شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله شش:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله هفت:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 14 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هشت:

در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله نه:

همچنین در مدت این 14 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 4 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد غفاری · 1 روز پیش
    باسلام.گوشی من مال زمانی هست که طرح رجیستری وجود نداشت.الان بردش مشکل پیدا کرده ویه برد خام شرکتی(که گویا بدون شماره سریال هست)گرفتم،اگر الان برد رو تعویض کنم چیکار باید بکنم؟؟مشکلی از بایت رجستر و...پیش میاد؟!لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیرلطفا در همین صفحه کادر<<ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری>>و با مطالعه همین صفحه فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مارال هاشمی کیا · 2 روز پیش
    سلام چرا قسمت ثبت گوشی تعمیری الان توی منوی سایت نیست که ببینیم چه شکلیه؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا،ابتدا با کد ملی در سایت همتا ثبت نام کنیدزمانی که با کد ملی وارد سایت شوید قسمت ثبت گوشی تعمیری قابل مشاهده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohsen · 23 روز پیش
    سلام
    خسته نباشید
    من گوشی نوت8 سامسونگ دارم. تو سامانه همتا برند گوشی رو اشتباه ثبت کرده (زده smart click2) در حالی که شناسه های imei درستن. برای اصلاحش چیکار باید بکنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های دستگاه را با شماره گیری#06#* دریافت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Alireza · 1 ماه پیش
    سلام جدیدا گوشی خریدم و در سامانه همتا فعال کردم بعد از مدتی سیم کارت دوم قطع شد و بعد از پیگیری زیاد فهمیدم که imei slot 2 گوشی در سامانه همتا اشتباه ثبت شده.الان سیم کارت دوم گوشی آنتن نداره نمی دونم چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که وارد کننده دستگاه شرکت گارانتی می باشد لطفا از سمت شرکت گارانتی پیگیری نمایید.
      در غیر اینصوت شناسه های دستگاه را یادداشت کرده سپس از طریق شماره مالک دستگاه با سامانه همتا تماس برقرار کنید تا بررسی گردد.096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن شریفی ۵ · 1 ماه پیش
    سلام چرا خط دوم گوشیم قطع شده وشناسه دوم را قبول نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06# *دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.یا وارد سایت همتا شده و در بخش ثبت و پیگیری مشکلات مشکل خود را مطرح نمایید.
      سایت همتا : www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 ماه پیش
    با تشکر مجدد
    پس اگر به طریقی به ایران پست بشه، شامل هزینه نخواهد شد ؟
    ( با فرض اینکه مشابه مدل قبلی نباشد و کد و مدل تغییر کرده باشد)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاهی که تحویل شما داده میشود یا باید مدل آن دقیقا مشابه دستگاه قبلی باشد که امکان فرایند ثبت تعمیری را داشته باشید .
      در غیر اینصورت باید دستگاه را به صورت قانونی به شما تحویل دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 ماه پیش
    با تشکر از پاسخ شما
    گوشی به دلیل عدم پست به ایران از طریق هوایی برگشت داده میشه.
    لطفا بفرمایید چکار باید کرد و آیا باز هم باید هزینه رجیستری پرداخت شود؟!
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاهی که تحویل شما داده میشود یا باید مدل آن دقیقا مشابه دستگاه قبلی باشد که امکان فرایند ثبت تعمیری را داشته باشید .
      یا دستگاه را به صورت قانونی دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 ماه پیش
    با سلام
    احتراما گوشی Sony Xperia XZ3 من بعد دو ماه کار در ایران (رجیستر شده است) دچار مشکل شد و به شرکت در تایوان ارسال شد. بعد از یک ماه اعلام کردن که گوشی جایگزین میدهند که مدل بالاتر هم هست Sony Xperia 1
    هنوز این گوشی ارسال نشده و تمام مکاتبات هم موجود هست.
    آیا میتوان در سایت رجیستری این گوشی جایگزین گوشی قبلی شود؟
    اگر نه، راهکار چیست؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر خیر در صورت جا به جایی مدل دستگاه امکان انجام فرایند ثبت تعمیری وجود ندارد.در صورتی که دستگاه به صورت پستی وارد کشور می شود مبلغ عوارض دستگاه در اداره پست در زمان دریافت دستگاه پرداخت میگردد و اطلاعات دستگاه برای سامانه همتا ارسال میشود در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 1 ماه پیش
    سلام

    زمان بررسی فرآیند گوشی تعمیری 14 روز شده؟؟!!!

    میشه بفرمایید چرا اینقدر زیاد!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام ،بله زمان بررسی سیستمی ثبت تعمیری14 روز می باشد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی من آیفن ۷ بود که مودمش خراب شد برای تعمیر یا تعویض فرستادمش خارج و آپل گوشی جایگزین داده ولی مدلش فرق میکنه آیا راهی برای پرداخت تفاوت ارزش یا مالیات گمرک وجود داره؟

    ضمنا این فرستادن و گرفتن ۳ ماه طول کشیده آیا این زمان محدودیت ثبت تعمیری برای کن ایجاد میکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام، درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه قبلی، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) دستگاه جدید ، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت،جهت فرایند ثبت تعمیری باید دستگاه مطابق با همان مدل و برند دریافت نمایید.
      درحال حاضر جهت انجام فرایند ثبت تعمیری محدودیت زمانی وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبین هنربخش · 1 ماه پیش
    سلام.
    من ۱ ماه پیش تقریبا گوشی خودم رو تعویض کردم و گوشی قدیمی رو به یکی دیگه از اعضای خانواده دادم. اون هم سیمکارتش رو که قبلا روی گوشی خودش بود، روی گوشی جدیدش گزاشت.
    الان براش اس ام اس غیرفعال شدن سیمکارت به دلیل ثبت نشدن شناسه اومده.
    راهکارش چیه؟
    چیکار باید بکنیم؟


    من خودم گوشی قدیمی رو قبل از شروع طرح رجیستری خریدم و بعد از شروع طرح هم هیچ مشکلی نداشتم باهاش.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا نهتانی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم سامسونگ نوت ۸ مدل n950f هستش بردش سوخت و حالا برد نوت ۸ مدلn950u میخام بزارم روش بعدش میشه دوباره imei برد خودمو ثبت تعمیری کنم مشکلی پیش نمیاد بابت مدل سریuوf بودنش؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تطابق مدل و برند شناسه قبل و بعد تعمیر جهت ثبت تعمیری الزامی می باشد و اینکه شناسه بعد از تعمیر ثبت نشده باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین · 2 ماه پیش
    سلام من برد قبلیم دادم برای تعمیر که متاسفانه برد تعمیر کار گم کرد وخودش میگه انگار اشتباه دادم به کسی و داره استفاده میکنه یه برد بهم داده و ریجستری نیست میخوام تعمیری بزنم روی این برد که بهم داده میگه نمیشه چون برد قبلیت داره استفاده میکنه و امکانش نیست،میخواستم بدونم داره راست میگه واگر اره راه حلش چیه باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی تعمیری برای دستگاه هایی می باشد که برد قبلی سوخته و قابل استفاده نیست و شرکت گارانتی یا تعمیر کار برد آکبند روی دستگاه قرار داده باشد در غیر اینصورت این فرایند امکان پذیر نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 2 ماه پیش
    با سلام اگر گوشی قبل از اجرای طرح رجیستری به شبکه وصل شده و فعال باشد، پس از تعمیر گوشی و تغییر IMEI امکان ثبت تعمیری هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بله در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد امکان پذیر می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود اهرابی · 2 ماه پیش
    با سلام،
    من گوشیم رو برای تعمیر داده بودم و بورد گوشی رو عوض کردن. الان که میخوام در قسمت "ثبت گوشی تعمیراتی"، شناسه جدید رو وارد کنم، با این خطا مواجه می‌شم.
    "86***********07 مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می‌باشد"
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، از جمله شرایط ثبت تعمیری بدین صورت است که مدل و برند شناسه قبل تعمیر با شناسه بعد تعمیر تطابق داشته باشد، در غیر این صورت امکان ثبت تعمیری وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد احمدی · 2 ماه پیش
    سلام، بعلت تعویض برد گوشی، انجام ثبت تعمیری کردم ولی پیام رویت شدن شماره قبل در شبکه رو اعلام کرده.
    تعمیر هم مطابق مدل و برند شناسه قبل از تعمیر بوده.
    چگونه میتوانم این موضوع را حل کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه درخواست ثبت دستگاه تعمیری داده باشید و شناسه قبل از تعمیر فعال باشد، درخواست شما رد شده و این پیغام به شما نمایش داده می شود لذا امکان انجام این فرایند نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید رستمیان · 2 ماه پیش
    سلام من سامسونگ نوت ۸ دو سیم داشتم خراب شده حالا جاش نوت ۸ تک سیم آوردم ولی نمیشه ثبت تعمیری کرد باید چیکار کنم ازم دوتا شناسه میخواد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که تعداد شناسه های دستگاه قبل تعمیر با تعداد شناسه های دستگاه بعد از تعمیر باهم مطابقت ندارد امکان فرایند ثبت تعمیری را ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم حسن پور · 2 ماه پیش
    با سلام من برد گوشیم رو عوض کردم بردی که گذاشتم دست دومه ولی سریال های گوشی قبلی بنام خودمه میتونم باتوجه به اینکه برد جدید بنام من نیست انجام فرآیند تعمیری رو انجام بدم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، علاوه بر قرار داشتن شناسه قبل تعمیر تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما، از دیگر شرایط ثبت تعمیری تطابق مدل و برند شناسه قبل و بعد تعمیر و نیز لزوم ثبت نبودن شناسه بعد از تعمیر می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sirous · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من قبلا گوشی دو سیم کارته اپل xsخریدم و یکی از اسلات ها سیم قرار دادم و استفاده کردم حالا که میخوام از اسلات دوم استفاده کنم میگه غیر قانونی منم به جای اینکه با گزینه ی افزودن دستگاه سیم دو رو راه اندازی کنم برداشتم از سایت گمرک دوباره برا imei2 پرداخت عوارض گمرکی زدمو راه اندازی کردم بعدا فعمیدم اشتباه شده تورو خدا راهنمایی کنین چه جوری پولم (یک و پونصد)رو برگردونم
    imei 357****64
    imei2 357*****01
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 3 ماه پیش
    سلام چرا گزینه ثبت گوشی تعمیری نیست؟