آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس سمیعی · 29 روز پیش
    وقت به خیر.
    پیامک فعال سازی ساعت ۶ عصر دیروز به من داده شد. امروز صبح متوجه شدم. ولی دستگاه غیرفعال شده بود. به نظر شما حداقل نباید مواعد قانونی ابلاغ رعایت شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاهی که نیاز به فعال سازی دارد از زمان قرار دادن سیمکارت ده روز مهلت داده می شود . میتوانید فعال سازی را با دستگاه فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید بازیاری · 29 روز پیش
    سلام دستگاهی خریداری کردم که هنگام خرید سیم کارت همراهم نبود و بعدا از طریق7777فعالسازی کردم ولی الان خطم یک طرفه روی این موبایل هست یعنی از اینترنت و خودم زنگ بزنم و پیامک بدم میتونم استفاده کنم ولی کسی نمیتونه بهم زنگ یا پیامک بزنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر یک طرفه شدن خط به همتا مرتبط نیست لطفا از سمت اپراتور مربوطه پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن عابدی · 1 ماه پیش
    سلام. با سو استفاده از این سامانه دارن فیشینگ و کلاهبرداری میکنن. سایت های مختلفی هست یکیش http://hamta.ntsw.site .
    دارن به طور گسترده پیامک هم میزنن. لطفا رسیدگی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رویا · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید من گوشیو خریدم اکبند بود رجیستریم شد کد فعال سازیم واسم اومد ثبت شده الان بعد یه هفته از همتا پیام اومده ک فعال نشده و هر دو خطم قطع شده انتن نداره اصلا ّاید چیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا آموزش کامل فعال سازی را در این صفحه مطالعه کنید . سپس میتوانید فرایند فعال سازی را با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس دستگاه خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین جاویدفر · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو 1 سال هست گرفتم
    بعد الان sms اومده

    مشترک گرامی
    دستگاه شما قانونی است ولی فعال نشده
    جهت جلوگیری ازقطع شدن شبکه موبایل تا 24 ساعت از سایت همتا اقدام کنید
    hamta.ntsw.site

    من چکار باید انجام بدم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Parimasjedi · 1 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید ...ببخشید من گوشیم رو تازه گرفتم ..پیام سایت همتاهم واسه من اومد و گفت که برای فعال سازی باید کد *۷۷۷۷#رو بزنم اما امروز من چه پیام بخوام بدم یا تماس بخوام بگیرم یک متنی رو صفحه میاد که نوشته (روی شبکه ثبت نشده است)...من باید چکار کنم؟
    ممنون میشم اگر رسیدگی کنید ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند فعال سازی میتوانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 1 ماه پیش
    سلام
    دوستم یک هفته پیش یک گوشی iphoneX برای من از خارج از کشور اورد
    من امروز تمام مراحل سایت گمرک رو با پاسپورت، کد ملی و شماره تلفن دوستم کامل کردم و حتی پیامک کد فعال سازی هم دریافت کردم.
    می‌خواستم بدونم برای فعال‌سازی می‌تونم شماره خودم رو بزنم که می‌خوام بذارم تو دستگاه یا باید شماره دوستم باشه که تو سایت گمرک و همتا ثبت کردم و بعدش انتقال مالکیت بزنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بهتر است فعال سازی با سیمکارت شخص مسافر انجام گیرد سپس به سیمکارت خود انتقال مالکیت دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه : http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیده · 1 ماه پیش
    سلام،در ادامه اینکه گفتید به گمرک مراجعه بشه برای ارسال اطلاعات به همتا، من دسترسی به گمرک تهران ندارم،و با پشتیبانی همتا که تماس حاصل شده گفتند که به گمرک تهران مراجعه کنید، دوست من میتونه اطلاعات گوشی من رو به گمرک تهران بده و پیگیری کنه برای ارسال پیامک کد فعال سازی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر باتوجه به این که این موارد مرتبط به گمرک می باشد لذا باید از گمرک اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اروین ظفرافشار · 1 ماه پیش
    سلام من وقتی تو مرحله اخر وارد میشم مینویسه کد imei نامعتبر است و گووشی شما سرویسی درافت نخواهد کرد حتی پیامکی که از خود سامانه هم برام اومده همین کد رو داده من باید چیکار کنم گوشی رو امروز اکبند خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شناسه 15 رقمی imei دستگاه خود را به صورت صحیح وارد کنید.
      چنانچه دستگاه غیر قانونی ذکر می شود باید آن را به فروشنده عودت دهید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام گمرکی گوشی را اینترنتی پرداخت کردم ولی کد برام نیومده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صباح بصام · 1 ماه پیش
    با سلام
    من گوشی ام‌رو از خارج چند سال پیش قبل از طرح رجیستری گرفته بودم و با این گوشی هیچ مشکلی در استفاده از سیم کارت همراه اولم
    نداشتم. ولی با شروع طرح دیگر از موبایلم نمی توانم استفاده کنم و ۲ بار به هنگام آمدن به ایران اس ام اس دریافت کردم که باید رجیستر کنم. آیا با رجیستر کردن می توانم به صورت دایمی از گوشی استفاده کنم یا اگر از گوشی برای مدت زمان زیادی استفاده نشود، دوباره باید رجیستر کنم؟ برای پرداخت هزینه ها آیا اطلاعات بانکی بایستی مربوط به همان شخصی باشد که موبایلش را دارد رجیستر می کند؟
    ممنون از جوابتون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بله ثبت گوشی مسافری یکبار صورت میگیرد و در هربار ورود خود به کشور نیاز به ثبت مجدد نمی باشد.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی : http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین محمدی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی اک خریدم موقع فعال سازی با اپیلکشن شمارمو اشتباه زدم حالا باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا وارد سایت همتا شده و در بخش ثبت و پیگیری مشکلات درخواست خود را ثبت کنید تا بررسی گردد.
      http://www.hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مارینا · 1 ماه پیش
    سلام، پیام تایید 2 شماره شناسه برای گوشی اکبند سامسونگ s10 plus دریافت کرده ام که فقط شماره اول را روی جعبه مشاهده میکنم، شماره دوم چیست ؟ در ضمن بعد از یک ماه پیام عدم رجیستری گرفتم آیا به فروشنده مراجعه کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دوسیمکارته باشد در پیامک تایید فعال سازی هر دو شناسه ذکر میگردد.
      لطفا در خصوص پیامکی که دریافت کرده اید ابتدا لینک http://hmti.ir/980927 را مطالعه کنید و چنانچه پیامک جعلی نبوده صفحه " پیامک هشدار " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی من قبل از طرح همتا، در شبکه موجود بوده، ولی الان پیامکی با این عنوان امده :مشترک گرامی
    دستگاه تلفن شما قانونی است ولی فعال نشده
    برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا 24 ساعت جهت فعالسازی اقدام نمایید
    hamta.cc
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مارال رؤف · 1 ماه پیش
    سلام، من بعد از يكسال استفاده از گوشيم كه بصورت مسافرى آوردم و همون موقع هم رجيسترش كردم، امروز يك پيام دريافت كردم كه فعال نشده (گوشى شما قانونى است ولى فعال نشده) تا ٢٤ ساعت مهلت دادن، الان بايد چكار كنم؟ دقيقا يكسال ميگذره از روي خريد اين گوشى
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اربابه · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم رو فعالسازی کردم ولی دوباره پبام اومده که فعال سازی نشده ولی مراحل #7777*رو تموم رفتم و گفت این شماره فعالسازی شده باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان كسرا · 1 ماه پیش
    سلام من اين ايفون ٧٣سال پيش خريدم تا الانم استفاده ميكنم رو يه خط خودم الان چجورى كد فعالسازى يه بار مصرف بگيرم كارتونشم گم كردم و از اونور برام اوردن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه هایی که پیش از شروع طرح ( باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date )
      داخل کشور با سیمکارتی رویت شده اند نیاز به فعال سازی ندارد با سیمکارتی که پیش از شروع طرح فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایرج · 1 ماه پیش
    سلام
    برای من یکی از بستگان گوشی سامسونگ خرداد ماه همین امسال خرید و الان میخام فعالسازی کنم هیچ کد فعالسازی ندارم فامیلمون هم اصلا نمیدونه تقریبا شش ماه از اونموقع گذشته باید چیکار کنم روی جعبه هم چیزی ننوشته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری به فروشنده مراجعه کنید چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 ماه پیش
    سلام من یک گوشی رو حدوده 2 هفته پیش از خارج به صورت پستی خریداری کردم و در پست تهران چهارراه لشگر بخش مرسولات خارجی تحویل و هزینه رجیستر رو پرداخت کردم گفتن کد واستون میاد بعد از گذشت دو هفته هنوز کد واسم نیومده چیکار کنم الان؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیده · 1 ماه پیش
    سلام ،من گوشی خریداری کردم که از طریق پست وارد گمرک ایران شده،و هزینه گمرک آن پرداخت شده ،ولی با گذشت حدود۲۰روز ،پیامک کد فعال سازی برای من ارسال نشده ، به گمرک که مراجعه کردیم گفتند ممکن است تا شش ماه طول بکشد ،وضعیت گوشی به چه حالتی در میاد؟از طرفی طبق مقررات هر گوشی باید تا ۳۰روز پس از ورود در سامانه همتا ثبت بشه؟یعنی گوشی من دیگه سیم کارت روش نمیخونه بعد از ۳۰روز؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تا سی روز از زمانی که سیمکارت داخل دستگاه قرار گیرد امکان استفاده از دستگاه را دارید چنانچه دستگاه غیر فعال گردد و بعد کد فعال سازی ارسال شود می توانید فعال سازی را با گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید.
      لطفا جهت بررسی برای ارسال اطلاعات دستگاه خود به همتا از سمت گمرک پیگیری کنید.