شناسایی هوشمند مشکلات

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار

هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع

"مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت."
"مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت "

اگر دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده است و تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار دارد و برای سایر شناسه‌های آن (سایر سیم‌کارت‌های روی دستگاه) پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت می‌کنید، لازم است که با ورود به سامانه همتا برای آن، سیم‌کارت بهره‌بردار تعریف نمائید.

در این حالت دستگاه تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها قرار می‌گیرد ولی برای هر اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) یک سیم‌کارت برای استفاده تعریف می‌شود و دستگاه با این سیم‌کارت‌ها بدون هیچگونه مشکلی سرویس خواهد گرفت.

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌های با شناسه جعل شده

امکان تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌هایی است که در پاسخ استعلام اصالت آن‌ها ذکر شده باشد: "به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، استفاده از آن محدود به شماره مالک است".
در این حالت سامانه همتا به صورت خودکار برای این دستگاه‌ها امکان افزودن سیم‌کارت بهره‌بردار را در نظر می‌گیرد. بدیهی است که سایر دستگاه‌ها نیازی به تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار ندارند و سامانه همتا نیز برای آن‌ها چنین امکانی را فراهم نخواهد کرد و گزینه‌های این آموزش برای این دستگاه‌ها غیرقابل مشاهده است.

در ادامه مراحل تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» برای دستگاهی که شناسه آن جعل شده باشد، به صورت اتوماتیک توسط سامانه همتا محل ورود شماره بهره‌بردار در نظر گرفته شده است. شماره سیم‌کارتی که می‌خواهد از شناسه دوم دستگاه استفاده نماید را وارد و بر روی گزینه + مقابل آن کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در پیام نمایش داده شده، در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی گزینه "بلی" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در انتها اگر اطلاعات صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و پیام "درخواست با موفقیت انجام شد" به ما نمایش داده می‌شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اباعلی واحدی · 11 روز پیش
    سلام
    یکسال است که با این گوشی کار میکنم و به هیچ وجه دسترسی به مالک ندارم و به علت جابجایی سیمکارتم هشدار از شرکت همتا دیگر دستگاه به درستی کار نمیکنه چون قبلا از همتا پیام می آمد که نیازی به اقدام مالک نیست پس حال چه کنم که حرف خودشون را پس گرفتن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید و فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشین من گوشیم به اسم مادرم هستش و یه سیم کارت هم به اسم مادرم داخل گوشی هست برای سیم دومی سیم کارتی استفاده کردم که به اسم پدرم هست و حالا پیامک مالکیت اومده برام الان باید چکار کنم سیم کارتی ام که به اسم پدرم هست خیلی مهمه نمیتونم از گوشی خارجش کنم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mel · 16 روز پیش
    سلام خسته نباشین، من گوشیم ریجستری شده. یه سیم کارت هم فعاله، ولی سیم کارت دوم رو که وارد کردم پیام مالکیت اومده و از سرویس خارج شده. شناسه هم اضافه کردم ولی باز هم همونه. نمیدونم چیکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیمی · 23 روز پیش
    سلام گوشی رو دست دوم خریدم چندین دست گشته تا ب من رسیده ،حالا بدلیل تضعییع حقوق مالک، خطم سرویس نمیگره.ن کد فعالسازی رو دارم ،ن شماره مالک های قبلی رو،حالا باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید وفروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را هم مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین بیگی · 27 روز پیش
    سلام من گوشی رو جدید خریدم و به نام سیم یک زدم ولی الان سیم دو من غیر فعال میشه لطفا راهنمایی کنید چگونه از دو سیم کارت همزمان استفاده کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مرتضی ناصری · 29 روز پیش
    سلام خدمت شما.اقا من گوشیم سونی z3 dual هستش نزدیک 6 سال پیش دست دوم خریدم گوشی رو. قبل از طرح رجیستری و اینا.سیمکارت خودمم روش بوده ولی الان چند وقته میگه شناسه جعل شده.با شمارم هم وارد سایت همتا شدم دیدم اصن مالک یه شماره دیگست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی رو تازه خریدم و انتقال مالکیتش ب نام یکی از سیمکارتام هستش
    الان واس اون شکاف دیگ پیام میاد ک تا تاریخ فلان سرویس میگیره و بعد غیر فعال میشه..گوشی رو تازه خریداری کردم و اون چیزای جعل و اینا ک نوشتین ک راجبش درست نیس ..باید چیکار کنم الان میشه ی توضیحی بدین؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Yas ranjbar · 1 ماه پیش
    سلام من تلفن پدرم را برداشتم و خودش هم بهم داد سیمکارتامونو عوض کردیم بعد چند روز دیدم که سیمکارتمو جواب نمیده و دیگه خدماتی اراعه نمیده میخواستیم انتقال مالکیت بدیم باسیم کارت خود پدرم گفت قانونی نیست حالا هم که میگن خرجش از خود خرج گوشی هم بیشتره میشه کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه"راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه" را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد شکرانی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم به نام خودم کردم اما فعال سازی نکردم و سیم کارت دیگه ی انداختم الان قطع شده چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را برای شما انجام دادند وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی تحت مالکیت سیم کارت شما ثبت گردیده است
      با این وجود در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sajjad khoshdokht · 1 ماه پیش
    چگونه میتوانم دستگاه به نام شماره خود را طوری تنظیم کنم که با شماره های دیگه ای انتن ان قطع شود و فقط باشماره ای که تحت مالکیت خودم است انتن دهد.لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این موارد از سمت همتا امکان پذیر نمی باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahsa · 1 ماه پیش
    باسلام. از شرکت به من یک سیم کارت دادند که تا داخل یک گوشی انداختم پیغام مهلت زمانی یک ماهه برام اومد. سیم کارت به نام من نیست ولی تا زمانی که آنجا کار می کنم باید از آن استفاده کنم و داخل گوشیم باشه. لطفا من را راهنمایی بفرمایید. متشکرم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه"راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه" را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Nadiya · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من بورد گوشیم و عوض کردم و سیم کارتم پیام هشدار اومده بهش اهمیت ندادم و قطع شده الان باید چیکار کنم وصل بشه دوباره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت به خیرشناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      در صورت تطابق شناسه ها چنانچه با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضل · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی اکبند خریدم دوسیمکارت است اول با یکی از سیم کارت ها فعال کردم بعد با افزودن دستگاه دو Imi دادم بعد با موفقیت انجام شد حالا می خواستم بدونم مشکلی برای سیم دوم وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را برای شما انجام دادند وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی تحت مالکیت سیم کارت شما ثبت گردیده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیرین · 1 ماه پیش
    سلام.. من نمیتونم تو سایت ثبت نام کنم میشه درخواست نا معتبر... اطلاعتم درست وارد کردم اما میگه نامعتبر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر سرویس احراز هویت ثبت احوال با همتا از ساعت ۷صبح الی۱۹ برقرار است بنابراین برای ثبت نام در این ساعت مقدور می باشند درصورتی که خطایی در زمینه ثبت نام دریافت کرده اید لطفا در بازه زمانی دیگر مجدد تلاش کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمانه معصومی خانقاه · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید،من یک سیم کارت جدیدخریدم وبعدازمدتی گوشی من کامل قطع شدمتوجه شدم همتا به من پیامک داده بوده جهت ثبت کد ولی الان ازتاریخ اون پیانک گذشته و وقتی طرح دستوری رو اجرامیکنم سیم کارت جدیدم واسه شماره گیری نمیاد،ممکن لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      ردرصورتی که قادر به انجام فرایند با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حاجی رحیمیان · 1 ماه پیش
    سلام . احتراما، من این تلفن را آکبند، یک سال پیش خریداری کردم. متاسفانه امروز از سرویس افتاده . اول اینکه می‌خوام بدانم چه کسی چنین مرتکب شده است . دوم طریقه درست کردنشو می‌خوام.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیرا · 1 ماه پیش
    سلام گوشیه من دوسیم کارته هستش و قبلا با سیم کارت ایرانسل ازش استفاده میکردم ولی الان یه سیم کارت اعتباری دیگه انداختم اما اون سیم کارت قطع شد و هی پیام میداد مالک دستگاه دیگری ست
    الان چطوری میتونم از هردو سیم کارتم تو گوشیم استفاده کنم ؟؟ممنون میشم راهنماییم کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    شماره مالکیت دستگاه را نمی دانم وقتی میزنم در بر روی شناسه imeiمینویسد که دستگاه شما قبلا با یک شماره دیگر فعال سازی شده است و می نویسد کد imei برای سیم کارت شما وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ه · 2 ماه پیش
    سلام من سیم کارت دومم قطع شد، بعد بهره برداری رو فعال کردم پیام تایید هم اومد اما استعلام گرفتم بازم پیام اومد استفاده محدود به شماره مالکه ،مشکل از کجاست؟به خطار اینه که طول می‌کشه سیم کارتم وصل بشه؟ چند روز؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فرایند ثبت سیمکارت دوم با موفقیت انجام شود با با پیام "درخواست با موفقیت انجام شد" روبرو می شوید و به منظور تکمیل فرایند دستگاه را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام · 2 ماه پیش
    با سلام من یه گوشی سال 91 خریده بودم واز سال 94 که یه گوشی دیگه خریدم خاموش بود واز 99/4 دوباره از همون گوشی با همان سیم کارت استفاده کردم ولی چند روز قبل ایراد جعل شناسه شده وسیم کارت فعال نمی شه ودر ضمن گوشی دو سیم کارت هست ولی یک شناسه دارد وبا پشتیبانی هم تماس گرفتیم فرمودن که با شماره سیم کارت دیگری ریجستر شده حالا از کجا اون شماره را می توانیم پیدا کنیم خواهشمند است راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02