آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی خواجه · 11 روز پیش
    سلام ایفون11 خریدم بدون کدفعالسازی الان میخوام کدفعال سازی دریافت کنم میشه راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با نحوه دریافت کد فعال سازی لطفا همین صفحه را با دقت مطالعه کنید. چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری نموده اید، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند و دارای کد فعالسازی باشند. در غیر این صورت از خریداری آن خودداری شود.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      چنانچه دستگاه از خارج کشور خریداری شده رجوع کنید به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 و مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جوادی · 11 روز پیش
    سلام خسته نباشید. دیروز یک گوشی خریدم که حتی استعلام کردم دیدم کد روی دستگاه با کد روی جعبه همخوانی داشت و فروشنده هم گفت که فرآیند فعال سازی رو انجام داده. من هم نمی دونستم باید پیامکی مبنی بر فعال شدن برام بیاد. هیچ پیامکی نیومده و حتی استعلام اصالت رو چند ساعت بعد زدم دیدم نوشته این دستگاه قبلا با یک سیم کارت دیگر روشن شده. از کجا بفهمم که این سیم کارت خودم هست یا نه چون هیچ پیامکی هم برای فعال شدن برام نیومده؟ امکان داره پیامک ارسال نشده باشه ولی فعال شده باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند فعال سازی را انجام داده اید وارد سایت همتا شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند دستگاه به درستی ثبت گردیده است. hamta.ntsw.ir
      در رابطه با مورد دوم، توضیحات لازم در این باره در کادر " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است " در صفحه آموزش استعلام اصالت دستگاه http://hmti.ir/04 آمده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی تخشیده · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید من یک گوشی الان خریدم
    بعد برای دریافت کد فعال سازی از طریق پیامک
    مشکل پیدا کردم هنوز کد فعال سازی رو دریافت نکردم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي اصغر · 12 روز پیش
    سلام من خطم به دست كسي ديگر بود وامتياز مسافري من را فروختن
    ميتوان كاري كرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر ارمغانی · 12 روز پیش
    سلام من یک ساعت هوشمند رو اینترنی خریدم که بعد از یک ما دیگه سیم کارت روش کار نمیکنه تو سامانه imd رو زدم ولی نوشت جزو دستگا ها نیست چکنم؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های ساعت هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند. لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      جهت بررسی لطفا شناسه های ۱۵رقمی دستگاه را از طریق #۰۶#* یادداشت کنید و با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 12 روز پیش
    سلام،من گوشیمو تازه خریدم ولی فراموش کردم فعالسازی کنم حالا انتن نداره،میشه بفرمایین باید چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند فعال سازی میتوانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید سپس دستگاه خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 12 روز پیش
    سلام من یک گوشی دو سیم کارته دارم که جدیدا یکی خط دیگرم را که به اسم پدرم بوده روی این گوشی گذاشتم و پیام فعالسازی برام اومده. نه انتقال مالکیت گوشی بوده نه موارده دیگه باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) با سیمکارتی روشن بوده است با همان سیمکارت فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.http://hmti.ir/03
      در غیر اینصورت صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسن · 13 روز پیش
    سلام ساعت های سیمکارت خور هم شامل ریجستری می‌شوند یا مشکلی ندارند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های ساعت هوشمند مشمول طرح رجیستری نمی باشند. لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت کردید ضمن دریافت شناسه ها از #06#* با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مقصود مددی · 13 روز پیش
    سلام من یک ساعت هوشمند **مدل Q18از فروشگاه اینترنتی ** خرید کردم به شماره شناسه این
    IMEI:357*****61 بعد از گذشت یک ماه الان سیمکارت داخل آن قطع شده است و این ساعت فقط یک کد شناسه دارد نه دو تا وچند بار هم با همتا نیز تماس گرفتم مشکلم را حل نکردن حتی کد پیگیری نیز دارم به شرح ذیل می باشدلطفا محبت فرمائید مشکلم را بر طرف فرمائید متشکرم:با سلام درخواست شما با شماره پیگیری 113****2 در مرکز پاسخگویی همتا ثبت شد. کارشناسان سامانه همتا درخواست شما را بررسی و نتیجه را به شما اطلاع خواهند داد. با تشکر سایت آموزش و اطلاع رسانی سامانه همتا: hamtainfo.ntsw.ir
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر پرونده شما در حال بررسی می باشد لطفا منتظر بمانید کارشناسان همتا با شما تماس برقرار میکنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیرین مسائلی · 14 روز پیش
    سلام
    دختر من از کانادا توسط دوستش یه موبایل جدید برای من فرستاده
    میخواستم رجیستر کنم چه کاری باید انجام بدم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه کنید و با دقت مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 14 روز پیش
    با سلام. یکی از دوستان تبعه افغان جهت مداوا و ویزای 30 روزه و پاسپورت قانونی وارد کشور شده ولی بعد 10 روز گوشی از شبکه خارج شده. راه حل چیست و اگر مسافر خارجی مجبور به اقامت بیش از یکماه در ایران باشد آیا قوانینی هست که مثلا گوشی این فرد با ارائه مدارک برای 3 ماه فعال باشد بدون پرداخت گمرک
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر دستگاه مسافری که شخص مسافر وارد کشور کرده است جهت استفاده بیشتر سی روز باید در گمرک ثبت گردد.اتباع خارجی هم میتوانند به همین روش دستگاه خود را ثبت کنند .در خصوص دریافت جزئیات بیشتر به گمرک مراجعه کنید.
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi · 14 روز پیش
    سلام بنده ریجستری رو برای یک سیم‌کارت به طور کامه انجام دادم و طبق گفته شما برای اسلات دوم کاری نکردم .
    اما الان وقتی می خواهم زنگ بزنم با اسلات دوم میگه ارتباط مقدور نیست (سیماکرتم هم خراب نیست)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت روی اسلات دوم پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت کرده اید و غیر فعال شده لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مقصود مددی · 15 روز پیش
    سلام من یک ساعت هوشمند میدسان مدل Q18 فروشگاه اینترنتی ** خرید کردم به شماره شناسه این
    IMEI:357****861 بعد از گذاشت یک ماه الان سیمکارت داخل آن قطع شده است و این ساعت فقط یک کد شناسه دارد نه دو تا وچند بار هم با همتا نیز تماس گرفتم مشکلم را حل نکردن حتی کد پیگیری نیز دارم به شرح ذیل می باشدلطفا محبت فرمائید مشکلم را بر طرف فرمائید متشکرم:با سلام درخواست شما با شماره پیگیری 113****2 در مرکز پاسخگویی همتا ثبت شد. کارشناسان سامانه همتا درخواست شما را بررسی و نتیجه را به شما اطلاع خواهند داد. با تشکر سایت آموزش و اطلاع رسانی سامانه همتا: hamtainfo.ntsw.ir
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا منتظر مانده پرونده شما بررسی گردد کارشناسان همتا با شما تماس برقرار میکنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناهید صدیقی · 15 روز پیش
    سلام من این گوشی رو ی ماه خریدم ولی الان ک میخوام بفروشم نمیتونم انتقال مالکیت بزنم .گوشی رجستری بوده اولین شماره ک رو دستگاه بوده خطی هست ک الان استفاده میکنم پس چطور نمیتونم انتقال بدم همه جا رفتم همه کار هم برا انتقال مالکیت کردم مشکل از کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی های آکبند نیاز می باشد فرایند فعال سازی را در مقابل فروشنده انجام دهید چنانچه فروشنده اینکار را انجام داده است شما موظف بودین انتقال مالکیت دریافت کنید .
      لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 16 روز پیش
    سلام

    آیا یک تلفن همراه رو میشه سال دوم هم برای یکبار رجیستر کرد یا هر گوشی یکبار این امکان براش موجوده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر دستگاه یکبار داخل کشور ثبت میگردد و به صورت دائمی قابل استفاده می باشد . در صورتی که سوال شما بازه زمانی یک ماهه استفاده مسافر می باشد این بازه یک بار قابل استفاده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عیسی · 17 روز پیش
    از چه طریقی ثبتش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید صفحه " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عیسی · 17 روز پیش
    با سلام
    گوشی gionee A1 lite ریجستر میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی های تلفن همراه مشمول طرح رجیستری می باشند و در صورتی که تخلفی در هنگام ورود و ثبت انجام نشود قابل استفاده داخل کشور هستند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین سرخه · 17 روز پیش
    سلام
    من گوشی بدون ریجستر خریدم و با پاسپورت خودم وارد سامانه شدم و مراحلشو انجام دادم با اینکه ثبت نام تکمیل شده و عوارض هم پرداخت شده ولی همچنان میگه قانونی نیست و در شبکه سرویس نخواهد گرفت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حاج احمد · 17 روز پیش
    سلام من کد یک بار مصرف ندارم سه سال پیش گوشی گرفتم الان آنتن گوشی قط شد چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که پیش از شروع طرح روشن شده اند نیازی به فعال سازی ندارند و باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی آن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.http://hmti.ir/03
      تاریخ مشمولیت : http://hmti.ir/date
      تمامی دستگاه هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی محسن · 18 روز پیش
    سلام من گوشی از سایت خرید کردم ووقتی کد یکبار مصرف رو خراش زدم نصف کد از بین رفت استعلام گرفتم نوشته بود گوشی قانونی است برای فعال سازی رمز یکبار مصرف وارد کنید من حالا کد یکبار مصرف رو کجا بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با نحوه دریافت کد فعال سازی لطفا همین صفحه را مطالعه کنید. در صورت مخدوش بودن کد فعالسازی به فروشنده مراجعه کنید. در صورت عدم دریافت کد فعالسازی، دستگاه را به فروشنده عودت دهید. چنانچه ایشان همکاری نکردند، نسبت به ثبت شکوائیه اقدام کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11