آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، معامله بدون سند انجام شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sajad · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی ریجستری نکردم هنوز و از زمان اش گذشته و الان نمیتونم کد دستوری همتا رو بگیرم باید چیکار کنم لطفا بگید مرسی
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم و کد فعال سازی رو ثبت نکردم الان أنتن نداره باید چکار کنم؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hani Savaedi · 1 ماه پیش
    سلام اگه از دبي يا تركيه تلفني خريداري كنم و به همراه خودم بيارم براي استفاده در ايران به مشكل بر مي خورم يا نه؟ اگه اره چه راه كاري بايد انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را ملاحظه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی کاظمی · 1 ماه پیش
    من در سایت گمرک گوشی را رجیستر کردن و در آخر گفت کد فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد الان 10 روز میگذره ولی پیامک کد فعال سازی دریافت نکردم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 1 ماه پیش
    این چه مسخره بازیه اخه مگه ما بیکاریم هر دقیقه بریم موبایل فروشی گوشی بدیم برامون رمز بزنه شورش و در اوردین شما ها
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      در هیچ کجای طرح نیازی به این کار نیست. یکبار گوشی برای همیشه فعال می شود. تمامی فرایند ها هم کمتر از 1 دقیقه بدون نیاز به مراجعه به موبایل فروشی قابل انجام است و برای انها آموزش تصویری کامل در سایت وجود دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م ح آ · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی نو سامسونگ خریدم کد فعال سازی روی کارتن نبود پول بابت ریجستری هم دادم به فروشنده۱۵۰تومن پیام اومد تایید هم کردم الان گوشیم حکم مسافر رو داره یا دائم چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      رجیستری گوشی هزینه ندارد. آموزش "استعلام اصالت دستگاه" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان جعفری · 1 ماه پیش
    خسته نباشید،من چند روزه که یک گوشی نو خریدم پشتش کد فعال سازی نداره و قرار فروشنده بهم کد بده،واسم از همتا پیامک اومده،خواستم بپرسم که این گوشی دست دوم نیست که کد نداره؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Zahra · 1 ماه پیش
    سلام من فعال سازی رو انجام دادم ولی پبغامی به صورت پیامکی برام نیومد اگه با تاخیر میاد چقدر تاخیر داره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      پیام آنی است. وارد سایت همتا شوید. اگر مراحل موفقیت امیز باشد، دستگاه در پنل کاربری (کارتابل) سیم کارت نشان داده می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادر موسوی زادگان · 1 ماه پیش
    این سایت همتا ظاهرا درست طراحی نشده و چند نوبت تابحال قصد فعال سازی کوشی را داشتم بدلیل مشکل سایت نتونستم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو طبق آموزشی که گفتین فعال کردم ولی پیامک برام ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      وارد سایت همتا شوید. اگر مراحل موفقیت امیز باشد، دستگاه در پنل کاربری (کارتابل) سیم کارت نشان داده می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مساح ج · 1 ماه پیش
    سلام من تو سامانه گمرکی برای ثبت مسافری گوشیم بجای شماره گذرنامه شخص وارد کننده مال خودم رو نوشتم مراحل پرداخت موفقیت آمیز بود حالا ممکنه مشکل ساز بشه؟ راه حلی داره؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول ذاکری · 1 ماه پیش
    کد فعالسازی نمی اید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      برای انتقال مالکیت به صورت انی است و برای مسافری سوال 6-11 از بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رضایی · 1 ماه پیش
    سلام گوشیم رو فعال سازی نکردم الان از کار افتاده چه کار باید بکنم مراحل فعال سازی رو انجام نمیده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مختار محمدی · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی هواوی خریدم فروشنده گفت رجستر نشده خودت میتونی رجیترش کنی حالا چجوری رجسترش کنم ، ایا باید هزینه گمرک بدم ، از کجا و چجوری میشه گمرک کرد....ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      گوشی را عودت دهید و گوشی قانونی دارای کد فعالسازی دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد دهگانه · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی ایفون xs max از دبی اوردم ریجستری رو انجام دادم ولی موقع فعالسازی یه شماره رو اشتباه ثبت کردم
    الان هم دسترسی به اون شماره ندارم برام انتقالش بده هر چی بهش زنگ میزنم در دسترس نیست تو رو خدا یه کمکی بکنید باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با مرکزتماس همتا در ارتباط باشید تا مشکل را بررسی و در صورت امکان مرتفع کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمين پناهي · 1 ماه پیش
    سلام
    من گوشي جديد و آكبند سامسونگ خريدم كد فعالسازي رو فرستاد و وارد كردم اما كلا گوشي لاك شد و سيم كارت رو رجيستر نميكنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      لاک شدن گوشی ربطی به رجیستری ندارد. در صورتی که فرایند فعالسازی انجام نداده اید، فرایند فعالسازی را با دستگاه دیگری انجام دهید. در غیر اینصورت گوشی را به گارانتی برای بررسی نشان دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حنیفی · 1 ماه پیش
    سلام پیامک فعال سازی اومده بود اما من ندیده بودم و حالا سیمکارت غیر فعال شده و کد ۷۷۷۷ هم کار نمیکنه چه کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسیم بیات · 1 ماه پیش
    سلام
    آیا ارسال کد فعال سازی از طرف همتا چند روزی هست قطع شده درسته؟
    من چهارروزه گوشی دستمه هنوز روشن نکردم و سیم کارت فعال شدن رجیستری داخل گوشیه دیگری فعال هست.ولی کد رو دریافت نکردم هنوز.
    چکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      برای انتقال مالکیت به صورت انی است و برای مسافری سوال 6-11 از بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهمن اسمعیلی · 1 ماه پیش
    وقت بخیر
    من گوشی گرفتم اکبند هردوشناسه رو روی یه سین کارتم فعال کردم بعد سیم کارت دومم انداختم رو دستگاه که پیامک حاوی انتقال مالکیت برام اومد منم خواستم انتقال مالکیت بدم فرایند انتقال مالکیت رو ک انجام دادم شماره مقصد رو وارد کردم و یه کد اومد ولی پشیمون شدم پیام رو نادیده گرفتم و کدفعال سازی رو نزدم خواستم بدونم مشکلی نداره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      خیر مشکلی نیست. در ضمن هر دو محل سیم کارت تحت مالکیت یک سیم کارت قرار میگیرند و نیاز به انتقال مالکیت برای سیم کارت دوم ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ملیکا · 1 ماه پیش
    سلام
    من گوشی خودم خراب شد و دیگر نمیتوانم ازش استفاده کنم.

    یک گوشی قدیمی داشتیم که سیم کارتم را در آن گذاشتم اما چون از اول سیم کارت همسرم در آن بود، اجازه استفاده از گوشی با سیم کارت من را نمیدهد.
    چه راه حلی پیشنهاد میدهید؟

    با این قیمت ها گوشی جدید هم نیمشه تهیه کرد و الان بدون گوشی ماندم.ممنون میشم راهنماییم کنید.