آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پری جوکار بهبهانی · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید لطفا لینک اطلاعات مسافری را ارسال نمایید
    من گمرکی را پرداخت کردم ولی پیامک رمز یکبار مصرف دریافت نکردم
    زنگ زدم همتا گفتند باید با شماره ثبت شده وارد سایت قسمت اطلاعات مسافری شوم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sahar · 6 ماه پیش
    سلام من سیم کارتم رو بعد از مدتی میوام روشن کنم الان گوشی ندارم اما میخوام رو گوشی مادرم که دوسیم کارته هستش بذارم یعنی همزمان گوشی برای من و مادرم فعال باشه برای فعال سازی مشکلی نداره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      اگر گوشی را فعالسازی کرده اید مشکلی نیست. اگر پیام دارای مهلت قطع دریافت کردید، به سایت همتا مراجعه کنید و برای هر محل سیم کارت، یک سیم کارت تعریف کنید. در غیر اینصورت مشکلی نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 ماه پیش
    سایت سایمان دیجیتال گوشی رو اول ارسال میکنه بعد چندروز کدفعال سازی ارسال میکنه،مگه شما نمیگین فروش تجاری گوشی های مسافری مجاز نیست،پس این سایت چرا اقدام به این کار کرده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      به سازمان تعزیرات یا حمایت حقوق مصرف کنندگان اطلاع دهید. آموزش ثبت شکایت در این دو سازمان در سایت موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    وقتی سیم کارتم سرویس نمیده چطوری به اون *۷۷۷۷#وصل بشم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم کرمی · 6 ماه پیش
    من گوشیمو قبل از اجرای طرح رجیستری خریداری کردم اسفند ۹۶ ولی از شهریورماه سیم کارت دوم من قطع شده و وقتی به سایت همتا جهت ثبت سیم کارت دوم مراجعه کردم متوجه شدم اطلات سریال گوشی سیم دو اشتباه وارد شده است و الان ۶ ماه از اعلام موضوع گذشته و هیچکس جوابی نمی دهد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      از مرکز تماس پیگیر حل تیکت خود باشید. ممکن است بعضی مشکلات قابل حل نباشند و باید برای انها راه کاری ایجاد گردد که زمانبر خواهد بود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاکرمی · 6 ماه پیش
    سلام
    چرا هر اطلاعاتی وارد می کنم نمی توانم ثبت نام کنم؟ کد ملی-شماره جدید و ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام، در کجا؟
      سایت همتا مشکلی ندارد. با مرکز تماس همتا برای راهنمایی در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عصمت الله قاسمی · 6 ماه پیش
    سلام من یک گوشی شیومی خریدم فروشنده شماره همراه من گرفت گفت بین 3تا20روز کد فعالسازی میاد الان 21روزه که نیومده لطفاً کمکم کنید چی کارکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 6 ماه پیش
    با سلام. گوشی که من خریدم فروشنده جلو خودم هزینه ریجستری رو پرداخت کرد ولی متاسفانه دو رقم آخر شماره سریال گوشی رو اشتباه وارد کرد و بعد از گذشت یک ماه پیام فعالسازی دریافت نکردم.
    الان پیام اومده که گوشی از طریق قانونی وارد شده ولی فعالسازی نشده و تا 10 روز دیگر سرویس نمی دهد. چطور باید کد فعالسازی رو بگیرم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی فکری · 6 ماه پیش
    سلام
    من چگونه کد فعال سازی را به دست آورم زیرا هر روز یک پیام میاد می که گوشی شما در همتا ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین نادری · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید من گوشیمو با یه سیم کارت دیگه فعال کردم بهد چون دو سیم کارتس یه سیم کارت دیگه که گذاشتم توش پیامک اومده که اگه اینو فعال سازی نکنین دیگه سرویس نمیدیم منم رفتم فعالش کنم ولی میگه با یه سیم کارته دیگه فعال شده .الان من چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      اگر مهلت قطع دریافت کرده اید، به سایت همتا مراجعه کنید و برای هر محل سیم کارت گوشی خود یک سیم کارت تعریف کنید. در غیر اینصورت نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر شاکرمی · 6 ماه پیش
    خواهشا ضمن رسیدگی جلوی این همه پیامک استرس زا بدتر از تبلیغات را بگیرید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      درحال بررسی برای کاهش ارسال پیامک هستیم. با تشکر از توجه شما
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر شاکرمی · 6 ماه پیش
    سلام گوشی نوکیا 216 دو سیم دارم به گفته سایت همتا یک اسلایت ان را فعال کردم اما ...

    بعد ثبت و فعال سازی ان اسلایت ده ها پیامک (اندازه پول گوشی) و مخل اعصاب برایم امد. نمی دانم در کجای این کار ، شماره تلفن اشتباه ثبت شده که حالا یک اسلایت فعال و دیگری برقرار هست!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین سلطانی · 6 ماه پیش
    من گوشیم مال ه حدودا پنج ساله پیشه الان که سیم کارتمو عوض کردم پیام رجستري اومده ولی کد فعال سازی ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      آموزش "افزودن دستگاه" و "انتقال مالکیت" را ملاحظه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سایه · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید ، کد فعال سازی واسه گوشیه من چرا ارسال نمیشه؟؟؟ آنتن گوشی قطع شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      از چه طریقی باید ارسال می شد؟
      مسافری: سوال 6-11 و 6-12 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
      انتقال مالکیت: مجددا انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مغزی · 6 ماه پیش
    سلام یک گوشی سامسونگ j4+ خریداری کرده ام و از همتا پیانو مبنی بر قانونی بودن آن آمده ولی کد ۶رقمی ندارم فروشنده اعلام داشته این کد از طریق پیامک ارسال میشود آیا این درست است در ضمن هیچگونه کارت گارانتی هم تحویل داده نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید مختارزاده · 6 ماه پیش
    سلام
    من دستگاهم را در گمرک ثبت کردم و الان به تایید همتا رسیده ولی کد فعالسازی برام ارسال نشده و در سایت هم قابل مشاهده نیست ، کد پیگیری هم دارم ولی یک هفته است هیچ خبری نشده
    سوال ۶-۱۱ رو‌ هم خوندم !
    همتا اعلام می دارد تایید شده ولی کدفعالسازی ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      چگونه اعلام داشتیم که تایید شده است؟
      شناسه IMEI و شماره همراه خود را در پاسخ ایمیل ارسال کنید تا بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبری · 6 ماه پیش
    سلام

    پرداخت گمرکی رو انجام دادم وقتی در سایت همتا میخوام گوشی رو ثبت کنم چرا پیغام میده که ثبت تلفن همراه مسافری و پستی تا اطلاع ثانوی صرفا بر اساس فایل ارسالی از گمرک انجام خواهد شد . (یعنی مبلغی که واریز شده به گمرک ملاک نیست و کار اضافه انجام دادم و چیزی جایی از قلم افتاده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید. سوال 6-11 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Alireza · 6 ماه پیش
    سلام من تازه گوشیمو خریدم اما پیام اومده دستگاه با مشخصات زیر قانونی است وقتی *۷۷۷۷#رو میزنم میزنم گزینه ۲شمارمم میزنم اما کد یکبار مصرف رو ندارم باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش همین صفحه را مطالعه نمائید.

      از فروشنده پیگیر دریافت کد فعالسازی باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 6 ماه پیش
    سلام کد فعال سازی 6 رقمی برای فعال سازی کجاست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش همین صفحه را مطالعه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر عزیزی · 6 ماه پیش
    سلام smsکد قعال سازی برای من نصفه اومده فقط تا قسمت کد زیر هست ادامه نداره باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      کد فعالسازی را از چه طریقی دریافت کرده اید؟
      مسافری : سوال 6-12 سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
      انتقال مالکیت: یکبار دیگر فرایند را تکرار کنید یا از طریق سایت همتا کد دریافت کنید.