شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

  • آموزش ها

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله شش:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله هفت:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 14 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هشت:

در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله نه:

همچنین در مدت این 14 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 14 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مکتب دار · 2 روز پیش
    سلام من ی گوشی آیفون ۷داشتم که سوخت و چون در ایران نمایندگی نداره فرستادم سوییس و ی گوشی ۷نو بهم دادن حال برای فعال کردن یا همان رجیستری چکار کنم ممنونم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد علیخانی · 2 روز پیش
    سلام
    قبل از اجرای طرح رجیستری گوشی 2 سیم کارت داشتم که به علت خرابی مجبور شدم مادربورد رو عوض کنم و تنها مادربورد موجود تک سیم کارت بود و الان پبامک اتمام سروریس دهی دریافت کردم.
    به قسمت ثبت گوشی تعمیراتی رفتم، حتما باید 2 شماره imei ثبت شود ولی من فقط یکی دارم.
    چه کار باید انجام بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای انجام فرایند ثبت تعمیری تعداد اسلات برد قدیم و جدید باید یکسان باشد و همچنین ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری، در غیر اینصورت امکان انجام فرایند ثبت تعمیری وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید پردان · 5 روز پیش
    موقع ثبت تعمیری اخطار خطا در ثبت اطلاعات میاد میشه بگید بخاطر چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا فرایند را در بازه زمانی دیگر از طریق مرورگرهای مختلف مجدد تست بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فرهادی · 6 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من ی گوشیه XR داشتم که شکست ...
    ثبت تعمیری زدم با اینکه گوشی خاموش هست و برد خاموش هستش رد شده ....
    تماس گرفتم گفتن برد رویت شده
    باید چیکار کنم !؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود و فرایند را مجدد سی روز دیگر باید انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان حسینی · 15 روز پیش
    با سلام من برد گوشیم مشکل پیدا کرده بود تعویض کردند و imei گوشی تغییر کرد الان ثبت گوشی تعمیری زدم نوشته رد شده توسط مدیر سامانه شناسه قبلی دستگاه هم روشن نبوده من الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند ثبت تعمیری را بعد از بازه زمانی مشخص شده مجدد انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن پورشیری · 17 روز پیش
    سلام یه گوشی رجیستر نداره نمیدونم قبلا رجیستر داشته یا نه. جعبه داره. اگه بخرم گوشی رو می تونم با خط خودم رجیستریش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید.
      در صورتی که دستگاه کارکرده می باشد لطفا صفحه «میخواهم دستگاه کارکرده خریداری کنم»را مطالعه فرمایید. http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن یگانه · 21 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی ایفون چند ماه پیش از خارج اوردم ولی در مرز ورودی اعلام نکردم برای ریجیستر شدن چون اون موقع نمیخواستم ریجیسترش کنم. الان چطوری میتونم ریجیسترش کنم؟ یکی از دوستانم از خارج داره میاد ماه اینده میتونم با پاس ایشان ریجیسترش کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا در بدو ورود اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن ابراهیمی · 1 ماه پیش
    درود وقت بخیر ، صفحه کاربری من بخش "ثبت گوشی تعمیراتی" طبق عکسی که گذاشتین نداره !!!؟ و الان برد گوشیم به مشکل خورده باید با جدید جایگزین کنم که به دلیل موجود نبودن در بازار باید از چین سفارش بدم ، میخواستم مطمئن بشم که این قانون تا یکی دوماه آینده تغییر نخواهد کرد که با خیال راحت بتونم سفارش بدم ..
    سپاس ازشما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیرفرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد.
      صفحه آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا همین صفحه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دنیز · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.من یک بار ثبت تعمیری داشتم موفقیت آمیز بوده آیا میتونم باز هم رو همین شماره imei ثبت تعمیری جدید انجام بدم امکانش هست ثبت تعمیری شناسه ای که قبلا ثبت تعمیری شده است ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بعد از بررسی سامانه در صورتی که فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام شود شناسه قبل تعمیر غیر فعال شده و امکان استفاده و ثبت تعمیری مجدد ندارد شناسه بعد از تعمیر قانونی شده و در صورت تعمیر مجدد روی شناسه های جدید بعد از 60 روز می توانید مجدد ثبت تعمیری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش مهبی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من imid گوشیم حذف شده و نمیتونم از گوشی استفاده کنم نه انتن میاد نه هیچ چیزی باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های
      هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      همچنین شناسه بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید پُردان · 1 ماه پیش
    ثبت تعمیری زدیم 14 روز گذشته هنوزم جواب نیومده قانون عوض شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر زمان ثبت تعمیری حداقل 14 روز می باشد و تغییری ایجاد نشده منتظر بمانید اگر 14 روز تمام شد نتیجه آن به زودی اعلام می شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد اسدی · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی من بردش عوض شده و سریال گوشی عوض شده ؛ برد جدید خودش رجیستر هست ولی بنام من نیست ، نمی دونم بنام کیه ؛ میتونم ثبت تعمیری انجام بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای انجام فرایند ثبت تعمیری شناسه قبل تعمیر و بعد آن باید از نظر مدل برند و تعداد اسلات تطابق داشته باشد همچنین برد جدید اکبند بوده و چنانچه برد جدید دست دوم می باشد امکان ثبت تعمیری وجود نداشته و انجام این فرایند تخلف می باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا زیوری · 1 ماه پیش
    سلام گوشی من به اشتباه ثبت تامییری شدهدرصورتی ک از پلمپ دست خودم بوده و هنگام انتقال مالکیت پیام تامییری بودن نیامده برام باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 2 ماه پیش
    سلام وقن بخیر من گوشی هواوی دارم برد گوشی را تعمیر کردم و ثبت تعمبر را انجام دادم حال نمیدانم چکار باید بکنم سیمکارت ذو گوشی باشد یا نه باید گوشی را خاموش کنم تا سامانه همتا تایید کند الان موندم چکار کنم تا مشکلی پسش نیاد ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درخواست به مدت 14 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.و میتوانید از دستگاه استفاده نمایید تا نتیجه نهایی اعلام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الیاس فکوری · 2 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید...گوشی بنده htc هستش...و چند سالی هست خاموشه به علت خرابی هارد اکنون برای تعمیر اقدام کردم و درست شد ولی برایم پیام گوشی غیر قانونی میاد...لطفا راهنمایی کنید که چه کاری کنم که گوشیم رجیستر بشود....ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه هایی که قبل از طرح رجیستری (باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) با سیم کارتی استفاده شده اند داخل سامانه همتا ثبت قانونی گردیده اند؛لذا شناسه های پشت باطری و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت تطابق شناسه ها در صورتی که دستگاه در پاسخ استعلام اصالتhttp://hmti.ir/04 غیرقانونی است سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده است و ،نمی‌تواند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نماید و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهد شد.
      در صورت عدم تطابق شناسه ها لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام و احترام
    این 14 روز که قید کردید باید گوشی حتما خاموش باشه، اگر در طول این مدت سیم کارت از گوشی خارج شده باشه ولی گوشی روشن بشه ، آیا مشکلی بوجود میاید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.
      لذا هنگام انجام فرایند ثبت تعمیری در سامانه همتا دستگاه جدید باید روشن باشد و بعد از انجام فرایند نیاز به روشن بودن دستگاه نیست و می توانید سیمکارت را خارج کنید و دستگاه قبلی با سیمکارت نباید در شبکه رویت شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد پارسا · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بنده یکبار عملیات ثبت تعمیری رو انجام دادم موفقیت آمیز اما دوباره که دادم تعمیرات عوض شد میتونم مجدد این کارو انجام بدم یا فقط یکبار امکان پذیره .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر از ثبت تعمیری قبلی باید 60 روز گذشته باشد تا بتوانید روی شناسه قبلی مجدد فرایند را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جعفر ابی · 2 ماه پیش
    سلام
    بنده گوشیم به دلیل تعمیر شماره imei تغیر کرده و بعد از ثبت مشکلی ندارم فقط اینکه ایا یعد مدتی به مشکلی برخورد نمیکنم مثلا اینکه تا یک مدتی گوشی انتن میده یا هرچیزه دیگه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر صفحه آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا همین صفحه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/08
      بعد از انجام فرایند و تایید ثبت تعمیری شما می توانید از دستگاه به صورت دائم استفاده نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدقربانی · 2 ماه پیش
    سلام یک شرکت تعمیراتی گوشی غیرقابل تعمیر منو خریداری کرده و درخواست انتقال مالکیت داده آیاگوشی که روشن نمیشه ورام اون نصب نمیشه برای فروش نیازبه انتقال مااکیت داره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فروش شناسه دستگاه کار غیرقانونی هست عواقب سوء استفاده از شناسه بر عهده شما می باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هاشمی · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی ایفون ایکس اس مکس 512 داشتم که در کشور انگلستان گوشی به سرقت رفتش و خوب مجبور به خرید گوشی جدید شدم حالا میخوام بدونم میتونم گوشی جدید رو جایگزین گوشی قبل که دزدیده شده و ریجستر شده بود بکنم یا باید گوشی جدید رو با پرداخت عوارض گمرکی ریجستر کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ،فرایند ثبت تعمیری صرفا برای دستگاه هایی می باشد که توسط شرکت سازنده یا گارانتی تعویض یا تعمیر شده است در غیر اینصورت امکان پذیر نیست در صورتی که دستگاه از خارج از کشور وارد شده باید با اطلاعات مسافر ثبت و پرداخت عوارض آن انجام شود