شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله شش:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله هفت:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 14 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هشت:

در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله نه:

همچنین در مدت این 14 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 14 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 روز پیش
    سلام

    من گوشیمو تعمیر کردم و IME گوشیم عوض شده و روجعبه که خریدمIME قبلی ثبت شده
    الان برای فروش گوشی مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی بروی دستگاه شما تعویض برد انجام شده و برد آکبند قرار گرفته همین صفجه را مطالعه نمایید
      در غیر اینصورت چون شناسه (IMEI) دستگاه تان پس از تعمیر تغییر کرده بود و شناسه (IMEI) مشاهده شده از طریق شماره گیری #06#*، با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه دستگاه تلفن همراه، متقاوت بود، منطقی ترین کار این است که از تعمیرکار بخواهید، شناسه (IMEI) دستگاه را به شناسه (IMEI) قبل از تعمیر بازگرداند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 3 روز پیش
    سلام
    تقریبا یک سال پیش از دبی واسم یه گوشی ایفون 6s آوردن و اون موقع برای رجیستری اقدام نکردم تا به امروز.
    آیا با مراجعه به گمرک و پرداخت عوارض امکان ثبت قانونی و رجیستری گوشی وجود دارد یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاری · 3 روز پیش
    سلام روز بخیر
    من مدتی پیش یه گوشی آیفون6s خریدم و قرار بود بعد از چن روز کد رجیستری صادر بشه اما این اتفاق رخ نداد و فروشنده گفت همتا جوابی به ما نداده.بعد قرار شد تعمیری زده بشه تا شناسه گوشی من از طریق یه شناسه ای که قبلا فعال بوده و الان به خاطر خراب شدن گوشی در شبکه فعال نیس،گوشی من رجیستری بشه اما بعد از دو هفته این کار انجام نشد و همتا باز هم کد نداد.سوال من اینه که آیا اصلا همچین فرآیندی برای رجیستر کردن گوشی درسته یا نه؟؟ ینی رجیستری یه گوشی دیگه که فعال نیس به گوشی من منتقل بشه؟؟و اگر این فرآیند درسته پس چرا همتا درخواست رو رد کرده؟؟
    ممنون میشم کمکم کنید...خیلی برام مهمه بدونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر این مورد ثبت تعمیری برای گوشی شما صدق نمی کند
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالله هاشمی · 4 روز پیش
    پیرو این سوال

    سلام وقت بخیر امکان داره ثبت تعمیری از 14 روز بیشتر بشه ؟ بیشترین زمانی که می انجامه چقدره ؟


    خب امروز روز 14هم هستش اما هنوز خبری نیست از اعلام نتیجه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری است باید منتظر بمانید بعد از بررسی نهایی نتیجه درخواست برای سیمکارت مالک پیامک می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالله هاشمی · 4 روز پیش
    سلام وقت بخیر امکان داره ثبت تعمیری از 14 روز بیشتر بشه ؟ بیشترین زمانی که می انجامه چقدره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند ثبت تعمیری حداقل 14 روز به صورت سیستمی بررسی می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مظاهری · 7 روز پیش
    سلام من برد گوشیم خراب شد و ثبت تعمیری برام زدن با برد جدید ، الان بعد از تغییر سریال و درست شدن کامل گوشیم استعلام بگیرم سریال جدید رو ، شرکت واردکننده و گارانتی مثل همون سریال قبلی میاد یا اینکه دیگه هیچ شرکتی و هیچ گارانتی نداره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از انجام فرایند ثبت تعمیری نوع واردات شناسه بعد تعمیر همانند شناسه قبل تعمیر می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما ناصری · 12 روز پیش
    سلام من ایفون 7 مدل 1660 دارم 32گیگ مشکل بیس باند پیدا کرده تعمیر کار برد ایفون 7 مدل 1778 بر روی دستگاه من قرار داده
    ایا می شود برای این گوشی ثبت تعمیری انجام داد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیرلطفا در همین صفحه کادر<<ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری>> را مطالعه فرمایید و در صورت دارا بودن شرایط لازم با مطالعه همین صفحه فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمداوحدی · 14 روز پیش
    سلام تبلت تب اس سامسونگ دارم قبل از رجیستری خریدمش مدتی است برد آن خراب شده است می خوان بردش عوض کنم و یک برد تعمیرکار برام پیدا کرده است مشکل رجیستری دارد وباید چه کنم می توانم برد روی دستگاه فعال کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستند بنابراین برد جدیدی که می خواهید قرار دهید باید مشمول طرح نباشد که می توانید در استعلام اصالت این مورد را چک کنید
      آموزش استعلام اصالت دستگاه کادر شناسه(IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست را مطالعه نمایید http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H gh · 14 روز پیش
    سلام
    هارد گوشیم رو تعویض کردم و بعد از تعمیر متوجه شدم که شناسه های گوشیم تغییر کرده و شناسه فعلی جعلی هست لطفا راهنمایی کنید چطور می تونم شناسه های قبلی رو برگردونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه قبل تعمیر را دارید لطفا به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، درغیر این صورت مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید زارعی · 19 روز پیش
    سلام من میخوام برای شرکت وارد کننده اکانت درست کنم برای ثبت تعمیری اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 1 ماه پیش
    سلام.بعد از 14 روز که ثبت تعمیری تایید شد دیگه مشکلی واسه رجیستری پیش نمیاد؟که بعد از چند ماه مثلا باز بگه گوشی خود رو جیستر کنید؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بعد از بررسی نهایی نتیجه درخواست برای شماره سیمکارت مالک پیامک می شود و در صورت تایید درخواست شناسه دستگاه جدید قانونی می شود .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارمین · 1 ماه پیش
    سلام یه ثبت تعمیری زدم بعد ۱۴ روز به دلیل رویت در شبکه رد شده در صورتی که چنین چیزی اصلا امکان نداره چون خودم بورد قبلی گوشی که سوخته بود رو باز کردم و دور انداختم چطور ممکنه بورد سوخته در شبکه رویت شده باشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید فرایند ثبت تعمیری را مجددا بعد از 30 روز انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 1 ماه پیش
    سلام
    روند ثبت نام در قسمت ثبت کد ملی خطا میدهد و ادامه روند ثبت نام متوقف می شود.با سه شماره مختلف و کد ملی های مختلف هم امتحان کردم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    توی این 14 روز تا تایید بشه گوشی فعال نمیشه؟
    انتن گوشی قطع شده تازه تعمیری زدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در مدت 14 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد لذا باید این بازه زمانی را منتظر بمانید تا درخواست بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahmood · 2 ماه پیش
    من همون کامنت قبلیم بعد از تعمیر imei عوض شده و میگه دستگاه غیر قانونیه و نمیشه افزودن دستگاه رو انجام داد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه به شناسه های قبل تعمیر دسترسی دارید لطفا فرایند افزودن دستگاه و ثبت نام در سایت همتا با کد ملی مربوطه را انجام دهید در غیر این‌صورت لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahmood · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من چون گوشیم قبل از طرح ریجستر داشتم گوشیم ثبت نشده و تو کارتابل نیست چجوری باید ثبت تعمیری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 2 ماه پیش
    من یه گوشی داشتم خراب شد فرستادم آلمان برای گارانتی الان یه گوشی دیگه همون مدل برام فرستادن امکان انتقال مالکیتش هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه توسط شرکت سازنده یا گارانتی تعویض یا تعمیر شود و مدل و برند هر دو یکسان باشد می توانید با مطالعه همین صفحه فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا شیری · 2 ماه پیش
    گوشی که روشن باشه و ریجستر شده باشه میشه میشه سریال گوشی به عنوان ثبت تعمیری زد؟؟؟
    اگه سریال گوشی روشن که هیچ مشکلی ندارد را به عنوان تعمیری ثبت کرد چه اتفاقی میفته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا همین صفحه مرحله هشت را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین نوری · 2 ماه پیش
    قانونی ثبت شده ولی سیم کارت ۱ نمیاره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین نوری · 2 ماه پیش
    سلام گوشی خریدم من بعد یک ماه سیم کارت ۱ نمیشه ازش استفاده کرد مینویسه رو شبکه ثبت نشده است بردم تعمیرکار گفت ک باید IMEIعوض کنی تا درست بشه لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11