آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیرا مرادی · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید ۵ماه پیش گوشی خریدم ولی تاالان ریجستری نشده وقتی پیش فروشنده بردم میگه ریجستری کردم اما کد فعالسازی ۶رقمی رو میخوام
    میخوام بپرسم میشه ازاول برگشت وراه ریجستری رورفت تا کدفعالسازی جدید بیاد
    اگه کدفعالسازی ۶رقمی نیاد پیداش نکنیم چیکاربایدکنیم؟؟
    راه دیگه ای هس؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مروارید دریادوست · 3 روز پیش
    سلام من چندساعت پیش گوشیمو خریدم.تمام مراحل فعال سازی رو انجام میدم.همه چیز طبق عکسها میشه اما اخرش پیام میاد کدفعال سازی درست نیست.دروصورتی که وقتی شناسه و کد رو واردمیکنم گوشی رو شناسایی میکنه.
    گوشی از جای مطمین خریداری شده و کدفعال سازی رو کارت گارنتی نوشته شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان · 4 روز پیش
    باسلام من گوشیم روچندسال پیش ازیک نفرخریدم الان که میبرم برای انتقال مالکیت میگن نمیتونید انتقال بدید.حالامن اون طرف روازکجاپیداکنم.لطفاکمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hony Sadry · 4 روز پیش
    پیامکی در رابطه با کد فعالسازی یکبار مصرف دریافت نمی کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام

      با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان صولتی · 4 روز پیش
    سلام من مسافرت خارج بودم ایران ک اومدم دوستم شماره گذرنامه و مشخصاتمو گرفت ک گوشی رجیستری کنه از لحاظ قانونی مسئولیتی ندارم الان من؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.

      در صورتی که شما شخصا این اجازه را به ایشان برای ثبت دستگاهی به صورت مسافری داده اید مشکلی ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین بصیری · 4 روز پیش
    سلام دوست عزیز من گوشیو از شوهر خواهرم گرفتم ولی انتقال مالکیت ندادم ولی با شماره خودشون رجیستری شده من سیم کارت خودمو در اوردم دوباره گذاشتم انتنو نشون میده ولی نو نتوورک میزنه الان باید چیکار کنم ؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زینب دهقانی · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید.گوشی دست دومی را از یکی از آشنایان دریافت کردم که تنها یکی از اسلات های آن فعال شده است.فرد مذکور الان در خارج کشور است و دسترسی به او ندارم.چگونه اسلات دوم را فعال کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Erfan · 4 روز پیش
    من هفته پیش گوشی خریدم از آن روز فروشنده می گه سامانه قطع شده چه کاری باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام. زمانی که دستگاهی داخل ایران خریداری میکنید فروشنده موظف هستند دستگاه قانونی به شما تحویل دهند .با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    samanpourkaramy · 4 روز پیش
    سلام ببخشید در گوشی های دو سیمکارته میتوان
    دو ماه از اون استفاده کرد.(یعنی هر سیم ۱ ماه)
    و ایا میتونم گوشی رو از سامانه همتا فعال کنم یا باید حتما با پاسپورت انجام بشه .
    گوشی من a10 هستش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Alireza · 5 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم ولی یادم رفت که کد رو وارد *7777* وارد کنم و الان سیمکارت از سیستم خارج شده الان برای اینکه گوشیم رو ثبت بکنم باید چه کاری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حوری کاشانی · 5 روز پیش
    سلام من میخوام فعال سازی کنم اما وقتی پیامک میدم به کد روی رستگاه تا کد فعالسازی رو بفرستن میارهreport شده و کدی برام ارسال نمیشه لطفاً کمک کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام

      سوال شما مبهم میباشد لطفا سوال خود را به طور واضحتر مطرح نمایید و یا با با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وهاب · 5 روز پیش
    با سلام واحترام
    چنانچه گوشی مسافرتی را بخواهیم ریجستر نمائیم مالیات و عوارض قبلش باید پرداخت شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.گوشی های که به صورت مسافری وارد کشور میشوندباید عوارض را با مشخصات مسافر پرداخت نمایند.
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 5 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من یه گوشی کارکرده خریداری کردم ک مربوط به قبل از طرح بوده گوشی دوسیمکارته است سیم دو این گوشی ریجستر خورده و از دسترس خارج شده ولی سیمکارته یکش کار میکنه متاسفانه دسترسی به صاحب اولیش ندارم که برام انتقال بزنه ممنون میشم کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.لطفا شناسه های گوشی مربوطه را یاداشت وبا شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی . · 6 روز پیش
    گوشی رو خریدم و فروشنده شماره خودم و imei گوشی رو عکس گرفت
    ایا بدون نیاز به من و گذشت چند روز میتونه انتقال مالکیت بده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام .
      در صورتی که شماره شما قبلا با ان شناسه ها در شبکه رویت شده باشد بله امکانش هست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حدیثه وفایی · 6 روز پیش
    باسلام یه گوشی ای داشتم ک قبلا روشن بوده ولی الان بایه خط دیگ روشنکردم ولی خط خط قبلی در دسترس نیست میتونم ریجستریش کنم یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام .
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد اذرخرداد · 6 روز پیش
    ياسلام واحترام فراران

    بنده مسافر بودم و یک عدد گوشی نوت ۹ خریدم .خواستم بدونم هزینه فعال سازی و دریافت کد ثبت چقدر هستش؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر.مشکل مطرح شده مربوط به گمرک میباشد.لطفا ازسمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 روز پیش
    سلام از یه سایتی ک نماد اعتبار الکترونیکی داره یه گوشی خریدم ک از خارج کشور واسم آوردن هزینه گمرک رو هم پرداخت کردم. چهارم این ماه تو سایت help.irica درخواست رجیستری و کد فعالسازی دادم( فیش پرداخت گمرکم ضمیمش کردم) ولی هنوز کد فعالسازی رو واسم پیامک نکردن.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام .
      لطفا جهت بررسی دقیق تر با سامانه همتا تماس حاصل فرمایید .096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 6 روز پیش
    سلام

    بنده میخوام بدونم اگر گوشی رو خیلی ارزونتر بخرم.میتونم با پاسپورت کسی که مسافرت خارج داشته رجیستر کنم یا نه؟.. ضمنا اگر گوشی رو با کد رجیسترشده خریدم اونها با پاشپورت یکی دیگه فعال کرده باشن به درد من میخوره یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام.
      ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای مصارف شخصی فرد مسافر است . در مورد ثبت ان با گمرک در ارتباط باشید . و برای گوشی های که داخل ایران خریداری می شوند فروشنده موظف به دادن گوشی قانونی به شما هستند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه یحیی زاده · 6 روز پیش
    باسلام وقت بخیر

    گوشی خرید شده از خارج کشور باید با پاسپورت همون فرد که مهرخورده ثبت بشه یا با پاسپورت فرد دیگه هم ثبت میشه ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام

      پرداخت عوارض فقط با اطلاعات فرد مسافر که از خارج از کشور وارد شده اند ثبت میگردد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Peyman Mansourlakora · 6 روز پیش
    سلام
    اگر کمتر از ۳ ماه قبل ورودم به کشور ثبت شده باشد آیا امکان رجیستر کردن تلفن همراه در حال حاضر وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام

      به گمرک محل زندگی خود مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نموده و اگر اجازه پرداخت از طرف گمرک داده شد میتوانید عوارض پرداخت نمایید.