شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است  دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 8 روز پیش
    سلام دو هفته قبل یک‌گوشی خریداری کردم و این مدت کد IMEI رو وارد میکنم میگه قانونی نیست.کد‌ روی جعبه و گارانتی هم یکی هست.تاریخ شروع گارانتی هم یک خرداد بوده.هم فروشنده و هم شرکت گارانتی*** میگن مشکلی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما نبی · 9 روز پیش
    سلام وقت بخیر . من گوشی خریدم ولی موقع رجیستر میگه گوشی شما قانونی نیست و نمیتونم فعالش کنم . ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین · 10 روز پیش
    سلام من گوشی آکبند گرفتم و سیمکارتم را روی گوشی جدید فعال نکردم
    ۲روزه آنتن دستگاه قطع شده چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      درصورتی که قادر به فعالسازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehdy rahimi · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی آکبند خریدم و سیم کارتم را روی دستگاه قرار دادم و 7777 مراجعه کردم کد ۱۵ رقمی را هم وارد کردم بعد نوشت کد فعالسازی دستگاه (یک بار مصرف ) را وارد کنید و من ان کد را ندارم چطور کد فعال سازی را دریافت کنم؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی میرزایی · 10 روز پیش
    سلام آیا دو سیمکارت را باید با IMEI گوشی فعالسازی کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI) ، شناسه(IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آریا · 11 روز پیش
    سلام و عرض ادب یک عدد گوشی خریدم از سمت همتا پیامک ارسال شد که اگر تا تاریخ ... فعالسازی نکنید دیگر دستگاه سرویس نخواهد گرفت این تاریخ گذشت و سیم کارت غیر فعال شد الان به کمک راهنمای سایت فعالسازی انجام دادم ولی هنوز انتن ندارم میخواستم بدانم کار خاصی دیگه ای باید انجام شود یا منتظر بمانم تا به حالت عادی برگردد؟ تشکر و احترام
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و بعد از آن یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید و اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 11 روز پیش
    سلام اوقات به کام
    گوشی موتورولا رجیستر می شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که از خارج کشور خریداری می شود و دارای مدل و برند معتبر باشد امکان ثبت مسافری آن وجود دارد در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه شدید باید جهت اضافه کردن مدل و برند دستگاه شما از گمرک پیگیری نمایید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در غیر اینصورت اگر گوشی داخل ایران خریداری می شود هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 11 روز پیش
    سلام من سیم کارت جدید تو گوشیم انداختم پیامک از همتا امده مالک دستگاه شماره دیگریست به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه بااین شناسه وجلوگیری از حقوق مالک موقتآ تا 3/15 با این شماره سرویس خواهد گرفت جهت استفاده بیشتر از مهلت فوق فعال سازی شود و من فعال سازی میکنم کد یک بار مصرف 6 رقمی نمیدهد چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 11 روز پیش
    سلام‌ خسته نباشید من گوشی رو فعال کردم و پیامش هم اومد که با موفقیت ثبت شد ولی بعد چند دقیقه دوباره پیام اومد که گوشی فعال نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05 کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode درصورتی که شناسه (imei)داخل پیامک با شناسه (imei)دستگاه و جعبه و کددستوری دستگاه شما مغایرت دارد لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری (ستاره مربع06مربع) دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Soheyl · 11 روز پیش
    سلام من موبایل آکبند خریدم و فعالسازی رو انجام دادم ولی بعد از آن پیام آمد که فعالسازی انجام نشده
    باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05 کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode درصورتی که شناسه (imei)داخل پیامک با شناسه (imei)دستگاه و جعبه و کددستوری دستگاه شما مغایرت دارد لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری (ستاره مربع06مربع) دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 11 روز پیش
    سلام من فعال سازی رو انجام دادم و تایید هم شد اما هنوز پیامک برام نیومده باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از انجام فرایند فعالسازی همان لحظه پیامک تاییدیه برای شماره همراه مالک ارسال می شود
      و می توانید با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه ها شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایلار · 12 روز پیش
    گوشی من دربازه های مختلف میگه کد ام ام آی نامعتبره چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05 درصورتی که سیم کارت قطع شده باشد امکان استفاده از این کد دستوری وجود ندارد شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید. و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید. اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Aida farzad · 12 روز پیش
    من کد درج شده روی جعبه آکبند رو وارد میکنم میگه کد فعالسازی صحیح نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را اکبند خریداری نموده اید و دستگاه خریداری شده در وضعیت عدم فعالسازی میباشد فرایند فعالسازی را میتوانید برای سیم کارت مد نظر خود فعال نمایید
      صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را در همین صفحه مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      درصورتی که قادر به فعالسازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      بعد از انجام فرایند فعالسازی میتوانید هر سیم کارتی روی دستگاه استفاده نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاها · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید بنده یه گوشی آکبند خریداری کردم قصد دارم سیمکارتی رو که قبلاً روی دستگاه دیگری بوده(قبل از طرح رجیستری بوده و بدون هیچ کاری سیم‌کارت روی دستگاه فعال بوده) روی دستگاه جدید استفاده کنم باید طبق چیزی که گفته شده عمل کنم یا باید از سایر گزینه های سامانه همتا استفاده کنم لطفاً راهنمایی کنید خیلی ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را اکبند خریداری نموده اید و دستگاه خریداری شده در وضعیت عدم فعالسازی میباشد فرایند فعالسازی را میتوانید برای سیم کارت مد نظر خود فعال نمایید
      صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را در همین صفحه مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      درصورتی که قادر به فعالسازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      بعد از انجام فرایند فعالسازی میتوانید هر سیم کارتی روی دستگاه استفاده نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 12 روز پیش
    سلام من چون فعال سازی رو انجام نداده بودم الان آنتن سیم کارتم قطع شده و برام پیامک نمیاد که بتونم مراحل رو انجام بدم لطفا راهنمایی کنید که چطور می تونم پیامک دریافت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده،کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode بعد از بدست آوردن کد فعالسازی فرایند فعالسازی را انجام دهید. صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را در همین صفحه مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      در صورتی که دستگاه غیر فعال شده میتوانید برای فعالسازی از دستگاه دیگری استفاده نمایید
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا · 12 روز پیش
    سلام من میتونم با گوشیم برای یکی دیگه فعالسازی کنم با این فرض که من شماره و کد ۱۵رقمی اون گوشی رو وارد کنم مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیردرصورتی که قادر به فعالسازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 12 روز پیش
    سلام چه مقدار طول میکشه پیامک بعد از فعال سازی بیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر بعد از انجام فرایند فعالسازی همان لحظه پیامک تاییدیه برای شماره همراه مالک ارسال می شود
      و می توانید با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه ها شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داوری · 12 روز پیش
    ببخشید اگه آنتن دستگاه بره بعد برمیگرده درصورت فعالسازی دستگاه؟ چون فروشنده کد فعال سازی رو بهم نداد گفت اخرین قسط گوشی که تموم شد انتقال مالکیت انجام میدن ولی گفت رفتم توی این سایت فعال سازی کردم طی 72 ساعت کد یا همچین چیزی برات میاد ولی دو روزه برام چیزی نیومده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید باید آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد.
      با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را برای شما انجام داده اند وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه ها شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است در غیر این صورت باید فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
      در صورتی که فروشنده، کد فعال سازی را در اختیار شما قرار نداد، دستگاه را به ایشان بازگردانید. درصورت امتناع فروشنده از قبول دستگاه، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات یا سازمان حمایت شکایت اینترنتی ثبت نمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پرویز احمد · 12 روز پیش
    سلام
    لطفاً راهنمایی بفرمایید
    بنده از خارج موبایل خریدم قبل از خروج از فرودگاه من موبایلم را در دفتر رجیستری گمرک همونجا بردم و ثبت کردم گفتند بعد از یک ماه بیایید تا موبایلت راتکمیل رجیستری کنید بعد یک ماه رفتم و رجیستری شد و مبلغی هم گرفتند الان یک ماه بیشتر شده ولی کد فعال سازی نگرفتم شماره که شماره ارتباطی با آنها که داشتم یکماه تماس میگیرم برنمی دارند
    حالا چیکار کنم تا کد فعال سازی بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است باید موضوع را از گمرک پیگیری نمایید تا اقدامات لازم انجام گرفته و اطلاعات از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی مرحله سوم و کادر آخر را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 12 روز پیش
    سلام من یه گوشی خریدم بدون سیم کارت گوشی رو استفاده خواهم کرد
    برای منم لازمه اینکار؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورت استفاده از سیم کارت بروی دستگاه باید فرایند مورد نیاز دستگاه انجام شود چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12