شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی

تنظیم شکایت از فروشنده

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. ازاین‌رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.

 جهت ثبت شکایت در زمینه فروش دستگاه قاچاق، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat135.ir مراجعه نمایید. در ادامه از منوی سمت راست گزینه ثبت شکوائیه را انتخاب کنید.

 

مرحله یک:

در مرحله اول (اطلاعات اولیه) ابتدا استان و شهری که تخلف آن در صورت گرفته است را انتخاب و در ادامه تیک گزینه حمل‌ونقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. سپس توضیحاتی در مورد موضوع شکایت در قسمت شرح شکوائیه وارد کنید.

 

مرحله دو:

در مرحله دوم (مشخصات شاکی) لازم است تا اطلاعات فرد یا افراد شاکی را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که پر کردن اطلاعات جداولی که با رنگ قرمز مشخص شده است، الزامی است.

 

مرحله سه:

در مرحله سوم (مشخصات متهم) لازم است تا اطلاعات واحدیا واحدهای صنفی متخلف را وارد کرده و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست آن را ثبت نمایید. این اطلاعات شامل نام و نشانی واحد صنفی (فروشگاه) می‌باشد.

 

مرحله چهار:

در این مرحله (پیوست) می‌توانید تصویر هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی اعم از فاکتور، برگه گارانتی و .. را بارگذاری و با استفاده از گزینه اضافه کردن به لیست، آن را ثبت نمایید. در هنگام پیوست مدارک توجه داشته باشید که مجموع حجم فایل‌های بارگذاری شده نباید بیشتر از ۶ مگابایت باشد.

 

مرحله پنج:

در مرحله آخر (خلاصه شکوائیه)، خلاصه‌ای از موضوع شکایت، شرح شکوائیه و اطلاعات شاکیان و متهمان نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که شکوائیه مورد تأیید شما بود، لازم است تا تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» را فعال کرده و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.

در نهایت شکوائیه شما در سازمان تعزیرات ثبت شده و شماره پیگیری برای شما صادر می‌گردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگه‌دارید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه چاپ، نسبت به چاپ شکوائیه اقدام نمایید.

علاوه بر موضوع خریدوفروش کالای قاچاق، برای ثبت شکایات با موضوعاتی دیگر همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید مطابق همین روند از طریق سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی علیزاده · 6 ماه پیش
    سلام من یک گوشی خریدم اصالت قانونی هم دارد (از طریق *7777# چک کردم) فروشنده برام رجیستر کرده بعد یک روز پیامک اومد:دستگاه زیر قانونیست ولی فعال سازی نشده کد فعال سازی را از فروشنده دریافت کنید در غیر اینصورت تا 14 روز دیگر بیشتر سرویس نخواهد گرفت: الان میزنه سیم کارت نامعتبر و آنتن هم پریده...پیش فروشنده بردم میگه من برات فعالش کردم مشکل از سامانه همتاست... شما بگید من چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " آموزش فعال سازی دستگاه " را مطالعه کنید ضمنا برای انجام فرایند فعال سازی میتوانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید.
      http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ariamolaee · 6 ماه پیش
    سلام معذرت میخوام به نام من دو عدد گوشی سامسونگ وارد شده پیامک دریافت کرده ام ولی من هیچ گوشی از خارج وارد نکرده ام باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاعتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین علیزاده · 7 ماه پیش
    با سلام من یک گوشی دو سیم کارت آذر ماه از ** خریدم به از یک ماه سیم کارت 2 از دسترس خارج شد پیامک از سامانه همتا اومد ک دستگاه قانونیست سیم دو دستگاه فعال سازی نشده است
    بعد متوجه شدم که IEMI دو گوشی اشتباه ثبت شده است هر روز پیگیری کردم شرکت گارانتی کننده جوابگو نیست
    ایا میتونم از فروشگاه شکایت کنم و گوشی رو پس بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بله چنانچه جهت رفع مشکل با شما همکاری نمیکنند دستگاه را عودت دهید و در صورتی که همکاری نکردند میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی :http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سورنا فتحی · 7 ماه پیش
    سلام و عرض ادب ،من یه ماه پیش یه گوشی خریدم و بعد از یه ماه برام پیام اومد که گوشی در سامانه همتا ثبت نشده، به فروشنده گفتم که همچین پیامی اومده،که ایشون جواب دادن من گوش یسنا رو در سامانه همتا ثبت کردم،روز بعد گوشی من از دسترس خارج شد و الان متاسفانه فروشنده هیچ کاری در این خصوص انجام نداده، باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 7 ماه پیش
    سلام دوماه قبل تبلت لنوو خریداری کردم جواب استعلام اصالت کالا از همتا این بود که ثبت قانونی شده اما قبلآ با سیم‌کارت دیگری روشن شده چون فروشنده قبول نکرد ومیگفت دستگاه آکبندبوده در سامانه ۱۳۵ثبت شکایت کردم وبعد از مدتی از اداره صنعت و معدن نامه ای به اتحادیه موبایل فرستادند جهت بررسی موضوع اما متاسفانه رییس اتحادیه که با فروشنده آشنایی قبلی داشت کاملا جانبدارانه در جواب شکایتم گفتند همتا بدون هیچ بررسی یک اس ام اس واحد را در جواب تمام استعلام هامیفرسته واین استعلام همتا قابل استناد نیست .اما من با سامانه همتا تماس گرفتم وتلفنی مشکل را مطرح کردم بمن گفتند قبل از تاریخی که من تبلت را خریداری کردم این شمارهIMEI در شبکه رویت شده .حالا من باید چکار کنم وقتی تعزیرات به اتحادیه ارجاع داده و اتحادیه هم بررسی کارشناسی نکرده وفقط بر اساس روابط نظرش را اعلام کرده ؟ چجوری میتوانم مطمئن بشم همتا درست میگه یا اتحادیه و فروشنده موبایل؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های تبلت مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که باقرار دادن سیمکارت پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید جهت بررسی دقیق شناسه های دستگاه را از #06#* یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
      در رابطه با موضوع مطرح شده نیز می توانید به صفحه «آموزش استعلام اصالت دستگاه» http://hmti.ir/04 مراجعه فرمایید و کادر «این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است» را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 7 ماه پیش
    با سلام
    یکی از شماره کد ملی و گذرنامه سواستفاده کرده و یک گوشی فعال کرده.چطور میتوانم گوشی فعال شده را غیر فعال کنم؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاعتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی م · 7 ماه پیش
    سلام. در استان گلستان شهرستان علی آباد کتول - تیمی متشکل از رئیس شرکت زیارتی، نمایندگی شرکت شاتل موبایل و افرادی دیگر، اقدام به ریجستر کردن گوشی های قاچاق با صدور سیم کارت بدون اذن مالک و ریجستر کردن دستگاه های وارد شده با در اختیار داشتن پاسپورت و مدارک هویتی زائرین، متاسفانه مجرمین با داشتن ارتباط و گرفتن وکلای ماهر اقدام به رفع منع تعقیب شدند. گفتنی است دستگاه های قاچاق که بنام زائرین وارد و فروش رفته در حال استفاده می باشد. لازم بذکر است تاکنون هیچگونه اقدامی جهت انسداد دفتر خدمات زیارتی و بازداشت مجرمین که حجم وسیعی از قاچاق صورت گرفته ، انجام نشده است. خواهشمندم نسبت به محکومیت تیم تشکیل شده که اقدام به صدور سیم کارت، جعل اسناد، جعل امضای زائرین و مهم تر از همه قاچاق کالا اقدامات لازم بعمل آید.
    بنده مدارکی در اختیار شما خواهم گذاشت که نشان دهنده جرم های مرتکب شده این افراد می باشد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه " اخبار و اطلاعیه ها " بخش سوء استفاده از گذرنامه مسافران جهت ثبت تلفن همراه مسافری مراجعه کرده و مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/13
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 7 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریدم یک میلیون و دویست. بعده دو روز فهمیدم قیمتش ۷۰۰تومن بود . بردم پس دادم طرف دویست کم کرد گفت یه تومن بهت میدم. الان یه ماهه یه تومنو نداد. می شه شکایت کرد . از کارت خوان کشیده پولو
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در این زمینه پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 8 ماه پیش
    سلام قبل شروع مشمولیت همتا گوشی خریدم الان شماره یکی دیگر رامیاره که نمیشناسیم از کجا شماره پیذاش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شناسه های دستگاه را از طریق تنظیمات یا کد دستوری #06#* یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید · 8 ماه پیش
    سلام مدتی پیش یک برد گوشی دسته دوم خریدم برای گوشیم ولی فروشنده انتقال ریجستری انجام ندادن فاکتور ندارم ولی کارتون گوشیو دادن بهم انتقال پول هم کارت به کارت بوده میتونم شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه خرید برد دست دوم پاسخگویی ندارد .در صورتی که برد آکبند قرار دادید صفحه " آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا " مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 8 ماه پیش
    سلام یه گوشی جی دو به عنوان نو خریدم ولی باایراداتی که داره متوجه شدم دست دوم هس و گارانتی نداره وتوسامانه زده مسافری ولی اطلاعات مسافری که اونو اورده توسامانه نیست ینی گوشی قاچاق هس درحالی که نوشته ثبت قانونی شده؟
    اگر اولش میدونستم عودت میدادم ولی حالا که ده ماه گذشته میفهمم چیکار میتونم بکنم؟
    لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در خصوص گوشی های مسافری لطفا سوال 6-13 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.http://hmti.ir/faq
      مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی به سامانه همتا مرتبط نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین ملکی · 8 ماه پیش
    با سلام بنده مدت یک سال یه گوشی خریدم از تهران و شماره خودمو دادم تا انتقال مالکیت بزنه بعد از مدتی متوجه شدم به شماره دیگه ای انتقال دادن الان شماره طرف رو چطوری پیدا کنم تا انتقال بدن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لذا لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین خرمی · 8 ماه پیش
    سلام حدود 40 روز پیش از یک فروشگاه یک دستگاه موبایل خریداری کردم بعد از چند روز کلیه سرویس ها بعلت عدم ریجیستری قطع گردید پس از بررسی متوجه شدم IMEI کارت گارانتی با IMEI گوشی متفاوته پس از مراجعه به فروشگاه به نتیجه نرسیدم فقط گفتن به ما مربوط نمیشه به گارانتی مربوطه بعداز چندبار مراجعه گوشی همراه با لوازمش ازمن گرفتن که بفرستن گارانتی که الان دو هفته هست که فرستادن ولی هنوز هیچ خبری ازشون نشده لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند. در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان نسبت به ثبت شکواییه اقدام نمایید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیحا · 8 ماه پیش
    سلام بنده گوشی ایفون ۷ خریداری کردم چند روز از موضوع میگذره رفتم و خواستار انتقال مالکیت کردم میگن تو به ما هیچ پولی ندادی گوشی رو پس بیار و تهدید به شکایت میکنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در این زمینه پاسخگویی ندارد چنانچه گوشی خریداری شده و فروشنده انتقال مالکیت را انجام نمی دهد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا رمضانی · 8 ماه پیش
    با سلام اول اینکه رضایت کاملمو اعتراف میکنم از سایت و ممنونم ازتون...یک گوشی سامسونگ خریدم اما مشکل داشت و فرستادم نمایندگی و بلاخره بعد چهل روز تعویضش کردن و شارژر گوشی رو هم تعویض کرده بودن و بجاش یه شارژر کهنه و خراب برام فرستادن ک اصلا جریان برق نداشت بعدش تماس گرفتم و بهشون گفتم مشکل و اونا هم گفتن یه شارژر جدید برات میفرستم و هزینه پستش هم شده ۳۲ تومن. حالا سوالم اینه ایا هزینه پست و من باید بدم؟اونا اشتباه شارژر خراب فرستادن من باید هزینه پست و بدم؟..ویه سوال دیگ باز گوشی و ک فرستادم ایا باید هزینه پست هردو طرف و خودم بدم یا هزینه یه طرفش با خودمه؟..سوال دیگ ای هم دارم من گوشی قبلی و ک برای شرکت فرستادم ک تعویض کنن یه گلس فول داشت گرون ترین گلس و براش خریده بودم و بهشون گفتم ک گلس گوشی هم برای من بفرستین اما نفرستادن..ایا باید میفرستادن یا نه؟!!! ممنون میشم همه رو جواب بدین?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر
      سامانه همتا در زمینه رجیستر گوشی پاسخگویی دارد لذا این موارد مرتبط به سامانه همتا نمی باشد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر. محمدی · 8 ماه پیش
    سلام خسته نباشید به بنده گوشی مسافرتی رو تحت عنوان قانونی فروختن گفتن بدون گارانتی ولی نگفتن مسافرتی هست الان بهشون رجوع کردم واسه معاوضه با دستگاه قانونی ولی گوشی عوض نکردن و همکاری نمیکنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورت عدم همکاری فروشنده، میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 8 ماه پیش
    سلام
    بنده امروز یک گوشی موبایل خریدم، مبلغ ۳۹۰۰۰۰۰ (با رجیستری به هزینه ۵۰ هزار تومن) ازم گرفتن. بعد که رفتم بیرون از جای دیگه ای قیمت کردم و قیمت رو بهم حدود ۳۷۰۰۰۰۰ دادن. به کسی که موبایل رو ازش خریدم اعتراض کردم اما بهم فاکتور نشون داد که قیمت فاکتور من این بوده. میخواستم بدونم چکار باید بکنم؟
    حتی با فروشنده دوم هم که روبروش کردم، فروشنده دوم حرفش رو عوض کرد. همون گوشی تو اینترنت حدود ۳۶۰۰۰۰۰ هم قیمت خورده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر دستگاهی که داخل کشور خریداری می شود باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شود و هزینه ای جدا بابت رجیستری پرداخت نمی گردد.
      در غیر اینصورت امکان ثبت شکابت را دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : در این صفحه آمده است
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پژمان · 8 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ساکن مشهد هستم دوروز گوشی ایفون خریدم که تو فاکتور نوشته ریجستری اما پیامک اومده که گوشی ثبت سامانه همتا نیست تا ۱۰ بهمن بیشتر نمیشه استفاده کرده سرویس قطع میشه.به فروشنده گفتم میگه گوشی تا یک ماه دیگه ریجستری میشه،ایا این کار کلاهبرداری فروشنده نیست؟اگه هست الان من باید برم اتحادیه شکایت کنم یا دادسرا؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مختار · 9 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از مغازه دار خریدم اما بعد متوجه شدم به اسم من مسافری ثبت کرده در صورتی که اصلا مسافرت خارج کشور نداشتم حالا باید چه کار کنم میتونم شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد کیانوشی · 9 ماه پیش
    سلام حدود یک ماه پیش از یک فروشگاه اینترنتی یک دستگاه موبایل خریداری کردم بعد از باز کردن جعبه گوشی اقدام به فعال سازی گوشی بر اساس IMEI درج شده در در کارت گارانتی و کد فعال سازی نمودم بعد از مدتی کلیه سرویس ها بعلت عدم ریجیستری قطع گردید پس از بررسی متوجه شدم IMEI کارت گارانتی با IMEI گوشی متفاوته پس از مذاکره با فروشگاه و شرکت تحت گارانتی به نتیجه نرسیدم و گوشی غیر فعال می باشد لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11