شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی رحیمی · 1 روز پیش
    سلام من ۲۹ اسفند گوشی سامسونگ از نمایندگی اکبند خریده ام، فروشنده شماره سیم کارت رو ثبت کرده ولی گفته که ثبت نمیشه تا اخر فروردین پیام میاد اگه اوکی نشد از مراحل دیگه اقدام کنم. مثل *۷۷۷۷# هنوزپیامی نیامده که مالک گوشی من هستم یا نه. ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه"می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم" http://hmti.ir/new را مطالعه نمایید در صورتی که موارد اعلام شده رعایت نشده بود دستگاه را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید صولتی · 1 روز پیش
    سلام خسته نباشین یه گوشی ساده سامسونگ چند سال میش قبل طرح رجیستری بخپه خواهرم از طرف شرکت هدیه دادن اما روشن نکرده بود تا الان من چیکار باید بکنم تا فعال شه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،تمامی گوشی هایی که قبل طرح با سیمکارتی در شبکه رویت شده باشند قانونی هستند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد - · 1 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من گوشی برای هدیه میخوام تهیه کنم و حدود یک هفته بعد به صاحب آن تحویل میدهم برای اطمینان از رجیستر شدن امکان داره با سیم کارت خودم رجیستر کنم ،
    و اینکه کسی که به اون هدیه دادم کار خاصی باید صورت بده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام وقت بخیر لطفا صفحه ای میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنمhttp://hmti.ir/new را مطالعه نمایید و پس از فعالسازی با سیم کارت خود میتوانید دستگاه را به فرد هدیه گیرنده انتقال مالکیت دهید. آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حدیث · 2 روز پیش
    سلام من ۲۹اسفند گوشی سامسونگ خریداری کردم که فروشنده به من گفت سیستم همتا قطع میباشد و امکان فعالسازی نیست بعد از اونم که مشکلات قرنطینه و کروتا پیش اومده و گوشی من فعال نشده

    این مراحل فعالسازی هم انجام دادم ولی پیغام کد فعالسازی اشتباه است برام اومد...من چیکار میتونم بکمم الان؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت کد فعال سازی صحیح به فروشنده خود مراجعه و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی عبداله زاده · 2 روز پیش
    سلام من گوشی رو دریافت کردم و کد ریجستری هم روی جعبه چسبانده شده ، اما وقتی کدIMEI و شماره همراه و کد ریجستری رو در سامانه وارد می کنم پیامی میده با مضمون کلی اینکه برای این imei همچین کدی وجود نداره مشکل از کجا می تونه باشه و سایت فروشنده تاکید می که شما همین الانم می تونید از دستگاه استفاده کنید تا ما کد ریجستری رو دوباره براتون ارسال کنیم . من گوشی رو استفاده نکردم و گذاشتم توی جعبه تا یه وقت مسئله ای پیش نیاد . آیا این گوشی مشکا داره چون سایت میگه گوشی ریجستری شده است و مشکل نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت کد فعال سازی به فروشنده خود مراجعه و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سغرا · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر هرچیIMEI میزنم میگه با گوشی ططابق نداره چیکار باید بکنم گوشیم از عراق خریدم چند ماهه پیش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه را در سایت گمرگ ثبت می نمایید و با خطا مواجه می شوید لطفا صفحه «خطای استعلام شناسه از سامانه همتا» http://hmti.ir/epl-error را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا نسبت به ثبت دستگاه با مطالعه صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خریدار · 2 روز پیش
    سلام علیکم. کد فعالسازی رو از جا باید بدست بیاریم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا همین صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م دهقانی · 3 روز پیش
    سلام..کد فعال سازی با IMEI چه فرقی داره؟ چرا باید کد فعال سازی روی جعبه داشته باشه ولی IMEI روی باتری؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مقدمات طرح ثبت تلفن همراهبخش 1-4 و نیز قسمت فعالسازی بخش 3-1 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عنایت علیزاده · 3 روز پیش
    سلام وقت بخییر،، کد فعال سازی که از فروشنده برای ریجستری کردن دستگاه دریافت میشه تا چند روز قابل استفاده است،، و اینکه اگه با یه سیم کارت که به نام خودت نیست (مثلا به نام برادر) هست میشه فعال سازی کرد بعد سیم کارت خودمو بزارم مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، زمانی که دستگاه فعال سازی می شود، کد فعال سازی مورد نظر منقضی می گردد. بهتر است فرآیند فعال سازی با سیم کارت شخص دارنده دستگاه انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد حسینی · 3 روز پیش
    سلام و وقت بخیر.درصورتی که بخواهیم ریست فکتوری انجام دهیم ایا رجیستری گوشی باطل می شود؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا بشیری · 3 روز پیش
    سلام وقت بخیر من قبل عید گوشی خریدم ، کد فعال سازی پاک شد و نتونستم وارد کنم و فقط ۴ رقمش رو‌ دارم و شرکت گارانتی هم کلا جوابگو نیست فک کنم به خاطر کرونا نیستن و کلا تلفنم جواب نمیدن و من دو ماهه بدون سیمکارت هستم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باید به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      چنانچه موفق به دریافت کد فعالسازی نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 3 روز پیش
    سلام
    من یک گوشی از دیجی کالا خریدم متاسفانه کد همتا ارسال نکردم حالاهر دو سیم کارت قفل شده است به روش‌های گفته شده کد ارسال کردم جواب داد گوشی غیر قانونی است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر، چنانچه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری ایشان میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید من ۳ سال پیش گوشی دو سیمکارته خریدم ولی از روز اول فقط از یک سیمکارت استفاده میکردم الان سیم کارت دوم گذاشتم ولی برام پیامک اومد IMEI ثبت نشده!
    مگه وقتی یکی از IMEI های گوشی فعال میشه دوتاش داخل سیستم ثبت نمیشه؟! الان من باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با سیم کارتی که قبل طرح رجستری بر روی دستگاه قرار داشته فرایند افزودن دستگاه انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیددادخدایی · 4 روز پیش
    با عرض سلام وخسته نباشید بنده گوشیمو از تهران گرفتم و پستش کردن به شهرستان و من موقع خرید گوشی حضور نداشتم که انتقال مالکیت بدم در ضمن گوشی من تاریخ ساختش 2014 هست و فروشنده گفت که انتقال مالکیت لازم نیست ولی من خطمو گذاشتم روی گوشی بعداز چند دقیقه خطم از دسترس خارج شد حالا اگه من کدIMEI گوشی رو بفرستم به فروشنده میکنه برام انتقال مالکیت بزنم یا خطمو فعال کنه رو گوشی؟؟ تشکر میکنم اگه راهنماییم کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، ثبت مالکیت دستگاه برای خریدار در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی می باشد. لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الناز · 4 روز پیش
    سلام‌من یه گوشی ۴سال پیش خریدم کارتونشوندارم ا ن زملن کد فعالسازی نیازنبود.یکسال ازش استفاده نکردم حالاسیمکارت گذاشتم آنتن بالانمیادو کدفعالسازی میخادچیکاربایدبکنم؟ممنون‌میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با سیم کارتی که قبل طرح رجستری بر روی دستگاه قرار داشته فرایند افزودن دستگاه انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیددادخدایی · 4 روز پیش
    سلام من گوشی سونی z2 چند روز پیش دسته دو از تهران گرفتم برام ارسالش کردن شهرستان بعد اینکه خط ایرانسلمو که توی گوشی گذاشتم یه چند دقیقه ای خوب بود کار کرد ولی پیام اومد که کد IMEI وارد کنید بعد کلا خطم قطع شد و دیگه انتن خط بالا نمیادو ارور میده سیم کارت موجود نیست به فروشنده هم زنگ زدم گفت مشکلی نیست این گوشیا طرح قدیمه انتقال مالکیت نمیخواد خواهشا میشه کمکم کنید،لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم.باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های تلفن همراه که داخل کشور استفاده می شوند مشمول طرح رجستری می باشند لذا انجام فرآیندهای همتا الزامی می باشد. دریافت انتقال مالکیت نیز به هنگام خرید و فروش باید انجام شود. لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir · 4 روز پیش
    سلام من کد فعالسازیو دارم همه چیو درست انجام دادم اخرش پیام میده گوشی غیر قانونی است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر، چنانچه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری ایشان میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    meria · 5 روز پیش
    با سلام برای ثبت گوشی ای که از اروپا آوردم باید به چه صورت اقدام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر؛ می توانید صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ehsan · 5 روز پیش
    من گوشىم از خارج از كشور اورده اند و پاسپورت ندارم،از پاسپورت ان شخصى هم كه گوشى را اورده نمى توانم استفاده كنم،چه كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه هایی که از خارج کشور وارد می شود باید با اطلاعات شخص مسافر به صورت مسافری ثبت گردند؛ می توانید صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید. در رابطه با مورد اعلام شده نیز لطفا از سمت گمرگ پیگیری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میرزایی · 5 روز پیش
    سلام،من ی گوشی سامسونگ آک خریدم خاستم فعالش کنم پیام اومد ک مالک این دستگاه خط فلان میباشد،خواستم بدونم این گوشی کارکردس ک ب عنوان آک بهم فروحتن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، ثبت مالکیت دستگاه برای خریدار در زمان خرید و فروش دستگاه الزامی می باشد. لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه ب فروشنده خود مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید. پیامک دریافتی نیز بدین معنی می باشد که این دستگاه قبلا با سیم کارتی فعال شده است.
      آموزش انتقال مالکیت: http://hmti.ir/06
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11