آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله پنج:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله شش:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 4 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هفت:

در صورتی که تا 4 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله هشت:

همچنین در مدت این 4 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 4 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 3 روز پیش
    سلام خواستم گوشی mi 9 lite نسخه ۶۴ گیگ رو به سایت برای رجیستر شدن اضافه کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام

      شما لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم افزودن دستگاه جدید ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید. برای راهنمایی بیشترباگمرک درارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اصغر · 9 روز پیش
    سلام چرا نمیشه ثابته نام کرد؟ میگه دسترسی به اداره ثابته احوال میسر نیست.کی درست میشه ؟ چیک از باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر باتوجه به اینکه اطلاعات هویتی با سرویس ثبت احوال چک میشود گاهی سرویس ثبت احوال پاسخ نمی دهد که باید در زمان های دیگر تست شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 14 روز پیش
    سلام وارد سامانه شدم گوشی و همه چی درسته ولی ثبت گوشی تعمیری نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا با کد ملی در سایت همتا ثبت نام کرده و با کد ملی وارد سایت همتا شده قسمت ثبت تعمیری قابل مشاهده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید گودرزی · 21 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی ایفون ۱۰ دارم خراب شده فرستادم دبی و یه دونه نو اکبند بهم دادن الان میخوام توی سامانه ثبت تعمیری کنم ولی گزینش نیست باید چیکار کنم
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام و وقت بخیر
      لطفاجهت مشاهده گزینه ثبت تعمیری ابتدا داخل سایت همتا ثبت نام کنید و وارد سایت شوید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناهید · 21 روز پیش
    گوشی من آیفون 7 بود که نو سرویس شد و اپل استور دبی گوشی رو عوض کردن و گوشی همون مدل جدید دادن..حالا من باید ریجستر کنم ولی imei خطا غیر قانونی بودن دستگاه رو زد..زنگ زدم سامانه همتا گفتن باید تو درخواست تعمیریا بره ..اما مگه گوشی عوض شده . گوشی جدید دادن بازهم باید بره تو تعمیری و مگه
    فعالسازی نیست و هزینه ریجستری؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      به سایت همتا hamta.ntsw.ir جهت فرایند تعمیری مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 24 روز پیش
    سلام گوشی که ثبت تعمیری شده باشه آیا امکان این رو داره که دوباره بصورت مسافری بابتش هزینه پرداخت بشه و به سامانه برگرده؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیروان ملازادە · 26 روز پیش
    Hi there. Iam an M.A student in this country and wants to Register my mobile phone but could not be registered,inspire of getting a code from the passport office for that purpose, actually I will stay here for two years n really have a problem with contacting others. So what should I do and how my mobile will be registered? Thanks for your help.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    akbar502000@gmail.co · 26 روز پیش
    با سلام گوشی ایفون 7 داشتم که no service شد فرستادم کانادا که تعویض یا تعمیر شود گفتن وارانتی گوشی تمام شذه شما 490 دلار دیگه بدهید با گوشی تعمیری بدید ایفون 11 بدهیدم. برای اوردن به ایران ثبت تعمیری میشه زد یا باید گمرک پرداخت کنم مجدد ممنون تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ، باتوجه به اینکه مدل دستگاه شما تغییر کرده است امکان انجام فرایند ثبت تعمیری نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي اكبريان · 1 ماه پیش
    سلام گوشي سامسونگ در تاريخ 98/5/25 از مكه بصورت پلمپ شده و از فروشگاه معتبر خريدم امروز كه براي ثبت در سامانه مراجعه كردم پيغام مي دهد اين كد IMEI قبلا ثبت شده. با شماره 096366 هم تماس گرفتم گفتند در تاريخ 98/3/20 بعنوان تعميري ثبت شده است با توجه به اينكه زمان زيادي براي ثبت ريجستري مسافري ندارم چه بايد بكنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      در هر صورت دستگاه شما توسط ثبت تعمییری غیر فعال گردیده و دستگاهی که به این صورت قرار بگیرد دیگر قابل استفاده نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عطا فروغی · 1 ماه پیش
    سلام. اپل XS MAX 256 داشتم خراب شد. بردن فرانسه اپل گوشی رو کلا عوض کرد. یه دونه دقیقا مثل همون بجاش داده. همون رنگ همون سایز همون مدل. قبلیه هم توی سایت ثبت و تحت مالکیت من هست قبل ارسال هم چک کردم همه چی رو. الان که میزنم واسه گوشی تعمیری این خطا میاد : تعداد شناسه های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن تعداد اسلاتهای دستگاهای قبل و بعد از تعمییر هر دو شناسه ها دو دستگاه را یادداشت نمایید و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید تا بررسی شود و مشکل برطرف گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام چرا پس از ورود قسمت ثبت گوشی تعمیراتی وجود ندارد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ابتدا با کد ملی در سایت همتا ثبت نام کنید سپس با کد ملی وارد سایت شده قسمت ثبت تعمیری قابل مشاهده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خالد فرضی · 1 ماه پیش
    سلام-یه گوشی فرستادم برای ثبت تعمیری--پیام اومده که:رد شده به دلیل رویت شدن--منظور چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      دستگاهی که قراره ثبت تعمیری انجام گردد و در فرجه 4 روزه قرار میگیرد نباید داخل شبکه رویت شود و نیاید استفاده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 1 ماه پیش
    سلام دوتا شناسه پیام امده ولی درسامانه قبول نمیکنه علت جیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود و برای شما پیگیری ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهراد · 1 ماه پیش
    با سلام، پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» اصلا موجود نیست!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود خلیلی · 1 ماه پیش
    سلام
    برد گوشی من سوخته بود اخیرا تعمیرش کردم و برد جدید روش انداختن
    ولی سیم کارتم الان آنتن نمیده
    با کارشناسان همتا صحبت کردم میکن شناسه برد جدید در سامانه رویت شده و هیچ کاری نمیشه کرد
    من کلی پول تعمیر دادم و تعمیرکار هم نمیدونه صاحب قبلی برد کی بوده
    من الان چکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام در صورتی که برد جدیدی که روی دستگاه قرار گرفته دست دوم می باشد به تعمیرکار مراجعه کنید و برد آکبند قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن زندیه · 1 ماه پیش
    سلام من همین کارارو کردم ولی تو مرحله انتخاب دستگاه لیست دستگاه‌ها نمیاد مشکل از سایته یا مرورگر من؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسرآقاجانی · 2 ماه پیش
    باسلام من یک ایفون 7پلاس دارم ک چندروز پیش یه پیامک حاوی اینکه نوشته شده بود دستگاه شما جزو ثبت شده قانونی نمیباشضد بعدبررسی متوجه شدم ک گوشی بنده ثبت تعمیزی شده چگونه میتونم مالکیت گوشی خودم را دوباره برگردونم ممنون میشم راهنمایی کامل انجام بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود و برای شما پیگیری ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام گوشی ای از من به سرقت رفته بود و من میخوام با ثبت تعمیراتی گوشی دیگه ای از همان مدل رو ریجستر و استفاده کنم

    سوال اول اگه گوشی دزدیده ی من در شبکه روشن بشه تا 30 روز انتن میدهد یا نه؟
    و اگه گوشی من پیدا بشه میتوان دوباره به شکل مسافری ریجستر بشه یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      سامانه همتا در مور گوشیهای سرقت شده پاسخگویی ندارد و باید به مراجعه قضایی مراجعه نمایید برای قسمت دوم سوال با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان · 2 ماه پیش
    سلام
    من گوشی رو دو سه ماه پیش از فروشگاهی خریدم و بعد از مدتی برام مسیج اومد که این دستگاه قانونی هست اما ثبت نشده. الان که با سامانه گرفتم گفته میشه که گوشیم ثبت تعمیر خورده و از دیروز آنتن رو هم از دست دادم
    باید چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود و برای شما پیگیری ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف · 2 ماه پیش
    سلام بنده ثبت تعمیری داشتم که خطای «اطلاعات هویتی وارد شده صحیح نمیباشد» نمایان میشود . با کارشناسان تماس گرفتم برایم پرونده تشکیل دادند و هنوز بعد 20 روز تماسی نگرفتند و از کارشناسان پیگیر شدم گفتند انتقال مالکیت بدید بعد از طریق اطلاعات مالک جدید ثبت نام کنید که این بار هم خطای {هویت} میدهد .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      پرونده شما در حال پیگیری میباشد و اگر قصد ثبت تعمییری دارید شما میتوانید دستگاه را به شماره یکی از افراد نزدیک و مورد اعتماد انتقال مالکیت دهید و با اطلاعات ان شخص کارتابل کد ملی تشکیل دهید و ثبت تعمییری را انجام دهید و بعد از فرایند برای خودتان انتقال مالکیت را انجام دهید.