آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، معامله بدون سند انجام شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 20 روز پیش
    سلام من زمانی که گوشیم قطع شد اقدام به فعال سازی کردم و برام پیامک فعال شدن گوشیم اومده ولی هیچ تاثیری رو گوشیم نداشته و هنوز شبکه تلفنش قطعه . باید چیکار کنم تا درست بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      گوشی خود را خاموش و روشن کنید. در صورت وجود مشکل با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا موضوع بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 20 روز پیش
    سلام من گوشیمو ثبت کردم ولی کد فعالسازی اش برام نیومده ، بعد پیام داده که امروز اگه فعال سازی نشه گوشیم قطع میشه.چطوری کد فعال سازی رو دریافت کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی باغبانی · 20 روز پیش
    سلام
    من گوشیم و بصورت مسافری ثبت کردم و اصالت اون هم تایید شده اما وقتی که کد فعال سازی و میزنم همش میگه کد صحیح نیست به فروشنده مراجعه کنید
    چند بار هم به سامانه همتا ورود مجدد کردم و کد های جدید برام اومد اما همش همین پیغام و میده
    چیکار باید بکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد خندان · 20 روز پیش
    کد فعال سازی به سیم کارت ارسال نمی شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      از چه طریقی دریافت کرده اید؟
      مسافری: سوال 6-12 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
      انتقال مالکیت: مجددا از سایت تلاش کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضابقایی · 20 روز پیش
    سلام گوشی من فعال سازی نشده و غییرفعال شده مراحل رو انجام میدم ولی اونجا که کد میاد سر گوشی مرحلهبعد از وارد کردن سریال گوشی چون گوشی غییر فعال شده کد نمیاد رو خطمچکار کنم‌؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    aliasgharkhoshraftar · 20 روز پیش
    سلام میشه دوباره واسه من کد رو ارسال کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      از چه طریقی دریافت کرده اید؟
      مسافری: سوال 6-12 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
      انتقال مالکیت: مجددا انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 20 روز پیش
    کد چهار رقمی ثبت شناسه واسم اومد دادم به فروشنده پیام پرداخت هزینه هم واسم اومد که فروشنده گفت قراره پرداخت کنه ۳ هفته دیگه هم مهلت یکماهم تموم میشه باید چیکار کنم ؟ سوال ۶-۱۱ هم‌ دیدم توضیح کامل نبود الان‌گوشی من با پرداخت هزینه رجیستر میشه یا نه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امانی · 20 روز پیش
    سلام ببخشید من تا مرحله پنجم می رم ولی بعدش پیام میاد مشکل اتصال و یا کدMMI نامعتبر است, باید چیکار کنم ?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین قنبری · 20 روز پیش
    سلام.من با یک سیم کارت قبلا گوشیم را ثبت کردم.گوشیم دو سیم کارت هست.یه سیم کارت دیگه خریدم چجوری گوشیم را باسیم کارت دیگه فعال کنم روی کارت گارانتیم کد شش رقمی نیست چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      کادر آبی رنگ "فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی" در انتهای آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 20 روز پیش
    سلام ببخشید کد فعال سازی رو پاک کردم میشه دوباره بفرستیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      از چه طریقی دریافت کرده اید؟
      مسافری: سوال 6-12 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
      انتقال مالکیت: مجددا انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 20 روز پیش
    سلام من گوشیمو از طریق مسافرتی فعال سازی کردم بعد کدفعال سازی برام فرستاده شده که خطم خاموش بوده بدستم نرسید چکار باید بکنم ممنون.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 20 روز پیش
    سلام، من از تو سایت واسه ریجست ی اقدام کردم، بعد از وارد کردن imei ها فعال سازی رو زدم، ولی نوشت در شبکه وجود نداره و خدماتی تعلق نمیگیره، راه نمایی کنید لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      متن دقیق خطا را اعلام میدارید؟
      گوشی شما قانونی و دارای کد فعالسازی می باشد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد کریمی · 20 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی مسافری دارم ثبت قانونی کردم بعد چند روز پیامک ثبت اومد برام الان کد فعال سازی ندارم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد محمدی · 20 روز پیش
    سلام , کد فعالسازی من منقضی شده باید چکاری کنم؟ گوشی تازه خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      کد فعالسازی تاریخ انقضا ندارد. ممکن است قبلا استفاده شده باشد. از فروشنده پیگیری های لازم را انجام دهید تا گوشی با کد فعالسازی دریافت کنید یا گوشی را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محدثه · 21 روز پیش
    سلام من با خط مادرم روی اسلات اول گوشی رو فعال کردم و روی اسلات دوم خط خودم قرار داشت و حالا خط خودم رو خارج کردم و خط دیگه ای که متعلق به خودمه رو قرار دادم ولی پیامک قطع بدون ذکر تاریخ برای خط خودم و سپس برای خط مادرم ارسال شد و حالا هر دو خط قطع شده و امکان انتقال مالکیت ندارم باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      پیامک قطع بدون مهلت؟
      گوشی را تازه خریداری کرده اید؟ و ایا با کدفعالسازی فعال کرده اید؟
      شناسه گوشی و شماره سیم کارت را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 21 روز پیش
    سلام

    بنده یک گوشی Samsung J6 Plus از نمایندگی سامسونگ در شریعتی-ظفر برای پدرم خریداری کردم. در جریان نبودم و فروشنده به من کد فعال سازی نداد، و فرداش اصرار داشت دو تا IMEI گوشیو براش بفرستم. من هم دو تا IMEI ها رو برای فروشنده ارسال کردم.
    بنظر شما این کار غیر قانونی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      کد فعالسازی برای گوشی خود دریافت کنید یا گوشی را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا عليجاني · 21 روز پیش
    سلام من گليم رو قبل إز طرح خريداري كردم ولي الان يكي إز اسلات هاش بدون سرويس شده كد فعالسازي رو ندارم چهارمحل بايد بكنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 21 روز پیش
    سلام،گوشی من دو سیم کارتت هست،دو تا هم شناسه داره.الان باید هردو تاشونم ثبت کنیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید سبحان · 21 روز پیش
    اگر من دستگاه رو با یک سیمکارت فعالسازی کنم ، بعدا میتونم یک سیمکارت دیگه شروی دستگاه بندازم و ازش استفاده کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      بله، مشکلی نیست. اگر تغییر سیم کارت دائمی است حتما انتقال مالکیت بدهید در غیر اینصورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 21 روز پیش
    با سلام همتا به من 10روز مهلت ثبت دستگاه رو داده امروز روز اولشه باید منتظر کد شش رقمی باشم.این کد چگونه برا من ارسال خواهد شد.