آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا

 

توجه داشته باشید درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

ضرورت یکسان بودن مدل فنی شناسه (IMEI)های اظهار شده در فرآیند ثبت تعمیری

لازم به ذکر است درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری

دقت داشته باشید تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال می‌باشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد می‌نمائیم و بر روی "ادامه" کلیک می‌نماییم.

 

مرحله دو:

سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله سه:

پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:

 

مرحله چهار:

سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.

 

مرحله شش:

پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.

دقت داشته باشید، درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند.

 

مرحله هفت:

در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک می‌نماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌نماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت 4 روز به صورت "در حال بررسی" قرار می‌گیرد.

 

مرحله هشت:

در صورتی که تا 4 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو می‌شود.

 

مرحله نه:

همچنین در مدت این 4 روز، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.

عدم امکان انجام فرایندهای سامانه همتا در هنگام ثبت تعمیری

در مدت 4 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه می‌شویم.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي اكبريان · 4 ماه پیش
    سلام گوشي سامسونگ در تاريخ 98/5/25 از مكه بصورت پلمپ شده و از فروشگاه معتبر خريدم امروز كه براي ثبت در سامانه مراجعه كردم پيغام مي دهد اين كد IMEI قبلا ثبت شده. با شماره 096366 هم تماس گرفتم گفتند در تاريخ 98/3/20 بعنوان تعميري ثبت شده است با توجه به اينكه زمان زيادي براي ثبت ريجستري مسافري ندارم چه بايد بكنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      در هر صورت دستگاه شما توسط ثبت تعمییری غیر فعال گردیده و دستگاهی که به این صورت قرار بگیرد دیگر قابل استفاده نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عطا فروغی · 4 ماه پیش
    سلام. اپل XS MAX 256 داشتم خراب شد. بردن فرانسه اپل گوشی رو کلا عوض کرد. یه دونه دقیقا مثل همون بجاش داده. همون رنگ همون سایز همون مدل. قبلیه هم توی سایت ثبت و تحت مالکیت من هست قبل ارسال هم چک کردم همه چی رو. الان که میزنم واسه گوشی تعمیری این خطا میاد : تعداد شناسه های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن تعداد اسلاتهای دستگاهای قبل و بعد از تعمییر هر دو شناسه ها دو دستگاه را یادداشت نمایید و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید تا بررسی شود و مشکل برطرف گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 4 ماه پیش
    سلام چرا پس از ورود قسمت ثبت گوشی تعمیراتی وجود ندارد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ابتدا با کد ملی در سایت همتا ثبت نام کنید سپس با کد ملی وارد سایت شده قسمت ثبت تعمیری قابل مشاهده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خالد فرضی · 4 ماه پیش
    سلام-یه گوشی فرستادم برای ثبت تعمیری--پیام اومده که:رد شده به دلیل رویت شدن--منظور چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      دستگاهی که قراره ثبت تعمیری انجام گردد و در فرجه 4 روزه قرار میگیرد نباید داخل شبکه رویت شود و نیاید استفاده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 4 ماه پیش
    سلام دوتا شناسه پیام امده ولی درسامانه قبول نمیکنه علت جیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود و برای شما پیگیری ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهراد · 4 ماه پیش
    با سلام، پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» اصلا موجود نیست!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود خلیلی · 4 ماه پیش
    سلام
    برد گوشی من سوخته بود اخیرا تعمیرش کردم و برد جدید روش انداختن
    ولی سیم کارتم الان آنتن نمیده
    با کارشناسان همتا صحبت کردم میکن شناسه برد جدید در سامانه رویت شده و هیچ کاری نمیشه کرد
    من کلی پول تعمیر دادم و تعمیرکار هم نمیدونه صاحب قبلی برد کی بوده
    من الان چکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام در صورتی که برد جدیدی که روی دستگاه قرار گرفته دست دوم می باشد به تعمیرکار مراجعه کنید و برد آکبند قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن زندیه · 4 ماه پیش
    سلام من همین کارارو کردم ولی تو مرحله انتخاب دستگاه لیست دستگاه‌ها نمیاد مشکل از سایته یا مرورگر من؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسرآقاجانی · 5 ماه پیش
    باسلام من یک ایفون 7پلاس دارم ک چندروز پیش یه پیامک حاوی اینکه نوشته شده بود دستگاه شما جزو ثبت شده قانونی نمیباشضد بعدبررسی متوجه شدم ک گوشی بنده ثبت تعمیزی شده چگونه میتونم مالکیت گوشی خودم را دوباره برگردونم ممنون میشم راهنمایی کامل انجام بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود و برای شما پیگیری ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام گوشی ای از من به سرقت رفته بود و من میخوام با ثبت تعمیراتی گوشی دیگه ای از همان مدل رو ریجستر و استفاده کنم

    سوال اول اگه گوشی دزدیده ی من در شبکه روشن بشه تا 30 روز انتن میدهد یا نه؟
    و اگه گوشی من پیدا بشه میتوان دوباره به شکل مسافری ریجستر بشه یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      سامانه همتا در مور گوشیهای سرقت شده پاسخگویی ندارد و باید به مراجعه قضایی مراجعه نمایید برای قسمت دوم سوال با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشی رو دو سه ماه پیش از فروشگاهی خریدم و بعد از مدتی برام مسیج اومد که این دستگاه قانونی هست اما ثبت نشده. الان که با سامانه گرفتم گفته میشه که گوشیم ثبت تعمیر خورده و از دیروز آنتن رو هم از دست دادم
    باید چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود و برای شما پیگیری ثبت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف · 5 ماه پیش
    سلام بنده ثبت تعمیری داشتم که خطای «اطلاعات هویتی وارد شده صحیح نمیباشد» نمایان میشود . با کارشناسان تماس گرفتم برایم پرونده تشکیل دادند و هنوز بعد 20 روز تماسی نگرفتند و از کارشناسان پیگیر شدم گفتند انتقال مالکیت بدید بعد از طریق اطلاعات مالک جدید ثبت نام کنید که این بار هم خطای {هویت} میدهد .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      پرونده شما در حال پیگیری میباشد و اگر قصد ثبت تعمییری دارید شما میتوانید دستگاه را به شماره یکی از افراد نزدیک و مورد اعتماد انتقال مالکیت دهید و با اطلاعات ان شخص کارتابل کد ملی تشکیل دهید و ثبت تعمییری را انجام دهید و بعد از فرایند برای خودتان انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد خیاط · 5 ماه پیش
    تشکر از راهنمایی شما حل شد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد خیاط · 5 ماه پیش
    سلام
    بنده قصد دارم ثبت تعمیری انجام بدم ولی این خطا را می دهد.
    ( خطا!
    ابتدا گوشی تعمیر شده را روشن کرده و سپس نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایید.)
    این خطا تا شنبه نبود الان چند روزه این خطا رو میده. چن بار به همتا هم زنگ زدم جواب نگرفتم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا سیم کارت داخل دستگاه قرار داده و روشن کرده و اقدام به ثبت تعمیری نمایید.درصورتی که این خطا را دریافت کرده با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 5 ماه پیش
    من قصد دارم در سامانه همتا ثبت نام کنم ولی با مشکل
    «اطلاعات هویتی وارد شده صحیح نمیباشد»

    مواجه شدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا تمام اطلاعات را یاداشت و با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدرضا پورترابی · 5 ماه پیش
    سلام گوشیم no services شده بود وفرستادمش برام یه گوشی جدید اوردن الان میخوام کدimeiجدید رو با قبلی مطابقت بدم گزینه ثبت گوشی تعمیراتی برام نیومد باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ابتدا گوشی تعویض شده باید همان مدل و برند گوشی قبلی باشد و برای ثبت تعمیری هم باید وارد سایت همتا شد و ابتدا ثبت نام کد ملی را انجام داد که کد ملی و شماره مالک باید از یک نفر باشد ثبت نام کد ملی که انجام شد می تواند وارد سایت شود و شناسه را جایگزین کند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیانی ارمان · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی تعمیری دارم که وضعیت مالکیتش به این صورته که دست دوم از ی اقایی خریدم و بعد تغییر مالکیت ندادم بعد مثل این که گوشی خراب بود بعد ی مدت رامش قطع شد و برم تعمیر گاه و بعد کد IEMIان عوض شد الان مشکل ایجاد شده این هست که من شماره طرف قبلی و حتی ثبت همتای اون اقا رو ندارم بهم ی راه کار پیشنهاد بدید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای بررسی مشکل شناسه روی جعبه یا پشت باطری و شناسه ای که از کد دستوری #*06* دریافت می کنید را یاداشت کرده و با سامانه همتا به شماره096366تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 5 ماه پیش
    سلام، میخوام ۳تا گوشی برای هدیه دادن با خودم بیارم ایران ۱-آیا هر سه تا ریجیستر میشوند یا فقط یکی را میتونم ریجستر کنم؟ ۲-آیا برای ریجیستری باید توی فرودگاه مشخصات گوشی های همراه خودم را به گمرک اعلام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام هر شخص مسافر در سال یک گوشی را میتواند در گمرک ثبت کند.

      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 6 ماه پیش
    سلام گوشی که من دارم دارای دو مدل Ram است و گوشی من رام 2 را دارد و بردش ان سوخته.تعمیکار الان برای گوشی من یک برد با رام 4 انداخته.ایا امکان ثبت گوشی تعمیری وجود دارد؟بردجدید دقیقا مثل گوشی قبلی است با فقط با تفاوت رام
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام برای فرایند ثبت تعمیری شناسه(imei) قبل تعمیر و شناسه (imei) بعدتعمیر در نام مدل فنی و ورژن باید یکی باشند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله چگینی · 6 ماه پیش
    گزینه ثبت تعمیرات تو سایت نیست برداشته شده من از طریق شماره موبایلم وارد میشم تمام گزینه ها اعم از ثبت مسافرتی و ....هستن ب جز ثبت تعمیرات لطفا سایتو بروز کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،ابتدا در سایت همتا با کد ملی ثبت نام نمایید سپس با کد ملی وارد سامانه همتا شده و فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید.