شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

تنظیم شکایت از فروشنده

گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. از این رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.

 

مرحله یک:

جهت ثبت شکایت در زمینه فروش دستگاه قاچاق، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌نشانی cppo.mimt.gov.ir مراجعه نمایید. و در ادامه از قسمت سمت چپ در پایین صفحه، بر روی تصویر شماره ۱۲۴ (ویژه دریافت شکایات کالا و خدمات)، کلیک نمایید.

 

مرحله دو:

برای ثبت شکایت، استان محل تخلف را از روی نقشه انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.

 

مرحله سه:

در صفحه بعدی اطلاعات شاکی و واحد صنفی متخلف را وارد نمایید. توجه داشته باشید که در قسمت نوع تخلف، گزینه حمل‌ونقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید در قسمت مدارک و مستندات، هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی همچون فاکتور، برگه گارانتی و . . . را ضمیمه شکایت خود نمایید. تمامی مستندات باید در قالب یک فایل فشرده حداکثر ۳ مگابایت ارسال گردد. درنهایت پس از تکمیل اطلاعات دکمه ارسال را انتخاب نمایید.

 

مرحله چهار:

در نهایت شکوائیه شما در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ثبت شده و کد پیگیری برای شما صادر می‌گردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگه‌دارید. همچنین می‌توانید به‌منظور پیگیری درخواست خود با استفاده از کد پیگیری به صفحه پیگیری درخواست مراجعه کنید. درنهایت می‌توانید با استفاده از گزینه چاپ، نسبت به چاپ اطلاعات شکوائیه اقدام نمایید.

علاوه بر موضوع خریدوفروش کالای قاچاق، برای ثبت شکایات با موضوعاتی دیگر همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید مطابق همین روند از طریق سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فتاحی · 25 روز پیش
    با سلام، ما برای شرکت خود (توزیع و پخش مواد غذایی) اسفند ماه 99 تعداد 300 عدد تبلت خریداری کردیم که 50 تا را استفاده کردیم و برای ما بقی را در حال تحویل به ویزتورها بودیم با پیغام "دستگاه تا یک ماه دیگر سرویس می گیرد و..." مواجه شدیم از آنجایی همه فروشنده اعلام کرده چون خرید قبل از طرح رجیستری تبلت ها بوده کد فعال سازی را ندارد چکاری باید انجام دهیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با اجرای طرح رجیستری (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده و چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه رویت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.و راهکاری جز پیگیری و ثبت شکایت نیست دستگاه را از سمت فروشنده پیگیری نمایید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ط · 1 ماه پیش
    با سلام من یک تبلت خریدم و سیم کارت روی آن قرار نداده بودم و الان سیمکارت گذاشتم و پیام غیرقانونی بودن دستگاه ارسال شده مثل اینکه باید سیمکارت رو قبل از 1400/05/09 قرار می دادیم الان طبق توضیحات باید شکایت شود که معلوم نیست چه نتیجه ای بدهد. خواستم بدانم من می تونم این تبلت را به برادرم که خارج از ایران هست بدهم؟ انجا این تبلت به لحاظ سیمکارت فعال
    میشود؟ مشکلی ندارد ؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، هر کشور ضوابط مشخصی در مورد ریجستری تلفن همراه دارد و با قوانین خاص خود به آن عمل میکنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه امینی · 1 ماه پیش
    سلام. ما برای مدرسه ی فرزندمون تبلت خریدیم. اما سیم کارت داخلش قرار ندادیم. از طرح رجیستری هم خیلی دیر خبر دارشدیم. الان رجیستری نمیشه و دستگاه غیرقانونی ثبت شده! الان باید چه کنیم؟ لطفا زمان رجیستری رو تمدید کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده است در صورتی که پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مهدی · 4 ماه پیش
    من سال 96 یک گوشی خریداری کردم که در سه سفر اربعین هم در شب اربعین همراهم بوده و گمان می کنم از خطوط داخلی هرگز استفاده نشده باشه . اخیرا که سیمکارت داخلیم رو روی آن قرار دادم پیام عدم ثبت در همتا و عدم ارائه سرویس دریافت می کنه ! یکبار هم غیر فعال شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) در کشور با سیم کارت اپراتورهای داخل استفاده نشده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه رویت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      صفحه پیامک راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 6 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریدم صاحب شماره ای که به سیستم همتای این گوشی ثبت شده ترکیست و هیچ ارتباطی نمیشه برقرار کرد چیکار باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    سلام من چند روز پیش یه گوشی گرفتم که صاحب قبلیش هم یه ماه بیشتر نگرفته و انتقال مالکیت هم نداده ولی سیمکارت توش بوده کارت گارانتی هم داره اگه من الان فعال‌سازی کنم با هیچ گونه مشکلاتی روبه‌رو نمیشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار که داخل آن شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد یعنی دستگاه فعالسازی شده است فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید
      در غیر اینصورت اگر فعالسازی انجام نشده است آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/05
      و همچنین می توانید وضعیت دستگاه را از سیستم هوشمند مشکلات برسی کنید برای استفاده از این سیستم می‌توانید پس از شماره‌گیری کد دستوری #7777* گزینه 0- راهنما را انتخاب و سپس شناسه (IMEI)های دستگاه و همچنین شماره سیم کارت را وارد نمایید.
      نتیجه بررسی سامانه به صورت آنی به شما پیامک می‌شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اردشیر · 7 ماه پیش
    سلام. من دستگاهم را تو گمرک فرودگاه ثبت کردم و هیچ است ام است دریافت نکردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری(تابعیت ایرانی)
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      بعد از پرداخت عوارض گوشی پس از ارسال اطلاعات از گمرک به همتا، یک پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) به شماره سیم‌کارت وارد شده ارسال می‌شود. در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی لینک داخل پیامک یا ورود به پنل کاربری (کارتابل) خود در همتا هزینه مذکور را پرداخت و کد فعالسازی را دریافت کنید. در ادامه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین اقبالی · 7 ماه پیش
    ببخشید من یه سوال دارم من امروز صبح از یک شرکت معتبر به اسم *** نوت ۲۰ خریدم وقتی میخوام ریجستر کنم میزنه دستگاه غیر قانونیه !
    بهشون زنگ زدم میگن ۳ روز دیگه دست میشه من الان چیکار کنم صبر کنم درست میشه یا برم شکایت کنم ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ملا احمد تاجیکی · 8 ماه پیش
    سلام من چند روز پیش یه گوشی خریدم و وقتی آوردم خونه گفتن گوشی فیکه و بدرد نمیخوره کد *7777# رو زدم استعلام گوشیو ک گرفتم پیام اومد گوشی قانونی نیس و الان چیکار باید بکنم از اون طرف بهش زنگ زدم که گوشیو میخوام پس بدم گوشی قانونی نیس و فروشنده تحویل نمیگیره آیا میشه خودم درست کنم یا ازش شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه قاچاق می باشد و راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    همتی · 8 ماه پیش
    با سلاممن یک ماه پیش از نمایشگاه سفارش تشک دادم و گفتن تا ۱۰ روز تحویل داده میشه و مقداری از هزینه رو گرفتن.
    چند وقته که زنگ میزنیم برای پیگیری هر بار با یه بهونه ما رو میپیچونن و امروز فردا می کنن.
    میخواستم ببینم امکان شکایت و دریافت خسارت بخاطر تاخیر در تحویل کالا و عدم تعهد به تعهدات میشه شکایت کرد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیم · 8 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    بنده هود آشپزخانه استار محصول تهران خرید کردم و اصلا گارانتی نداشت و برقکار نصب کرد و دیشب بدون اینکه روشن باشد ناگهان آتش گرفت و خسارت به گاز صفحه و کابینت زد و طی تماسی که با کارخانه آن داشتم علاوه بر اینکه همکاری نکردند تلفن را قطع میکنند و هیچ آدرسی هم ندارم لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا جواهری · 8 ماه پیش
    باسلام و خسته نباشید
    بنده با حکمت کارت مادرم وبه صورت اینترنتی یک گوشی موبایلSammsung a11 اقساطی گرفتم ،به محض اینکه گوشی بدستم رسید برای اصالت استعلام گرفتم و متاسفانه گوشی ازمبادی قاچاق وارد شده و قانونی نیست.بافروشنده تماس گرفتم وایشان گفتندبعد ازچند روز مشکل حل خواهد شد که البته این اتفاق نیفتاد،دوباره باایشان تماس گرفتم اما پاسخگو نیستند.ممنون میشم راهنمائی بفرمائید،باسپاس.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه قاچاق می باشد و راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامبیز شریف · 9 ماه پیش
    با درود
    من مراحل همتا را با سیم کارتی انجام دادم که در حال حاضر نزد شخص دیگری هست که متأسفانه به هیچ عنوان مبادرت به همکاری بابت انتقال نمی‌کنند. چه باید کرد؟
    (جعبه وفاکتور خرید گوشی به نام من ونزد من نیز می‌باشد)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جعبه دستگاه به اتحادیه موبایل مرکز استان مراجعه کنید. آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین محمدی · 9 ماه پیش
    سلام‌منم مشکلم مثل دوستانه گوشی از دیوار خریدم اک بند با پاسپورتش فعال کرد خونه و تلفن فروشنده رو یادم رفته یکساله استفاده میکنم راه حل قانونیش چیه چطوری شماره سیم کارت رو پیدا کنم از مغازه نخریدم که برم دنبالش نمیشه که هیچ راهی نباشه لطفا راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید از طرف سامانه همتا راهکاری ندارد
      در غیر اینصورت مشکل خود را با اتحادیه موبایل مرکز استان در میان بگذارید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن عباسی · 9 ماه پیش
    سلام.درصورت امکان.گوشیهای که استعلام میکنندو در سامانه ثبت نشده اند.مبلغ مالیات گوشی را اعلام نمایید اگر کسی مایل به شکایت نبود و مالیات را پرداخت کردپس از پرداخت گوشی را فعال نمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه قاچاق می باشد و راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حسین پور · 10 ماه پیش
    سلام وقت بخیر

    اینکه کارت حافظه هایی مثله رم گوشی نوشته شده که دارای گارانتی مادام العمر هست منظور چی هست ؟

    یعنی چند سال ؟

    و اینکه میگن به نظر توزیع کننده اون در ایران بستگی داره درسته ؟

    فرض کنید اگه من برم یه رم بخرم و توزیع کننده در ایران بخواد از فردا دیگه اون کالا رو توزیع نکنه تکلیف بنده چی هست که دیگه گارانتی نمیدن ؟ آیا قانونیه و میتونم ازشون شکایت کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران حیدرعزیزی · 10 ماه پیش
    سلام من یه ماه که تبلت خریدم ولی الان دیگه انتن دهی نداره وشماره IMEI که الان خودم وارد میکنم مینویسه شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نبست ودر شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت الانم میخواستم شما یه برادری کنید بهم بگید که چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستند درصورتی که پیامک هشدار قطع دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبر عباسزاد · 10 ماه پیش
    باسلام و خسته نباشید
    من یک ساعت هوشمند خریده ام که از اول خرید سیمکارت باز نمیکرد بعد از سامانه همتا استعلام کردم که شناسه اش به دستگاه دیگری ثبت شده به عنوان گوشی
    و فروشنده هم گفته بود که ساعت هوشمند در حوزه طرح ریجستری نمی باشد ولی ساعت من به عنوان گوشی شمرده شده و غیر قانونی است من باید چیکار کنم که درست بشه..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتی که پیامک هشدار از طرف سامانه همتا دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    F.j · 11 ماه پیش
    سلام،من دو هفته پیش یه گوشی ردمی نوت ۸ پرو خریدم که پیامک دستگاه شما قانونیست ولی فعالسازی نشده میومد با فروشگاه تماس گرفتم و گفتند ریجستری شده بعد از ده روز تلفن خودبخود خاموش شد که گفتند ریسیت کنم اگه مشکلی داشت به فروشگاه بیارید بعد از ریسیت باز خاموش شد و دیگه روشن نشد،فروشگاه هم سلب مسئولیت کرد به گارانتی رجوع کردم ایا ممکنه گوشی جدید تحویل بگیرم؟چون هنوز استفاده ای از گوشی نکرده بودم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این مورد نامرتبط با همتا می باشد از شرکت گارانتی پیگیری نمایید
      و اختلافاتی که بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. از این رو لازم است راه‌کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دهنوی · 11 ماه پیش
    سلام
    من مبلی خریداری کردم وقرار شد تسویه کامل را در محل با دستگاه پوز انجام بدم ولی الان فروشنده میگه باید پول بریزی به حساب من تا کالای شما را بفرستم.من پول کارگر هم حساب کردم .الان با این شرایط باید چکار کنم؟