آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 13 ساعت پیش
    سلام. من یه گوشی مسافرتی خریدم. اول ثبتش کردم و بعد هم فعاسازی رو انجام دادم و برام پیامک اومد فعالسازی انجام شد بعد خدمات فعالسازی سیمارت شیائومی پیام داد که نمی توان دستگاه رو فعال کرد و مطمئن بشید که دستگاهتون فعال شده. می خوام بدونم گوشیم فعال شده یا نه؟.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ساعت پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارینا · 14 ساعت پیش
    سلام ببخشید من وقتی خریدم گوشی رو فعالش نکردم اصلا یادم رفت الان زده دستگاه قانونیه ولی فعالسازی نشده و از این تاریخ امکان استفاده از شبکه همراه را نخواهد داشت لطفاً جهت فعال سازی اقدام کنید وقتی کد و میزنم هم میزنم یه نت دسترسی ندارید الان چیکارش کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی ب · 18 ساعت پیش
    کد فعالسازی 6 رقمی رو چطور بدست بیارم سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 1 روز پیش
    با سلام
    دوتا گوشی ایفون xs خریدم خودم ریجستر کردم
    بعد فهمیدم دوسیم کارته هستن الان سیم دوم رو میخام فعال کنم میزنه شناسه غیر قانونی
    سیم کارت یک فعال شده
    چه باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا فرایند افزودن را با شماره ای که مالک دستگاه می باشد انجام دهید:
      آموزش افزودن دستگاه
      http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیار احمدی · 1 روز پیش
    سلام ببخشید من گوشیو خریدم کد فعالسازی همچیشو زدم ولی الان چند روزه که پیام میاد این دستگاه برای شما نیست و تا چند روز دیگه قطع میشه
    چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد سلامی · 1 روز پیش
    سلام من میخوام با پاسپورت کشور افغانستان گوشی اونها رو رجستری کنم سایت کمرگ همش می زنه خطا در استعلام کد فراگیر ( هم کد فراگیری که داخل پاسپورتش هست دارم می زنم و هم کد فراگیر که از سایت گرفتم ) باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسینی نژاد · 1 روز پیش
    سلام و خسته نباشید...من گوشی رو از دیجی کالا خریداری کردم و همه چیز اوکی است حتا کارت گارانتی هم داره شماره imei و حتی کد فعالسازی هم ولی مشکل اینجاس وقتی به مرحله وارد کردن کد فعال سازی میرسم وقتی کد روی کارت گارانتی رو وارد میکنم پیام میده کد فعالسازی نامعتبره ... البته از طریق *7777# میرم....حال چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رشیدی · 1 روز پیش
    سلام من در سفر به کشور عراق دو دستگاه گوشی برای فرزندانم خریداری نموده ام با توجه به اینکه انها زیر ۱۸ سال سن دارند و به انها سیم کارت بنام انها صادر نمیشه جهت رجیستری کردن انها چکار می تونم بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام

      افرادی که به سن قانونی نرسیده باشند نمیتوانند پرداخت عوارض را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رشیدی · 1 روز پیش
    با سلام من برا بچه هام که زیر ۱۸ سال هستند دو گوشی از عراق خریداری نمده و با توجه به اینکه سیم کارت بنام انها صادر نمیشود برا رجیستر کردن انها باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام

      افرادی که به سن قانونی نرسیده باشند نمیتوانند پرداخت عوارض را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رشیدی · 1 روز پیش
    با سلام من برا بچه هام که زیر ۱۸ سال هستند دو گوشی از عراق خریداری نمده و با توجه به اینکه سیم کارت بنام انها صادر نمیشود برا رجیستر کردن انها باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام

      افرادی که به سن قانونی نرسیده باشند نمیتوانند پرداخت عوارض را انجام دهند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 1 روز پیش
    سلام گوشی من یه هفته هست که آنتنش قطع شده، گوشیم ریجستر نبود اما الان فرایند ریجستر رو کامل انجام دادم و کد فعالسازی هم دارم، ولی همچنان انتن قطع هست. چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی · 1 روز پیش
    سلام من تو فرودگاه امام سیم‌کارت جدید گرفتم وجهت فعال کردن شماره جدید گوشی همراه رو در اختیار فروشنده قرار دادم و ایشان بدون اجازه من اقدام به ریجستر کردن گوشی کردن من چطور میتونم این موضوع رو پیگیری یا لغو ریجستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را در اختیار فرد قرار دادید مسئولیت آن با خودتان است و همتا در قبال این مشکل خدمتی ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رضوانی · 2 روز پیش
    پس از وارد کردن کد IMEI دستگاه موبایل در سامانه همتا خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" دریافت میشود. ظاهرا باید اصلاعات گوشی در سایت گمرک ثبت شود. لطفا راهنمایی بفرمایید!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش افزودن دستگاه ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال ریحان نیای جه · 2 روز پیش
    سلام ببخشید من گوشی دوسیم کارته خریدم.خود فروشنده برام ریجستری کرد اما برای سیم کارت دومم پیام آمده که فعالسازی کنید آیا برای سیم کارت دوم هم باید این کار را کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      اگر فعالسازی برای شما انجام شده باشد نیازی نیست این فرایند را برای دو سیم کارت خود به صورت جداگانه انجام دهید فعالسازی برای هر دو اسلات میباشد و برای راهنمایی بیشتر میتوانید با سامانه تماس برقرار نمایید.096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان شمس · 3 روز پیش
    با سلام ،گوشی من به سرقت رفته و سیم‌کارت ها را سوزاندم .
    من بعد از به سرقت رفتن کد فعال سازی رو گرفتم و شماره سریال گوشی را هم ثبت کردم
    به شماره تلفن خودم
    آیا برای سارق این گوشی قابل استفاده هست یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      این سوال نامربوط به همتا میباشد و باید از مراجعه قضایی پیگیری نمایید تا مشکل شما برطرف گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاظمی · 3 روز پیش
    خسته نباشید، کد فعالسازی رو از کجا باید بیاریم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به صورت مسافری ثبت شده است کد فعال سازی به شماره ای که در گمرک ثبت کرده اید ارسال می گردد در غیر اینصورت لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد بیتا · 3 روز پیش
    سال 96، 2 مبدل دو سیم کارت کننده آیفون iKOS S1 از دی جی کالا خریداری کردم یکی را قبل از شروع طرح رجیستری و دیگری را بعد از شروع طرح فعال کردم متاسفانه پیگیری های بنده از بهمن 97 به جایی نرسید و پاسخگو های تلفنی بیان می کنند که مبدل شما توسط واحد فنی گوشی تلفن همراه تشخیص داده شده، از طرفی مبدل ها و مودم ها جز این طرح نمی شوند.چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که کارشناسان همتا به شما اعلام کرده اند شناسه دستگاه با شناسه گوشی اشتراک دارد مانند گوشی با آن برخورد می شود و از مشمولیت خارج نمی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین رحمانی · 3 روز پیش
    من ایرانی هسم و از عراق گوشی آوردم، الان چطوری برای ریجستری اقدام کنم؟ و هزینش چ قدر میشه؟؟!!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ziafard · 4 روز پیش
    سلام گوشیم رو رجیستری کردم بعد سامانه ی همتا یه پیام فرستاد ک توش(IMEI) دستگاه بوده اما کد فعال سازی رو برام نفرستاده.دستگاه من ثبت مسافر و پیام ندادن به من هنوز.کد فعال سازی رو از کجا کجا بیارم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر با شماره ای که در گمرک ثبت کرده اید وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت اطلاعات مسافری کد شش رقمی فعال سازی دستگاه شما قابل رویت می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 4 روز پیش
    سلام
    پس اینکه میگن برای ریجستری باید پول پرداخت کنیم چیه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.