آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من چندتا گوشی ساده از برنامه دیوار از یک آگهی دهنده خریدم ، مغازه هم نداشت ، حالا همه گوشیا بعداز چند روز غیرفعال شده و کد رو که میزنم میگه غیرقانونیه، فکر کنم قاچاق بوده، حالا باید چیکار کنم!؟ یعنی دیگه هیچ راهی نداره این گوشیا فعال بشن!؟ حتی با پرداخت هزینه!؟ لطفا کمکم کنید ;(?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      گوشی آکبند یا دست دوم؟
      گوشی اکبند باید دارای کد فعالسازی باشد و دست دوم باید انتقال مالکیت بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا احسنی طهرانی · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید دایی من برای من از کانادا یک گوشی هدیه اورده و من لا کد ملی خودم و شماره پاسپورد داییم هزینه گمرکش رو به صورت اینترنتی پرداخت کردم ولی کد فعال سازی برام ارسال نشده و پیام میاد که این دستگاه ثبت نشده لطفا راهنمایی کنید باید چه کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا عربیان · 10 ماه پیش
    اقا سلام و خسته نباشی
    ما ی گوشی خریدیم و رجستر هم شده
    اما ما وقتی ی خط دیگه انداختم اتنش رفت
    و از حمتا اس ام اومد که گوشی رجیستری نشده ی راهنمای کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      به سیم کارت خود انتقال مالکیت بدهید. آموزش در سایت موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    واعظی · 10 ماه پیش
    من مادرم یک گوشی داشت باهاش تلگرام چک می کرد وارد هیچی دیگه هم نمی شد دو ماه قبل پیامک اومده که گوشی از تاریخ 5-10-97 سرویس نمی گیره بهد 5-10 هم قطع شده نوشته اگه قبل از طرح روشن بوده ثبتش کنیم ولی برای ثبت کد یکبار مصرف می خواد اخه اگه قبل از طرح روشن نبوده شما چه جوری به فاصله دو ماه پیامک فرستادید یه راهکاری بدبد خواهشا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      "جدول تاریخ مشمولیت" را ملاحظه نمائید. (از صفحه اصلی سایت)

      متن دقیق پیامک را با صفحه "پیامک های هشدار" بررسی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریا · 10 ماه پیش
    سلام من گوشیمو فعالسازی نکردم الان پیام اومده ک گوشی شما قانونیه اما فعالسازی نشده و از امروز سرویس نخواهید داشت و الان انتن ندارم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید با دستگاه دیگر هم امتحان کردم نشد کد فعالسازی مگه رو جعبه به عنوان کد رجستری نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      پیام خطا چیست؟
      سوال 3-3 از بخش سوالات متداول را نیز ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 10 ماه پیش
    من درحال خرید آیفون x هستم ولی قیمتی که میدن میگن بدون رجیستر.فروشنده میگه بعد از خرید همینجا پیش شما رجیسترش میکنیم و میگه حتی خودتون هم میتونین از خونه این کارو بکنین و هزینه ای حدود 500هزار تومن داره. میشه در این مورد راهنمایی کنین؟آیا خریدن این گوشی ها درست نیست یا اگرهم درسته من از کجا میتونم هزینه دقیق رجیستری رو بفهمم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      لطفا گوشی قانونی و رجیستر شده تهیه کنید. سوال 6-4 از بخش سوالات متداول را نیز ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا موسی پور · 10 ماه پیش
    سلام من تمام مراحل رجیستری رو انجام دادم الان هم سریال گوشی رو چک میکنم میزنه ثبت قانونی شده ولی کد فعال سازی برام اس ام اس نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      چه مراحلی را انجام دادید و گوشی را چگونه تهیه کردید؟
      سوال 6-12 از بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید شاید راه حل مشکل شما باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باقری · 10 ماه پیش
    کد فعالسازی من پشت جعبه و روکارت گارانتی نیست از کجا باید پیدا کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      از فروشنده پیگیر دریافت کد فعالسازی باشید یا دستگاه را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 10 ماه پیش
    سلام .....
    برای من ارسال شده که گوشی شما قانونیه و میتونید فعال کنید ولی کد فعالسازی هنوز پیامک نشده .... چ کنم ؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدمحمدحسن غفوری · 10 ماه پیش
    سلام
    من یه گوشی قبل از طرح رجیستری خریداری کرده ام و اونوقت هیچ سیمکارتی روش نصب نکردم الان چطور میتونم گوشیمو رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      سوال 1-6 از بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید. به هر حال گوشی شما امکان رجیستر شدن ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 10 ماه پیش
    سلام گوشی من قبل ریجستری فعال بود شماره ی IMEI روی گوشی وکارتن یکیه ولی با *#06# فرق داره الان هم که گوشی رو فروختم انتقال مالکیت هم از روی کارتن و پشت گوشی انجام دادم موفقیت امیز بود ولی هر از گاهی انتنش کلا میره مشکل چیه و چکار باید بکنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      همتا کلا انتن گوشی را قطع می کند. هر از گاهی قطع شدن به همتا مربوط نمی باشد.
      در صورتی که پیامی از همتا برای شما ارسال شد، ملاک شناسه IMEI داخل پیامک می باشد. این شناسه باید تحت مالکیت شما باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 10 ماه پیش
    سلام من کد فعالسازی رو روی کارت گارانتی دارم ولی هرچی وارد میکنم میگه مطابقت نداره و اشتباهه چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      از فروشنده و شرکت گارانتی کننده پیگیر دریافت کد فعالسازی صحیح باشید یا دستگاه را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایدین · 10 ماه پیش
    سلام
    گوشی موبایلی دارم که 3-2 پیش یکی از دوستانم بصورت مسافری برایم اورده که قابلیت اینترنت 3g رو داره هرکاری میکنم اینترنت 3g گوشی فعال نمیشه و همیشه در حالت 2g می باشد سیم کارت همراه اول و ایرانسل روش انداختم فرقی نکرد . خواستم بپرسم با ثبت در سامانه همتا مشکل اینترنت گوشیم حل میشه . با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sajad · 10 ماه پیش
    سلام.من گوشیمو یک هفته ک خریدم فروشنده شماره ملی و شماره تلفن ازم گرفت که واسم ریجستر کنه و کد فعال سازی واسم فرستاده بشه بعدیک هفته هنوز پیامش واسم نیومده باید چیکار کنم ؟ نهایتا چند روز طول میکشه کد واسم بیاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهاجرین · 10 ماه پیش
    سلام. من گوشی ام رو از سایت معروف ..کالا خریدم. بعد یک ماه سرویس گوشیم قطع شد. متاسفانه الان مسافرت هستم و جعبه گوشی همراهم نیست. سامانه همتا شنبه تا چهار شنبه پاسخگو هستن. راهنمایی فرمائید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با کد فعالسازی گوشی خود را فعال کنید. سامانه همتا 24 ساعت، 7 روز هفته فعال است.
      در صورت نداشتن کد، از فروشنده کد را بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عقلا غفوری · 10 ماه پیش
    با سلام من اشتباهی به جای فعال سازی استعلام اصالت رو زدم و الان سیم کارتم کار نمیکنه و یه اعلانم برام اومده که گوشی مجاز نیست. میخوام*۷۷۷۷# رو بگیرم ولی کار نمیکنه.الان چجوری فعالسازی کنم؟؟؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      غیر فعال شدن گوشی ربطی به استعلام اصالت یا ... ندارد. در صورتی که انتن ندارید با دستگاه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا ابراهیمی · 10 ماه پیش
    سلام گوشی هایی قدیمی که قبل از طرح خاموش بوده (به علت خرابی) والان درست شده تکلیفه این گوشی ها چی میشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناظر منصوری · 10 ماه پیش
    دخترم یک گوشی آکبند از خارج برای همسرم آورد. یک ماه و الان پیام آمده که رجیستر قانونی نشده و سرویس نخواهد گرفت. رفتیم در سایت ثبت کنیم که کد فعالسازی می خواهد. لطفا راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      آموزش "ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگین · 10 ماه پیش
    با سلام
    برای شماره فعالسازی اومد،با یکی از سیمکارتها *7777#گرفتم و مراحلو انجام دادم پیامکی ک اومد هر دوتا imei رو زده ولی با یک شماره تلفن ..الان برای سیمکارت دیگر کار میکند یا هردو اسلات با یک شماره کار میکند؟

    با تشکر ازشما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      اگر هر دو شناسه را برای یک سیم کارت فعال کرده اید و برای سیم کارت دیگر پیامی حاوی مهلت قطع نیامد، مشکلی نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ماندانا محکم کار · 10 ماه پیش
    سلام برای من کد فعال سازی یکبار مصرف فرستاده نشده چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      از چه طریقی؟
      در ابتدای آموزش همین صفحه "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" ذکر شده است. ملاحظه نمائید.