شناسایی هوشمند مشکلات

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده

 

در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.

برای اینکار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید.

کارتابل کد ملی با 2 سیم‌کارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد

در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از 2 سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها و یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم‌کارت

در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، با انجام آموزش "فراموشی رمز کارتابل کد ملی" در کادر قرمز انتهای همین آموزش، تمامی اطلاعات دستگاه‌های شما در کارتابل کد ملی بازیابی می‌شود.

در ادامه مراحل بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده به صورت تصویری آورده شده است.

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌­ها» بر روی گزینه "افزودن دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهیم اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد می‌کنیم و بر روی گزینه "ثبت" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت می‌کنیم. شماره سیم‌کارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه "تأیید" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله شش:

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

 

فراموشی رمز کارتابل کد ملی با سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده

در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید به وسیله مراحل زیر رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید:

  1. در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت "فراموشی رمز عبور" بر روی گزینه "بازیابی" کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه "پیامک کوتاه" را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد نمائید.
  3. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز به آن پیامک می‌شود.

توجه: در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت‌ داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره 2، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نمی‌باشد و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.

 

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 11 روز پیش
    سلام من یک گوشی داشتم فروختم مشکل اینجاس که سیمکارتی که اون گوشی روش فعال شده به اسم پدرم بوده پدرمم نیستن در خارج کشور به مشکل خوردن برای بازگشت و اون سیمکارتو من گم کردم الان چند ماه من سر در گمم و به خریدار نمیدونم چی باید بگم الان چیکار باید بکنم که برای اون شخص مشکلی پیش نیاد!! لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیردریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارددرصورتی که سیمکارت تخلیه شده است با مطالعه همین صفحه فرایند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 14 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی خریدم خیلی وقت پیش
    انتقال مالکییت انجام ندادیم
    الان شماره فروشنده رو میخوام
    تو سایت کامل نشون نمیده
    چطور میتونم شماره کامل اون بنده خدارو پیدا کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهار · 15 روز پیش
    سلام
    در سامانه همتا فقط دو گوشی هوشمند بنام من ثبت شده اما اخیرا فردی ادعا داره که گوشی ایشان با سیم کارت من رجیستری شده در صورتی که سیم کارت من از اول بنام خودم و‌صفر بوده
    من هرگز نوع گوشی مورد ادعای این فرد رو نداشته ام
    ایشون از من خواسته به سایت همتا رفته و انتقال مالکیت بزنم
    و چون من نمیتونم به قضیه اعتماد کنم این کار رو نکردم
    اکنون این فرد منو تهدید می‌کنه که اگه خلافی با اون گوشی صورت بگیره من مقصر هستم
    الان من باید چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شما روی دستگاه مورد نظر ادعایی ندارید میتوانید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    R2R · 17 روز پیش
    سلام، من گوشی رو از فردی که خریدم شماره ش خاموشه و هر چه سعی میکنم پیداش کنم در دسترس نیست، از چه مراحلی باید برا انتقال مالکیت گوشی استفاده کنم. با استفاده از کارتن گوشی میتونم اقدام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت با جعبه دستگاه به اتحادیه موبایل مرکز استان مراجعه کنید. آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sh · 18 روز پیش
    سلام من گوشی نو خریدم
    پلمپ جلو خودم باز کرد
    سیم کارت خودم داخلشه
    اما اصالت که می‌گیرم میگه این دستگاه با سیم کارت دیگری روشن شده
    چگونه مالکیت برا خودم بزنم
    مراحلم انجام دادم هیچ شماره تماسی نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادر سلیمانی · 1 ماه پیش
    با سلام.من گوشیم ردو جند روز پیش گم کردم از طریق ایمیل اطلاعات گوشیم رو از راه دور پاک کردم آیا با این کار شماره های ذخیره شده روی سیم کارت هم پاک خواهند شد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدی · 1 ماه پیش
    سلام
    با همتا و همچنین مرکز هواوی تماس گرفتم، هرچه راهنمایی کردن و خودشون هم بررسس کردن به نتیجه نرسیدن ، با اینکه خطی که برای اولین بار در گوشی گذاشته شده و همتا شماره خط را تایید کرد ( خط موجود می‌باشد) فقط با همون حط کار میکند و وقتی گزینه های افزودن دستگاه، انتقال مالکیت- (چون میخوام سیمکارتی رو که دو سال اخیر بر روی دستگاه بوده فعال باشد-) و نهایتا گزینه فعالسازی را انجام دهم در همان مرحله اول که افزودن دستگاه است عملیات انجام نمی‌شود


    لطفا راهنمایی فرمائید
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر لطفا شماره ای که با مرکز تماس همتا تماس گرفتید را جهت بررسی اعلام نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدی · 1 ماه پیش
    سلام
    گوشی ام را نزدیک به ۲/۵ سال پیش بصورت آکبند و دارای گارانتی معتبر خریداری کرده ام و تا دو سه روز پیش مشکلی نداشتم، تا اینکه پیامی برایم آمد که یکی از شناسه های گوشی جعلی می‌باشد و پس از آن تمام خدماتم قطع شد!!!!


    هرچقدر تلاش می‌کنم در خصوص فعال سازی مجدد و راهنمایی اپراتور همتا و هواوی به هیچوجه مشکل حل نمی‌شود و پیام می‌آید با خط دیگری برای اولین بار رجیستر کرده‌آید!!!

    در ضمن جای تعجب است در اس ام اس دریافتی از سامانه همتا برای شناسه IMEI گوشی‌ام بجز مدل گوشی‌ام، مدل دیگری از همان برند نیز درج شده است به عبارت دیگر برای یک شناسه دو مدل گوشی عنوان شده است!!!!!

    لطفا راهنمایی فرمایید.

    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شورانی · 1 ماه پیش
    سلام
    من گوشی از قبل خریداری کردم
    الان پیامی اومده برای جعل سریال
    نمیدونم به چه خطی بوده و چون خیلی وقته خریدم دسترسی به فروشنده ندارم
    الان چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی ک دستگاه بعد از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید
      صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرسا شمس · 1 ماه پیش
    سلام یعنی چی پاسخگو نیستین خب من این گوشیو قبلا خریدم الان هرکار میکنم نمیدونم مالک قبلی کیه شمام فقط چند رقم اول و اخر شمارشو میگین من الان باید چیکار کنم وقتی این خطو اصلا نمیشناسم و فردی ک قبلا گوشیو ازش گرفتم در دسترس نیست الان با این شماره مخدوش ک شما میدین چیکار میشه کرد دقیقا؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohammad.javad zarez · 1 ماه پیش
    سیم کارتمو عوض نکردم میخام بفروشم گوشیو میگه سیم کارت منقضی شده شمارشم ک میزنم میگه گزینه انتخابی صحیح نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ماندگاری · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی خودم سال 96 خریدم ان موقه به نام زدن نبود
    حالا رفته شماره اون که گوشی به اسم اش ثبت شده را از سایت در اوردم که گوشی را به نامم کند ولی شماره اش در دسترس نیست من باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت با جعبه دستگاه به اتحادیه موبایل مرکز استان مراجعه کنید. آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sh · 1 ماه پیش
    سلام.من سیم کارتم رو گم کردم.میخواستم بدونم اگه بخوام‌یه سیم کارت جدید بگیرم میتونم به همون شماره قبلی که سیم کارتشو گم کردم،
    بگیرم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این مورد را از اپراتور مربوط به سیم کارت خود پیگیری نمایید
      در صورتی که سیم کارت گم شده مالکیت بروی گوشی شما دارد اگر سیم کارت تخلیه شده باشد همین صفحه را مطالعه نمایید و فرایند را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hamid naghdi · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک سال پیش گوشی خریدم الان امدم گوشیمو عوض کنم نمیدونستم ریجستر شده فروشنده هم بهم هیچی نگفته امروز امدم گوشیمو عوض کنم دیدم ریجستر شده و مالکیتش مال ی نفر دیگس و شماره اون طرفو ندارم لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قدرتی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی آیفون خریداری‌کردم جعبه فاکتورش موجود از کسی که خریدم ولی رجیستر لنتقال مالیکاش بنام خودش نیست با وجود اینکه گوشی رو نو خریداری کرده الان نمیتونه بنام من بزنه
    وقتی تو همتا میزنیم یه شماره دیگه رو بالا میاره که کامل نیست الان چیکار باید کرد چطور میشه به شماره کامل دسترسی داشته باشیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است
      اگر شناسه دستگاه را قسمت وضعیت شناسه دستگاه جستجو کردید شماره مالک کامل نمایش نداد در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد. و بعد با آن سیم کارت وارد سایت همتا شوید و در وضعیت شناسه جستجو را بزنید
      .لطفا صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هاشمی · 2 ماه پیش
    با سلام
    من یک گوشی از برادر خود خریده ام
    بعد از چند روز استفاده پیامی با متن "مالک دستگاه شماره دیگریست و با شماره شما از این تاریخ سرویس نخواهد گرفت جهت استفاده از دستگاه کد فعالسازی را از مالک دستگاه گرفته و با شماره گیری #7777* فعالسازی کنید"
    کد فعالسازیرو چطور بدست بیاریم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفا · 2 ماه پیش
    سلام من اشتباهی گوشیم رو روی ی شماره دیگه فعال کردمه شماره رو ندارم چه راه حلی داره
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حجت عارف · 2 ماه پیش
    سلام من گوشیم با سیمکارتی ریجستری کردم ک الان سلب امتیاز شده چکار باید بکنم الان مشکلم اینه که دیه انتن دهی نت هم ندارم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    reza z · 2 ماه پیش
    سلام یه گوشی خرید ولی برام انتقال مالکیتش ندادن بعد از چند ماه سیم دو قطع شد حالا هم هردوتاشون قطع شده. سیم کارت مالک دستگاهم ک گذاشتم رو گوشی بازم نو سرویس میزنه راهنمایی میکنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در صورتی که با سیم کارت مالک هم سرویس نمیگیرید سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریداری کردم و سیمکارتی که گوشی با اون فعال شده الان منقضی شده و امکان دسترسی به اون نیست چطور میتونم انتقال مالکیت بدم!