شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی

تنظیم شکایت از فروشنده

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. ازاین‌رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.

 جهت ثبت شکایت در زمینه فروش دستگاه قاچاق، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat135.ir مراجعه نمایید. در ادامه از منوی سمت راست گزینه ثبت شکوائیه را انتخاب کنید.

 

مرحله یک:

در مرحله اول (اطلاعات اولیه) ابتدا استان و شهری که تخلف آن در صورت گرفته است را انتخاب و در ادامه تیک گزینه حمل‌ونقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. سپس توضیحاتی در مورد موضوع شکایت در قسمت شرح شکوائیه وارد کنید.

 

مرحله دو:

در مرحله دوم (مشخصات شاکی) لازم است تا اطلاعات فرد یا افراد شاکی را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که پر کردن اطلاعات جداولی که با رنگ قرمز مشخص شده است، الزامی است.

 

مرحله سه:

در مرحله سوم (مشخصات متهم) لازم است تا اطلاعات واحدیا واحدهای صنفی متخلف را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. این اطلاعات شامل نام و نشانی واحد صنفی (فروشگاه) می‌باشد.

 

مرحله چهار:

در این مرحله (پیوست) می‌توانید تصویر هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی اعم از فاکتور، برگه گارانتی و .. را بارگذاری و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست، آن را ثبت نمایید. در هنگام پیوست مدارک توجه داشته باشید که مجموع حجم فایل‌های بارگذاری شده نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشد.

 

مرحله پنج:

در مرحله آخر (خلاصه شکوائیه)، خلاصه‌ای از موضوع شکایت، شرح شکوائیه و اطلاعات شاکیان و متهمان نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که شکوائیه مورد تأیید شما بود، لازم است تا تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» را فعال کرده و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.

در نهایت شکوائیه شما در سازمان تعزیرات ثبت شده و شماره پیگیری برای شما صادر می‌گردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگه‌دارید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه چاپ، نسبت به چاپ شکوائیه اقدام نمایید.

علاوه بر موضوع خریدوفروش کالای قاچاق، برای ثبت شکایات با موضوعاتی دیگر همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید مطابق همین روند از طریق سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بردیا شهابی · 4 روز پیش
    سلام من گوشیم مالکیت آن به شماره فروشنده می باشد چیکار کنم تا شمارش کامل بدست بیاورم باهاش تماس بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر شماره کامل قابل دسترسی نیست فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فوادی · 7 روز پیش
    سلام من نزدیک به سه هفته هست از یک سایت که هم نماد الکترونیکی داره هم شناسه یک گوشی موبایل به صورت اینترنتی خریداری کردم طی این ۳ هفته بابت ارسال کد رجیستری امروز فردا میکنن امروز در سامانه همتا کنترل کردم پاسخ اومد دستگاه قانونی نیست چه باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادقی · 14 روز پیش
    با سلام
    من برای دخترم آذر ماه 1399 از *** یک تبلت سامسونگ خریدم امروز متوجه شدم که تبلت ها هم باید رجیستر شوند در سایت چک کردم پیغام شماره تبلت شما قانونی نیست میدهد آیا باید از *** شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده است چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است در غیر اینصورت وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 بررسی کنید در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 17 روز پیش
    سلام، من گوشی جدید گرفتم صاحب مغازه برای انجام فرایند در سامانه گفت فردا بیا الان چند روز گذشته و هنوز کاری نشده الان چک کردم اصالت گوشی رو پیام آمد که گوشی اصالت داره ولی گارانتی از چند روز قبل از خرید من شروع شده و در پیام گفته شده این گوشی با یک سیمکارت دیگه روشن شده چکار باید بکنم با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌ که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
      درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و هنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بتول کریمی · 18 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید
    من جدیداً متوجه شدم که در سفر عتبات دوسال پیش،فردی با خرید سیم کارت با استفاده از گذرنامه من ،مبادرت به ورود گوشی موبایل مسافرتی کرده است
    چگونه میتوانم طرح دعوی کنم یا گوشی مورد نظر را غیر فعال نمایم؟
    پیشاپیش کمال تشکر را دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شماره سیمکارتی به نام شما ثبت شده و اطلاعی از آن ندارید از طریق سامانه 195 به آدرس اینترنتی 195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایید
      و برای سوء استفاده از اطلاعات مسافری شما از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهاب حسینی · 1 ماه پیش
    باسلام من گوشی خریدم بعد مغازه دار میگه واست انتقال مالکیت دادم الان میخوام بفروشم میبینم شماره من نیست الان باید چکار کنم میرم پیش مغازه دار میگه مال ۴ ماه پیش بوده یک راه حل به من بگین قانونی پیگیری کنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد در صورتی که همکاری نمی کند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قاسمی · 1 ماه پیش
    سلام - من دو عدد تبلت دارم که در موعد مقرر برای رجیستری نتونستم رجیستر کنم - عاجزانه خواهشمندم یک راه حل جلوی پای من قرار دهید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده اند چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است در غیر اینصورت مهلت ذکر شده قابل تمدید نیست وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاهر · 2 ماه پیش
    هر مسافر برای ثبت دستگاه تاریخ یک سال از آخرین ثبت شروع میشود یا سال شمسی.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر به‌ صورت سالانه(سال شمسی) هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه تلفن همراه را دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید هفته ی پیش مسافرمان وارد کشور شد و۲۴ساعت داخل ایران بود و به دلیل اینکه گرین کارتشو گم‌ کرد فوری ازایران خارج شد ‌گوشی اپل هدیه داد رجیستری نشده چیکارکنم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما هدیه یا سوغاتی بیاورد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ولی زاده · 2 ماه پیش
    سلام
    من پدرم یه موبایل فروشی رفته یه گوشی از اون موبایل فروشی خرید بعد قیمت گوشی 3 میلیون بوده به پدرم 3.700 داده بعد فاکتور دارم الان کاری میتونم بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای موضوعاتی همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید از سازمانهای مربوطه سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری نمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 2 ماه پیش
    سلام،وقت بخیر
    من در مهر پارسال گوشی رو از موبایل فروشی که آشنا بود خریدم،چندین بار برای انتقال مالکیت اقدام کردم اما من رو دست به سر میکرد،منم روی حساب آشنایی پیگیری قانونی نکردم..گوشی در همتا قانونی بود اما الان متوجه شدم که فروشنده امکان انتقال مالکیت رو نداره،گوشی من حدود ۵ میلیون ارزان شده.اگر بخواهم گوشی را عودت دهم.قیمت موبایل چطور محاسبه میشود؟(به قیمتی که خریدم یا قیمت امروز،یعنی چقدر باید از فروشنده پول بگیرم؟)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      بررسی محاسبه قیمت و عودت آن را از سازمانهای مربوطه پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    سلام پیامک هشدار از سمت همتا برای گوشی من ارسال شده و در عرض چند ساعت خدمات دستگاه قطع شده چکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد بویا · 2 ماه پیش
    سلام من تلفن همراه را فعال سازی کردم و در سایت فعالسازی دستگاه با موفقیت ثبت شد اما دوباره بخاطر فعالسازی نکردن برای من از همتا پیام آمد و آنتن تلفنم قطع شده چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و بعد از آن یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید و اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
      در صورتی که شناسه کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>>
      با شناسه اعلام شده در پیامک تایید فعالسازی مغایرت دارد مورد را از شرکت گارانتی یا فروشنده خود پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه یزدانی · 3 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر از مغازه داری سه تا گوشی ایفون برای خودمو همسرم و برادرم خریدم ایشون گفتند گوشی ها فقط راه اندازی شده و نو هست استفاده نشده و این اقا گفتند که الان گوشی نو نیست یک هفته امتحانی دستتون باشه رجیسترش کنم که نکرد و دیروز تماس گرفت گفت باید حضوری رجیستر کنم قبلا انلاین بود الان حضوری شده دو تا چهار روز باید گوشی ها را بیارید دست من باشه . این سامانه همتا رو هم چک کردم زده گوشی غیر قانونی هست و سرویس دریافت نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه قاچاق می باشد و راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حميدرضا زندپور · 3 ماه پیش
    سلام عرض ادب خدمت شما بنده نزدیک به یک ماه پیش گوشی در خیابان خریداری کردم گوشی هواوی که ظاهر شکسته خرابی داشت ولی کار میکرد نصف پول 260هزار دادم تا وسایل کارتن را بیارود ایشان با من تماس نگرفتند من در سایت... آگهی گذاشتم که مرا پیدا کند ولی باز خبری نشد. سریال را در سایت معتبر چک کردم جز لیست سیاه نبود ولی خواستم گزینه افزون گوشی در سامانه همتا را بزنم مینویسد شماره قبلی منقضی شده لطفا من را راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صابر · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشید، من یک گوشی خریدم از شخصی در دیوار بعد سامانه همتا هشدار داد این دستگاه جهت استفاده غیر تجاری و به صورت مسافری وارد شده آیا من می توانم شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
      توجه داشته باشید این گوشی ها هیچگونه گارانتی و خدمات پس از فروشی ندارند.
      بنابراین تأکید سامانه همتا بر عدم خرید گوشی‌های مسافری است و در صورت بروز هرگونه مشکل، شخص خریدار متضرر خواهد شد
      دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Safiye · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من ی سوالی داشتم می خواستم بگم
    من شهریور ی گوشی A20s خریدم ولی مثل اینکه انتقال مالکیت این به نام یکی دیگه هست هر کاری کردم شماره تماس این نصفه هست شماره دقیق ازش ندارم از اون گوشی فروشی هم سوال کردم نتونست کاری بکنه تو رو خدا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شعبانی · 3 ماه پیش
    سلام. من از فروشگاه آنلاینی که هم اینماد و هم نماد ساماندهی داشت تلفن همراهی رو به عنوان گوشی رجیستر شده خریداری کردم. موقع تحویل، کد فعال‌سازی رو بسته بندی نبود، با پشتیبانی فروشگاه تماس گرفتم گفتند تا چند روز دیگه کد فعال‌سازی براتون ارسال می‌شود. الان بیشتر از دو هفته گذشته و هر روز امروز و فردا می‌کنند. حاضر به پس گرفتن گوشی هم نیستند. راهی برای شکایت از فروشنده یا فعال‌سازی گوشی من هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی در این صفحه مطالعه نمایید. http://hmti.ir/i
      چنانچه موفق نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فرجی · 3 ماه پیش
    سلام زمانی که از گوشی خود استعلام میگیرم پیامک جعل شناسه دریافت می کنم در حالی که من این گوشی را از فروشگاه موبایل خریده ام بنظرتون چه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن زاده · 4 ماه پیش
    با سلام
    یک هفته پیش گوشی نو خریدم کد هم داره از شرکت گارانتی کننده ولی وقتی واسه رجیستری اقدام میکنم سامانه همتا هشدار کد اشتباه هست رو میده بعد از استعلام از این سامانه متوجه شدم گوشی قبلا با یک سیم‌کارت دیگه فعال شده الان من از کی شکایت کنم فروشنده یا وارد کننده؟

    مگه میشه گوشی آکبند قبلا فعال شده باشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیم کارت روی دستگاه شماره مالک با چند رقم پوشیده ارسال میشود یعنی دستگاه قبلا فعالسازی شده است و همچنین می توانید وضعیت دستگاه را از سیستم هوشمند مشکلات بررسی کنید برای استفاده از این سیستم می‌توانید پس از شماره‌گیری کد دستوری #7777* گزینه 0- راهنما را انتخاب و سپس شناسه (IMEI)های دستگاه و شماره همراه خود را وارد نمایید.
      نتیجه بررسی سامانه به صورت آنی به شما پیامک می‌شود.
      اگر در نتیجه اعلامی دستگاه دارای مالک می باشد فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر این صورت چنانچه دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05