آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 8 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی دو سیم‌کارت از طریق مسافرتی فعال کردم برای انجام رجیستری و پرداخت هزینه هر دو IMEI ثبت کردم و الان کد فعالسازی برای یک IMEI برام ارسال شده، می خواستم بدونم اسلات دوم سیم کارت رجیستر نشده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با فعالسازی یک اسلات، هر دو اسلات فعال می شوند. در غیر اینصورت بعد از فعالسازی یک اسلات، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدي اميري · 8 ماه پیش
    با سلام من تمام مراحل فعال سازي رو ميرم در اخر مينويسه كه شماره تلفن همراه نامعتبر است مشكل در چيست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      از یکی دیگر از درگاه های همتا نیز تلاش کنید. به ورود شماره همراه به صورت کامل و تایید آن شماره دقت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین میربک · 8 ماه پیش
    سلام من کد فعالسازیو از کجا بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جاهد · 8 ماه پیش
    سلام. کد فعال سازی رسید. و تلفن هم فعال شد. اما وقتی می خواهم از طریق ۷۷۷۷ مراحل را انجام دهم کد ۱۵ رقمی را نمی شناسد و در این مرحله متوقف می شوم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      چطور فعال شد وقتی شناسه 15 رقمی را قبول نمیکند؟ از طریق سایت همتا مجددا تلاش کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 8 ماه پیش
    سلام، من گوشیم رو یک سال پیش خریداری کردم و توی این یکسال برای من از سامانه همتا پیام میومد که فعال سازی نشده، فروشنده هم جواب درستی به من نمیده ، روی جعبه هم کدی نوشته نشده. برای کد فعال سازی چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      در صورتی که قبل از شروع طرح روشن بوده است، آموزش افوزدن دستگاه را ملاحظه نمائید. در غیر اینصورت آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات و ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maryam · 8 ماه پیش
    سلام من یه گوشی ال جی 2 سال پیش از دیجی کالا خریدم یه مدت بود استفاده نکردم الان یه سیم کارت جدید انداختم داخلشرولیذکد فعالسازی ندارم از کجا باید بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      در صورتی که قبل از شروع طرح روشن بوده است، آموزش افوزدن دستگاه را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Davood majdian · 8 ماه پیش
    سلام. من ۷روز پیش از نمایندگی سامسونگ گوشی ای ۷ ۲۰۱۸ خریدم ۷روز بعدش پیام کد اومد گوشی هم مسافری وارد شده کجا میتونم گارانتی و اینگه گوشی به چه اسمی ثبت شده رو ببینم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حبیبی · 8 ماه پیش
    شماره فعال سازی می خواهم تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حبیبی · 8 ماه پیش
    سلام خدمت شما ببخشید من زمانیکه شماره فعال سازی را وارد می کنم میگه شماره فارسی را وارد کنید شماره لاتین هم وارد می کنم میگه شماره فارسی را وارد کنید من فعلا چی کار کنم تشکر زیاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      این مورد در هیچکدام از درگاه های همتا وجود ندارد و به تایپ اعداد فارسی یا انگلیسی حساس نیستند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زینب · 8 ماه پیش
    سلام ،برای مت از سامانه همتا یک پیامک با عنوان《 رمز عبور موقت فلان عدد ک شش رقم هست 》اومده ایا این همون کد فعال سازیه ؟؟؟لطفا سریع پاسخ بدین !
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      خیر، این کد یکبار مصرف ورود به سامانه همتا می باشد. کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضاپروز · 8 ماه پیش
    سلام من یک هفته قبل گوشی خریدم کدفعال سازی هم داشت یک بعدازفعال سازی اولیه یک پیامک برآیم امدکه مبلغ 23572بایدپرداخت کنم اونم پرداختم ولی پیامک تعیدبرایم نیومده که گوشی ریجیستر شده یانه لطفاً بگید چکاربایدبکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      فعالسازی گوشی بدون هزینه می باشد. گوشی را به فروشنده عودت دهید یا از او بخواهید گوشی را برای شما فعالسازی کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مودی · 8 ماه پیش
    سلام من گوشیم دست دومه و با واسته خریدم من چطور باید شخصی رو که رجیستر کرده گوشی رو پیدا کنم ؟؟؟ کسی نمیشناستش و این قضیه برای یکسال پیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      اگر قبل از شروع طرح گوشی را خریده اید و روشن کرده اید، الان فقط کافی است افزودن دستگاه را انجام بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد باباپور · 8 ماه پیش
    کد فعالسازی شش رقمی رو از کجا باید بیارم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلال جوادی · 8 ماه پیش
    سلام , من یه گوشی مسافرتی خریدم , هزینه ها رو هم از طریق گمرک پرداخت کردم , کد فعال سازی هم ارسال شده , این گوشی رو میخوام به کسی هدیه بدم , چون عوارض رو با شماره و کد ملی خودم پرداخت کردم میشه برای شماره ایشون فعال سازی کنم یا باید حتما برای شماره خودم فعال بشه و بعد انتقال بدم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید سعیدی · 8 ماه پیش
    سلام
    من میخوام گوشی خودمه با ی خط دیگم استفاده کنم ولی گفتند که باید اول با سیم قبلی ثبت بشه که کد فعال سازی میخواد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه · 8 ماه پیش
    کد فعالسازی یکبار مصرف منظورش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدعلی · 8 ماه پیش
    من گوشیمو از سایت اینترنتی خرید کد هم داشت ولی یادم رفت فعال کنم الان سیمکارتم قطع شده نمیتونم با *7777# فعال کنم چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با دستگاه دیگری عملیات فعالسازی برای این دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 8 ماه پیش
    سلام
    وقتی عوارض یا گمرکی گوشی پرداخت میکنیم چرا گوشی قاچاق یا غیر مجاز خوانده میشه ؟؟؟؟؟؟
    من گمرکی پرداخت کردم 9/25 الان خدمات گوشی من چرا قطع شده باید چیکار کنم ؟؟
    گوشی که عوارضش پرداخت شده چرا گوشی قاچاق یا غیر مجاز خوانده میشه؟ چرا ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید. در صورت سوال بیشتر می توانید با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abbasi · 8 ماه پیش
    با سلام
    گوشی بدلیل فعال نکردن از کار افتاده.
    اگه جعبه گوشی گم شده باشد و گوشی از سایت خریداری شده باشد،برای گرفتن کد فعال سازی که برای فعال کردن گوشی لازم است ،چه کار می شود کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام، باید از طریق فروشنده و شرکت گارانتی کننده پیگیری لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد لطیفی · 8 ماه پیش
    با سلام معمولا برای گوشی های مسافری بعد از چند روز کد فعالسازی به شماره تلفن ارسال میگردد اگر به هر دلیلی پیام به طرف نرسد چکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      در مورد زمان ارسال اطلاعات از طرف گمرک به همتا، با گمرک در ارتباط باشید. در صورت تولید کد فعالسازی و عدم دریافت از طریق پیامک می توانید به سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید و در قسمت "ثبت اطلاعات مسافری" کد فعالسازی دستگاه تایید شده را مشاهده کنید.