آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا · 5 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر من سیم‌کارتم خاموش شده و غیر فعال پیامک اینکه قانونی هم هست اومده برام الان کد فعال سازی چجوری برام میاد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت کد فعال سازی لینک " http://hmti.ir/activationcode " را مطالعه نمایید و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه نمایید همچنین جهت انجام فرایند فعال سازی می توانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین محمدی · 5 روز پیش
    با سلام
    من یک هفته ی پیش یک گوشی a10s خریداری کردم و سیمکارتمو انداختم داخلش و تا امروز هم مشکلی نداشتم اما دیروز برای من پیامک اومد که گوشی من دیگه به شبکه وصل نیست و کد رو هم دریافت کردم اما چون تلفنم قطعه نمیتونم کد رو وارد کنم باید چیکار کنم؟ لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند فعال سازی می توانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کرده فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 5 روز پیش
    سلام.اون هفته نوکیا 105 خریدم.پیامی اومد دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است وازاین تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت لطفا نسبت به فعالسازی آن از طریق شماره گیری #7777* اقدام نمایید برند: Nokia مدل: Nokia 105 IMEI: 35****28 رفتم زدم ولی الان قطع شد.هرکاری میکنم میرم کد میدم فعال نمیشه.چیکار کنم؟میگه دستگاه با شماره دیگه روشن شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه شما فعال گردیده است و چنانچه با خاموش و روشن کردن همچنان دستگاه غیر فعال است لطفا گوشی را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 6 روز پیش
    سلام سه عدد گوشی سوغات گرفتم و هفته دیگه راهی ایران هستم چطور ریجستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت آموش لینک " http://hmti.ir/07 را مطالعه نمایید. و در مورد تعداد گوشی هایی که مسافر میتواند ثبت کند سوال 6-5 صفحه سوالات متداول " http://hmti.ir/faq " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سالار · 6 روز پیش
    ببخشید من یه گوشی قبل از طرح ریجستری داشتم
    و الان هم با سیم خودم کار میکنه ولی با سیم دیگه کار نمیکنه و وقتی که میخام ثبت کنمش میگه شماره IMEI نا معتبر هستش
    لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شناسه 15 رقمی ( imei ) را به صورت صحیح وارد کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مظلومی · 6 روز پیش
    سلام من گوشیمو ۱۰ روز قبل گرفتم و حواسم نبود که فعال کنم
    الان از سیمکارتم از کار افتاده

    چیکار باید بکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند فعال سازی می توانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کرده فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 6 روز پیش
    درود، بنده برای ثبت نام به سایت اقدام کردم ولی بعد از وارد کردن مشخصات خواسته شده پیام "درخواست معتبر نمی باشد" نمایش داده می شود. همچنین برای ورود با شماره موبایل هم اقدام کردم و رمز یکبار مصرف ارسال شده به گوشیم هم وارد میکنم پیام "رمز عبور وارد شده نادرست است" نمایش داده می شود. مشکل چیه؟ جواب سریع لطفا چون نیاز دارم گوشی جدیدمو ثبت کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگری وارد سایت شده و ثبت نام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 6 روز پیش
    درود، بنده برای ثبت نام به سایت اقدام کردم ولی بعد از وارد کردن مشخصات خواسته شده پیام معتبر نمی باشد نمایش داده می شود. همچنین برای ورود با شماره موبایل هم اقدام کردم و رمز یکبار مصرف ارسال شده به گوشیم هم وارد میکنم پیام رمز عبور وارد شده نادرست است نمایش داده می شود. مشکل چیه؟ جواب سریع لطفا چون نیاز دارم گوشی جدیدمو ثبت کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگری وارد سایت شده و ثبت نام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 6 روز پیش
    درود، من در سایت همتا میخواهم ثبت نام انجام بدم ولی بعد از وارد کردن مشخصات و شماره همراه، پیام "درخواست معتبر نمی باشد" نمایش داده می شود. مشکل از کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگری ثبت نام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 7 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    خواهش میکنم من رو خوب راهنمایی کنید ،من یک گوشی از یکی خریدم برام ارسال کرده و دیگه دسترسی بهش ندارم،گوشی پلمپ هست و اصلا باز نشده و سیم کارت اصلا نخورده،ولی فروشنده کد ریجستری داره و به همراه گوشی کد ریجستری رو برام فرستاده،حالا من با همین کد بر روی شماره خودم گوشی رو ریجستری کنم مشکلی نداره?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    SirOne · 7 روز پیش
    سلام من أز عراق گوشی Hawaii خريدم و أز سايت گمرک ثبت ش کردم و تمامی مراحل را رد کردم یک مرحله مونده کد فعال سازی دستگاه ارسال نمی شه؟؟؟ چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی یاراحمدی · 7 روز پیش
    سلام ببخشید من گوشیمو تازه تعمیر کردم هاردشو بعد تعمیر کار گفت بعد 3 روز کارای همتاشو انجام میدم بعد انجام داد ولی فردای اون روز دیگه سیم کارتم بالا نیومد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر طی فرایند تعمیر و تعویض هارد گوشی نیازی به ثبت مجدد گوشی نمیباشد لطفا ابتدا شناسه داخل تنظیمات با شناسه روی جعبه را بررسی نمایید و در صورت مغایرت با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 روز پیش
    سلام از دبی برام a80 اوردن اما گوشی خودشو ریجسستر امکان داره مال منم ریجستر بشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 8 روز پیش
    سلام. بنده چند روز پیش سیم کارت دیگری روی گوشیم انداختم و الان که دوباره سیم کارت اصلی خودم رو انداختم دیگه کار نمیکنه... تکلیف چیه؟ گوشی رو هم قبل از شروع طرح رجیستری خریداری کردم و به صورت قانونی هم وارد شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال شده لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید. http://hmti.ir/12
      در غیراینصورت از سلامت گوشی خود مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 8 روز پیش
    سلام من از دبی برام گوشی a80 اوردن و یک هفته قبل گوشی خودش ریجستر کرد الان من باید چی کار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 8 روز پیش
    سلام من چند سال پیش گوشیمو خریدم با سیمکارت خودم هم فعال شد و تا امروز هیج مشکلی نداشتم ولی امروز پیام اومده که گوشیک با شماره ای که برای خودم نیست فعال شده الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر پیامک تایید فعال سازی برای شماره ای ارسال میگردد که مالک شده است لطفا به صفحه پیامک های هشدار " http://hmti.ir/12 " مراجعه کنید و مطابق پیامکی که دریافت کرده اید فرایندی که نیاز است را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 8 روز پیش
    سلام من یه گوشی دست دوم a30خریدم حالا میخوام انتقال مالکیت بدم میگه رمز یک بار مصرف وارد کن از کجا بیارم
    داخل سایت همتا میرم میگه این گوشی متعلق به شما نیس چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید زمانی که به شما انتقال مالکیت دهد کد فعال سازی یک بارمصرف برای شما ارسال میگردد .
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات http://hmti.ir/10 یا سازمان حمایت از مصرف کننده http://hmti.ir/11 ثبت شکایت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا · 8 روز پیش
    سلام . من چند روز پیش از ** سامسونگ a50 خریدم ولی فعال نکردم الان که رفتم فعال کنم شناسه دوم رو که میزنم میگه صحیح نیست و دستگاه شما سرویس نخواهد گرفت . چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه شناسه دستگاه شما غیر قانونی ذکر می کند امکان فعال سازی وجود ندارد .دستگاه را به فروشنده عودت دهید ، در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین پژمان · 9 روز پیش
    سلام خسته نباشین من مغازه دارم گوشی هایی که از مشتری خریدم انتقال مالکیت دادم بر روی شمارم ولی فعالسازی نکردم الان گوشی و کارتون دردسترس نیست ولی پیامک حاوی کد فعالسازی و سریال که چهار رقم معلوم نیست دارم ... برای فعالسازی سریال کامل رو چگونه پیدا کنم؟؟؟ لطفا کمک کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر سریال گوشی ( imei ) روی جعبه ، در تنظیمات گوشی و با شماره گیری #06#* قابل رویت می باشد. همچنین در صورتی که با شماره مالک وارد سایت همتا شوید قسمت مدیریت دستگاه نمایش می دهد در غیر اینصورت راهکاری ندارد..
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن نعمتی · 9 روز پیش
    من در تاریخ 98/8/14 یک گوشی سامسونگ a50 مبلغ گمرکی آن را پرداخت کردم ولی تا به امروز نه کد فعالسازی اومده و نه ریجستر شده .این مشکل رو داخل میز خدمات الکترونیک ثبت کردم ولی تا الان که بیشتر از 10 روز گذشته هنوز جواب ندادن.

    سریال1: 3583****65 سریال 2 :358****9263



    شناسه پرداخت:59*****3195
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر با شماره ای که در گمرک ثبت کرده اید وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت اطلاعات مسافری لینک پرداخت را باز کنید و تعرفه خدمات همتا را نیز در سامانه همتا پرداخت کنید تا کد فعالسازی برای شما ارسال شود.
      سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir