شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است  دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اباذری · 9 ماه پیش
    سلام امروز یه گوشی خریدم ازفروشگاهی بصورت اقساطی که بعد از ششماه انتقال مالکیت بنام خودم کندبعد انداختن سیمکات پیامی از
    سامانه همتا بااین عنوان که دستگاه شما قانونیست ولی باید از طریق سامانه فعالسازی شوددر غیر اینصورت از 21/9/98 سرویس نخواهدگرفت بعد باشماره گیری سامانه رمز یکبار مصرف خواست که دیگر نمی دانم چه کنم فروشگاه هم سر در نیاورد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر میشود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 9 ماه پیش
    سلام من 1 سال پيش گوشی دسته دوم خریدم همان زمان فروشنده انتقال مالکیت داد ولی یکی از سیم‌کارت‌ها فعال شد و imei دوم دستگاه الان اخطار فعالسازی می‌دهد چون تازه توش سیم دوممو گذاشتم الان تکلیف من چیه؟ ممنون میشم آیا فروشنده باید دوباره انتقال مالکیت برای imei دوم بدهد؟ من دسترسی به فروشنده ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر با سیمکارتی که مالک شناسه اول دستگاه هستید فرایند افزودن( http://hmti.ir/03 )دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دوستی · 9 ماه پیش
    با سلام
    گوشی اکبند خریدم دو سال پیش اما استفاده نکردم الان سیم کارت انداختم پیغام میاد به فروشنده دسترسی ندارم چکار کنم برای فعال کردن با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sadegh · 9 ماه پیش
    سلام
    امروز یه گوشی خریدم از*
    سامانه همتا به عنوان گوشی غیر قانونی شناختش زنگ زدم شرکت گفتن دو هفته دیگه برای فعال سازی زنگ می زنند
    1-آیا این مسئله صحت داره؟
    2-مدل انتهایی روی جعبه و سایت L31 اما توی گوشی L21 اما Imei یکی هست آیا مشکلی پیش می آید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی ذکر میشود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
      در خصوص سوال دوم چنانچه باعث تغییر در ورژن گوشی نشود مشکلی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا نادری · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشید . برای من از خارج از کشور یه گوشی کادو آوردن . من هم قبل از فعال سازی کد فعال سازی رو گم کردم . و چون از خارج از کشور گوشی خریداری شده نمیتونم برم پیش فروشنده . چطور کد رو دوباره دریافت کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی هایی که از خارج از کشور خریداری می شوند و در گمرک ثبت میگردند کد فعال سازی به شماره ای که در گمرک ثبت شده ارسال می شود و چنانچه پیامک ارسالی پاک شده است با همان شماره وارد سایت همتا شده کد فعال سازی قسمت ثبت اطلاعات مسافری نوشته شده است.
      www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد ظرافتي · 9 ماه پیش
    سلام من 10روز قبل يه گوشي خريدم كه برام فعال كردن الان پيغام اومده كه مجدد فعالسازي بشه گوشي هم غير فعاله البته كد *7777# هم نميگيره چون هردوي سيمكارتها غير فعالن ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر می توانید فعال سازی را با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرین قاسمی · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من گوشیمو تازه دیروز خریدم بعد بدون اینکه فعالش کنم سیم کارتمو انداختم توش حالا رو صفحه قفلش گیر کرده میگه بعد از راه اندازی مجدد پین را وارد کنید قسمت تماسام نمیاره که کدو بزنم فعالش شه سیم کارتمم در اوردم باز فرقی نکرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر پین کد سیمکارت مرتبط به همتا نیست و باید از اپراتور مربوطه پیگیری گردد .برای فرایند های سامانه همتا می توانید از گوشی دیگری اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا صفی · 9 ماه پیش
    کارتابل کد ملی چطور درست کنیم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فیض · 9 ماه پیش
    سلام من از دیجی کالا موبایل خریدم ولی ارور غیرقانونی در همتا میدهد ، درخواست مرجوعی هم رد کردند ، درخواست دوم را جواب نمیدهند ، چه کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amin · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیو تغییر مالکیت دادم وپیامک فعلسازی برام اومد ولی وقتی خاموش روشن شد دوباره پیامک قطع سرویس موبایل برام اومد و بعد از دو روز قطع شد گوشی هم الان به شماره خودم ثبته ولی کار نمیکنه چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کرده و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیمی · 9 ماه پیش
    با سلام. پرداخت تعرفه را انجام دادم ،اما بعد از تکمیل خرید به صفحه همتا رفته و خطا در سیستم میدهد و کد فعالسازی ارسال نمی شود. حتی یکبار دیگر هم پرداخت کردم،اما همان خطا را داد. باید چکار بکنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا رضایی · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من کد فعالسازی ندارم باید چکارکنم گوشیم خیلی وقت خریدم ولی یک چند سال باهاش کار نمیکردم الان کد فعالسازی ندارم چکاری باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه پیش از شروع طرح ( باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده است نیازی به فعال سازی ندارد.با سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی گوشی بوده است فرایند افزودن دستگاه ( http://hmti.ir/03 ) را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریاد · 9 ماه پیش
    سلام
    یه گوشی به عنوان هدیه از خارج از کشور واسم آوردن . شماره پاسپورت رو وارد کردم ولی با توجه به اینکه مسافر شماره تلفن ایران رو نداشتمن شماره خودم رو گذاشتم که سایت قبول نکرد . الان یه سیم کارت به اسم مسافر تهیه کردم ولی وقتی کد imei رو وارد میکنم میگه شماره تکراریه . در حال حاضر چیکار باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای پیگیری در این مورد لطفا به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر نادریان · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیمو ۱۱ روزه خریدم الان کد فعالسازی شو می فرستم میگه کد وجود نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر جهت دریافت و پیگیری کد فعال سازی به فروشنده گوشی مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 9 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم رو یک ماه پیش روشن کردم ولی فعال سازی رو انجام ندادم و الان گوشیم دیگه سرویس نمیگیره،الان میتونم کد فعال سازی رو بزنم تا فعال بشه یا دیگه فرصت تموم شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر می توانید فرایند فعال سازی را با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اتابک · 9 ماه پیش
    باسلام بنده گوشیم که گرفتم فروشنده برام فعال سازیش کرد حال من یه سیمکارت دیگ انداختم روش الان میگ دستگاه شما غیر قانونی سوالم اینه که شما توی توضیحات گفتید که این کد فعال سازی یکبار مصرف خب برای این یکی سیمکارتم که غیرفعال شده کدش از کجا میتونم گیر بیارم باتشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که در پیامک تایید فعال سازی یکی از شناسه ها نوشته شده است و شناسه دیگر غیر قانونی می باشد با سیمکارتی که مالک شناسه اول می باشید فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهراب گودرزی · 9 ماه پیش
    با سلام

    من یک گوشی وارد کردم در سال 96 و بعد از یکماه غیرفعال شد و تا الان بدون استفاده بوده است. لذا زمان ورود مسافر جدیدمون هم از 3 ماه گذشته و سیستم خطا میدهد که در 3 ماه اخیر این شماره پاسپورت در پلیس ثبت نشده است.چکار باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیش از شروع طرح باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت (http://hmti.ir/date ) وارد کشور کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود امکان ثبت و استفاده از آن را ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mk · 9 ماه پیش
    سلام .بنده یه گوشی از دوستم گرفتم و الان سیمکارت دومش غیر فعال شده .الان برای دریافت کد میگن میفرسته به شماره اولیه قبل از طرح که تو گوشی بوده.متاسفانه این بنده خدا ما هرچی التماسش میکنیم میگه میخاین کلاهبرداری کنین و کد رو به ما نمیده .حالا تکلیف ما چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی سنگ سفیدی · 9 ماه پیش
    ببخشید اگر بعد از سی روز بگذرد و گوشی انتن ندهد و اینترنتی پول ریجستری را پرداخت کنیم از سایت همتا کد فرستاده میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای دریافت پیامک های مربوطه، سیم کارت را در گوشی دیگری قرار دهید. پرداخت در گمرک و فعالسازی را انجام دهید.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mst · 9 ماه پیش
    سلام من ده روزه یک گوشی آکبندگرفتم زمانی که گرفتم توحضورفروشنده کدروزدم ولی فعالسازی نشد وگفت قانونی نیست دستگاه وفروشتده گف ده روزصبرکنید درست میشه الان ده روز شده وبازم درست نشده وفروشنده فقط میگه چندروز بعد بزنید واقعابایدصبرکنم؟یااگ پس نگرفت گوشیو شکایت کنم پیگیریش چه زمانی طول میکشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی ذکر میشود امکان فعال سازی دستگاه را ندارید حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11