آموزش فعال سازی دستگاه

  • آموزش ها

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال سازی

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است
  2. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است
  3. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

  1. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

  1. در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.
  2. در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیکارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادر نبی راد · 10 ماه پیش
    سلام، من در کشور آلمان زندگی میکنم و قصد سفر به کشور را دارم. میتوانم با موبایل خودم که در حدود یک سال کارکرده و در المان خریداری شده و یک سیم کارت که در تهران خواهم خرید در ایران تماس تلفنی داشته باشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      تا 30روز بدون اقدام خاصی می توانید استفاده کنید. برای استفاده بیش از 30روز باید عوارض گمرکی را پرداخت کنید.
      "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را برای بیش از 30 روز اقامت ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 10 ماه پیش
    سلام
    من گوشیمو نو خریدم و گارانتی نداره
    روی جعبه گوشی چیزی ننوشته
    کد فعالسازی رو از کجا بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش را ملاحظه نمائید و گوشی را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی احمدی · 10 ماه پیش
    سلام من کد فعال سازی مسافرتی م از دست دادم چتور دوباره کد به دست بیارم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    farid · 10 ماه پیش
    با سلام . من چند روز پیش یک مودم 3جی از سایتی انلاین خریدم .امروز استفاده کردم پیامکی اومد که تا یک ماه دیگه به مودم من سرویس ارایه نمی شود در صورت امکان لطفا راهنمایی کنید چطوری مشکل رو بر طرف کنم با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      مودم مشمول این مرحطه از طرح نمی باشد. برای بررسی این مورد، شناسه IMEI مودم را در پاسخ ایمیل ارسال کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گلدیس امام · 10 ماه پیش
    سلام,من ی گوشی سامسونگ خریدم فروشنده کارای ریجستری رو انجام داد گفت ده روز دیگه ی پیام میاد که خودتون میتونید با اون کد فعالش کنید اون پیام اومد کد هم داشت تا ٨/١٢ هم مهلت فعالسازیش بود ولی متاسفانه پاک شد الان باید چکارکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 10 ماه پیش
    پیامک فعالسازی برام اومد ولی فراموش کردم کد فعالسازی رو بنویسم چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ش.ر · 10 ماه پیش
    سلام
    گوشی که بیش از یک ماه پیش از خارج همسرم آورده و دراین مدت رجیستر نشده امروز با قطعی سرویس مواجه شد .
    باید چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      سوال 6-6 بخش سوالات متداول را ملاحظه کنید.
      سپس "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را مطالعه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 10 ماه پیش
    سلام برای من کد ارسالی با کد دستگاه همخوانی ندارد الانم گوشیمو قطع کرده و انتن ندارم چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      برای بررسی این مورد با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Doki · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من از سایت دیوار گوشی رو خریداری کردم کد برای صاحب گوشی نسومده باید کد رو از کجا پیدا کنم گوشی هم قانونی استلطفا جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      گوشی اکبند یا دست دوم؟
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا · 10 ماه پیش
    سلام من موبایل خریدم گفتن با کد ملی خودتون فعال میکنیم گفت یکهفته بعدکد میاد اونو بیار
    تا فعال کنم ولی هنوز نیومده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 10 ماه پیش
    سلام
    چرا پیامک رمز عبور موقت ارسال نمیشه؟ با چند تا سیم کارت تست کردم، هیچ پیامی از همتا ارسال نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      مجددا در زمان دیگری تست فرمائید. به دلیل خطاهای اپراتوری گاهی این اتفاق ها رخ میدهد. از صبر و شکیبایی شما کمال تشکر را داریم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    r.khani · 10 ماه پیش
    پیام از طرف همتا ارسال شده متن آن
    دستگاه با مشخصات زير به صورت مسافرى ثبت گرديد با است...
    بقيش ديگه نيمده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین شرف آبادی · 10 ماه پیش
    سلام ، گوشی آکبند خریدم از دیجی کالا ولی یادم رفته فعالش کنم ، الان قطع شده . باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سیم کارت یا دستگاه دیگری فرایند فعالسازی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد ولی زاده · 10 ماه پیش
    درود و عرض ادب مجدد.

    گوشی دوم رو هم وقتی میخوام ثبت کنم،یکی از سریالهاش رو که برای گوشی اول،اشتباها ثبت شده بود،قبول نمی کنه و میگه قبلا ثبت شده!
    الان بنده 2تا گوشی روی دستم مونده و آبرویی که پای کارخیر،داره از دست میره
    لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید.
    بنده هر2ساعت یکبار سایتتون رو چک میکنم

    درصورت امکان:
    ****
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      این مورد را باید با گمرک در ارتباط باشید تا اطلاعات شما را اصلاح کنند.
      در ضمن پاسخ کامنت ها به صورت خودکار از طرف سایت به شما ایمیل می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد ولی زاده · 10 ماه پیش
    درود
    بنده درحال ثبت مسافری 2تا گوشی برای بستگانم که تازه وارد کشور شدند بودم که بدلیل انجام همزمان عملیات برای 2گوشی،سامانه گمرک،سریالهارو بطورضربدری اشتباه زد.مبلغ گوشی اولو که پرداخت کردم،متوجه این جابجایی شدم(سریال 1گوشیها جابجاشده).الان 20روز گذشته و هنوز کدفعالسازی برای گوشی اول نیومده
    لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    r.khani · 11 ماه پیش
    سلام من گمرکی رو پرداخت کردم یک پیام ناقص برام ارسال شده و کد داخل آن نیست چطور میتونم دوباره کد را بگیرم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر محمدی · 11 ماه پیش
    سلام من گوشیم از یه سایت اینترنتی گرفتم و الان نمیدونم کد فعالسازی رو از کجا بیارم رو جعبشم کد فعالسازی نوشته نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      کادر آبی رنگ "کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" در ابتدای آموزش همین صفحه را ملاحظه نمائید.
      سوال 3-3 بخش سوالات متداول را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی میرزایی · 11 ماه پیش
    سلام من گوشیمو ریجستر کرده بودم تک سیم بود یکی دو هفته یه سیمکارت دیگه استفادی میکردم حالا گوشیم دیگه سیمکارت نمیشناسه چطوری میتونم حلش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      از سالم بودن گوشی و سیم کارت خود اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود مشکل این مورد را با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بصیر رضایی · 11 ماه پیش
    سلام گوشی از چین سفارش دادم هزینه گمرک هم پرداخت کردم. ولی الان بعد از گذشت ۱ ماه اس ام اس رجیستری نیامده. باید چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    reza · 11 ماه پیش
    سلام 5روزه گوشی صفر خریداری کردم فروشنده گفتن که گوشی و سیمکارت بنده رو ثبت کردن و ظرف مدت 8 تا 10 روز پیامک فعالسازیش خواهد امد ولی هنوز پیامی دریافت نکردم و فقط یک پیام از همتا امده که گفته دستگاه شما قانونی بوده جهت ثبت تا قبل تاریخ 8/12 اقدام کنین درغیراینصورت آنتن دهی دستگاه غیرفعال میشه.حالا پطور کد فعالشازی رو بدست بیارم؟