شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف · 13 روز پیش
    سلام،اگه سیمکارتی که باهاش فعالسازی میکنیم به اسم خودمون نباشه چی میشه؟؟ایا گوشی واسه صاحبه سیمکارته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در طی فرآیند فعال سازی دستگاه تحت مالکیت سیم کارت مورد نظر قرار می گیرد و الزاما انتقال مالکیت را برای سیم کارت خودتان دریافت کنید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام محمدی · 13 روز پیش
    سلام گوشی سامسونگ نوت ۴ دارم چندسالی بود که سیمکارت توش نبوده الان ریجستر نشده چیکار باید بکنم راه حل درست و بذارین جلوی روی من
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی در شبکه رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند.لطفا صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاهhttp://hmti.ir/02را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیدغفوری · 13 روز پیش
    سلام روز بخیر
    من ۵ فروردین ۹۷ گوشیمو خریدم اون زمان طرح ریجستری شروع نشده بود و کد فعالسازی هم ندارم الان سیم کارتم رو که عوض میکنم میگه این دستگاه روی شماره دیگری ثبت شده ولی وقتی سیم کارت قبلیمو میذارم و چک میکنم هبچ دستگاهی روش ثبت نشده من الان میخوام اون سیم کارت قدیمیو بذارم کنار و جدیدو بذارم جای اون آیا مشکلی پیش میاد یا پیام رو نا دیده بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیرگوشی های که پیش از شروع طرح روشن بوده اند نیازی به فعال سازی ندارند باید با سیمکارتی که قبل طرح روی آنها بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.مشکلی برای استفاده با سیمکارت دیگری وجود ندارد.
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید http://hmti.ir/09
      تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date
      آموزش افزودن دستگاهhttp://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 13 روز پیش
    سلام‌یه گوشی گرفتم و برای فعال سازی وقتی شماره شناسه رو میزنم به دو رقم اخر شناسه با یه خطا مواجه میشم‌که نوشته متصل نیست.چیکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا 15رقم ابتدای شناسه را بصورت صحیح وارد کنید همچنین از درگاه های دیگرهم انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اریو اذر · 14 روز پیش
    سلام. من هفته پیش وارد ایران شدم و حال میخوام گوشیمو ثبت بدم. منتهی سیمکارتی در ایران به نام بنده نیست. آیا واسه انجام این فرایند حتما باید سیمکارت به نام بنده باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه کنید و قسمت مسافری بخش 6-3 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسین فروزان · 14 روز پیش
    سلام وقت شما بخیر من یه گوشی j7 primeدارم که شمارهimeiهردو یکسان هستند یعنی یکی هست مشکلی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، لطفا شناسه ی ۱۵رقمی دستگاه را یادداشت نمایید و با شماره ۰۹۳۶۶سامانه همتا تماس حاصل نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باقر · 15 روز پیش
    با سلام. من میخوام گوشی دو سیمکارتی که تازه خریدم رو رجیستر کنم. سیمکارتی که میخوام گوشی رو با اون فعال کنم(SIM1) رو توی اسلات اول و سیمکارت دوم رو توی اسلات دوم میذارم....اگر احیانا روزی اسلات اول رو از SIM1 خالی کنم و فقط با سیمکارت دوم در اسلات دو با گوشی کار کنم مشکلی پیش میاد؟چون اون موقع من دارم با سیمکارتی از گوشی استفاده میکنم که باهاش رجیستر نشده.اونجوری باید انتقال مالکیت بدم رو سیمکارت دوم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورت تعویض سیم کارت ها، چنانچه سیم کارت مالک یعنی سیم کارتی که فرآیند رجستری را با آن انجام می دهید از دسترس خارج می گردد لطفا فرآیند انتقال مالکیت را برای سیم کارت جدید انجام دهید؛ در غیر این صورت نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین رضایی · 17 روز پیش
    من گوشی خریدم زمانی که کد فعال سازی ۶ رقمی روی کارت گارانتی رو میزنم میگه اشتباه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا از صفحه سوالات متداول قسمت فعالسازی بخش <<3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است.>> را مطالعه فرمایید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 19 روز پیش
    سلام من یه گوشی دارم میخوام هزینه گمرکی واسه رجیستری رو پرداخت کنم چند روش میشه اینکار رو کرد اگه دسترسی به اینترنت واسه پرداخت نباشه چجور هزینه رو ثبت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، صرفاً برای مسافران سفرهای خارجی، به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌گیرد. توصیه اکید می‌شود، جهت راحتی و تسریع در انجام فرآیند ثبت، از روش اینترنتی استفاده شود. لطفا صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرشاد حسنی · 19 روز پیش
    سلام، من برای پدرم یه هوآوی خرید همه چی هم داره (IMEI, کد فعالسازی و...) اما هرچی تو سامانه میخوایم ثبت کنیم گوشی رو نمیشد و پیغام میداد گوشی ثبت شده نیست و فعالسازی نمیشد. در صورتی که گوشی گارانتی ماکروتل داره و همه اطلاعات برای فعالی سازی داره و قانونی وارد شده. اما اصلا اجازه ثبت نمی داد. میشه کمک کنین؟سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohamad97 · 20 روز پیش
    سلام خسته نباشین من یه گوشی سامسونگ صفر خریدم ولی فروشنده برا من کارای فعال سازی و ریجستری رو انجام نداد. منم کد فعال سازی یبار مصرف ندارم ولی Imei موجوده. از سامانه همتا هم اسمس عدم سرویس دهی دریافت نکردم و گوشیم هم تو سیستم ثبت نشده. من سوالم اینه کد فعال سازی رو چجوری بدست بیارم؟؟؟ میشه کمک کنین؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا نحوه دریافت کد فعالسازی و نیز فرآیند فعالسازی را در همین صفحه مطالعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه کنید و در صورت عدم همکاری دستگاه را عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :
      http://hmti.ir/1
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکتا · 20 روز پیش
    سلام من روزی که خریدم فعال سازی کردم ولی پیامک فعال سازی موفق برام نیومد.الان خطم مسدود شده و هرکاری میکنم نمیتونم فعالش کنم میگه خط شما مسدود شده چی کار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا فرآیند فعالسازی و نحوه دریافت کد فعالسازی را در همین صفحه مطالعه فرمایید. ضمنا می توانید فرآیندهای همتا را با استفاده از دستگاه فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اعظم · 21 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی ساده دارم و یه تبلت . روی هر دو سیم کارت برادرم رو برای یک لحظه گذاشتم بعد الان سیم کارت خودمو میگذارم نمی خواند. نه تبلتم و نه گوشی ساده ام هیچ کدوم سیمم را نمیخوانند . یک سیم کارت هم دارم فقط . البته تبلت که رجیستر نمیخواد باید سیمرو بخونه و گوشی سلامم که رجیستری بود اما نمی خونه . با همتا تماس گرفتم و حل نشد .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند. لطفا صفحه تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date را مطالعه کنید. در صورتی که با قرار دادن سیمکارت بر روی تبلت پیامک هشدار دریافت کردید لطفا با داشتن شناسه ها با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
      در رابطه با دستگاه تلفن همراهتان نیز چنانچه پیامک هشدار دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید.
      در غیر این صورت لطفا سیم کارتتان را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدی · 21 روز پیش
    سلام من یه گوشی از خارج برام اوردن همه مراحل شما رم انجام دادم ولی این پیام اومده چه تخلفی مثلا؟
    برای شماره تلفن فعال شد
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 13-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 21 روز پیش
    سلام وقت بخیر . من ساکن خارج از کشور هستم برای دیدن خانواده اومدم ایران متاسفانه به دلیل بسته شدن مرزها اینجا در ایران گیر کردیم و گوشی ما دیگه سرویس دریافت نمیکنه چه‌طور میتونیم گوشی رو فعال کنیم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه کنید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 21 روز پیش
    من مراحل رو رفتم و بعد از وارد کردن ime و شماره همراه و کد فعال سازی، برام یک پیام اومد که و هر دو سریال گوشی رو برای یک خط فعال کرد.
    همین کافیه یا باید برای سیم کارت دوم هم فعال سازی انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا کادر «فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی» را در همین صفحه مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خ · 22 روز پیش
    سلام گوشی من همراه خودش کد فعالسازی نداشت از *** برام هدیه آوردن طوری میتونم فعالش کنم؟ بدون کد فعالسازی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های آکبند خریداری شده داخل کشور باید قانونی و دارای کد فعالسازی باشند. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر این صورت، لطفا صفحه «http://hmti.ir/activationcode» را در رابطه با نحوه دریافت کد فعالسازی مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالصمد خیری · 23 روز پیش
    با سلام من گوشیمو گم کردم میخواستم بدونم کسی گه گوشی را پیدا میکنه اگر سیمکارت داخلش بندازه میتونه ازش استفاده کنه یا سرویس بهش داده نمیشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه سرقتی از سمت سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارند؛ لطفا از طرف مراجعه قضایی پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 23 روز پیش
    با سلام چجوری گوشی کار کرده رو ریجستری کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساره · 24 روز پیش
    با سلام، من دوتا گوشی دارم که 3سال پیش خریده بودم و از اول هم شماره های خودم روش بوده حالا میخوام یکیش رو به مادرم بدم. اول باید گوشی رو برای خودم فعالسازی کنم بعد انتقال مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه هایی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) با سیمکارتی روشن بوده اند نیاز به فعال سازی ندارند با سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه بوده ابتدا فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. http://hmti.ir/03
      سپس میتوانید انتقال مالکیت را انجام دهید. http://hmti.ir/06