در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیمکارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاههای شما از کارتابل سیمکارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف میشود ولی شما میتوانید این اطلاعات را برای سیمکارتهای دیگر خود بازیابی کنید.
برای اینکار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاههای خود و شماره سیمکارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید.
در ادامه مراحل بازیابی اطلاعات سیمکارت واگذار شده به صورت تصویری آورده شده است.
در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.
در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیمکارت آورده میشود.
پس از وارد کردن شماره سیمکارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال میگردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.
در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاهها» بر روی گزینه "افزودن دستگاه" کلیک میکنیم.
در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که میخواهیم اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد میکنیم و بر روی گزینه "ثبت" کلیک میکنیم.
سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیمکارت قبلی (سیمکارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت میکنیم. شماره سیمکارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه "تأیید" کلیک میکنیم.
در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار میگیرد.
در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیمکارت وارد کرده باشید و این شماره سیمکارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، میتوانید به وسیله مراحل زیر رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید:
توجه: در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیمکارت داشته باشید و فقط یکی از آنها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره 2، امکان تعریف شماره سیمکارت جدید نمیباشد و با استفاده از سایر شمارههای موجود در کارتابل میتوانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/آموزش-ها/بازیابی-اطلاعات-سیمکارت-واگذار-شده
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.