بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده

 

در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.

برای اینکار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید.

کارتابل کد ملی نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد

در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، با منقضی شدن سیم‌کارت و یا واگذار کردن مالکیت سیم‌کارت، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند و شما می‌توانید با ورود به کارتابل خود، شماره سیم‌کارت‌های دیگر خود را وارد نمایید.

در ادامه مراحل بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده به صورت تصویری آورده شده است.

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌­ها» بر روی گزینه "افزودن دستگاه" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهیم اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد می‌کنیم و بر روی گزینه "ثبت" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت می‌کنیم. شماره سیم‌کارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه "تأیید" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله شش:

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

 

فراموشی رمز کارتابل کد ملی با سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده

در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید به وسیله مراحل زیر رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید:

  1. در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت "فراموشی رمز عبور" بر روی گزینه "بازیابی" کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه "پیامک کوتاه" را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد نمائید.
  3. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز به آن پیامک می‌شود.

توجه: در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت‌ داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره 2، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نمی‌باشد و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.

 

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 7 روز پیش
    سلام من گوشی پارسال خریدم و انتقال مالکیت انجام ندادیم و الان هم شماره ای ازش ندارم چی کار باید کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 7 روز پیش
    سلام. من یه گوشی دو سیم کارت داشتم که فقط از اولی استفاده می کردم امروز برای اولین بار از دومی هم استفاده کردم
    برای من پیام اومد که جزء دستگاه های ثبت شده نیست.
    من رفتم تو *7777# که اضافش کنم ولی بعد از اینکه سریال ها رو زدم ، از من شماره واگذار شده میخواد در صورتی که تا حالا هیچ سیم کارتی روش نبوده. چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا فرایند افزودن دستگاه را با سیمکارتی که پیش از شروع طرح ( با توجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روی دستگاه بوده انجام دهید و در صورت بروز مجدد خطا با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 8 روز پیش
    وقتی سیمکارت منقضی شده و کارتابل کدملی هم ندارم چجوری میشه
    باسیمکارت دیگه ثبت نام کنم ایا همتا تشخیص میده شناسه گوشی برای من بوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که کارتابل کد ملی نداشته اید میتوانید از طریق شماره تلفن یا ثبت نام کد ملی وارد شوید و مراحل توضیح داده شده در این صفحه را انجام دهید ، در صورت دارا بودن شرایط امکان ثبت را دارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 9 روز پیش
    سلام کاش امکان قطع سرویس گوشی های موجود در کارتابل وجود داشت .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سکینه طهاوی · 9 روز پیش
    عکس که به شما دادم شماره ننوشته توی این()
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      باسلام لطفا شناسه های 15رقمی دستگاه را یادداشت نمایید و با شماره 096366تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جهاندیده · 9 روز پیش
    ورود با کد فراگیر کی درست میشه ؟؟من سیم کارت دگه ای ندارم یکی داشتم واگذار شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مرحله یک در این صفحه را مطالعه نمایید شما می توانید از طریق ورود با شماره تلفن اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سکینه طهاوی · 11 روز پیش
    اگه اینجوری چی باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مرحله پنج در همین صفحه را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جهاندیده · 28 روز پیش
    ورود با کد فراگیر رو هم فراهم میکردین در دستور کار قرار بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام

      بعله اطلاع رسانی برای فراهم کردن مورد شما نیز انجام میشود.