آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تیمور · 10 روز پیش
    سلام .
    گوشی ک از خارج کشور آوردم و طبق مراحلی ک اعلام کردید فعالسازی انجام بدم کار دیگه ایم هم باید صورت بپذیره آیا ؟ .. از یه دفاتر همراه اول سوال کردم هزینه ای بین 100-200 هزار تومان بابت گمرک باید بدم . آیا این چنینه؟

    و آیا لزوما باید سیمکارتی ک داخل دستگاه قرار میگیره به نام همون صاحب پاسپورت باشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام

      با توجه به این که گوشی را از خارج از کشور اورده اید باید عوارض ان را در سایت گمرک پرداخت نمایید و هزینه ان را داخل سایت بر اساس برند دستگاه شما مشخص شده است و فعالسازی را میتوانید با هر سیم کارتی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amir · 10 روز پیش
    من یک گوشی سونی دارم که دوسیم کارته ولی شناسه هاش مشابه هستند وقتی میخوام انتقال مالکیت بدم نمیشه میگه شناسه هاش مشابه چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید

      تا بررسی و مشکل برطرف گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعسوبی · 10 روز پیش
    برای بنده این پیام فرستاده شده: ((دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده و از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت.))
    حالا طبق فرمایش این سایت باید فعالسازی بشه ولی بنده کد فعالسازی یکبار مصرف رو ندارم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وارد کننده گوشی لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعسوبی · 10 روز پیش
    سلام
    من به کد فعالسازی اولیه که برام فرستاده شد دسترسی ندارم.
    چطوری میشه بازیابیش کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مرادی · 10 روز پیش
    سلام از کجا میشه فهمید از پاسپورت استفاده شده یا نه یکی از پاسپورت من صفحه اولش عکس گرفته حالا خودم گوشی از دبی آوردم می‌خوام ببینم میتونم استفاده کنم یا نه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسمعیل زارعی منوجان · 10 روز پیش
    سلام بنده یه گوشی هواوی خریدم فروشنده هم کد فعال سازی در اختیارم گذاشته ولی وقتی میزنم میگه کد اشتباه است و دستگاه ثبت قانونی هم شده درضمن گوشی نو خریدم با مرکز 096366تماس میگیرم ولی به مرکز پاسخگویی هوایی با شماره 42000 وصل نمیشه

    لطفا راهنمایی کنید چطور کد صحیح را بگیرم ضمنا بافروشنده امکان تماس را ندارم
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      باسلام
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود فرجی · 11 روز پیش
    سلام.من یک گوشی هدیه از خارج از کشور بدستم رسیده. چطوری میتونم فعالش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام

      عوارض و گمرکی دستگاه باید فقط توسط شخص مسافر باید پرداخت گردد تا دستگاه شما ثبت شود و بتوانید استفاده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی علیزاده · 11 روز پیش
    باسلام من گوشیمو یسال پیش اکبند خریداری کردم و سیم کارت الان غیر فعال شده و کد فعال سازی رو ندارم در کادر ابی هم نوشتین که روی کارتن یا کارت گارانتی هستش من هر چی نگاه میکنم کد فعال سازی نمیبینم توی پیامی هم که برام امده نوشته شده دستکاه با این مشخصات قانونیه اما فعال سازی نشده کد فعال سازی رو از کجا باید بیارم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا مرادی · 11 روز پیش
    سلام من میخواهم درباره ی هزینه ی ریجستری کردن سامسونگ A70 بدونم که چقدر میشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضااکبرزاده · 11 روز پیش
    من گوشی خریدم ازموبایل فروشی اکبندوقانونی وبه عنوان ورودمسافری ثبت شده اماکدفعالسازی نداره هنگام خریدبه فروشنده گفتم،شماره سیمکارت موگرف گفت ماخودمون فعالسازی میکنیم.حالاده روز ازروش گذشته وفعال نکردن من بایدچیکارکنم؟ایامیتونم گوشی روبه فروشنده برگردونم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام.
      در صورتی که فروشنده کد فعال سازی را در اختیار شما قرار نداد دستگاه را عودت دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریم · 11 روز پیش
    سلام من گوشی ریجستر کردم ولی یه شماره دیگه گذاشتم روش الان میخوام مالکیت ب بزنم ولی کد برام نمیاد لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جوادنظرلو · 11 روز پیش
    من خودم ازچه طریقی میتونم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد نظرلو · 11 روز پیش
    ببخشید شما منظورم منومتوجه نشدیدمن گوشی رو خودم به عنوان گوشی مسافری وارد نکردم که من ازمغازه خریدم اونم ازمن شماره سیمکارتمو خواست تا گوشیمو فعاسازی کنه من فقط میخوام بفهمم ازاین طریق میشه یا منو سرکار گذاشته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام

      از این روش هم میتوانن برای شما فعالسازی را انجام دهند شما هم میتوانید خودتان این کارا انجام دهید لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود فعالسازی انجام شده یا خیر!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا تیموری · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید من سفر کرده ام و همراه خودم دو عدد گوشی خریدم و به ایران آوردم آیا میتوانم با پاسپورت خودم هردو گوشی را به نام خودم رجیستر کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشیم و از دیجیکالا خریدم و الان خطم قطع شده استعلام میگیرم وصله اما برای فعال سازی کد تایید ارسال نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشین من یه مدت تو فکر این هستم که از چین اینترنتی گوشی سفارش بدم و اینکه باید برای ریجستری چه کاری بکنم پاسپورت هم ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام
      درصورتی که دستگاه را به عنوان گوشی مسافری وارد کرده اید، باید عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی احسانی · 12 روز پیش
    سلام من یک گوشی دارم چون ال سی دی شکسته بود از آبان 94 خاموش بوده درستش کردم روشن کردم آنتن نداره تو سایت میزنه غیر قانونیه !! جعبه فاکتور خرید و برگه گارانتی داره چیکار کنم فعال بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام.
      لطفا شناسه دریافت شده ازکددستوری *#06# را یاداشت نماییدو باشماره 096366 تماس بگیرید ومشکل خود رامطرح نمایید تابررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 12 روز پیش
    سلام من یک ساله این گوشی رو خریدم و فعاله چرا الان اس اومده که میگه فعال نیستش و باید فعال بشه من اخه فروشنده رو از کجا پیدا کنم من گوشیمو از شهر خوی گرفتم و خودم اهل ماکو هستم واقعا شماره سریال رو از کجا بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دریافت شده ازکددستوری *#06# را یاداشت نماییدو باشماره 096366 تماس بگیرید ومشکل خود رامطرح نمایید تابررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد نظرلو · 12 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم اماکدفعالسازی درون جعبش نبود واستعلام کردم دیدم قانونی و به عنوان گوشی مسافری واردشده فقط فروشنده شماره سیمکارتم رو گرف گفت ماخودمان فعالسازی مکنیم ایاازاین طریق میشه؟دوروز بعد سرویس گوشیم قطع میشه من باید چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام .
      کد فعال سازی برای گوشی های مسافری،وارد کارتابل شماره سیم کارتی است که به گمرک اعلام کردید . با همان شماره وارد سامانه همتا شوید(hamta.ntsw.ir)اطلاعات مسافری کد را بردارید و دستگاه را فعال کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا احمدي · 13 روز پیش
    گوشي من فعال نشده و در حال حاضر قطع شد و كار نميكنه حتي كد ٧٧٧٧ راهم نميتونم شناره گيري كنم چه كار بايد انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.