آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، معامله بدون سند انجام شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکرم محمدی · 16 روز پیش
    سلام وقت بخیر. من برای تولد همسرم یک گوشی خریدم هزینه گمرکی رو پرداخت کردم . حالا باید با کد دستوری 7777 سیم کارت ایشون رو ثبت کنم؟ و اینکه بعد از ثبت، گوشی فعال می شه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali · 16 روز پیش
    سلام کد موقت برای من ارسال نمیشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      کد موقت کجا؟
      سوال 8-1 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 17 روز پیش
    سلام
    و احترام
    ببخشید سایت برای ثبت فعال شده است؟ چون چند روز پیش سایت غیرفعال بود.
    ممنون میشوم راهنمایی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسن · 17 روز پیش
    سلام بنده گوشی رو نو خریدم و

    مسافری هست و گوشی غیر فعال شده برای دستیابی به کد فعال سازی باید چه کار کنم اگر گوشی فروشی کد رو نداشت چون میگن چند روزه سیستم هامون قطع هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      اگر در پاسخ استعلام اصالت گوشی قانونی است سوال 6-12 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید. در غیر اینصورت گوشی را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل کریمی · 17 روز پیش
    سلام

    من یه گوشی شیائومی خریدم، و هزینه گمرکی که 52000 تومن بود رو هم تو سایت گمرک پرداخت کردم.

    الان 1 ماه گذشته از پزداخت مبلغ ولی هنوز کد فعالسازی نیومده و گوشیم غیر فعال شده.

    الان باید چکار کنم؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      شناسه IMEI و شماره همراه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسرین صافی · 17 روز پیش
    سلام آنتن گوشی دارد دقیقه به دقیقه کاهش پیدا
    می کند و فقط تماس های اضطراری نشان میدهد
    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    ***
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    IMEI:
    ***
    راهنمایی:
    hmti.ir/p01
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      کاهش لحظه به لحظه آنتن به همتا ارتباطی ندارد. همتا کلا انتن گوشی را قطع می کند.
      در ضمن متن پیام را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی و اقدامات ذکر شده را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 17 روز پیش
    سلام من گوشی دست دو خریدم قبل از جریان رجیستری وکد نداشت ولی الان کد فعال سازی شو چه جوری بدست بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      کادر ابی رنگ "دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی" در انتهای آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر ربیعی · 17 روز پیش
    سلام برد گوشی رو عوض کردم باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر گلچی · 17 روز پیش
    سلام من یه گوشی داشتم مال چهار سال پیش هست خاموش بوده چند ماه پیش پیام امد اسفند قطع میشه و الان قطع شده ولی نمیدونم با کدوم سیمکارت فعال بوده چون دست دوم خریدم الان باید چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحيد بهرامى · 17 روز پیش
    سلام گوشى منو دزديدن آيا ميتونم گوشى جديد بخرم و با كد فعالسازى گوشى قبليم فعالش كنم ؟ شنيدم كه ميشه اينكارو كرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mitra · 18 روز پیش
    سلام کد فعال سازی رو از کجا باید پیدا کرد برای گوشی من پیام اومده و من فعال سازی کردم ولی برای گوشی برادرم کد فعال سازی ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش را ملاحظه نمائید.
      همچنین سوال 6-11 بخش سوالات متداول را نیز ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تاتاری · 18 روز پیش
    با سلام تا کی سایت رجیستری قطع هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابی · 18 روز پیش
    سلام گفتن از امروز سایت برای غیر مسافر هم باز میشه آیا درسته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      بخش اخبار و اطلاعیه های سایت را ملاحظه کنید. این مورد را نداریم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود عادلی · 18 روز پیش
    سلام من پیام اینکه دستگاه شما قانونی هست اومده اما فعالسازی نشده و فروشنده کد فعالسازی رو گم‌کرده.. چیکار باید کرد؟؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرین زارع · 18 روز پیش
    کد ۶ رقمی روی جعبه موبایلشم نیست ۵ رقمی هستش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      دستگاه را عودت دهید یا از فروشنده پیگیر دریافت کد فعالسازی صحیح و فعالسازی دستگاه رای خود باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید حق پناه · 18 روز پیش
    سلام ببخشید کد فعال سازی را چجوری بدست بیارم؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای اموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی دهقانی · 19 روز پیش
    چگونه کد فعالسازی را دوباره بدست بیاورم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      از چه طریقی دریافت کرده اید؟
      مسافری: سوال 6-12 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
      انتقال مالکیت: مجددا انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین منصورآبادی · 19 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من یه گوشی خواهرم از کیش برام هدیه خریده اورده تهران اما ریجیستر نکرده و الان که سیم کارت انداختم پیغام ریجیستری برام اومده. چیکار باید بکنم دسترسی به فروشنده توی کیش هم ندارم
    لطفا راهنمایم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      باید از فروشنده پیگیر دریافت کد فعالسازی باشید و اقدام دیگری نمی توان انجام داد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی خدیوی · 19 روز پیش
    سلام من یک سیم کارت همراه اول خریدم گذاشتم تو گوشی گفت تا ۵ روز اینده باید انتقال مالکیت بزنی نزدم بعد ۵ روز الان اون سیم کارتو میزارم تو گوشیم اصلا انتن نمیده ولی رو گوشی های اندروید انتنش کامله
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      مشکل سیم کارت مربوط به همتا نمی باشد. با اپراتور خود در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تاجی زادگان · 19 روز پیش
    سلام من ی گوشی کارکرده خریدم ک فقط یکی از imei ها فعال شده و imei2 از شبکه خارج شده و مشکل اینجاس ک شماره ای ک قبلا روش فعال شده خاموشه و معلوم نیست مال کیه و به هیچ وجه دسترسی به صاحب قبلی گوشی ندارم الان باید من چکار کنم...؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      فقط از طریق شماره قبلی می توانید افزودن دستگاه را بزنید و سیم کارت دوم را فعال کنید.