شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است  دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارسلان · 11 ماه پیش
    گوشی ثبت کردم نزدیک 40 دقیقه هست که کد فعالسازی ارسال نشده چیکار باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه نمایید و بخش مسافری سوال 6-9- و 6-12-را مطالعه نمایید.
      سوالات متداول:
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 11 ماه پیش
    سلام

    اگر من یک گوشی بدون رجیستر از بازار بخرم

    آیا خودم میتونم رجیستر کنم؟

    چقدر زمان میبره تا عوارض پرداخت کنم و فعالش کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لادن آ · 11 ماه پیش
    با سلام
    من دیروز یک سیمکارت رایگان گرفتم که نزدیک دانشگاه تبلیغ میکردن و کدIMEI با پیامک Hamta ارسال شده ولی کدفعالسازی ارسال نشده.و چون از مغازه نگرفتم الان به فروشنده دسترسی ندارم.چطور باید فعالش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی در سامانه همتا می باشد و ربطی به سیمکارت ندارد .در صورتی که نیاز به فعال سازی دستگاه دارید لطفا برای دریافت کد فعال سازی لینک زیر را مطالعه نمایید.
      کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟
      http://hmti.ir/activationcode
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا فن دوست · 11 ماه پیش
    سلام
    آیا میتونم با سیم‌کارت از نوع قدیمی که در گوشی دیگرم هست رجیستر کنم بعد سیمکارتم رو به یوسیم تعویض کنم ؟
    تغییر سیم‌کارت تو وضعیت رجیستر شدن گوشی تاثیری داره یا نه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بله امکان پذیر می باشد تغییر سیمکارت به یوسیم تاثیری در فرایند های سامانه همتا ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    راضیه · 11 ماه پیش
    سلام ببخشید اون کد فعالسازی روی کارت گارانتی فقط برای یک سیم کارت استفاده میشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر "فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی" در این صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افسانه · 11 ماه پیش
    سلام روز به خیر
    من تازه گوشی خریدم و روی جعبه 2 کد IMEI نوشته شده که هر دو 4 رقمی هستن نه 15 رقم چکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا لینک " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم (http://hmti.ir/new ) " را مطالعه کنید و در صورتی که شناسه (imei) روی جعبه نوشته نشده است دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده می توانید ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 11 ماه پیش
    سلام

    من گوشی را تازه خریدم ولی نتوستم فعال سازی کنم حالا سیم کارتام غیر فعال شده باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام میتوانید فرایند فعال سازی را با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 11 ماه پیش
    سلام دستگاه من دوسیم کارت هست موقع خرید الان تقریبا 2ساله روشنه امروز خواستم از سیمکارت دوم استفاده کنم که پیام فعالسازی اومد من کدفعالسازی ندارم چکار باید بکنم لطفا راهنکایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را قبل از شروع طرح باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت ( http://hmti.ir/date ) داشته اید با سیمکارتی که روی دستگاه روشن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا احمدی · 11 ماه پیش
    سلام خستهنباشید من یک گوشی 2 سیم کارت دارم که 2 سال پیش فعال شده بوده حالا امروز سیم کارت در اسلات دومش گذاشتم پیام فعالسازی اومد خواستم انجام بدم کد فعالسازی نداشتم لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را قبل از شروع طرح باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت ( http://hmti.ir/date ) داشته اید با سیمکارتی که روی دستگاه روشن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 11 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم رو از طریق مسافری با شماره و گذرنامه یک نفر دیگه ثبت گمرک کردم ولی هنوز فعالسازی نکردم میتونم برای فعالسازی با هر شماره دیگه ای فعالسازی کنم یا فقط باید همون شماره باشه
    و اینکه اگر بشه گوشیم به مالکیت سیم کارتی که در سامانه گمرک ثبت کردم در میاد یا شماره ای که موقع فعال سازی وارد میکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بهتر است با سیمکارت شخص مسافر فرایند فعال سازی انجام شود سپس به سیمکارت خود انتقال مالکیت دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه:http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا نصرتی · 11 ماه پیش
    سلام خسته نباشین من گوشیموتازه خریدم و اکبند بوده بعد الا هشدارکد فعال سازی اومده هی میزنه شبکه موجود نیست بعد خاموش روشن میکنم میاد باز چندساعت دیگ اونجوری میشه مشکل از گوشیم یا سیمکارت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر می توانید فرایند فعال سازی را با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 11 ماه پیش
    باعرض سلام و خسته نباشید
    دایی بنده از خارج کشور برام گوشی آوردن آیا امکان استفاده و ریجستری این گوشی برای بنده امکان پذیر هست.؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام
      باید پرداخت عوارض توسط شخص مسافر و اطلاعات شخص مسافر انجام شود و فرایند به این صورت میباشد:
      فرآیند راهنمای ثبت دستگاه مسافری"
      -1 پرداخت عوارض در سایت
      epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      -2 گزینه ارسال به همتا
      کد فعال سازی به شماره همراه مسافر،پیامک شده و ایشان می تواند از طریق# 7777 *،دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نماید. در صورتی که دستگاه شما ثبت نشد،موضوع را از گمرک،پیگیری نمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ح ل · 11 ماه پیش
    در سامانه گمرک داشتم گوشی ثبت میکردم اما مرورگر بسته شد، و موقع ثبت مجدد ارور داد:
    شما چند اظهار ناتمام دارید یا شناسه imei توسط شخص دیگری درحال ثبت بوده است.
    راه حل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام

      میتوانید وارد سایت گمرک شوید و شناسهای خود را وارد کنید تا درخواستی که ثبت شده را حذف نمایید و مجدد پرداخت عوارض را انجام دهید و یا اگر گزینه پرداخت دارد از این گزینه برای پرداخت مجدد اقدام نمایید تا دستگاه ثبت و قانونی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی پنبه کار · 11 ماه پیش
    سلام وقت بخیر،پدرم گوشی خریده به صورت مسافری با پاسپورت خودش ریجستری کرده،الان میخواد گوشی رو به من بده،چه فرایندی باید انجام بشه که به مشکل نخوریم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام

      گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر میباشد و اگر دستگاه با اطلاعات مسافر واقعی ثبت شده میتوانید برای خود انتقال مالکیت دهید و از دستگاه استفاده نمایید و مشکلی برای دستگاه پیش نخواهد آمد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سام مسرت · 11 ماه پیش
    سلام من وقتی کد *۷۷۷۷#رو میزنم میگه روی شبکه ثبت نشده است میشه راهنمای کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام

      سیم کارت شبکه دریافت نمیکند سیم کارت مورد نظر را از دستگاه خارج نمایید و روی دستگاه دیگری قرار دهید و فرایند مورد نظر را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی مهر · 11 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم اگر کسی یک گوشی ایفون 8 از انگلیس برای من بیاره میتونم فعالش کنم اگر میشه چقدر هزینه رجیستری میشه؟با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام

      باید پرداخت عوارض توسط شخص مسافر و اطلاعات شخص مسافر انجام شود و فرایند به این صورت میباشد:
      فرآیند راهنمای ثبت دستگاه مسافری"
      -1 پرداخت عوارض در سایت
      epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      -2 گزینه ارسال به همتا
      کد فعال سازی به شماره همراه مسافر،پیامک شده و ایشان می تواند از طریق# 7777 *،دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نماید. در صورتی که دستگاه شما ثبت نشد،موضوع را از گمرک،پیگیری نمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 11 ماه پیش
    با سلام.
    بنده رام گوشیمو عوض کردم و یه کاستوم رام ریختم، به محض بالا اومدن پیام همتا اومد که این دستگاه متعلق به شما نیست و ثبتش کنید.... تلفنم رو هم خیلی وقت قبل از این طرح رجیستری خریده بوده.... میخواستم بدونم الان که کد یکبار مصرف هم ندارم، باید چطوری ثبت کنم دستگاهم رو ؟
    مدل تلفنم هم honor 3c -h30 u10 هستش.
    ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام

      شناسهای که پشت دستگاه میباشد و یا روی جعبه دستگاه میباشد را با شناسهای که از کد دستوری دریافت میکنید را مطابقت دهید اگر شناسها متفاوت بودن یادداشت نمایید و تماس برقرار نمایید تا بررسی شود و راهنمایی لازم انجام شود.

      شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    می · 11 ماه پیش
    گد فعالسازی یک بار نصرف را از کجا بیارم؟ وستگاهم رو قبلا رجیستر کردم الان میخوام سیمکارت رو رجیستر کنم این کد رو میخواد از کجا بیارم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Navid · 11 ماه پیش
    اگه بخوام یه گوشی داخل ایران بخرم
    که بدون ریجستر
    میتونم

    بدون پاسپورت . و با اطلاعت خودم عوارضی گمرکی رو پرداخت و ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک http://hmti.ir/new را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Iraj · 11 ماه پیش
    با سلام من یک گوشی شیائومی ردمی کا بیست پرو از سایت بست‌چاینا سفارش دادم و هنوز نرسیده به دستم اگه برسه چقد هزینشه و چجور باید ریجستر کنم ؟ آیا باید عوارض گمرگ بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای دستگاه های پستی مبلغ عوارض در هنگام دریافت گوشی از مامور پست در اداره پست گمرک پرداخت می گردد و منتظر می مانید تا اطلاعات گوشی برای همتا ارسال شود در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی برای شما ارسال می شود. برای مبلغ عوارض گوشی صفحه سوالات متداول ( http://hmti.ir/faq ) سوال 6-4 را مطالعه کنید.