردشو عوض کرده الان از همتا پیام اومده تا ۱۴ ماه آینده فرصت دارم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      14 ماه؟
      متن پیامک را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد پسندیده · 1 ماه پیش
    شرمنده دوست عزیز این کارشناسها اصلا قبول نمیکنن که تیکت بزنن میگن ما خودمان متخصص هستیم

    لطفا شما یه راه حل واسه ما پیدا کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      IMEIهای قبل از تعمیر و بعد از تعمیر به همراه شماره سیم کارت مالک را در پاسخ ایمیل ارسال کنید تا بررسی شود. در ضمن برای بررسی پاسخ کارشناس، اطلاعات زمان تماس، شماره تلفنی که با آن تماس برقرار کردید و در صورت امکان شماره کارشناس نیز ارسال کنید. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد پسندیده · 1 ماه پیش
    با سلام مجدد بنده با سامانه همتا تماس گرفتم ولی اینها نمی تونن مشکل بنده را حل کنن شما میتونید شماره مستقیم رئیس یا مسئول سامانه را اعلام کنید؟یا کارشناسی که واقعا متخصص باشه؟ باسپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      در صورتی که کارشناسان مرکز تماس قادر به حل مشکل شما نباشند، تیکت برای بررسی بیشتر ثبت می شود تا کارشناسان متخصص تر بررسی کنند. لطفا منتظر باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد پسندیده · 1 ماه پیش
    با سلام بنده یه گوشی j730 داشتم که بردش خراب شده الان یه بردj730 پیدا کرده ام ول در سایت شما گوشی من j7ثبت شده در حالیکه جعبه وگوشی j730هستش در سایت https://www.imei.info نیز j730 ثبت شده لطفا اصلاح بفرماییدشماره سریال گوشی *** شماره تماس ***
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      یکبار پاسخ شما داده شده است. ولی برای بررسی بیشتر IMEI قبل و بعد از تعمیر را به مرکز تماس همتا اعلام نمائید تا در صورت نیاز اصلاحات برای شما انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی زند · 2 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید ... چند روز پیش کد IMEI من بی دیلی و ناگهانی به .......0049 تغییر پیدا کرد ، که بعد از اون دیگه نه میشد تماس گرفت نه با من تماس بگیرن ، بعد بردم تعمییرگاه یه کد IMEI دیگه روش انداختن حالا امکان بازگرداندن کد فابریک گوشیم هست ؟ یا ممکن هست جواب نده ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شقاقي · 2 ماه پیش
    خيلي ممنون كه اين اپشن گوشي تعميراتي را گذاشتيد. من گوشيم افتاد تو اب و سوخت. بعد از تعمير IMEI عوض شد و با اين اپشن ديگر لازم به پرداخت دوباره رجيستري نيست.

    مچكر!