شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir · 1 ساعت پیش
    سلام من کد فعالسازیو دارم همه چیو درست انجام دادم اخرش پیام میده گوشی غیر قانونی است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 52 دقیقه پیش
      سلام وقت بخیر، چنانچه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری ایشان میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    meria · 14 ساعت پیش
    با سلام برای ثبت گوشی ای که از اروپا آوردم باید به چه صورت اقدام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر؛ می توانید صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ehsan · 19 ساعت پیش
    من گوشىم از خارج از كشور اورده اند و پاسپورت ندارم،از پاسپورت ان شخصى هم كه گوشى را اورده نمى توانم استفاده كنم،چه كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه هایی که از خارج کشور وارد می شود باید با اطلاعات شخص مسافر به صورت مسافری ثبت گردند؛ می توانید صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید. در رابطه با مورد اعلام شده نیز لطفا از سمت گمرگ پیگیری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میرزایی · 20 ساعت پیش
    سلام،من ی گوشی سامسونگ آک خریدم خاستم فعالش کنم پیام اومد ک مالک این دستگاه خط فلان میباشد،خواستم بدونم این گوشی کارکردس ک ب عنوان آک بهم فروحتن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، ثبت مالکیت دستگاه برای خریدار در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی می باشد. لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه ب فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید. پیامک دریافتی نیز بدین معنی می باشد که این دستگاه قبلا با سیم کارتی فعال شده است.
      آموزش انتقال مالکیت: http://hmti.ir/06
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 23 ساعت پیش
    سلام من یک گوشی ایفون ایکس اس از یک سایت اینترنتی دارای نماد الکترونیک خریداری کردم که در سایت ذکر گردیده بود به همراه کد رجیستری ولی وقتی تحویل گرفتم کدی همراهش نبود وقتی با فروشنده تماس گرفتم گفتن به دلیل شرایط کشور و بحث کرونا نتونستن از سازمان همتا کد فعالسازی بگیرن و بعد 15 فروردین برام ارسال میکنن میخام بدونم چقدر حرفشون صحت داره و درضمن وقتی اصالت دستگاه میزنم میگه جز گوشی قانونی نیست
    ایا اگه کد فعالسازی بهم بدن مشکل حل میشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر، چنانچه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری ایشان میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مارال · 1 روز پیش
    سلام
    من گوشی ریجستر نشده خریدم
    الان می خوام ریجیسترش کنم باید چیکار کنم
    پاسپورت هم ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
      در صورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهرام دلسوز · 1 روز پیش
    سلام . من یک ساعت دیجیتال که سیم کارت میخورد از دیجی کالا خریدم ومتاسفانه در سایت همتا فعال نکرده بودم چون خاموش بود و حالا غیر فعال شده و در سایت برای فعالسازی اقدام کردم و طبق پیام قبلی همتا و IMEI روی دستگاه هر دو یک عدد است و با هم مطابقت دارد و از طریق سایت برای فعالسازی پیغام ثبت دو IMEI میدهد در صورتی که دستگاه یک سم کارت خور است و تنها روی دستگاه یک IMEI نوشته و از طریق سیم کارت با کد *7777# اقدام کردم پیغام غیر قانونی بودن دستگاه میدهد . لطفا راهنمایی میفرمایید ؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر ساعت های هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید لطفا وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات در دسته "دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام" تیکت ثبت کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 روز پیش
    ببخشید میشه توضیح کامل بدین اصلا سیمکارت میزنم انتن نمیاد کدفعلسازی هم ندارم لطفا کامل راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، لطفا کادر<< کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم>> در همین صفحه را مطالعه فرمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدسفاری · 1 روز پیش
    سلام من کد فعالسازی روندارم چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر <<کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم >> از همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ehsan · 1 روز پیش
    سلام من گوشى از خارج از كشور برام ارسال شده ولى پاسپورت براى ريجستر كردن ندارم.چن كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه کنید و قسمت مسافری بخش 6-14را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohammad · 2 روز پیش
    با سلام
    من گوشی هدیه گرفتم و کد یکبار مصرف رو ندارم ،الان هر چقدر می‌خوام ثبت نام کنم نمیشه چیکارکنم،راستی جعبه هم ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه کنید و قسمت فعالسازی بخش 7-3را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رضا اینانلو · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی invens خریدم و کد فعال سازی به بنده ندادند و گوشی فروشی کلا جمع شده
    بعد ۱ ماه گوشی غیره فعال شده برای ثبت کد فعال سازی میخواد من ندارم از کجا میتونم بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، لطفا کادر<< کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم>> در همین صفحه را مطالعه فرمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 3 روز پیش
    سلام من یه گوشی ریجستری شده خریدم ولی کد گم شده استعلام اصالت هم گرفتم درست بود چه جوری میشه دوباره کد گرفت ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت فعالسازی بخش 3-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 روز پیش
    سلام
    گزینه ی «تولید کد فعال سازی» در بخش دستگاه های من چه کاربردی دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، چنانچه قصدفروش و انتقال مالکیت دستگاه خود را دارید می توانید با مراجعه به سامانه همتا و انتخاب گزینه تولید کد فعالسازی ، کد شش رقمی تولید شده را در اختیار خریدار قرار دارید تا فرایند فعالسازی دستگاه را برای سیمکارت خود انجام دهد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشته طاهری · 4 روز پیش
    سلام
    فقط برای خط۱ باید فعالسازی انجام بدیم؟
    من گوشیمو مامانم از دیجیکالا خریده ب اسم خودش
    ولی من با سیمکارتی ک ب اسم خودمه فعالسازیش کردم..اشکالی نداره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفاکادرفعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی را در همین صفحه مطالعه کنید.و درمورد سوال دوم مشکلی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی سطوتی · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید من ب خواتر کرونا نمیتونستم برم برام فعال کن الان قطع شد ایا میشه بعدا فعالش کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیرفرایند فعال سازی برای گوشی های آکبند در زمان خرید الزامی است لطفا صفحه آموزش فعال سازی را مطالعه نماییدhttp://hmti.ir/05" چنانچه موفق به انجام فرایند نشدید از سمت فروشنده پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نيما مسلمي · 6 روز پیش
    با سلام من چند وقتي هست گوشيم سيم كارت نميخونه متوجه شدم كه به دليل مالكيت است
    أما متاسفانه شماره فردا كه مالكيت گوشيم را دارد رو ندارم بأيد چيكار كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر دستگاه را قبل از طرح ریجستری خریداری کرده اید با سیم کارت قبل طرح باید فرایند افزودن را انجام دهید،اگر دستگاه را بعد از طرح ریجستری خریداری کرده اید،فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لذا لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و چنانچه همکاری نکردند میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      تاریخ مشمولیت: http://hmti.ir/date
      آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 6 روز پیش
    سلام. مدتی هست که مشکل mobile not registered on network را دارم و نمیتوانم کد *7777# را شماره گیری کنم. ارور بالا مانع شماره گیری میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا پناهی · 7 روز پیش
    سلام
    من در سال 98 گوشی موبایل شیائومی از کشور مبدا چین به صورت پستی خریداری کردم و پس از دریافت کالا از صندوق امانات پستی و پرداخت هزینه های مربوط به ترخیص کالا، پس از سپری شدن حدود 50روز کاری و عدم دریافت کد فعالسازی، از سامانه همتا پیگیر این موضوع شدم و مطلع گردیدم که با کد ملی بنده گوشی دیگری در سال مذکور ریجستری و فعال شده است. تا الان با گذشت تقریباً 5 ماه از موضوع مذکور هنوز موفق به فعالسازی گوشی مذکور نشده و عملاً این گوشی بلا استفاده شده و فعالسازی گوشی بنده هنوز معلق مانده است.
    ضمناً طی چندین مرحله تماس با مرکز همتا و مراکر ذیصلاح دیگر (گمرک و...)، پاسخ یا راهنمایی درستی دریافت نکردم.

    کد ملی: 007******


    عاجزانه تقاضای راهنمایی و کمک دارم.
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، هر فرد در سال می تواند یک دستگاه به صورت پستی و یک دستگاه با اطلاعات شخص مسافر به صورت مسافری ثبت نماید. لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-8 را مطالعه فرمایید. در رابطه با سواستفاده از اطلاعاتتان نیز دقت بفرمایید که جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاعتتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر سلیمانی · 7 روز پیش
    با سلام آیا با یک شماره می تونیم 2تا دستگاه را فعال سازی کنیم؟ هر دستگاه 2 تا سیم کارت پشتیبانی می کنه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر،بله میتوانید مشکلی ندارد؛ محدودیتی در تعداد دستگاه های ثبت شده بر روی یک سیم کارت وجود ندارد.