آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله شش:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله هفت:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 4 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هشت:

در صورتی که تا 4 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله نه:

همچنین در مدت این 4 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 4 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پاسخگوی همتا · 2 ساعت پیش
    با سلام وقت بخیر، از جمله شرایط ثبت تعمیری بدین صورت است که مدل و برند شناسه قبل تعمیر با شناسه بعد تعمیر تطابق داشته باشد در غیر این صورت امکان فرایند ثبت تعمیری را وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود اهرابی · 9 ساعت پیش
    با سلام،
    من گوشیم رو برای تعمیر داده بودم و بورد گوشی رو عوض کردن. الان که میخوام در قسمت "ثبت گوشی تعمیراتی"، شناسه جدید رو وارد کنم، با این خطا مواجه می‌شم.
    "86***********07 مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می‌باشد"
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، از جمله شرایط ثبت تعمیری بدین صورت است که مدل و برند شناسه قبل تعمیر با شناسه بعد تعمیر تطابق داشته باشد، در غیر این صورت امکان ثبت تعمیری وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد احمدی · 11 ساعت پیش
    سلام، بعلت تعویض برد گوشی، انجام ثبت تعمیری کردم ولی پیام رویت شدن شماره قبل در شبکه رو اعلام کرده.
    تعمیر هم مطابق مدل و برند شناسه قبل از تعمیر بوده.
    چگونه میتوانم این موضوع را حل کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه درخواست ثبت دستگاه تعمیری داده باشید و شناسه قبل از تعمیر فعال باشد، درخواست شما رد شده و این پیغام به شما نمایش داده می شود لذا امکان انجام این فرایند نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید رستمیان · 5 روز پیش
    سلام من سامسونگ نوت ۸ دو سیم داشتم خراب شده حالا جاش نوت ۸ تک سیم آوردم ولی نمیشه ثبت تعمیری کرد باید چیکار کنم ازم دوتا شناسه میخواد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که تعداد شناسه های دستگاه قبل تعمیر با تعداد شناسه های دستگاه بعد از تعمیر باهم مطابقت ندارد امکان فرایند ثبت تعمیری را ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم حسن پور · 8 روز پیش
    با سلام من برد گوشیم رو عوض کردم بردی که گذاشتم دست دومه ولی سریال های گوشی قبلی بنام خودمه میتونم باتوجه به اینکه برد جدید بنام من نیست انجام فرآیند تعمیری رو انجام بدم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، علاوه بر قرار داشتن شناسه قبل تعمیر تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما، از دیگر شرایط ثبت تعمیری تطابق مدل و برند شناسه قبل و بعد تعمیر و نیز لزوم ثبت نبودن شناسه بعد از تعمیر می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sirous · 18 روز پیش
    سلام وقت بخیر من قبلا گوشی دو سیم کارته اپل xsخریدم و یکی از اسلات ها سیم قرار دادم و استفاده کردم حالا که میخوام از اسلات دوم استفاده کنم میگه غیر قانونی منم به جای اینکه با گزینه ی افزودن دستگاه سیم دو رو راه اندازی کنم برداشتم از سایت گمرک دوباره برا imei2 پرداخت عوارض گمرکی زدمو راه اندازی کردم بعدا فعمیدم اشتباه شده تورو خدا راهنمایی کنین چه جوری پولم (یک و پونصد)رو برگردونم
    imei 357****64
    imei2 357*****01
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 22 روز پیش
    سلام چرا گزینه ثبت گوشی تعمیری نیست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمین · 23 روز پیش
    با سلام دوباره و خسته نباشید و با تشکر از پاسخ گویی قبلی شما

    اینجانب برای ثبت گوشی تعمیری با کد ملی وارد سایت شدم....در ابتدای گزینه ثبت گوشی تعمیری ظاهر شد و من چندین بار IMEI گوشی جدید را وارد کردم که اول نوشت اشتباه است سپس نوشت خطای چندین ثبت....
    حالا که وارد می شم تا دوباره امتحان کنم.....گزینه ثبت گوشی تعمیری حذف شده است و امکان ثبت نیست؟چیکار باید بکنم؟

    تماس گرفتم کفتند در سایت آنها هست و گفتند نمی توانند این کار را انجام دهند و من باید خودم این کار را انجام بدم.چاره چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شناسه ها را یادداشت و با شماره 096366 ( سامانه همتا ) تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من هم با شماره موبایل و هم با شماره کارت ملی وارد شدم گزینه ثبت گوشی تعمیری نمیبینم اسمم هم نمینویسه فقط شماره موبایلم رو زده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدعی هستید با کد ملی وارد سایت همتا شده اید و قسمت ثبت تعمیری قابل مشاهده نمی باشد جهت بررسی با شماره 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیه · 1 ماه پیش
    سلام

    چرا این گزینه ای که میگید وجود نداره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا با کد ملی ابتدا ثبت نام نمایید و با کد ملی وارد سایت همتا شده قسمت ثبت تعمیری قابل مشاهده می باشد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان منصوری · 1 ماه پیش
    من الان با کدملی هم ثبت نام کردم گزینه ثبت تعمیری وجود نداره الان باید چیکار کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر شما با شماره همراه وارد سایت شده اید در صورتی که با کد ملی وارد شوید در بالای صفحه نام و نام خوانوادگی شما نمایش داده می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان منصوری · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من الان برد گوشیمو رو عوض کردم اما گزینه ثبت تعمیری داخل سایت نیست الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا با کد ملی مرتبط به مالک برد قبلی گوشی در سامانه همتا ثبت نام کنید سپس با کد ملی وارد شوید قسمت ثبت گوشی تعمیری قابل مشاهده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی بھجت · 1 ماه پیش
    سلام علیکم ،
    وقت بخیر
    من طلبہ ھستم از پاکستان و یک گوشی از کشورم اوردم برای خودم ولی نمیدونم چیکار کنم و چجوری ریجستری باید بشہ من کہ کد ملی ایرانی ندارم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان ت · 1 ماه پیش
    سلام ی گوشی ایفون 4اس دارم که دست دو خریدم و صاحب اولش دسترسی به شماره اولی ک تو گوشی گذاشته نداره و انتقال مالکیت ندادیم حالا گوشی لاک شده و من قصد دارم یک برد از خارج واسش بگم بیارن ایا این برد رو میشه ثبت همتا کرد؟چطور میشه برد رو که قانونی وارد شده ثبت همتا کرد یا به عنوان تعمیری ثبت کرد سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دسترسی به سیمکارتی که مالک دستگاه می باشد یا قبل از شروع طرح ( با توجه به تاریخ مشمولیت
      http://hmti.ir/date ) روی دستگاه بوده است داشته باشید می توانید فرایند ثبت تعمیری انجام دهید در غیر اینصورت باید پرداخت در گمرک را برای برد جدید انجام دهید.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی : http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعقوب ملاحی · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی s8plus تک سیم داشتم یکم مشکل داشت دبی پس فرستادم که گوشی جدید بفرستند حالا قبل از اینکه گوشی جدید برام بفرستد من میتونم تو ایران ثبت تعمیری انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      بله میتوانید ثبت تعمییری را داخل سایت همتا از طریق کارتابل کد ملی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی زمانی زاده · 1 ماه پیش
    سلام مجدد
    ببخشید سوالم رو دوباره میپرسم من ایفون ایکس ۶۴گیگ داشتم خراب شده و بردش رو میخوام عوض.الان یه دونه برد ایفون ایکس ۲۵۶گیگ خردیم میشه گوشی رو ثبت تعمیری بزنم.ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تغییر حافظه گوشی در صورتی که باعث تغییر در ورژن گوشی نشود مشکلی برای انجام فرایند ثبت تعمیری به وجود نمی آورد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی زمانی زاده · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.گوشی من بردش خراب شد و مجبور شدم بردش رو عوض کنم.حافظه برد قبلی 64گیگ بود ولی این برد که خریدم 256هست حافظش.برای ثبت گوشی تعمیری مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      خیر در ثبت تعمییری حافظه مطرح نمیباشد و میتوانید ثبت تعمییری را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسین سعیدی · 2 ماه پیش
    سلام.خسته نباشید. چرا درقسمت مدیریت دستگاه گزینه ثبت گوشی تعمیراتی وجود ندارد.راهنمایی میکنید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا با کد ملی در سایت همتا ثبت نام نمایید سپس با کد ملی وارد سایت همتا شده قسمت ثبت گوشی تعمیری قابل رویت می باشد .
      آدرس سامانه همتا : hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    بردم رو تعویض کردم ولی خطا میده عدم تطابق مدل دستگاه دو شناسه ، ولی هر دو یک مدل اند.
    imei قبلی : 01275******58
    imei جدید : 0136******355
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر با شماره مالک شناسه قبل از تعمیر با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رویا · 2 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر. برای ثبت گوشی تعمیری نیاز به ثبت نام در سامانه هست که برای ثبت نام، بعد از درج رمز ارسالی به موبایل، شماره ملی رو قبول نمیکنه و خطا میده در صورتی که شماره ملی کاملا صحیحه. لطفا راهنمایی کنین