"مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت."
"مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت "
اگر دستگاه دو سیمکارتهای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده است و تحت مالکیت یکی از سیمکارتهای شما قرار دارد و برای سایر شناسههای آن (سایر سیمکارتهای روی دستگاه) پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت میکنید، لازم است که با ورود به سامانه همتا برای آن، سیمکارت بهرهبردار تعریف نمائید.
در این حالت دستگاه تحت مالکیت یکی از سیمکارتها قرار میگیرد ولی برای هر اسلات (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) یک سیمکارت برای استفاده تعریف میشود و دستگاه با این سیمکارتها بدون هیچگونه مشکلی سرویس خواهد گرفت.
امکان تعریف سیمکارت بهرهبردار فقط برای دستگاههایی است که در پاسخ استعلام اصالت آنها ذکر شده باشد: "به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاههای مختلف و جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، استفاده از آن محدود به شماره مالک است".
در این حالت سامانه همتا به صورت خودکار برای این دستگاهها امکان افزودن سیمکارت بهرهبردار را در نظر میگیرد. بدیهی است که سایر دستگاهها نیازی به تعریف سیمکارت بهرهبردار ندارند و سامانه همتا نیز برای آنها چنین امکانی را فراهم نخواهد کرد و گزینههای این آموزش برای این دستگاهها غیرقابل مشاهده است.
در ادامه مراحل تعریف سیمکارت بهرهبردار به صورت تصویری آورده شده است.
در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم کارت آورده میشود.
پس از وارد کردن شماره سیم کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال میگردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.
در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاهها» برای دستگاهی که شناسه آن جعل شده باشد، به صورت اتوماتیک توسط سامانه همتا محل ورود شماره بهرهبردار در نظر گرفته شده است. شماره سیمکارتی که میخواهد از شناسه دوم دستگاه استفاده نماید را وارد و بر روی گزینه + مقابل آن کلیک میکنیم.
در پیام نمایش داده شده، در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی گزینه "بلی" کلیک میکنیم.
در انتها اگر اطلاعات صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و پیام "درخواست با موفقیت انجام شد" به ما نمایش داده میشود.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
مشترک گرامی؛ سوالات مربوط به گمرک از جمله اختلالات سایت، هزینه های گمرکی(حقوق ورودی دستگاه) و سایر مواردی که به سامانه همتا مربوط نمی باشند می بایست از گمرک و سایر درگاه های ارتباطی پیگیری شوند و سامانه همتا نسبت به این نوع سوالات پاسخگو نخواهد بود. با تشکر
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/آموزش-ها/تعریف-سیمکارت-بهرهبردار
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.