شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

  • آموزش ها

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

ضرورت قانونی بودن شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

حتما قبل از انجام فرآیند ثبت تعمیری، با استفاده از فرآیند استعلام اصالت از قانونی بودن بُرد استفاده شده بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید. چنانچه بُرد استفاده شده به عنوان تعمیر، غیرقانونی باشد اجازه انجام فرآیند ثبت تعمیری را نخواهید داشت. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

لازم به ذکر است در حال حاضر ثبت فرایند تعمیری فقط برای گوشی تلفن همراه محدود به اظهار بُرد قانونی می باشد

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله شش:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، یا  شناسه بُرد استفاده شده غیرقانونی باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله هفت:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 14 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هشت:

در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله نه:

همچنین در مدت این 14 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 14 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم صادقی · 17 روز پیش
    سلام من گوشی را از سوئد آوردم رجیستر شده ولی با یک سیم کارت جدید کار نمیکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07 و اگر حق ورودی پرداخت شده ابتدا سیمکارتی که در گمرک ثبت کرده اید را روی گوشی فعال قرار دهید و سپس با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
      و در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آسو عبادی · 22 روز پیش
    سلام وقت بخیر این مشکل چطوری حل میشه لطفا راهنمایی کنید(( خطا دریافت کردم شناسه های جدید میبایست جزء بردهای ثبت شده در همتا باشد. ))
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مبانی قانونی وارد شده باشد در غیراینصورت فرایند تعمیری امکان پذیر نیست
      چنانچه برد جدید دستگاه از مجاری قانونی وارد شده باشد امکان ثبت تعمیری وجود دارد شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است و بعد از آن میتوانید فرایند تعمیری را انجام دهید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
      به تعمیرکار مراجعه نمایید که یا برد قانونی روی دستگاه شما قرار دهند یا شناسه های دستگاه را به شناسه های قبلی بازگردانی کنند. در صورت عدم همکاری تعمیرکار میتوانید از ایشان شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا شمس · 1 ماه پیش
    سلام فرایند تعمیری امکان پذیر است ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد چنانچه برد جدید دستگاه از مجاری قانونی وارد شده باشد امکان ثبت تعمیری وجود دارد شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است و بعد از آن میتوانید فرایند تعمیری را انجام دهید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر.من یک تبلت دارم دستگاه فلش کردم شماره IMEI گوشی با جعبه یکی هست دستگاه مشکل انتن دهی دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      همچنین می توانید وضعیت دستگاه را از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز بررسی کنید
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sally · 2 ماه پیش
    سلام
    روزبخیر
    گزینه ثبت تعمیری از داخل پنل حذف شده و امکان ثبت تعمیری داخل سامانه وجود ندارد.
    لطفا بررسی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد.
      ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد چنانچه برد جدید دستگاه از مجاری قانونی وارد شده باشد امکان ثبت تعمیری وجود دارد شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sally · 2 ماه پیش
    سلام
    وقت بخیر
    آیا امکان ثبت تعمیری از داخل سامانه حذف شده است؟ یا باید از طریق دیگری اقدام کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مبادی قانونی وارد شده باشد در صورتی که برد جدید شرایط مذکور را داشته باشد در هر بازه زمانی می توانید فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طه · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر، مدتی هست که اعلام می کنند ثبت تعمیری واسه گوشی امکان پذیر نیست و فقط برای تبلت امکان پذیره.میخواستم بدونم میشه ثبت تعمیری کرد یا خیر ممنون میشم جواب بدید،با تشکر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد چنانچه برد جدید دستگاه از مجاری قانونی وارد شده باشد امکان ثبت تعمیری وجود دارد شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است و بعد از آن میتوانید فرایند تعمیری را انجام دهید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی اسدالهی · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر بنده گوشیم بعد از تعمیر و تعویض برد شماره IMEI اون تغییر کرده بعد از روشن کردن پیامک30 روز فرصت برای رجیستری و ثبت گوشی برام اومد الان این فرصت هم گذشته و به مشکل خوردم میتونم شماره سریال هارو در سامانه تغییر بدم و جایگزین سریال قبلی کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد چنانچه برد جدید دستگاه از مجاری قانونی وارد شده باشد امکان ثبت تعمیری وجود دارد در غیراینصورت فرایند تعمیری امکان پذیر نیست شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
      چنانچه بُرد استفاده شده به عنوان تعمیر، غیرقانونی باشد اجازه انجام فرآیند ثبت تعمیری را نخواهید داشت. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.
      در صورت عدم همکاری تعمیرکار میتوانید از ایشان شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mahdyar · 3 ماه پیش
    وقت بخیر
    رنگ ، و ظرفیت دستگاه ها هم باید همسان باشه یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در فرایند تعمیری رنگ دستگاه و حافظه لازم نیست یکسان باشد
      حتما قبل از انجام فرآیند ثبت تعمیری، با استفاده از فرآیند استعلام اصالت دستگاه http://hmti.ir/04 از قانونی بودن بُرد جدید استفاده شده بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.لازم به ذکر است در حال حاضر ثبت فرایند تعمیری فقط برای گوشی تلفن همراه محدود به اظهار بُرد قانونی می باشد
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک گوشی آبفون 7 دارم که مشکل خورده و نیاز هست که بردش تعویض بشه، گوشی چون مشکل دار بوده شرکت اپل فراخوان تعمیر داده و من گوشی رو دارم میفرستم اپل استور دوبی. اونجا یا گوشی دیگه به من میدند یا برد گوشی رو تعویض میکنند.
    در هر دو صورت گوشی من شناسه اش تغییر میکنه؟ برای ثبت شناسه جدید باید چیکار کنم؟
    امکان جایگزینی شناسه جدید با شناسه قبلی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مبادی قانونی وارد شده باشد در غیراینصورت فرایند تعمیری امکان پذیر نیست
      و گوشی هایی که خارج کشور تعویض می شود در بدو ورود به ایران باید ثبت و عوارض حق ورودی آن پرداخت شود
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام
    من گوشی آیفون 7 دارم و باید بردش رو تعویض کنم چون تعمیر نشده خیلی هم سخت پیدا میشه قانونیش و من باید از خارج از ایران خرید کنیم
    الان که شما صرفا میگید برد باید قانونی باشه ما باید چیکار کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مبادی قانونی وارد شده باشد در صورتی که برد جدید شرایط مذکور را داشته باشد در هر بازه زمانی می توانید فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید
      شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    با سلام
    حدود یک سال پیش برد گوشی رو عوض کردم که کد IMEIهم عوض شد بعد به تعمیرکار مراجعه کردم که تعمیرکار کد اصلی گوشی (IMEI)را جایگزین کرد اما حدود یک سال است که گوشی انتن گیری ندارد و شبکه را پوشش نمیدهد. همچنین در همین سایت نسبت به فعالسازی آن مجدد اقدام کردم اما مشکلم حل نشد.چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف همتی · 4 ماه پیش
    سلام و وقت بخیر
    تبلتی دارم که با اینکه آنتن دارد ولی تماس ورودی و خروجی ندارد
    با سیم کارت دیگری غیر از سیم کارت خود تبلت امتحان کردم باز همان مشکل وجود داشت و جالب اینکه بعد از آنکه سیم کارت دوم را در گوشی خودش گذاشتم این پیام برایش آمد:

    مالک دستگاه شماره دیگریست
    به دلیل فعالیت همزمان چنددستگاه با این شناسه(IMEI) و جلوگیری از تضییع حقوق مالک،موقتا تا
    1400/06/30
    با
    ******093
    سرویس خواهد گرفت
    جهت استفاده بیش از مهلت فوق،کدفعالسازی را از مالک دستگاه گرفته و باشماره گیری#7777*فعالسازی کنید
    IMEI:
    **************
    راهنما:hmti.ir/p02
    در حالی که وقتی در تبلت کد <<ستاره مربع 06 مربع>>
    را میگیرم شناسه دستگاه
    ***********که در پشت جعبه و باطری تبلت هم حک شده

    است نه
    *********

    محبت کنید راهنمایی بفرمایید وافعا مشکل خورده ایم

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه تعمیر شده است شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها صفحه ی آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید http://hmti.ir/08
      در غیر این صورت چنانچه شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري <<ستاره مربع 06 مربع>> بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با شناسه داخل پیامک مغایرت دارد و جا به جایی سیمکارت هم نداشته اید لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری
      <<ستاره مربع 06 مربع>> دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد بای · 4 ماه پیش
    سلام از چه تاریخی میتوانم گوشی تعمیری خود را در سامانه همتا ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مبادی قانونی وارد شده باشد در صورتی که برد جدید شرایط مذکور را داشته باشد در هر بازه زمانی می توانید فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید
      شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی · 4 ماه پیش
    سلام از چه تاریخی میتوانیم دستگاه تعمیری خود را ثبت کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مبادی قانونی وارد شده باشد در صورتی که برد جدید شرایط مذکور را داشته باشد در هر بازه زمانی می توانید فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید
      شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسی منگلی · 4 ماه پیش
    سلام مهلت شروع و پایان ثبت دستگاه تعمیری چه تاریخی میباشد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بازه فرآیند ثبت تعمیری ۱۴ روز می باشد، نتیجه درخواست درپایان روز چهاردهم اعلام می شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهام ابراهیمی · 4 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    بردگوشیم ۵/۲۰تعویض شده ولی تعمیرکار ثبتش نکرده وازاول شهریورم که سایت بسته شده هرچی تماس میگیرم میگن صبرکنید سایت ثبت تعمیری بازشود اصلا بازمیشه سایت یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر به تعمیرکار مراجعه نمایید که یا برد قانونی روی دستگاه شما قرار دهند یا شناسه های دستگاه را به شناسه های قبلی بازگردانی کنند. در صورت عدم همکاری تعمیرکار میتوانید از ایشان شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد قلاوند · 4 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    اینکه گفتید برد قانونی باشه یعنی چی توضیح بدید
    اگه یک گوشی از خارج اورده باشم و الان بخوام ثبت تعمیری کنم گوشی باید توی گمرک ثبت بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مجاری قانونی وارد شده باشددر غیراینصورت فرایند تعمیری امکان پذیر نیست
      و گوشی هایی که خارج کشور تعویض می شود در بدو ورود به ایران باید ثبت و عوارض حق ورودی آن پرداخت شود
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بیت سعید · 4 ماه پیش
    سلام خسته نباشی الان من گوشی جدید از خارج اوردم گوشی قبلیم بردش سوخت چجوری ثبتش کنم ایا راه دیگه ای هست ایا میتونم انلاین ثبت کنم در گمرک
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه جدید از خارج کشور تهیه شده باید در هنگام ورود ثبت و بعد عوارض حق ورودی آن پرداخت شود
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا عدالت · 4 ماه پیش
    با سلام
    ایا صحت داره که میگن ثبت تعمیری جمع شده و دیگ انجام نمیشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مورخ 1400/04/01 در مورد منوط شدن ثبت سفارش برد گوشی تلفن همراه به شناسه کالا و اظهار شناسه رهگیری و ضابطه‌مند نمودن فرایندثبت تعمیری در سامانه همتا، به اطلاع می‌رساند از مورخ 1400/06/01 ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به بردقانونی خواهد شد.