شناسایی هوشمند مشکلات

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده

 

در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.

برای اینکار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید.

کارتابل کد ملی با 2 سیم‌کارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد

در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از 2 سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها و یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم‌کارت

در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، با انجام آموزش "فراموشی رمز کارتابل کد ملی" در کادر قرمز انتهای همین آموزش، تمامی اطلاعات دستگاه‌های شما در کارتابل کد ملی بازیابی می‌شود.

در ادامه مراحل بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده به صورت تصویری آورده شده است.

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌­ها» بر روی گزینه "افزودن دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهیم اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد می‌کنیم و بر روی گزینه "ثبت" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت می‌کنیم. شماره سیم‌کارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه "تأیید" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله شش:

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

 

فراموشی رمز کارتابل کد ملی با سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده

در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید به وسیله مراحل زیر رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید:

  1. در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت "فراموشی رمز عبور" بر روی گزینه "بازیابی" کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه "پیامک کوتاه" را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد نمائید.
  3. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز به آن پیامک می‌شود.

توجه: در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت‌ داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره 2، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نمی‌باشد و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.

 

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    reza z · 10 ساعت پیش
    سلام یه گوشی خرید ولی برام انتقال مالکیتش ندادن بعد از چند ماه سیم دو قطع شد حالا هم هردوتاشون قطع شده. سیم کارت مالک دستگاهم ک گذاشتم رو گوشی بازم نو سرویس میزنه راهنمایی میکنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در صورتی که با سیم کارت مالک هم سرویس نمیگیرید سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 7 روز پیش
    سلام من یه گوشی خریداری کردم و سیمکارتی که گوشی با اون فعال شده الان منقضی شده و امکان دسترسی به اون نیست چطور میتونم انتقال مالکیت بدم!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرانا یارمحمدی · 9 روز پیش
    با سلام ببخشید من سیمکارتم را گم کردم و یکی واتساپ ام را هک کرده میخوام بدونم چجوری باید اون سیمکارت را بدون اینکه داشته باشم روی گوشی فعال کنم تا مشکل واتساپم را درست کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عامر · 10 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم واسم پیام میاد دستگاه شما قانونی است ولی فعال سازی نشده چیکار باید بکنم کد فعال سازی هم ندارم ولی گوشی رو شماره ثبت شده فقط فعال سازی نیس چجوری کد دریافت کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 12 روز پیش
    سلام چجوری شماره های که داخل برنامه همتا قسمت مدیریت سیم کارت سیو کردم حذف کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      باسلام وقت بخیر، امکان حذف شماره سیم کارت در کارتابل کد ملی سایت همتا وجود ندارد در صورتی که قصد فروش سیم کارت را دارید بعد از اعلام اپراتور به همتا بصورت خودکار اطلاعات سیم کارت در همتا حذف میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdinorouzi · 18 روز پیش
    سلام من گوشی ایفون ۷ گرفتم و شماره ای که با اون روشن شده رو چطوری باید پیدا بکنم لطفا کمکم کنید

    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر اگر مالکیت دستگاه را میخواهید برسی کنید فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دادعلی گلدوی · 22 روز پیش
    من گوشیم رو قبل از طرح ریجستری خریدم و رمز فعال سازی نداره الان پیام از سامانه همتا آمده که سریال گوشی شما غیرقانونی هست به علت این شناسه بر روی دستگاه های مختلف الان من باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد زرگانی · 24 روز پیش
    سلام
    من سیمکارت قبلی که روی دستگام فعال شده بوده رو ندارم چون گوشی قبلا دست داییم بود و وقتی سیمکارت گذاشتم پیام اومد و مشکلی پیش نیومد الان دوبار سیمکارت عوض کردم واسم پیام اومد که تا سه روز دیگه قفل میشه نمیدونم سیمکارت کجاس چون داییم در دسترس نیست الان چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. درصورتی که سیم کارت مالک تخلیه شده است همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی دوستی · 24 روز پیش
    سلام خسته نباشید من امروز به دلایلی سیمکارتی که با اون ریجستر کرده بودم گوشیم رو شکوندم و حالا پیام اومده که میگم مالک گوشی این شماره هست حالا من باید چی کار کنم لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورت امکان جهت دریافت سیم کارت به اپراتور مربوطه رجوع کنید در غیر اینصورت همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 25 روز پیش
    سلام ما ی گوشی خریدم ۶ سال پیش انتقال مالکیت نبوده الان میخوایم‌بفروشیم انتقال میخواد باید چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      ا سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
      برای فرایند انتقال مالکیت نیز صفحه "انتقال مالکیت دستگاه " را مطالعه بفرمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 1 ماه پیش
    سلام
    در توضیحاتی که بالا بهش اشاره کردین , شماره سیم کارت قبلی نمایش داده میشه
    ولی متاسفانه برای بنده نمایش نمیده
    قبلاً هم نمیدونم چه سیم کارتی با چه شماره ای روی این گوشی بوده
    چ باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 1 ماه پیش
    سلام یکی از بستگانم ساکن کانادا است وقتی به ایران اومد گوشی موبایلش رو به من داد و رفت imei دستگاه رو که به همتا دادم میگه دستگاه شما قانونی است ولی سیم کارت که میزارم انتن نمیاد مشکل در کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قانونی اعلام می شود،و پیامک قطع از طرف همتا دریافت نکردید
      سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد موسوی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر الان برای من این پیام اومده یعنی چی و باید چیکار کنم .
    به دلیل فعالیت چندین دستگاه با این شناسه بعد ۳ روز وقت داده
    الان من متوجه نمیشم باید چیکار کنم لطفا کمک کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من 3 ساله ک یه گوشی خریدم و استفاده میکنم ولی تا حالا انتقال مالکیت نکردم. الان ک میخواستم به نام خودم بزنم دیدم سامانه همتا میگه مالک این گوشی شخص دیگری است. شماره ی مالک قبلی ک برام پیامک میاد ناقصه و نمیتونم فروشنده رو پیدا کنم بگم بیا انتقال مالکیت کن. الان موندم چیکار کنم ؟ چجوری گوشی رو با شماره خودم ثبتش کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه قبل از طرح رجیستری خریداری شده لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.(تاریخ مشمولیت ها: http://hmti.ir/date)
      در غیر این صورت ،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد شویعی · 2 ماه پیش
    سلام
    ی گوشی سونی اریکسون دست دوم حدودا سال 90 تا 92 خریدم و 5 سال سیم کارتم روش نصب بود الان بعد چند سال روشن کردم دیدم مالک کسی دیگه است هیچ دسترسی بهش ندارم کارتن گوش رو دارم چطور میتونم بنام کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های دستگاه را از #06#* دریافت نموده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    سلام خدمت شما
    میخوام شماره مالک قبلی را پیدا کنم
    لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و کادر «حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید کیاست · 2 ماه پیش
    سلام
    مرحله چهام که می رسم میگه شناسه متلق به شما نیست
    من سیم کارتی که شناسه روش بوده رو گم کردم فقط شمارش رو دارم
    می خوام گوشی انتقال بدم به سیم کارتی دیگه
    چیکار کنم ؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های دستگاه را از #06#* دریافت نموده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 2 ماه پیش
    سلام یه گوشی نوکیا 1200 از کسی گرفتم اما سیمکارت رو نمیخونه باید انتقال مالکیت انجام بدم درست شه؟ دو سه بار سیمکارت های مختلف خونده بعد قطع شده بعد اگه قرار انتقال بشه اون کسی که گوشی رو ازش گرفتم نمیدونه چندتا سیمکارتی که دارن کدوم داخلش بودهه میشه فهمید؟ لطفا راهنمایی کنید تعمیرکار بعضیا گفتن با همتا شاید درست بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
      چنانچه فروشنده جهت انجام انتقال مالکیت همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضافرزام یار · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشیدمن 2سال پیش یه گوشی خریدم که ریجستری نکردیم الانم دسترسی به صاحب خط قبلی ندارم واگذارکرده خطش چه کاربایدبکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      باسلام با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید). آموزش استعلام اصالت دستگاه
      http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم محمودی · 4 ماه پیش
    سلام خسته نباشید، من انتقال مالکیت گوشیم اشتباهی به شماره کس دیگری داده شده و سیم کارت ایشون هم خاموش هیچ دسترسی دیگه ای ندارم بهشون الان چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که پس از فرایند انتقال مالکیت، شناسه های دستگاه برای سیم کارت اشتباه فعال شده باشد به سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه نمایید و درخواست ثبت کنید.