شناسایی هوشمند مشکلات

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار

هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع

"مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت."
"مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت "

اگر دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده است و تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار دارد و برای سایر شناسه‌های آن (سایر سیم‌کارت‌های روی دستگاه) پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت می‌کنید، لازم است که با ورود به سامانه همتا برای آن، سیم‌کارت بهره‌بردار تعریف نمائید.

در این حالت دستگاه تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها قرار می‌گیرد ولی برای هر اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) یک سیم‌کارت برای استفاده تعریف می‌شود و دستگاه با این سیم‌کارت‌ها بدون هیچگونه مشکلی سرویس خواهد گرفت.

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌های با شناسه جعل شده

امکان تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌هایی است که در پاسخ استعلام اصالت آن‌ها ذکر شده باشد: "به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، استفاده از آن محدود به شماره مالک است".
در این حالت سامانه همتا به صورت خودکار برای این دستگاه‌ها امکان افزودن سیم‌کارت بهره‌بردار را در نظر می‌گیرد. بدیهی است که سایر دستگاه‌ها نیازی به تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار ندارند و سامانه همتا نیز برای آن‌ها چنین امکانی را فراهم نخواهد کرد و گزینه‌های این آموزش برای این دستگاه‌ها غیرقابل مشاهده است.

در ادامه مراحل تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» برای دستگاهی که شناسه آن جعل شده باشد، به صورت اتوماتیک توسط سامانه همتا محل ورود شماره بهره‌بردار در نظر گرفته شده است. شماره سیم‌کارتی که می‌خواهد از شناسه دوم دستگاه استفاده نماید را وارد و بر روی گزینه + مقابل آن کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در پیام نمایش داده شده، در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی گزینه "بلی" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در انتها اگر اطلاعات صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و پیام "درخواست با موفقیت انجام شد" به ما نمایش داده می‌شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 3 روز پیش
    سلام من گوشی تک سیم کارت دارم و در طول روز شاید چند بار سیم کارت عوض کنم . این پیغام برام میاد

    "مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت."
    "مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت "


    میخوام دوتا خطمو فعال کنم . ایا این امکان وجود داره یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای گوشی تک سیم کارتی که پیامک قطع دریافت کردید برای هر جابجایی سیم کارت باید فرایند انتقال مالکیت انجام شود
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نازی بلندی عموقین · 7 روز پیش
    باعرض سلام وخسته نباشید بنده حدود 1 سال است که کوشی را کارکرده از بچه های خودمان خریده ام ولی حالا یکی از سیمکارتهای من قبل کرده ووارد شبکه نمیشود خواسته هایی که ازمن میشود انجام میدهم ولی باجعل شناسه دستگاه روبرو میشوم اون مراحل راهم رد می شم اما جلوی کد که به من داده میشود خالی میاد هیچ کدی داده نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 11 روز پیش
    با سلام من یک دستگاه گوشی به شخصی واگذار کردم که با خط خودم رجیستر شده بود و الان مبلغ گوشی به من پرداخت نشده چطور میتونم گوشی را از کار بی اندازم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 27 روز پیش
    جعل شناسه دقیقا ینی چی؟ من یه گوشی دارم اتفاقا مشکلش جعل شناسست. ینی فقط با یه سری سیم کارت خاص کار میکنه. میخوام بدونم دقیقا چه اتفاقی براش افتاده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رادمان حسینی · 29 روز پیش
    سلام می خواستم بدونم که ی شماره سیمکارت می تونه روی دستگاه های مختلف فعال بشه که اگه مالک چند تا گوشی داشته باشه سیم کارت رو بندازه بین گوشی ها عوض کنه بدون هیچ مشکلی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت جدید ،پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نکردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اميدحقي · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخيرمانميدونيم مالك گوشي كيه وهيچ پيامكي نمياد كه حداقل چندشمارشوداشته باشم چيكاربايدكنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آریا · 1 ماه پیش
    سلام من ی سیم کارت ایرانسل خریدم وصل میکنم به گوشی میگه فعالسازی کن بد اون lMEI میزنم میگه کد خود را وارد کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاههایی که مربوط به قبل از طرح رجیستری می باشد نیازی به فرایند فعال سازی ندارد در صورتی قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date تنها از یکی از شکافه های دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم که گوشی براش اخطار جعل شناسه اومده و همچنین گوشی به مالکیت سیمکارت دیگری است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا عامری · 1 ماه پیش
    سلام خداقوت گوشی من دو سیم کارته است برای سیم کارت خط ثابتم پیام انتقال مالکیت اومد و درنهایت اخطارقطع که ارتباط سیم کارت با گوشی قطع شد چون سه سال است این گوشی رو دارم به پیامک زیاد توجه نکردم الان باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا احمدزاده · 1 ماه پیش
    با سلام و وقت بخیر
    دستگاه من دو سیم کارته است و حدود دو ماه است که به جز سیم‌کارت اول که مالک آن خودم هستم، سیم کارت دوم که برای خواهرم هست،هم در دستگاهم قرار داده ام.پیام هشدار قطع و جعل مالکیت برای من فرستاده شده..اما وقتی به سایت همتا مراجعه کردم و وارد قسمت مدیریت دستگاه شدم،برای من هیچ موردی یافت نشد.باید چه کنم تا قطع نشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام در صورتی که از دستگاه قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date استفاده می کردید ابتدا باید فرایند افزودن انجام دهید http://hmti.ir/03 بعد از فرایند افزودن شناسه های داخل مدیریت دستگاه به شما نمایش میدهد وبعد اقدام به تعریف سیم بهره بردار کنید و فرایند را بهتر است با کامپیوتر شخصی انجام دهید
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    At · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید من گوشیمو که خریدم انتقال مالکیت رو انجام دادم ولی بعدش اون سیمکارت را دراوردم و یه سیمکارت دیگه وارد گوشیم کردم که هردوتا سیمکارت هم به اسمه پدرم هست..الان بعد از دوماه سیمکارتم غیرفعال شده و هم گوشی خودم و هم گوشی های دیگه نمیخوننش و هیچ پیام هشداری هم دریافت نکردم..چیکار باید کنم؟لطفا راهنمایی کنید..!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه فرایند انتقال مالکیت و فعال سازی سیمکارت جدید برای دستگاه به درستی انجام شده سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور مورد بررسی قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Afrooz sh · 1 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر . من گوشی نو خریدم و گوشی که دو سه ساله استفاده میکنم به مادرم دادم و سیم کارت به نام مادرم داخله دستگاهه الان یک هفته ای هست که میگذره حالا سیم کارت مادرم رو نمیخونه نه میشه باهاش تماس گرفت نه میشه بهش زنگ یا پیامک داد باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      در غیر صورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاربر ۵ سیمکارته · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دارم دو سیمکارته با 5 تا خط.

    چطور هر پنج تا خط رو به این دستگاه اضافه کنم


    چون فقط جای افزودن یک شماره وجود داره
    من چکار باید بکنم سیمکارتای دیگم دیگه خدمات نمیگیرن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید فرایند همین صفحه را برای سیم جدید تعریف کنید
      سیم کارت بهره بردار فقط امکان ثبت یک سیم کارت وجود دارد برای هرجابجایی باید سیم کارت بهره بردار جدید تعریف کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسن زاده · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یک گوشی Gplus دارم که با خط دومم استفاده می کنم و سامانه گفته برای انتقال مالکیت اقدام کنید ولی وقتی IMEL, رو زدم گفت دستگاه متعلق به شما نیست چی کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، فرایند انتقال مالکیت تنها از سیم کارت مالک امکان پذیر است آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 ، در صورتی که دستگاه با یکی از سیم کارت های خودتان مالک است جهت استفاده از سیم کارت های دیگرخودتان در صورتی که پیامک با مهلت قطع دریافت نکردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدمحمودی · 2 ماه پیش
    با سلام جدیدا" گوشی مدل بلو تانگ 4از دیجی کالاخریدم مطابق کد فعال سازی کارت گارانتی گوشی را با سیمکارت خودم فعال کردم وقتی با کد ملی خودم
    وارد همتا می شوم سیمکارت خودم رابه نام خودم نمیشناسد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه قصد ثبت نام در سامانه همتا را دارید در نظر داشته باشید شماره سیمکارت و کد ملی حتما باید با هم تطابق داشته باشند و مربوط به یک نفر باشد و بعد از ثبت نام همچنین می توانید در صورت تمایل در قسمت مدیریت سیمکارت ،سیمکارت های دیگر خود را نیز اضافه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 2 ماه پیش
    سلام

    من تازگی گوشی نو خریدم دوسیم کارته بود و من فقط با یک سیم کارت بنام خودم فعال کردم . الان یک سیم کارت که بنام برادرم هست رو وارد اسلات یک کردم و اون سیم کارت خودم رو زدم اسلات دو . گه گاه وقتی بهش پیام میدم نمیرسه یا وقتی بهش زنگ میزنم میگه خاموشه در حالی که خاموش نیست .. آنتن دهی اش هم یکم ضعیفه با گارانتی حرف زدم گفت از همتاست ..
    وقتی سیم کارت کار میکنه خوب کار میکنه هم نت هم تماس و هم پیام ولی گاهی مثلا هر نیم ساعت یا یک ساعت و... میبینم به نت وصل میشه و علامت میاد ولی سایت رو باز نمیکنه و میرم تو تنظیمات و سیم کارت رو خاموش و روشن میکنم و دوباره کار میکنه // مشکل چیه ؟

    چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از سمت همتا دریافت نمودید و آنتن دهی قطع گردیده است لطفا به صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید. در غیر این صورت لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حانیه · 2 ماه پیش
    من به سیم کارتی که باهاش دو سال پیش رجیستری کردم دسترسی ندارم الان 1 سال خورده ای دارم از سیم کارت دیگه استفاده میکنم بعد خط دوم انداختم برای پیام رجیستری اومده و مهلت زمان داده من که به سیم کارت رجیستری دسترسی ندارم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غزل · 2 ماه پیش
    موبایلمو تازه نخریدم 4،5سال پیش خریدم ولی سیم کارتو که زدم این پیام اومد تاریخ قطعم گفته....اگه قطع بشه من دیگ نمی تونم از سیم کارتم استفاده کنم حالا چیکار کنم؟کد فعالسازی گوشی چیه؟من نمیدونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غزل · 2 ماه پیش
    سلام من یک سیم کارت جدید زدم ب گوشیم میگه مالک این دستگاه شماره دیگری است ومن نمیدونم کد فعال سازی گوشیم چیه چیکار بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که مهلت قطع در پیام ذکر نشده و این دستگاه را به‌تازگی خریداری نکرده‌اید بلکه یکی از سیم‌کارت‌های دیگر خودتان را درون دستگاه قرار داده و این پیامک را دریافت نموده‌اید، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.درصورتی ک دستگاه راجدید خریداری کردید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یک گوشی سامسونگ نو قبل از طرح رجیستری خریدم ازش استفاده میکردم تا تاچش خراب شد گوشی خاموش در منزل بود بعد از طرح رچیستری دادم تعمیرش کردم همون سیمکارت اول رو باز براش پیام گوشی متعلق به شماره دیگری هست میاد ار تعمیر کار هم پرسیدم خطی داخل گوشی ننداخته برای تست .راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا شناسه های روی جعبه دستگاه را با شناسه دریافتی از طریق کد دستوری #06#* ،با هم تطابق داده ودرصورت عدم تطابق شناسه های روی جعبه و کد دستوری به تعمیرکار موبایل مراجعه فرمایید.