آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 6 ماه پیش
    سلام

    بنده یک گوشی Samsung J6 Plus از نمایندگی سامسونگ در شریعتی-ظفر برای پدرم خریداری کردم. در جریان نبودم و فروشنده به من کد فعال سازی نداد، و فرداش اصرار داشت دو تا IMEI گوشیو براش بفرستم. من هم دو تا IMEI ها رو برای فروشنده ارسال کردم.
    بنظر شما این کار غیر قانونی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      کد فعالسازی برای گوشی خود دریافت کنید یا گوشی را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا عليجاني · 6 ماه پیش
    سلام من گليم رو قبل إز طرح خريداري كردم ولي الان يكي إز اسلات هاش بدون سرويس شده كد فعالسازي رو ندارم چهارمحل بايد بكنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 6 ماه پیش
    سلام،گوشی من دو سیم کارتت هست،دو تا هم شناسه داره.الان باید هردو تاشونم ثبت کنیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید سبحان · 6 ماه پیش
    اگر من دستگاه رو با یک سیمکارت فعالسازی کنم ، بعدا میتونم یک سیمکارت دیگه شروی دستگاه بندازم و ازش استفاده کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      بله، مشکلی نیست. اگر تغییر سیم کارت دائمی است حتما انتقال مالکیت بدهید در غیر اینصورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 6 ماه پیش
    با سلام همتا به من 10روز مهلت ثبت دستگاه رو داده امروز روز اولشه باید منتظر کد شش رقمی باشم.این کد چگونه برا من ارسال خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 6 ماه پیش
    سلام برای من پیغام اومده "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعال سازی نشده است با شماره گیری *7777# نسبت به فعالسازی آن اقدام نمائید در غیر اینصورت از تاریخ 97/12/19 سرویس نخواهد گرفت" گوشی مسافری هست ولی کد فعالسازی در اس ام اس نیومده چیکار باید بکنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سما · 6 ماه پیش
    سلام، میخواستم بپرسم در خصوص عوارض گمرکی گوشی آیا برای خانواده شهدا با فرزندان شهید تخفیف با معافیتی وجود داره یا خیر؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضادانه چین · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید ما چندروز قبل گوشی صفر گرفتیم ولی برام پیام اومده که به صورت ورود مسافری ثبت شده
    بعدداخل پیام فعال سازی هم نوشته وارد کننده ورود مسافری
    مشکلی برای آینده گوشی نداره مثلا قطع شدن گوشی بعداز یه مدت. و فروش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      خیر فقط گوشی شما فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سما · 6 ماه پیش
    من یه گوشی آکبند از بازار گرفتم ولی الان هر کار میکنم که عوارض گمرکی رو پرداخت کنم و گوشی رو فعال سازی کنم پیغام خطا میده مثلا میگه مشکل در ارتباط با اکانتر چیکار باید کنم که این مشکل حل بشه چون مهلت یک ماهه رو به اتمام هستش. ممنونم از راهنمایی شما
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد · 6 ماه پیش
    سلام گوشی من که قرار بود بعد چند روز کدفعالسازی براش بیاد نیومد و زده شناسه قانونی ثبت شده و اگه فعالسازی نشه قطع میشه چیکار کنم کدفعالسازی ندارم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 6 ماه پیش
    سلام.من ده روز پیش یه گوشی واسه خانمم خریدم و چون واسه عید میخوام کادو بدم، با سیم کارت خودم روشن و امتحانش کردم.مشخصات خودم را هم به عنوان خریدار دادم.الان هم کد فعال سازی روی خط خودم واسم پیامک شده.آیا میتونم بعد از عید با این کد و خط خانمم گوشی را فعال کنم؟ یا بایدهمین الان تا یکماه نشده گوشی فعال بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      گوشی را برای خود فعال و سپس به سیم کارت خانم خود انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مارال رستمي · 6 ماه پیش
    سلام
    من حدود يك هفته پيش دستگاه iphone xsmax هزينه ريجستري را پرداخت كردم از طريق سايت ولي كد فعالسازي همتا برام إرسال نشده ؟ با از كجا پيگير باشم
    تمام مشخصات را صحيح وارد كردم ميشه ثبت نشده باشه؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصررحیمی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من گوشی گرفتم بعد کوشی در سامانه ثبت شده ولی پیام فعال سازی ک برام فرستادن کامل نیست و ناقص اومده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      به سایت همتا مراجعه کنید. اگر گوشی در پنل کاربری شما قرار داشت، مشکلی نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد ترک · 6 ماه پیش
    سلام من یه گوشی داشتم سامسونگ قبل ازینکه طرح ریجستری اجرا بشه گوشیمو دزدیدن !!! چطوری میتونم مالکیتشو بنام خودم ثبت بکنم تا گوشی دیگه کار نکنه ؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد عزیزی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بنده یک گوشی نو دو هفته پیش خریداری کردم و فروشنده می گفت ده روز دیگه پیامک فعال سازی واست میاد. ولی هنوز خبری نیست به فروشنده هم زنگ می زنم امروز فردا می کنه. این رو هم بگم که یه کد چهار رقمی از گمرک واسم اومده که فروشنده زنگ زد و گفت کد رو واسش خوندم.
    الان من باید چیکار کنم؟ احتمال داره گوشیم رجیستر نشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 6 ماه پیش
    سلام عوارض گمرک پرداخت شده ولی بعد از یک هفته هنوز کد فعال سازی از همتا دریافت نگردیده چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 6 ماه پیش
    سلام ببخشید من کد فعالسازی گوشیمکه از طرف همتا قرار بود ۱۰ روز بعد از خرید گوشیم دریافت کنم ولی الان ۲۲ روز از خرید گوشیم میگذره و گوشیم قطع شده و برام فرستاده نشده باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر علی · 6 ماه پیش
    سلام imei من جزء شناسه قانونی ثبت شده نیست
    بايد چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید تنها · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.
    من برای فعالسازی گوشی حتما باید از سیمکارتی ک مالک آن خودم باشم استفاده کنم؟ یا میتونم از سیمکارتی که بنام شخص دیگه ای (پدر- مادر- دوست) هست هم استفاده کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی میرشکار آخر · 6 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم حدودا یک سال پیش ولی شناسه گوشی دوسیم کارتم تکراری چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا موضوع برای شما ثبت و حل گردد.