آموزش فعال سازی دستگاه

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید.
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیلا علیمحمدی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیمو تازه گرفتم تقریبا بیست روز میشه سیم کارتم غیر فعال شده باید چیکار کنم درست بشه؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته تا بررسی گردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی برزگر · 9 ماه پیش
    سلام من ساعت هوشمند دارم ولی کد فعال سازی ندارم چه کار کنم من سریع بگید مهمه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.ساعت های هوشمند هنوز مشمول طرح ریجستری نشده اند،برای اطلاعات بیشتر با شماره 096366تماس گرفته شود.باتشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ملکی · 9 ماه پیش
    سلام برای هر شماره پاسپورت چند بار یا به چه تعداد میتوان گوشی ثبت کرد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سام انصاری · 9 ماه پیش
    باسلام من گوشی خریدم که قبلاً ریجستری شده الان نیازهست فروشنده مالکیت وبه من انتقال بده یاخیر.

    بمن گفتن اگه انتقال ندهید آنتن گوشیت قطع میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      در زمان خرید وفروش انتقال مالکیت ضروری میباشد
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یگانه · 9 ماه پیش
    من گوشیمو قبل از اینکه طرح رجیستری اجرا بشه خریدم ، و کد یبار مصرف نداره ، اما پیامی ک برام اومد نوشته بود دستگاه شما معتبره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.درصورتی که قبل از طرح ریجستری (باتوجه به برند دستگاه)استفاده شده باشد احتیاج به کد فعالسازی نیست، ولی برای اطلاعات بیشتر وبررسی بیشتر با شماره 096366تماس گرفته شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 9 ماه پیش
    سلام من دستگاهم تایید شده اما بخاطره نداشتن کد ریجستری بر روی جعبه نمی دانم چه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.در صورتی که گوشی شرکت گارانتی داشته باشد روی کارت گارانتی کد فعالسازی یاداشت شده است ودرصورت نبودن کد با شرکت گارانتی کننده تماس گرفته شود.
      درصورتی که ورود مسافری باشد کد فعالسازی برای شماره ای که درگمرک اعلام شده است پیامک میشود.
      برای بررسی بیشتر با شماره096366تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا سرلک · 9 ماه پیش
    عوارض گوشی پرداخت شده کد رجستری دریافت نشده و بعد روی گزینه اصلاح مدل زدم ولی مدل درست بود تا به گزینه کد امینیتی رسیدم شماره موبایل زدم کد دریافت شد ولی بعد از زدن کد ارور شناسه پرداخت ناموفق میزند وبه مرحله بعد نمیرود ودر میز خدمات 7روزه ثبت کردم ولی جوابی داده شده با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای رفع و بررسی مشکل یا به گمرک منطقه خودمراجعه شود ویا با شماره02143891تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    M.sh · 9 ماه پیش
    سلام
    یک هفته هست که پرداخت انجام شده ولی هنوز کد ۶ رقمی دریافت نکردم.چقدر طول میکشه کد بیاد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.بعد از ثبت درسایت گمرک کد فعالسازی به صورت آنی ارسال میشود،برای بررسی بیشتر ودقیقتر با شماره096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ايمان شياني · 9 ماه پیش
    با سلام
    اگر گوشي رو بر روي يك شماره فعال كرده باشيم
    بعد از فعال سازي ميتونيم سيم كارتو از گوشي دربياريم و بر روي يك گوشي قديمي
    تر كه نيازي به رجيستر نداشته بزاريم و استفاده كنيم
    يا هر چند وقت يك بار سيم كارتو بين دو گوشي جا به جا كنيم؟
    و اينكه اسلات دوم سيم كارت همزمان با فعالسازي اولين اسلات فعال ميشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته تا بررسی گردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 9 ماه پیش
    سلام

    من گوشی نوکیا دارم چند ساله روشن نکردم الان میگه رجیستر نیست چجوری رجیسترش کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      درصورتی که پیش از آغاز طرح رجیستری دستگاه شما با یک سیمکارت روشن نبوده است و درحال حاضر، در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ثمر · 9 ماه پیش
    با سلام من98/2/11 گوشی خرید و عوارض گمرکی رو هم پرداخت نموده ام ، 2هفته ام هست که در سایت میز خدمت گمرک ثبت نام کرده ام و رسید واریز رو هم بارگذاری نموده ام ولی همچنان از سایت همتا کد فعال سازی برایم ارسال نشده ، چطور باید پیگیری نماییم . با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.درصورتی که اطلاعات ثبت شده شما درگمرک به همتا ارسال نشده باشد از گمرک باید پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبر طالبی · 9 ماه پیش
    سلام ایا با کد فعال سازی که به صورت مسافری و پرداخت گمرکی یک گوشی برای یک شماره پیامک می شود،می توان به وسیله سیمکارت دیگری اقدام به فعال سازی گوشی نمود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.بله بعد از دریافت کد با هر شماره ای می توانید فرآیند فعالسازی را انجام بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن داروغه · 9 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی رو در ماه اسفند ۹۷ با سیمکارت و بدون کد رجیستری روشن کردم و پس از آن خاموش کرده و دیگر استفاده نکردم. الان برای استفاده مجدد و در صورت پرداخت عوارض گمرکی با مشکلی مواجه میشم یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.ابتدا از شناسه های دستگاه خود استعلام گرفته شود درصورتی که گوشی از مبادی غیرقانونی واردکشور شده باشدبه فروشنده مراجعه شودوگوشی را عودت داده شود درصورتی که فروشنده از پس گرفتن آن سر باز زده اند میتوانیدهمراه با فاکتور از طریق تعزیرات یا سازمان حقوق مصرف کنندگان شکایت کنید.
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زکریا · 9 ماه پیش
    سلام من گوشی از اینترنت خریدم که مستقیم ازچین سفارش دادن الان کد فعال سازی نداره پول گمرک رو هم واریز کردم هرچی شناسه دستگاهو وارد میکنم میگه غیرقانونی الان چکار کنم،اون سایت زنگ میزنم کد فعالسازی نداره بده...
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 9 ماه پیش
    سلام چند وقت پیش باپیام یک کد رجیستری برای من ارسال شد درصورتیکه هیچ خریدی نداشتم ممکنه از شماره من استفاده شده باشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.برای بررسی بیشتربا شماره096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جواد حیدری · 9 ماه پیش
    سلام من 2 ماه هستش گوشی خریدم الان دیگه گوشیم آنتن نمیده و مشکل ریجستری داره برای اینکه بدون اینکه آنتن بده فعالش کنم باید چکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.درصورت نداشتن آنتن از طریق سایت همتا یا اپلیکیشن همتا یا گوشی دیگری می توان فرآیند فعالسازی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان احدی راد · 9 ماه پیش
    با سلام چهار روزه بنده عکس کارت گارانتی کارتن و رو ایمیل کردم و هنوز موفق به دریافت کد فعال سازی نشده ام
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      اگر گوشی شما دارای شرکت گارانتی است وشرکت با شما همکاری نمیکنند از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یاسازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان تولیدکنندگان به صورت اینترنتی شکایت نمایید

      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    arminezati · 9 ماه پیش
    ببخشید چطوری کد فعال سازی تهیه کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته تابررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اردشیر · 9 ماه پیش
    سلام.چهار روزپیش گوشیم رو توی سایت گمرک ثبت کردم الان که سایت گمرک بسته شده کد به همتا ارسال میشه یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیردرصورتیکه موفق به ارسال اطلاعات به همتا نشده اید به میز خدمت گمرک به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 9 ماه پیش
    سلام من خیلی وقت پیش گوشی کارکرده خریدم اما انتقال مالکیت ندادم الان چجوری بفهمم با چه شماره ای بار اول روشن شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.