شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی

تنظیم شکایت از فروشنده

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. ازاین‌رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.

 جهت ثبت شکایت در زمینه فروش دستگاه قاچاق، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat135.ir مراجعه نمایید. در ادامه از منوی سمت راست گزینه ثبت شکوائیه را انتخاب کنید.

 

مرحله یک:

در مرحله اول (اطلاعات اولیه) ابتدا استان و شهری که تخلف آن در صورت گرفته است را انتخاب و در ادامه تیک گزینه حمل‌ونقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. سپس توضیحاتی در مورد موضوع شکایت در قسمت شرح شکوائیه وارد کنید.

 

مرحله دو:

در مرحله دوم (مشخصات شاکی) لازم است تا اطلاعات فرد یا افراد شاکی را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که پر کردن اطلاعات جداولی که با رنگ قرمز مشخص شده است، الزامی است.

 

مرحله سه:

در مرحله سوم (مشخصات متهم) لازم است تا اطلاعات واحدیا واحدهای صنفی متخلف را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. این اطلاعات شامل نام و نشانی واحد صنفی (فروشگاه) می‌باشد.

 

مرحله چهار:

در این مرحله (پیوست) می‌توانید تصویر هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی اعم از فاکتور، برگه گارانتی و .. را بارگذاری و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست، آن را ثبت نمایید. در هنگام پیوست مدارک توجه داشته باشید که مجموع حجم فایل‌های بارگذاری شده نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشد.

 

مرحله پنج:

در مرحله آخر (خلاصه شکوائیه)، خلاصه‌ای از موضوع شکایت، شرح شکوائیه و اطلاعات شاکیان و متهمان نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که شکوائیه مورد تأیید شما بود، لازم است تا تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» را فعال کرده و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.

در نهایت شکوائیه شما در سازمان تعزیرات ثبت شده و شماره پیگیری برای شما صادر می‌گردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگه‌دارید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه چاپ، نسبت به چاپ شکوائیه اقدام نمایید.

علاوه بر موضوع خریدوفروش کالای قاچاق، برای ثبت شکایات با موضوعاتی دیگر همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید مطابق همین روند از طریق سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahsa · 2 ماه پیش
    سلام من چندماه پیش یه گوشی آیفون خریدم فروشنده به بهانه ریجستری جعبه اشو ندادگفت فردا بیاید بگیرید الان چندماهه من زنگ میزنم جواب نمیده بابهونه میاره برام ۳تاجعبه دیگه ارسال کرده فاکتورهم دارم‌ایا میتونم ازش شکایت کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر میتوانید ثبت شکایت انجام دهید همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وهاب · 2 ماه پیش
    سلام جناب
    من یک گوشی خریدم پارسال و انتقال مالکیتش بنام یکی دیگه خورده.
    شماره طرفو هم دارم زنگ میزنم همکاری نمیکنه
    الان میدونم که باید شکایت بزنم
    اما
    سوالم اینه که آیا اگه شکایت کنم مالکیت گوشی رو بنام من میزنند؟گوشیمو از دیوار دست دوم خریدم

    ایا بعد از شکایت مالکیت رو برام درست میکنند؟جعبه و گوشی و لوازماشم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برسی این مورد توسط سازمان تعزیرات انجام می شود از این سازمان پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 3 ماه پیش
    با سلام
    چند روز پیش من تلفن همراه خریدم که پلمپ و دارای گارانتی بود ، داخل کارت گارانتی کد فعال سازی داره و فروشنده به من گفت که فعال سازیش کرده ولی الان که به صورت اتفاقی اصالت دستگاه رو بررسی کردم جواب میده که شناسه غیر قانونی است حالا باید چکار کنم از فروشنده شکایت کنم یا از شرکت که گارانتی کرده و یا از هر دو ؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی همین صفحه
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان كردي · 3 ماه پیش
    سلام من ٢٠ روز پيش ايفون ١١ خريدم فروشنده گفته نهايتا تا ٧ روز ديگه رجيستر ميشه ولي الان ميگه تعرفه ها عوض شده بايد مابه التفاوتش بدم.ازش فاكتور دارم چكار بايد كنم تا انجامش بده؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که قصد خرید دستگاه آکبند را دارید لطفا صفحه"می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم
      " را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/new
      همچنین در رابطه با دریافت هزینه رجیستری در صفحه اخبار و اطلاعیه ها ، "اطلاعیه همتا در زمینه غیرمجاز بودن دریافت هزینه بابت رجیستری" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/13
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا کرمی · 3 ماه پیش
    سلام
    روزتون بخیر
    حدود یک ماه پیش من یک موبایلی خریدم و فروشنده گفت که برام رجیستر کرده
    بعد چند وقت از همتا برام پیامک میومد که از یک تاریخی بعد دستگاه کار نمیکنه و همین اتفاق افتاد من با شماره همتا که داخل پیامک بود تماس گرفتم و گفتن دستگاه شما غیر قانونیه و نمیشه رجیستر کرد
    من چیکار باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی همین صفحه
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نازنین · 3 ماه پیش
    سلام من ی تعدادی گوشی گرفتم برای فروش ولی چون وارد نبودم هیچ کدوم رجیستری نشدن و اون شخص متواری شده باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود
      از طرف همتا راهکاری وجود ندارد در صورتی که از فروشنده اطلاعی دارید ثبت شکایت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا غلامی · 3 ماه پیش
    با سلام ،من یه گوشی خریدم که کد دوم ریجستر به اشتباه در سامانه همتا ثبت شده است و همتا سیم دومم را از شبکه خارج کرده است ،متاسفانه همتا راضی به راهنمایی نمی شود و اطلاعات صاحب گوشی که کدریجستریش در سامانه همتا بنام ثبت شده است را نمی دهد و فقط پیام مرجوع کنید را میدهد لطفا راهنمایی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن رسولی · 3 ماه پیش
    سلام تقریبا ده روز پیش شکایت ثبت کردم بابت اینکه سایت فروش گوشی، گوشی مسافری فروخته..کد پیگیری داده شد..الان چک میکنم صرفا همون شکایت خودم رو نشون میده..هیچ روندی رو نشون نمیده.چطوری پیگیر بشم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 3 ماه پیش
    سلام. من یک گوشی ساده نوکیا خریدم. فروشنده چند تا کد وارد کرده و گفت همتا را وارد کرده ام. بعد از یک روز که اتفاقی *7777# و سپس کد IME را وارد کردم، با پیغام کد وارد شده معتبر نیست مواجهه شدم. روی کارتن گوشی هم حتی بارکدی هم وجود ندارد. به نظر گوشی چینی است. چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شناسه های پشت باطری و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به فروشنده عودت دهید
      در صورت تطابق صفحه استعلام اصالت http://hmti.ir/04 را مطالعه نمایید برای استعلام هم 15 رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ghorbany · 3 ماه پیش
    سلام من حدود دوسال پیش گوشی دوسیم کارت j5 خریدم ب عنوان نو و مثلا ریجستری شده و الان نمیتونم خط دوممو اضافه کنم چون ریجستری میخواد ک اونم نمیشه چون ی شماره دیگه ثبته رو گوشیم شماره ثبت شده کلا خاموشه و فروشنده همکاری نمیکنن میگن دوسال گذشته پس الان من چکاری میتونم انجام بدم چون ن میشه فروخت و ن استفاده کرد لطفا راهنمایی کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با جعبه دستگاه به اتحادیه موبایل مرکز استان مراجعه کنید.
      آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحه http://hmti.ir/u جستجو نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدرضایی · 3 ماه پیش
    کد فعالسازی گم کرده باشم چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به فروشنده و یا شرکت گارانتی مراجعه فرمایید و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      طلاعات گارانتی را در صفحه https://hmti.ir/i جستجو نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن رسولی · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر. از یک سایت فروش گوشی که دارای نماد الکترونیکی هم هست، گوشی شیاومی تهیه کردم که در سایت اعلام شده بود رجیستر شده و اصالت کالا دارد..بعد از دریافت مشاهده کردم جعبه گوشی پلمپ نیست و کد فعالسازی نداره، به سایت همتا مراجعه کردم هنگام وارد کردن imei نوشته بود گوشی مسافری هست و قبلا با شماره دیگه فعال شده.
    تماس گرفتم با سایت گفتن با فلان بخش صحبت کنید که چند روز هست پاسخ داده نمیشه.راهنمائی بفرمائید.

    آیا سایت رسمی و ثبت شده میتونه گوشی مسافری بفروشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
      توجه داشته باشید این گوشی ها هیچگونه گارانتی و خدمات پس از فروشی ندارند.
      دستگاه را عودت دهید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی همین صفحه
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ارشد · 4 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی شیائومی به مبلغ بالای 8 میلیون خریداری کردم همراه با گارانتی یک ساله اما بعداز گذشت کمتر از 15 روز پیکسل ال سی دی گوشی سوخت به گارانتی مربوطه مراجعه کردم اما هربار به طریقی دارن منو دور میزنن و هی امروز فردا میکنن ایا میشه شکایت کرد؟ ئمیشه خسارت گرفت؟ میگن این مدل گوشی رو نداریم من باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم مقدسی · 4 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از سایت دیوار خریدم ولی انتقال مالکیت ندادم یعنی به اسم خریدار نبود منم همونجور خریدم ازش حالا راهی داره انتقال مالکیت به اسمم بخوره یا شماره تلفنش رو داشته باشم خودم باهاش هماهنگ کنم مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ، هنگام خرید و فروش دستگاه انجام انتقال مالکیت ضروری می باشد؛ لطفا به فروشنده جهت دریافت مالکیت مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی: http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: http://hmti.ir/11
      در رابطه با شماره مالک نیز چنانچه دارای مالک قطعی می باشد با قرار دادن سیم کارت، شماره ب صورت محدود ارسال میگردد. در غیر این صورت لطفا صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نعیم · 4 ماه پیش
    سلام آیا از طریق سامانه همتا گوشی دزدیده شده قابل پیگیری می باشد:آیا میشه از این طریق گوشی رو مصدود کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های سرقتی از طرف سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مونا · 4 ماه پیش
    سلام من ی گوشی خریدم که از شروع گارانتی تو جعبش 1سال گذشته بود حالا که خراب شده با اینکه من 1سال فعالش کردم ولی گارانتی قبول نمی کنه. بعد از شکایت فهمیدم این گوشی قبلا توسط کس دیگه ای خریداری و مرجوع شده بود ولی من پلمپ تحویل گرفتم حالا چیکار باید بکنم؟ لطفا راهنماییم کنین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آتناهمتی · 4 ماه پیش
    سلام شناسه سیمکارت۲ گوشی من بااون شناسه ای که توی سامانه هست تطابق نداره،چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیم کارت مالک را در هردو اسلات دستگاه قرارداده تا رویت شود وارد سامانه همتا شوید https://hamta.ntsw.ir درقسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه<<شناسه دستگاه imeiمن با شناسه دستگاه ثبت شده در همتا تطابق ندارد.>>ثبت درخواست کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maral kia · 4 ماه پیش
    سلام من يه گوشي خريدم
    هزينه ش رو كامل پرداخت كردم
    فروشنده آشنا بود
    گفت تو برو من انتقالش رو ميزنم
    ٤ روز گذشته و هرچي ميگم امروز فردا ميكنه.فاكتوري هم ندارم چون گوشي كاركرده بوده.ايا امكانش هست شماره مالك قبلي رو پيدا كنم و اينكه ميشه شكايت كرد ازشون يا نه؟و اينكه ميشه از طريق سايت همتا مسيج مثل اخطار براي مالك قبلي بره تا انتقال بنامم بزنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، چنانچه پیامکی از طرف همتا دریافت نموده اید لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و مطابق با پیامک دریافتی اقدام کنید. فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لذا لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جمشید دهاقین · 5 ماه پیش
    سلام

    بنده در سال 83 یک خط 912 خریداری کردم

    صاحب خط گفت من نمی رسم بیام بنام بزنم . سند . پوکه و شماره سریال . کپی کارت ملی و شناسنامه اش رو داد گفت خودت برو بنام بزن .

    من هم نرسیدم بنام بزن بعد این آقا چند سال نبود . تا اینکه در اسفن سال 94 خط من قطع شد.
    پی گیر شدم .فهمیدم ایشون از همراه اول باهاشون تماس گرفته اند که اگر خط ها رو پرداخت نکنی تخلیه میشه چون ایشون کار موبایل می کردند. بعضی از بدهکارا پرداخت نکرده بودند خطهاشون قطع شده بود . خط من رو هم با اون خطها همونجا میفروشه
    مراجعه کردم به ایشون گفت خط رو برمی گردونم ولی این کار رو نکرد بعد گفت پولش رو میدم تا شده الان هکش امروز فردا می کنه . نمی دونم کجا باید مراجعه کنم و خط من کد یک بوده الان 15 میلیون پولش هست .
    لطفا اگه کسی یه همچین موردی داشته لطفا راهنمایی کنه .ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد درجاتی · 5 ماه پیش
    سلام
    یک گوشی از بازار خریدم برای کسی،
    گارانتی دارد، رجیستر شده هم هست،
    کارت گارانتی با کد فعالسازی هم دارد،
    ولی کد رجیستری که روی کارت است اشتباه است،به سختی با شرکت واردکننده (************) تماس گرفتم چون تلفن را جواب نمی دادند، چندین روز امروز و فردا کردند و گفتند مشکل را بررسی می کنیم،
    به سامانه همتا هم زنگ می زنم می گویند گوشی رجیستر شده است و می گویند کد فعالسازی را بخوان، بعد می گویند این کد اشتباه است و باید باشرکت ************* تماس بگیرید.
    خوب وقتی از همتا می توانند فعالسازی را انجام دهند چرا اینکار را نمی کنند؟
    زمان فعالسازی اگر برای سیم کارتی غیر از سیم کارتی که داخل گوشی است بخواهند انجام دهند پیغام هشدار میدهد،
    یعنی از طرف همتا هم می توانند مطمئن شوند که برای سیمکارت داخل گوشی فقط فعال کنند.
    خواهشا این مشکل را حل کنید.
    تو این شرایط کرونایی درگیری با فروشنده هایی که قبول نمی کنند، و شکایت و دردسر فقط با یک فعالسازی از طرف همتا قابل حل است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به فروشنده و یا شرکت گارانتی مراجعه فرمایید و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11