شناسایی هوشمند مشکلات

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار

هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع

"مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت."
"مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت "

اگر دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده است و تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار دارد و برای سایر شناسه‌های آن (سایر سیم‌کارت‌های روی دستگاه) پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت می‌کنید، لازم است که با ورود به سامانه همتا برای آن، سیم‌کارت بهره‌بردار تعریف نمائید.

در این حالت دستگاه تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها قرار می‌گیرد ولی برای هر اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) یک سیم‌کارت برای استفاده تعریف می‌شود و دستگاه با این سیم‌کارت‌ها بدون هیچگونه مشکلی سرویس خواهد گرفت.

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌های با شناسه جعل شده

امکان تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌هایی است که در پاسخ استعلام اصالت آن‌ها ذکر شده باشد: "به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، استفاده از آن محدود به شماره مالک است".
در این حالت سامانه همتا به صورت خودکار برای این دستگاه‌ها امکان افزودن سیم‌کارت بهره‌بردار را در نظر می‌گیرد. بدیهی است که سایر دستگاه‌ها نیازی به تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار ندارند و سامانه همتا نیز برای آن‌ها چنین امکانی را فراهم نخواهد کرد و گزینه‌های این آموزش برای این دستگاه‌ها غیرقابل مشاهده است.

در ادامه مراحل تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» برای دستگاهی که شناسه آن جعل شده باشد، به صورت اتوماتیک توسط سامانه همتا محل ورود شماره بهره‌بردار در نظر گرفته شده است. شماره سیم‌کارتی که می‌خواهد از شناسه دوم دستگاه استفاده نماید را وارد و بر روی گزینه + مقابل آن کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در پیام نمایش داده شده، در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی گزینه "بلی" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در انتها اگر اطلاعات صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و پیام "درخواست با موفقیت انجام شد" به ما نمایش داده می‌شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    F · 15 ساعت پیش
    سلام خسته نباشید ،برای گذاشتن سیمکارت دوم برای اولین بار روی گوشی باید وارد سامانه همتا بشیم یا اینکه به مراحل قبل (که برای سیمکارت اول انجام دادیم) نیازی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
      و چنانچه پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 روز پیش
    سلام گوشی دو سیم کارتن دارم ک سیم اول به نام همسرم بوده و روز اول فعال کردم ولی الان سیم دوم به نام من است باید از کدام روش سیم دوم رو فعال کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
      و چنانچه پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 12 روز پیش
    سلام من یه تلفن هوشمند دو سیم کارت که دسته دو هست به یه نفر فروختم و نصف پولو داده و بقیه پول قرار بود بعد از تست دو روزه گوشی و انتقال مالکیتش بده...
    گو شی تو سامانه به شماره من ثبت شده ولی طرف سیم کارت انداخته و الان بیشتر از یه ماهه داره از گوشی استفاده می کنه و سیمش قطع نمیشه با اینکه انتقال مالکیت ندادم چون پولمو نداده چطور میشه آنتن دهی گوشی قطع کرد تا بیاد پولشو بده؟
    (Imei گوشی با جعبه تفاوتی نداره و گوشی هم قبل از اجرای طرح ریجستری خریداری شده)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 12 روز پیش
    سلام برای استفاده از بخش سیم کارت بهره بردار حتما مالکیت سیم کارت ها باید یک نفر باشد یا دو سیم کارت با دو مالک مختلف برای یک تلفن همراه دو سیم کارته فعال شده هر دو درگاه آن برای یک سیم کارت را هم شامل می شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای تعریف سیم بهره بردار لزومی ندارد سیمکارت بنام یک شخص باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهراامینی · 21 روز پیش
    سلام خسته نباشید من دستگاه خریدم دقیقاچندروزپیش توسط یکی دیگه بهش پول دادم ورسید وگوشیوداده فعال کرده به سیم کارت خودش حالامیگم کارتونوبده نمیده وانتقال مالکیتم نمیده چجوری میتونم گوشیو انتقال مالکیت بدمتورا کمک کن 5تومن پول دادم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما کریمی · 21 روز پیش
    سلام خسته نباشید من چند روز پیش این دستگاه را خریداری کردم ولی متاسفانه شماره ای که برای ثبت به فروشنده دادم بنا به دلایلی دردسترسم قرار نخواهد گرفت چگونه میتوانم شماره دیگر خود را در سامانه همتا ثبت نمایم؟
    باتشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 24 روز پیش
    سلام خسته نباشید ازمن گوشی دوسمکارت هسش الان می‌خوام روشماره دومم فعالش کنم چون آنتن گوشیم پریده ولی گذینه مدیریت دستگاه برام بالانمیاد چ کنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا این صفحه را مجدد مطالعه فرمایید و در صورتی که از صحت انجام فرایند اطمینان کامل دارید جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد امانی · 28 روز پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی خریدم از یک اشنا این گوشی چند دست چرخیده الان نمیدونم بنام چه شماره ایست لطفا بفرماید از چه طریقی باید فهمید؟ تا بعدش بتونم انتقال مالکیت انجام بدم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد برای شماره کامل راهکاری ندارد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن مسعودی فر · 1 ماه پیش
    با سلام مجدد
    مطلب رو دوباره مطالعه کردم
    فکر نمیکنم که مشکلی بابت اصالت دستگاه باشه ولی دستگاه سیم کارت دوم رو شناسایی نمیکنه با این توصیف تعریف سیم کارت بهره بردار رو نمیتونم استفاده کنم
    حتی تو قسمت افزودن شماره هم شماره سیم کارتی که میخوام برا سیم کارت دوم اسفاده کنم رو اضافه کردم ولی بازم سیم کارت دوم غیر فعاله
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن مسعودی فر · 1 ماه پیش
    سلام.نمیتونم سیم کارت بهره بردار برا گوشی تعریف کنم.وقتی میخوام با شماره وارد سامانه بشم میگه سیم کارت ثبت نام شده و باید با استفاده از شماره ملی وارد بشم و با شماره ملی هم وارد که میشم گزینه تعریف سیم کارت بهره بردار تو قسمت مدیریت دستگاه نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا این صفحه را مجدد مطالعه فرمایید و در صورتی که از صحت انجام فرایند اطمینان کامل دارید جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول آشتیانی · 1 ماه پیش
    من چندتا سیم کارت دارم عوض که می کنم پیام میاد سیم کارت شما سرویس نمی گیرد من باید چه کار کنم لطفاً منو راهنمایی کنید با تشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عظیمی · 1 ماه پیش
    سلام عرض کردم شماره سریال دومم در سامانه همتا اشتباه ثبت شده و الان سیم دومم آنتن نداره و من هم دسترسی به فروشنده ندارم می بایست چه کاری انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتي که شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري #06#* بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با آنچه در سامانه همتا ثبت شده و از استعلام اصالت http://hmti.ir/04 نمايش داده مي‌شود، مغايرت دارد صفحه "آموزش اصلاح شناسه دوم دستگاه در سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/16
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عظیمی · 1 ماه پیش
    ۶۴۲۸۹
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مطابق شماره تیکت اعلامی بررسی انجام شد شناسه های دستگاه تحت مالکیت سیم کارت اعلام شده متعلق خودتان می باشد در صورت وجود مشکل لطفا درخواست خود را واضح مطرح کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عظیمی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی نوت ۹ از دیوار خریدم و سیم اولش بنامم انتقال یافته و سیم دومش قطع شده چون تو همتا imei اونو اشتباه وارد کردم و دسترسی به فروشنده هم ندارم باید چیکا کنم چند بارم تیکت رفتم و برا پیگیری مشکلات ثبت کردم ولی نتیجه نداده ممنون میشم یه راهنمایی اساسی کار راه انداز بفرمایید. *****۰۹۱۲
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی دقیق تر شماره پیگیری تیکت خود را اعلام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 ماه پیش
    سلام سامانه همتا میگه شناسه دستگاه شما معتبر نیست و شامل استفاده از خدمات شبکه نخواهد شد حالا باید چگونه فعالش کنیم چون گوشی حدود هفت ساله با سیمکارت خودش کار میکنه و از دیروز غیرفعال شده در صورتی که هیچوقت پیامک اخطاری هم براش نیومده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر وارد سایت همتا https://hamta.ntsw.ir شوید قسمت شناسایی هوشمند مشکلات را انتخاب کنید شناسه دستگاه با شماره همراه را وارد کنید در صورتی که مشکلي از سوي طرح ثبت تلفن همراه (رجيستري) براي دستگاه وجود ندارد.اعلام شد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 ماه پیش
    سلام imei گوشی نوکیا تک سیمکارت رو با کد *#۰۶# چک میکنم چیزی که گوشی نشون میده با روی کارتن تفاوت داره بنظر شما جعل و تصرفی در imei اصلی رخ داده؟ باید چه اقدامی کنیم؟ درضمن پیامکی از سامانه همتا مبنی بر مهلت قطع نیومده، ولی سیمکارت از کار افتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را تازه خریداری کرده اید و شناسه با جعبه تطابق ندارد عودت دهید
      و در غیر اینصورت یک سیم کارت جدید روی دستگاه قرار دهید اگر پیامک هشدار دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید http://hmti.ir/12
      و چنانچه هر سیم کارتی قرار می دهید سرویس نمی گیرید سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری بررسی نمایید.
      و همچنین وارد سایت همتا https://hamta.ntsw.ir شوید قسمت شناسایی هوشمند مشکلات را انتخاب کنید شناسه دستگاه با شماره همراه را وارد کنید و نتیجه را برسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن رضایی · 2 ماه پیش
    من شمارم ثبت کردم ولی تو مرحله اخر نمیشه واسه شناسه دوم شماره انتخاب کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی شما می توانید شماره سیم کارت دوم تعریف کنید که پیامک انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت کرده باشید که با ورود به سامانه همتا برای آن، سیم‌کارت بهره‌بردار (مراحل همین صفحه) تعریف نمائید.
      در غیر اینصورت لازم نیست فرایندی تعریف شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ماهان معروفی · 2 ماه پیش
    با سلام به شرکت همتا ببخشید من موبایل فروش هستم و یک گوشی به مشتری فروختم و شماره انتقال مالکیت رو اشتباه زدم که اگه ممکنه کمکم کنید بی زحمت به جیمیل من پیام ارسال نکنید در صورت کمک کردن به شماره *******09 زنگ بزنید ممنون .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 2 ماه پیش
    یک گوشی بعد از یک سال پیام هشدار به من ارسال کرد گوشی من مشکل نداشت نه رمزی است فعال سازی نمیشه کار را سخت کردی شماره سریال سیم کارت ها 359zzzzzzzz295

    359zzzzzzzz03
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا همین صفحه را مطالعه نمایید و فرایند تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    توی سامانه همتا برای یکی از گوشی های دو سیمکارت من ۴تا imei درج شده با ۴ تا شماره !!!! این برمیگرده به همون مشکل جعل imei ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.