تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار

هشدار انتقال مالکیت با مهلت قطع

"مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتا و تا تاریخ *** با شماره تلفن 091234567890 سرویس خواهد گرفت."
"مالک این دستگاه، شماره تلفن **** است و با شماره تلفن 091234567890 از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت "

اگر دستگاه دو سیم‌کارته‌ای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، روشن بوده است و تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار دارد و برای سایر شناسه‌های آن (سایر سیم‌کارت‌های روی دستگاه) پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع دریافت می‌کنید، لازم است که با ورود به سامانه همتا برای آن، سیم‌کارت بهره‌بردار تعریف نمائید.

در این حالت دستگاه تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها قرار می‌گیرد ولی برای هر اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) یک سیم‌کارت برای استفاده تعریف می‌شود و دستگاه با این سیم‌کارت‌ها بدون هیچگونه مشکلی سرویس خواهد گرفت.

تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌های با شناسه جعل شده

امکان تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار فقط برای دستگاه‌هایی است که در پاسخ استعلام اصالت آن‌ها ذکر شده باشد: "به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه‌های مختلف و جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، استفاده از آن محدود به شماره مالک است".
در این حالت سامانه همتا به صورت خودکار برای این دستگاه‌ها امکان افزودن سیم‌کارت بهره‌بردار را در نظر می‌گیرد. بدیهی است که سایر دستگاه‌ها نیازی به تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار ندارند و سامانه همتا نیز برای آن‌ها چنین امکانی را فراهم نخواهد کرد و گزینه‌های این آموزش برای این دستگاه‌ها غیرقابل مشاهده است.

در ادامه مراحل تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار به صورت تصویری آورده شده است.

 

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir  مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم کارت آورده می‌شود.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

 

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌ها» برای دستگاهی که شناسه آن جعل شده باشد، به صورت اتوماتیک توسط سامانه همتا محل ورود شماره بهره‌بردار در نظر گرفته شده است. شماره سیم‌کارتی که می‌خواهد از شناسه دوم دستگاه استفاده نماید را وارد و بر روی گزینه + مقابل آن کلیک می‌کنیم.

 

مرحله چهار:

در پیام نمایش داده شده، در صورت صحیح بودن اطلاعات بر روی گزینه "بلی" کلیک می‌کنیم.

 

مرحله پنج:

در انتها اگر اطلاعات صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و پیام "درخواست با موفقیت انجام شد" به ما نمایش داده می‌شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا فلاکت · 7 روز پیش
    سلام گوشی من سامسونگ گلکسی هست دو سیم کارته سیم یک فعال هست سیم دوم ولی نه سم دوم هم با سیم‌کارت سیم دوم فقط کار می‌کنه من چیکار کنم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه پیامک هشدار دریافت کرده اید و سیمکارت دوم غیر فعال گردیده صفحه " http://hmti.ir/12 " را مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از سلامت گوشی مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 16 روز پیش
    سلام من دو روز پیش گوشی دو سیم کارته خریدم هر دو سیم کارت کار میکرد الان سیم کارت دوم نمیتونم استفاده کنم پیغام راه اندازی مجدد میده سیم کارت اول بنام خودم هست ولی سیم کارت دوم مال خواهرم هست 10 سال دست منه تو سایت هم میرم ثبت سیم کارت دوم رو بزنم قبول نمیکنه میگه با کدملی فرق داره لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه نمایید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      پیامک های هشدار
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی · 28 روز پیش
    طبق همین توضیحات ک دادین تا سیم کارت دوم رو وارد کردم پیامک همتا اومد ولی نگفت از فلان تاریخ و الان سیم کارت اولم کار میکنه ولی سیم کارت دوم کلا کار نمیکنه پس نمیتونم از راهی ک گفتین برم و پیامک همتا بیاد برام

    چیکار کنم؟:|
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام

      فرایند باید از طریق کامیپوتر انجام شود واگر فرایند باموفقیت انجام شود در مدیریت دستگاه سیم کارت دوم نیز نمایش داده میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه فتحی · 1 ماه پیش
    سلام من زمان ریجستری یه سیمکارت داشتم که انداختمش دور الان برای انتقال مالکیت باسید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید اگر سیم کارت سلب امتیاز شده و یا تخلیه گردیده باید منتظر گزینه بازیابی بمانید در همتا ایجاد شود و در غیر این صورت میتوانید سیم کارت را دریافت نمایید تا مشکل رفع گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر وشمه · 1 ماه پیش
    سلام و عرض ادب حدود یک هفته هست گوشی جدید خریداری کرده ام فروشنده بعد از یک هفته میگوید هنوز کد فعال سازی نیامده علت چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی در زمان خرید گوشی در مقابل فروشنده الزامی است درصورتی که فروشنده همکاری نکرد میتوانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت حقوق مصرف کنند0:
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینا محدث · 1 ماه پیش
    سلام من خطم فروختم حدود یکماه پیش و گوشی که دارم با اون خط ریجستری شده والان که قصد فروش گوشیم رو دارم احتیاج به اون کد همتا برای انتقال مالکیت دارم که متاسفانه صاحب جدید خط کد نمیده و من الان چند روز گرفتارم ....
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 1 ماه پیش
    سلام. گوشی من دقیقا شرایط بالا رو داره.بعد از چند روز که پیامک هشدار رو دیدم. سیم کارت اولم قطع شده بود. الان سیم کارت دومم ثبت شده و وقتی شماره اولم رو وارد می کنم و ادامه رو میزنم. میگه که تعداد شماره همراه مجاز نیست؟ باید چیکار بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      شما در طی بازه زمانی مختلف این فرایند را از طرق کامپیوتر انجام دهید و اگر باز هم موفق نشدید میتوانید با همتا تماس برقرار نمایید تا پرونده پیگیری برای شما ثبت گردد. شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهو اقبال · 1 ماه پیش
    ببخشید من دوتا سیم کارت همراه اول یک ایرانسل و یه رایتل دارم فقط وقت خزید یه همراه اول ثبت شده الان یکی از سیم کارت هام شبکه نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جاوید · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیم رو یک سال پیش خریدم الان سیم کارت دوم انداختم قط شده وهمتا اس ام اس داده بردم گوشی سازی ک برام انتقال مالکیت بزنه گف برو از همون جایی ک خریدی رفتم اونجا دیدم جمع کرده مغازشو باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه نمایید و مراحل اعلام شده در مقابل متن پیامک هشدار مربوطه را انجام دهید:http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام، یکی از سیم کارت هام روی یه گوشی دیگه بوده، الان گذاشتم روی گوشی خودم ولی تماس اضطراری شده، (گوشی خودم دو سیم کارته هست)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا صفحه پیامک های هشدار را با دقت مطالعه نمایید http://hmti.ir/12 در صورتی که نیاز به فرایند انتقال مالکیت بود آموزش انتقال مالکیت را می توانید در صفحه http://hmti.ir/06 مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 1 ماه پیش
    سلام گوشیم به خاطر فلش رام سریالش صفر شده و دوسیم هم هست الان انتن داره ولی همتا یه پیام فرستاد تا تاریخ فلان قابل استفادس الان باید چکار کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا ضمن مطابقت شناسه(imei) کد دستوری *#06# و جعبه دستگاه با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 2 ماه پیش
    سلام فقط براي يک سيم کارتم گوشي ثبت ميشه وهردو سريال ام اي رو برای یه سيم ثبت ميکنه و امکان همچین قابلیتی نداره بهمين خاطر مشکل شبکه پیش میاد اسلات دوم سرویس دهی نداره تماس اضطراری میزنه!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.