شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است  دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 9 ماه پیش
    سلام. بنده چند روز پیش سیم کارت دیگری روی گوشیم انداختم و الان که دوباره سیم کارت اصلی خودم رو انداختم دیگه کار نمیکنه... تکلیف چیه؟ گوشی رو هم قبل از شروع طرح رجیستری خریداری کردم و به صورت قانونی هم وارد شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال شده لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید. http://hmti.ir/12
      در غیراینصورت از سلامت گوشی خود مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 9 ماه پیش
    سلام من از دبی برام گوشی a80 اوردن و یک هفته قبل گوشی خودش ریجستر کرد الان من باید چی کار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 9 ماه پیش
    سلام من چند سال پیش گوشیمو خریدم با سیمکارت خودم هم فعال شد و تا امروز هیج مشکلی نداشتم ولی امروز پیام اومده که گوشیک با شماره ای که برای خودم نیست فعال شده الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر پیامک تایید فعال سازی برای شماره ای ارسال میگردد که مالک شده است لطفا به صفحه پیامک های هشدار " http://hmti.ir/12 " مراجعه کنید و مطابق پیامکی که دریافت کرده اید فرایندی که نیاز است را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 9 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دست دوم a30خریدم حالا میخوام انتقال مالکیت بدم میگه رمز یک بار مصرف وارد کن از کجا بیارم
    داخل سایت همتا میرم میگه این گوشی متعلق به شما نیس چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید زمانی که به شما انتقال مالکیت دهد کد فعال سازی یک بارمصرف برای شما ارسال میگردد .
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات http://hmti.ir/10 یا سازمان حمایت از مصرف کننده http://hmti.ir/11 ثبت شکایت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینا · 9 ماه پیش
    سلام . من چند روز پیش از ** سامسونگ a50 خریدم ولی فعال نکردم الان که رفتم فعال کنم شناسه دوم رو که میزنم میگه صحیح نیست و دستگاه شما سرویس نخواهد گرفت . چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه شناسه دستگاه شما غیر قانونی ذکر می کند امکان فعال سازی وجود ندارد .دستگاه را به فروشنده عودت دهید ، در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین پژمان · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشین من مغازه دارم گوشی هایی که از مشتری خریدم انتقال مالکیت دادم بر روی شمارم ولی فعالسازی نکردم الان گوشی و کارتون دردسترس نیست ولی پیامک حاوی کد فعالسازی و سریال که چهار رقم معلوم نیست دارم ... برای فعالسازی سریال کامل رو چگونه پیدا کنم؟؟؟ لطفا کمک کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سریال گوشی ( imei ) روی جعبه ، در تنظیمات گوشی و با شماره گیری #06#* قابل رویت می باشد. همچنین در صورتی که با شماره مالک وارد سایت همتا شوید قسمت مدیریت دستگاه نمایش می دهد در غیر اینصورت راهکاری ندارد..
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن نعمتی · 9 ماه پیش
    من در تاریخ 98/8/14 یک گوشی سامسونگ a50 مبلغ گمرکی آن را پرداخت کردم ولی تا به امروز نه کد فعالسازی اومده و نه ریجستر شده .این مشکل رو داخل میز خدمات الکترونیک ثبت کردم ولی تا الان که بیشتر از 10 روز گذشته هنوز جواب ندادن.

    سریال1: 3583****65 سریال 2 :358****9263



    شناسه پرداخت:59*****3195
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر با شماره ای که در گمرک ثبت کرده اید وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت اطلاعات مسافری لینک پرداخت را باز کنید و تعرفه خدمات همتا را نیز در سامانه همتا پرداخت کنید تا کد فعالسازی برای شما ارسال شود.
      سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین چیت ساز · 9 ماه پیش
    سلام

    گوشی من دو سیمکارته هست
    از امروز که گوشیم رو فعال کردم سیمکارت دومم که همراه اوله دیگه نه بهش پیامک میاد و نه می شه باهاش زنگ زد یا پیامک فرستاد و فقط زنگ می خوره.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه پیامک هشدار دریافت کرده اید و اسلات دوم دستگاه غیر فعال گردیده صفحه پیامک های هشدار را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت از سلامت گوشی خود مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام · 9 ماه پیش
    من قصد خرید گوشی موبایل از سایت ** رو داشتم،با پشتیبانی که تماس گرفتم به بنده گفتند هر گوشی موبایلی از ما خریداری کنید ۱۰ روز زمان میبره تا وارد سیستم همتا بشود. لطفا راهنمایی کنید که این روند فروش طبیعی هست یا خیر ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 9 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی پستی خریدم و امروز تحویل گرفتم.مراحل ثبت گوشی در گمرک انجام شد و گفتن باید منتظر دریافت کد فعالسازی باشم. سوالم اینه که سیم کارتی را که شمارشو برای ارسال کد فعالسازی به گمرک دادم حتما باید در گوشی جدیدم قرار بدم؟یا میتونم سیم کارتم را در گوشی دیگه ای قرار بدم و گوشی جدیدم را فعلا استفاده نکنم تا کد فعالسازی برام بیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای دریافت پیامک های مربوطه می توانید سیمکارت را روی هر دستگاهی تمایل داشتید قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید جواد قریشی · 9 ماه پیش
    سلام. پس از طی مراحل توسط پیامک ۷۷۷۷ و بعد از وارد کردن سریال گوشی پیغام میدهد که "...منقضی شده است" و فرآیند تکمیل نمیشود. مشکل از کجاست؟ سپاس از پاسخگویی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر از درگاه های دیگر همتا انجام دهید چنانچه مشکل باقی ماند با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایرج درویش نژاد · 9 ماه پیش
    سلام من دوتا سیمکارت همراه اول دارم هر دفعه تعویض نمیکنم باید کد بزنم متشکرم ایرج درویشنژاد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 9 ماه پیش
    من گوشی از ** خریدم دیروز زنگ زدم گفت این مرحله ۱۰ روز زمان‌بر است. و گفتند گوشی قانونی و درست میشه الان مشکل از کی است از همتا از **. داستانی درست شده‌ها. مرجوعی کالا رو هم میگه ۱۰ روز دیگه. الان تکلیف چیه بجای اینکه در جواب بگید به تعزیرات مراجه کنیم جواب درست بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام در هنگام خرید گوشی آکبند باید استعلام اصالت بگیرید و چنانچه قانونی می باشد در مقابل فروشنده فعال سازی شود در غیر اینصورت از خرید گوشی خودداری کنید. ( http://hmti.ir/new )
      دستگاهی که غیر قانونی اعلام می شود باید به فروشنده عودت داده شود .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید جواد قریشی · 9 ماه پیش
    با سلام. مطلبی که متاسفانه بنده متوجه نشدم این است که در ارتباط با گوشی های کارکرده زمانی که مراحل ثبت را انجام می‌دهیم کد شش رقمی برای شماره فروشنده پیامک می‌شود یا خیر؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر زمانی که فروشنده فرایند انتقال مالکیت را برای خریدار انجام می دهد کد فعال سازی برای خریدار ارسال می گردد و میتواند دستگاه را برای خود فعال کند.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 9 ماه پیش
    من در کانادا دانشجو هستم، بار اولی که برگشتم ایران گوشیم رو که رجیستر نکردم و 3 هفته استفاده کردم، اینبار که برگردم چه اتفاقی میفته؟ من قصد فروش ندارم و به صورت محدود و طی 2-3 هفته ای که هستم از گوشی استفاده میکنم، آیا باید هزینه ای بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر هر دستگاه مسافری که شخص مسافر وارد کشور کرده است جهت استفاده بیشتر سی روز باید در گمرک ثبت گردد .
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 9 ماه پیش
    سلام
    من گوشی خریدم از فروشگاه الان پیام میده مسافرتی وارد شده یعنی به اسم خودم راجستر نشده آیا مشکلی داره قطع میشود!!!!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ، بنده یه گوشی از **خریدم که هدیه بدم اگه چند روز بعد بخوام در همتا ثبت کنم امکان پذیره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که منظور شما فرایند فعال سازی می باشد از زمانی که سیمکارت روی گوشی قرار میگیرد ده روز مهلت برای فعال سازی دارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 9 ماه پیش
    لام آیا واسه تبلت های خریداری شده نیز نیاز به فعالسازی و رجیستری کردن دارند یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تاکنون گوشی های تلفن همراه مشمول این دوره از طرح همتا می باشند و تبلت ها نیازی به فعال سازی ندارند لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 9 ماه پیش
    من ی گوشی از ** گرفتم، تمام مراحل را پیش رفتم از جمله فعالسازی و افزودن دستگاه ولی پیامی ک در نهایت باش مواجه میشم اینه: شناسه گوشی ثبت قانونی نشده. به شرکت دیجی کالا زنگ زدم و گفتن که باید صبر کنی اگر پیامی با مضمون قانونی نبودن براتون میاد، شما صبر کن چن روند قانونی شدن توسط همتا طول میکشه. الان باید ثبت شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیمی · 9 ماه پیش
    با سلام. پرداخت تعرفه را انجام دادم ،اما بعد از تکمیل خرید به صفحه همتا رفته و خطا در سیستم میدهد و کد فعالسازی ارسال نمی شود. حتی یکبار دیگر هم پرداخت کردم،اما همان خطا را داد. باید چکار بکنم؟

    بعد از پرداخت موفق، سایت همتا اعلام میکند؛

    خطا در سیستم
    خطایی در سیستم وجود دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی وضعیت دقیق گوشی با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.