آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود علیزاده · 25 روز پیش
    سلام من اگه از خارج ازکشور بیام وسیم کارت ایرانو بندازم تو گوشی که از خارج خریدم وبعد زیر یک ماه از کشور خارج شم بعد دوباره چند ماه بعد یا سال آینده دوباره به ایران بیام وزیر یک ماه برگردم ،شرایط چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مجدد وارد کشور شوید دستگاه برای استفاده نیاز به ثبت در گمرک دارد.
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم رفیعی · 25 روز پیش
    سلام وقت بخیر من حدود 20 روز پیش گوشی آنر 8x رو خریدم و همون اولم فعالش کردم الان پیام اومده دستگاه قانونی است ولی فعالسازی نشده و هردو خطم حالت اضطراری شده و نمیتونم با شماره گیری *7777# فعالش کنم از طریق سایتم میرم باز کد یه بار مصرف میده که باید به گوشیم پیامک بده اونم خطم غیر فعال شده و نمیتونم ممنونم میشم اگه کمکم کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی را می توانید از طریق گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی مهرپرور · 26 روز پیش
    با سلام بنده سیم کارتی داشتم که تحت مالکیتم بودا و چندتا گوشی روش رجیستر کرده بودم ولی سیم کارتم رو غیرقانونی به نام شخصی زدن و من الان دسترسی ندارم و میخوام سریالهای تحت نالکیت رو انتقال بدم روی خط خودم باید چیکار کنم.بدجور گرفتار شدم ممنون میشم کمکم کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوان · 26 روز پیش
    سلام میخواستم یه گوشی از بانه بدون کد رجیستری بخرم ، بنظرتون میشه رجیسترش کرد؟در ضمن پاسپورت ندارم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور به لینک " http://hmti.ir/new " مراجعه کرده و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرید · 26 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید،حدودا ۱۰ ماخ پیش گوشی گرفتم انتقال مالکیت هم شده الان اس اومده شناسه این گوشی در گوشیهای دیگه جعل شده و سه روز مهلت داده که فقط مالک میتونه استفاده کنه پالک هم شماره خودمه حالا من باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 27 روز پیش
    سلام من دو ماه پیش گوشیم رو ریجستری کردم و کار می کرد الان چهار روزه آنتن اش رفته سیم کارت تو گوشی دیگه کار می کنه مشکل از چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کردید و غیر فعال گردیده به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      ضمنا برای انجام فرایند های همتا میتوانید سیمکارت را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
      در غیر این صورت از سلامت گوشی مطمئن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسینی · 27 روز پیش
    با سلام بنده گوشی قدیمی ای از پدر بزرگم گرفتم و اشتباها با وارد کردن یک کد اشتباه imei گوشی صفر شده(15 تا صفر) و درست نمیشود

    حالا راهی هست که من بتونم این گوشی رو ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا ابتدا شناسه های روی جعبه یا پشت دستگاه را بررسی نمایید سپس شناسه ها را یادداشت کنید و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله · 27 روز پیش
    سلام من یک گوشی آیفون 7 پلاس دارم بعد از مدتی ان را آپدیت کردم بعد از آپدیت وقتی سیم کارت رو داخل گوشی تلفن میگذارم ارور میده میگه sim not valid

    زمانی که سیم کارت رو در می آورم خیلی خوب کار میکنه

    لطفا من رو راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این مورد به همتا مرتبط نمی باشد و به نحوه قرار گیری سیمکارت روی دستگاه بستگی دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 27 روز پیش
    سلام کد۶رقمی که باصفرشروع نمیشه کجانوشته شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و با دقت مطالعه کنید . در صورتی که موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hossein Sadeghi · 27 روز پیش
    سلام خسته نباشید من بعد از فعالسازی پیامکی دریافت کردم به این صورت که دستگاه شما با شناسه(IMEI):..... برای شماره تلفن ...... فعال شد.
    بعد یک پیامک دیگه دریافت کردم که نوشته بود : رمز موقت .... و هرگز رمز را در اختیار دیگران قرار ندهید.
    میخواستم بپرسم که آیا گوشی من رجیستری شده؟
    واینکه این رمز موقت چیه؟
    با تشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر بله پیامک اول پیامک تایید فعال سازی دستگاه شما می باشد.
      پیامک دوم رمز عبور شما به سایت همتا می باشد در هربار که اقدام به ورود به سایت همتا کنید مجدد رمز جدید ارسال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدجواد · 27 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من یه گوشی از ** گرفتم
    همین که سیمکارت گذاشتم داخلش این پیامک اومد
    "دستگاه زیر قانونییست ولی فعالسازی نشده.کدفعالسازی را از فروشنده دریافت و باشماره گیری#7777*فعالسازی کنید
    درغیر اینصورت از
    1398/10/19
    سرویس نخواهد گرفت
    برند:
    XIAOMI
    مدل:
    Redmi 8
    IMEI:
    8632***42***544
    راهنما:
    hmti.ir/05
    مرکز تماس:096366"
    من مراحل فعال سازی رو هم از طریق شماره گیری و هم از طریق نرم‌افزار همتا رفتم
    کد فعال سازی رو هم از روی کارت گارانتی برداشتم
    ولی در آخر میگه کد فعال سازی صحیح نمیباشد
    از سایت همتا استعلام اصالت گرفتم پیامش این بود :
    "شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است.
    مشخصات دستگاه:
    برند:
    XIAOMI
    مدل:
    Redmi 8
    وارد کننده:
    شرکت ایرانیان قائم همراه
    لیست شناسه دستگاه (IMEI):
    86329******8544
    86329******8536
    این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است"
    الان یعنی ثبت شده و دیگه قطع نمیشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای دریافت کد فعال سازی صحیح به فروشنده مراجعه کنید یا با شرکت گارانتی تماس برقرار کنید. سپس فعال سازی دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد موسوی · 28 روز پیش
    سلام
    من مودم دانگل 3G دی لینک با گارانتی ایزی از نمایندگی رایتل خریداری کرده ام. پیامک آمده که دستگاه شما جزء دستگاه های ثبت شده نیست و از تاریخ
    1398/11/06
    سرویس نخواهد گرفت. کد فعال سازی هم بر روی جعبه ندارد. البته فعلاً اینترنت آن وصل است. برای بدست آوردن کد فعال سازی چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر غیر از گوشی های تلفن همراه هیچ دستگاه سیمکارت خور دیگری مشمول طرح رجیستری نمی باشد صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      لطفا جهت بررسی وضعیت دستگاه شناسه (IMEI) را یادداشت و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید یاردل · 28 روز پیش
    سلام وقت بخیر چرا بجای این همه دردسر مالکیت سیمکارت درون دستگاه در نظر گرفته نمیشود تا من که ده سیمکارت بنامم دارم مجبور نشوم هربار از سیم کارتی که بنام من است به سیمکارت دیگر که بنام خودمه انتقال دهم و راحت بتوانم از تمام سیمکارتهام در دستگاه استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک بدون مهلت قطع دریافت میکنید نیازی به انتقال مالکیت در هر بار جا به جایی سیمکارت ندارید . در غیر اینصورت این فرایند برای هربار جا به جایی سیمکارت لازم است.
      پیامک های هشدار
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Fredi · 28 روز پیش
    با سلام و وقت بخیر ممنون از پاسخگویی شما
    در بخش سوابق انتقال مالکیت که فرمودید تاریخچه مالکیت دستگاه هم ثبت میشود؟یعنی اینکه از فلان تاریخ تا فلان تاریخ, گوشی تحت مالکیت فلان سیم‌کارت بوده است؟و از فلان تاریخ تا فلان تاریخ تحت مالکیت سیم کارت جدید بوده یا فقط اطلاعات دستگاه ثبت میشود بدون تاریخ
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فقط زمان انتقال مالکیت دستگاه ثبت می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عسل · 28 روز پیش
    سلام و وقت به خیر ، بنده گوشی دست دوم برام فرستادن و می خوام ریجستر کنم . می خواستم بدونم چطور می تونم کل قیمت ریجستری رو ندم به خاطر دست دوم بودن گوشیم و ریجستر کنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به گمرک مراجعه کنید و از گمرک اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبداله رابوریگی · 28 روز پیش
    سلام من یه گوشی داشتم که روی پاسپورت فعال بود و انتقالشم به سیم کارتم بود بعد سریال گوشی ازسیم کارتم خارج شد و دستگاه را غیرقانونی اعلام کرد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 28 روز پیش
    سلام من یک گوشی خریداری کردم(دسته دوم) موقعه ی استعلام اصالت که میزنم کد 15 رقمی (از #06#* هم گرفتم)کدی رو که میزنم میگه تایید شدست ولی گوشی چیز دیگه ای و مدلی که اونجا میزنه تایید شده چیزه دیگه. آیا مشکل داره گوشی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل دستگاهی که به شما تحویل داده شده است و دستگاهی که در پاسخ استعلام اصالت ذکر می شود متفاوت است دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      لطفا صفحه " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم http://hmti.ir/new " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهیار حسینی · 29 روز پیش
    سلام و وقت بخیر. من سیم کارتی که روی گوشی هست و گوشی با این شماره رجیستر شده رو میخوام تعویض کنم و یه سیم دیگه بزارم، میخواستم بدونم نیازی به انتقال مالکیت هست یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دیگر قصد استفاده از سیمکارت قبلی را ندارید بهتر است انتقال مالکیت انجام شود.
      آموزش انتقال مالکیت
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Fredi · 29 روز پیش
    با سلام
    بنده سوالم را قبلا پرسیدم اما پاسخ واضحی دریافت نکردم در صورت فعال سازی سیم‌کارت روی دستگاه جدید اطلاعات دستگاه قبلی که مثال فروخته شده و سیم کارت خریدار روی اون فعال شده.شناسه یا IMEI همچنان باقی می مونه روی سیم کارت بنده که فروشنده موبایل بودم و میشه مجدد از آن دستگاه قبلی با سیم‌کارت خودم خودم استفاده کنم؟اگر پاسخ شما مثبت هست این به نظر شما در انتقال مالکیت قانونی موبایل اخلال ایجاد نمی کند؟بازه ی دقیق زمانی که فلان سیم‌کارت روی این موبایل فعال بوده در سیستم همتا یا سایر سیستم مخابراتی و اپراتور ثبت نمی شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه قبلی را انتقال مالکیت داده باشید و خریدار فعال سازی کرده باشد ایشان مالک دستگاه می باشد و دیگر سیمکارت شما به عنوان مالک آن دستگاه شناخته نمی شود . فقط در بخش سوابق انتقال مالکیت اطلاعات دستگاه قبلی قابل مشاهده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی یارمحمدی · 29 روز پیش
    کد فعال سازی رو چطور بدست بیاورم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و با دقت مطالعه کنید . در صورتی که موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه نمایید.