شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی

تنظیم شکایت از فروشنده

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. ازاین‌رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.

 جهت ثبت شکایت در زمینه فروش دستگاه قاچاق، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat135.ir مراجعه نمایید. در ادامه از منوی سمت راست گزینه ثبت شکوائیه را انتخاب کنید.

 

مرحله یک:

در مرحله اول (اطلاعات اولیه) ابتدا استان و شهری که تخلف آن در صورت گرفته است را انتخاب و در ادامه تیک گزینه حمل‌ونقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. سپس توضیحاتی در مورد موضوع شکایت در قسمت شرح شکوائیه وارد کنید.

 

مرحله دو:

در مرحله دوم (مشخصات شاکی) لازم است تا اطلاعات فرد یا افراد شاکی را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که پر کردن اطلاعات جداولی که با رنگ قرمز مشخص شده است، الزامی است.

 

مرحله سه:

در مرحله سوم (مشخصات متهم) لازم است تا اطلاعات واحدیا واحدهای صنفی متخلف را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. این اطلاعات شامل نام و نشانی واحد صنفی (فروشگاه) می‌باشد.

 

مرحله چهار:

در این مرحله (پیوست) می‌توانید تصویر هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی اعم از فاکتور، برگه گارانتی و .. را بارگذاری و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست، آن را ثبت نمایید. در هنگام پیوست مدارک توجه داشته باشید که مجموع حجم فایل‌های بارگذاری شده نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشد.

 

مرحله پنج:

در مرحله آخر (خلاصه شکوائیه)، خلاصه‌ای از موضوع شکایت، شرح شکوائیه و اطلاعات شاکیان و متهمان نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که شکوائیه مورد تأیید شما بود، لازم است تا تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» را فعال کرده و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.

در نهایت شکوائیه شما در سازمان تعزیرات ثبت شده و شماره پیگیری برای شما صادر می‌گردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگه‌دارید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه چاپ، نسبت به چاپ شکوائیه اقدام نمایید.

علاوه بر موضوع خریدوفروش کالای قاچاق، برای ثبت شکایات با موضوعاتی دیگر همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید مطابق همین روند از طریق سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ارشد · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی شیائومی به مبلغ بالای 8 میلیون خریداری کردم همراه با گارانتی یک ساله اما بعداز گذشت کمتر از 15 روز پیکسل ال سی دی گوشی سوخت به گارانتی مربوطه مراجعه کردم اما هربار به طریقی دارن منو دور میزنن و هی امروز فردا میکنن ایا میشه شکایت کرد؟ ئمیشه خسارت گرفت؟ میگن این مدل گوشی رو نداریم من باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم مقدسی · 5 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از سایت دیوار خریدم ولی انتقال مالکیت ندادم یعنی به اسم خریدار نبود منم همونجور خریدم ازش حالا راهی داره انتقال مالکیت به اسمم بخوره یا شماره تلفنش رو داشته باشم خودم باهاش هماهنگ کنم مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ، هنگام خرید و فروش دستگاه انجام انتقال مالکیت ضروری می باشد؛ لطفا به فروشنده جهت دریافت مالکیت مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی: http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: http://hmti.ir/11
      در رابطه با شماره مالک نیز چنانچه دارای مالک قطعی می باشد با قرار دادن سیم کارت، شماره ب صورت محدود ارسال میگردد. در غیر این صورت لطفا صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نعیم · 5 ماه پیش
    سلام آیا از طریق سامانه همتا گوشی دزدیده شده قابل پیگیری می باشد:آیا میشه از این طریق گوشی رو مصدود کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های سرقتی از طرف سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مونا · 5 ماه پیش
    سلام من ی گوشی خریدم که از شروع گارانتی تو جعبش 1سال گذشته بود حالا که خراب شده با اینکه من 1سال فعالش کردم ولی گارانتی قبول نمی کنه. بعد از شکایت فهمیدم این گوشی قبلا توسط کس دیگه ای خریداری و مرجوع شده بود ولی من پلمپ تحویل گرفتم حالا چیکار باید بکنم؟ لطفا راهنماییم کنین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آتناهمتی · 5 ماه پیش
    سلام شناسه سیمکارت۲ گوشی من بااون شناسه ای که توی سامانه هست تطابق نداره،چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سیم کارت مالک را در هردو اسلات دستگاه قرارداده تا رویت شود وارد سامانه همتا شوید https://hamta.ntsw.ir درقسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه<<شناسه دستگاه imeiمن با شناسه دستگاه ثبت شده در همتا تطابق ندارد.>>ثبت درخواست کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maral kia · 5 ماه پیش
    سلام من يه گوشي خريدم
    هزينه ش رو كامل پرداخت كردم
    فروشنده آشنا بود
    گفت تو برو من انتقالش رو ميزنم
    ٤ روز گذشته و هرچي ميگم امروز فردا ميكنه.فاكتوري هم ندارم چون گوشي كاركرده بوده.ايا امكانش هست شماره مالك قبلي رو پيدا كنم و اينكه ميشه شكايت كرد ازشون يا نه؟و اينكه ميشه از طريق سايت همتا مسيج مثل اخطار براي مالك قبلي بره تا انتقال بنامم بزنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، چنانچه پیامکی از طرف همتا دریافت نموده اید لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و مطابق با پیامک دریافتی اقدام کنید. فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لذا لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جمشید دهاقین · 6 ماه پیش
    سلام

    بنده در سال 83 یک خط 912 خریداری کردم

    صاحب خط گفت من نمی رسم بیام بنام بزنم . سند . پوکه و شماره سریال . کپی کارت ملی و شناسنامه اش رو داد گفت خودت برو بنام بزن .

    من هم نرسیدم بنام بزن بعد این آقا چند سال نبود . تا اینکه در اسفن سال 94 خط من قطع شد.
    پی گیر شدم .فهمیدم ایشون از همراه اول باهاشون تماس گرفته اند که اگر خط ها رو پرداخت نکنی تخلیه میشه چون ایشون کار موبایل می کردند. بعضی از بدهکارا پرداخت نکرده بودند خطهاشون قطع شده بود . خط من رو هم با اون خطها همونجا میفروشه
    مراجعه کردم به ایشون گفت خط رو برمی گردونم ولی این کار رو نکرد بعد گفت پولش رو میدم تا شده الان هکش امروز فردا می کنه . نمی دونم کجا باید مراجعه کنم و خط من کد یک بوده الان 15 میلیون پولش هست .
    لطفا اگه کسی یه همچین موردی داشته لطفا راهنمایی کنه .ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد درجاتی · 6 ماه پیش
    سلام
    یک گوشی از بازار خریدم برای کسی،
    گارانتی دارد، رجیستر شده هم هست،
    کارت گارانتی با کد فعالسازی هم دارد،
    ولی کد رجیستری که روی کارت است اشتباه است،به سختی با شرکت واردکننده (************) تماس گرفتم چون تلفن را جواب نمی دادند، چندین روز امروز و فردا کردند و گفتند مشکل را بررسی می کنیم،
    به سامانه همتا هم زنگ می زنم می گویند گوشی رجیستر شده است و می گویند کد فعالسازی را بخوان، بعد می گویند این کد اشتباه است و باید باشرکت ************* تماس بگیرید.
    خوب وقتی از همتا می توانند فعالسازی را انجام دهند چرا اینکار را نمی کنند؟
    زمان فعالسازی اگر برای سیم کارتی غیر از سیم کارتی که داخل گوشی است بخواهند انجام دهند پیغام هشدار میدهد،
    یعنی از طرف همتا هم می توانند مطمئن شوند که برای سیمکارت داخل گوشی فقط فعال کنند.
    خواهشا این مشکل را حل کنید.
    تو این شرایط کرونایی درگیری با فروشنده هایی که قبول نمی کنند، و شکایت و دردسر فقط با یک فعالسازی از طرف همتا قابل حل است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به فروشنده و یا شرکت گارانتی مراجعه فرمایید و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من ۱گوشی خریدم ۲سال پیش الان قفل شبکه شده توی سایت اپل خوندم که بدهی داده فرد
    الان میتونم از فروشنده موبایل که این موبایل رو به اسم انلاک به من فروخته شکایت کنم؟
    کجا باید شکایت کنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این موضوع از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ايليا مهدوي · 6 ماه پیش
    سلام،من يك گوشي آيفون خريدم حالا متوجه شدم كه گوشي رفرش هستش يعني گوشي تعمير شده و دوباره پلمب شده،در صورتيكه من پول گوشي سالم و آكبند رو دادم،كجا ميتونم پيگيري كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نیست میتوانید دستگاه را به فروشنده عودت دهیددر صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیروانی · 6 ماه پیش
    باسلام. ماه پیش گوشی از دبی خریدیم اوردیم اسکله بندرعباس جهت ریجستری طرف پول گرفت ولی ثبت نکرده الان گوشی از کار افتاده چگونه میتوانیم ازش شکایت کنی؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نیست لطفا از مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پناهی · 6 ماه پیش
    سلام من گوشی ایفون خریدم فروشنده تو فاکتور قید کرده ک ریجستری به عهده فروشگاه هست الان یک ماه گذشته و گوشی ریجستری نشده من گوشی ببرم فروشنده پس میگیره ؟ اگر پس نگیره سازمان تعزیرات میتونه کاری کنه ؟ خسارتی هم باید بدن بم ؟ لطفا جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید رجستر شده و قانونی باشد، در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد حسینی · 6 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از سایت دیوار خریداری کردم و گوشی های کپی رو به جای اصل به من دادند و در سامانه همتا هم غیر مجاز است فروشنده هم بعد دوساعت که گوشی رو عودت دادم پس نگرفت
    راه حل چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا شیرازی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید،من حدود ۲هفته پیش یه گوشی دست دوم از شخصی که گوشیش زده بود توبرنامه دیوار خریدم و همونجا کد همتا زدم پیام امد که دستگاه قانونیه ولی الان چند روز پیش پیام تاریخ دار اومد،بعد فروشنده اون زمان قسم خورد که هرمشکلی داشته باشه پس میبره ولی الان هرچی زنگ و پیام میدم میگه دست من بود مشکلی نداشت،الان میتونم ازش شکایت کنم یا هیجی از دستم نمیاد؟تروخداراهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، چنانچه پیامکی از طرف همتا دریافت نموده اید لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و مطابق با پیامک دریافتی اقدام کنید. فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لذا لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 6 ماه پیش
    سلام من به صورت اینترنتی یه گوشی خریدم ولی موقع فعال سازی پیام واسم اومد که شناسه دستگاه غیرقانونیه ولی باین حال کد فعال سازی روش بود الان موندم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Diako Mohammadi · 6 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    گوشی استوک(کارکرده) خریدم از مغازه یک هفته مهلت تست هم داد و گفته بعد تاریخ تست مسولیتی قبول نمیکنه، بعد یک ماه مشکل پیش اومده واسه بلندگو هاش، شکایت کنم میتونم کاری کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این مورد از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 6 ماه پیش
    سلام حدود یک و نیم سال پیش یه گوشی هواوی دست دوم خریدم فروشنده گفت هیچ چیزی نمی خواد الان بعد از یک سال ونیم یه پیامک اومده تا تاریخ 20 ام فعال خواهد بود باید کد فعال سازی وارد کنید منم الان هیچ چیزی از فروشنده ندارم چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لذا لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ايليا مهدوى · 7 ماه پیش
    سلام وقت بخير،من چند ماه پيش گوشي آيفون ١٠ خريدم و با بالا ترين قيمت اون زمين به اين منظور كه پك اصلي باشه و هيچ ايرادي نداشته باشه حالا بعد از ١٠ ماه فهميدم گوشي رفرش هستش،فاكتور هم دارم،چيكار بايد بكنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maede · 7 ماه پیش
    سلام ببخشید من حدود یک ماهی میشه ک گوشی ایفون۸خریدم الان فهمیدم کل لوازم جانبیش فیک هست واصالت کالا نداره ووقتی انتقال مالکیت رو میزنم میگه جز ثبت شده نیست فروشنده هم به گردن نمیگیره .الان من شکایت کنم چقدر طول میکشه جواب بیاد -با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی را در همین مطالعه فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در رابطه با بازه زمانی نتیجه ثبت شکوائیه از سمت مرجع مربوطه پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 ماه پیش
    سلام.تقریبا 20 روز پیش ی گوشی خریدم فروشنده گفت از صفری دست خودم بوده و در همتا ثبت نکردم خودت راحت ب نام بزن.اما ب محض قرار دادن سیم کارت پیامی اومد ک این گوشی با این شماره مالک است.فروشنده گفت من همچین خطی ندارم مشکل از سامانه همتاس.هیچ جوره نشد ب نام بزنم خواستم عودت کنم ولی فروشنده قبول نمیکنه میگ مشکل از سامانه همتاس ب من ربطی نداره.لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لذا لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11