راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 4 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 13 ساعت پیش
    سلام به بنده این گوشی هدیه داده شده و این گوشیو از خارج اوردم چند روز دیگه انتنم میره بنده چگونه ریجستری کنم و هزینه ریجستری s5 چقدر هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر، جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
      هزینه مربوط به به گمرک میباشد واز گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي السالمي · 2 روز پیش
    سلام
    بنده تبعه عراق هستم
    امدم ايران سياحت
    سيمكارت ايرانسل كرفتم
    يك ماه كذشت الان انتن نمي دهد
    يك هفته ديكه ايران هستم ولي سيم كارتم هيج خدمه‌اي ارائه نمي كند
    بايد جي كار كنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعباس · 2 روز پیش
    سلام .وقتی استعلام اصالت رو میزنم پاسخ میده که غیر قانونی است .الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی · 3 روز پیش
    سلام من از دیوار گوشی سونی اریکسون مدل کا ۸۵۰ خریدم نمیدونستم که باید انتقال مالکیت بدم الان نه آدرس از فروشنده دارم الان باید چه کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر،ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید،می‌توانیداز طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان،به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید. http://hmti.ir/11 - http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سبحان · 3 روز پیش
    سلام من گوشیمو قبل از طرح ریجیتری گرفتم اما زمان این طرح روشن نکردم و ریجستری فعال نکردمش الان گوشیم آنتن نمیده چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که پیش از آغاز طرح رجیستری دستگاه شما با یک سیمکارت روشن نبوده است و درحال حاضر، در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر عباس · 3 روز پیش
    سلام من گوشی a50 حدود ۳۰ روز پیش خریدم
    دیروز که از استان اصفهان ک ساکن هستم ب مشهد مسافرت کردم پیامکی از همتا ارسال شد و هر دوی سیمکارت ها غیرفعال شد والان هیچ کاری نمیتونم با گوشی انجام بدم .
    الان باید چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی علیزاده · 4 روز پیش
    سلام من ۷ماه پیش یک گوشی خریدم و رجستری کردم و الانم باز ی پیام از همتا اومده که میگه قانونی ثبت نمی باشد واز این تاریخ نخواهد گرفت چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده
    الان من چی کار کنم یعنی اینکه از اول رجیستری کنم یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام،دستگاه‌هایی که قبل ازشروع طرح رجیستری درکشور روشن نبوده واز مبادی قانونی کشور واردنشده باشند،درحال حاضر نمی‌توانندبه‌صورت دائم ازخدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایندوپس از ۳0 روزقطع خواهندشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر،به بخش «راهنمایی درموردپیامک هشدارغیرقانونی بودن دستگاه»درصفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا نژادرضا · 4 روز پیش
    ببخشین من گفتم 10 سال پیش خریدم الان فروشنده فوت کرده (همسایه هش گفتن)و نمیشه هم عودت کرد چون فروشنده نیس دیگه و من الان چطور میتونم ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا نژادرضا · 4 روز پیش
    با سلام من گوشی سونی اریکسون را از دیوار خریدم و فروشنده انتقال ملکیت را بلد نیست و به من میگوید که نیاز به انتقال نیست و گوشیت همیشه کار میکنه و دو ماهه اینجوریه.فروشنده هم فرد 70 ساله است .چطور میتوانم گوشیمرو به نام خودم بزنم؟model=sony ericsson w810i
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      باسلام
      ضرورت انتقال مالکیت در خریدو فروش الزامیست لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که فروشنده انتقال مالکیت را انجام نمیدهد ، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرید احمد حدی · 5 روز پیش
    سلام من اتباع افغانستانی هستم،محض ورود گوشی آیفون دارم از کار افتاد،برای فعالسازی چکار باید بکنم؟
    ممکنه رهنمایی بفرمایید؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام صباغی · 5 روز پیش
    من گوشیمو ۳ ساله که خریدم ودر اون زمان نیاز به ریجستر نبود حال سیم کارت دومم رو روی دستگاه انداختم ولی در حالی که برای ثبت دستگاه فقط کد سیم کارت قدیمی خودم رو گرفتم وبرای سیم کارت دوم کدی ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام

      شما باید فرایند افزودن را انجام دهید اگر موفق نشدید میتوانید لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ونداد · 6 روز پیش
    من گوشیم رو اقوامم از کانادا اوردن برای رجیستر باید چکار کنم ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه صرفا با اطلاعات شخص مسافر امکان پذیر می باشد .
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 6 روز پیش
    با سلام من گوشی خودمو در یکی از سایت های ایرانی خریداری کردم و از چین گوشی موبایل رو سفارش دادم و بعد از چند ماه گوشیم رو از گمرک مرکزی ساری تحویل گرفتم و تمام هزینه ها پرداخت شد و هنوز بیش از 15 روز گذشته کد را تحویل نگرفتم برای ریجستری باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه های پستی بازه زمانی بیشتری نسبت به دستگاه مسافری سپری می کند لطفا منتظر بمانید در صورتی که این بازه طولانی شد جهت بررسی با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 6 روز پیش
    ببخشید یه سوال دیگه تا وقتی کد گمرکم نیاد نمیتونم ثبت کنم گوشی خودم و ریجستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 6 روز پیش
    سلام من گوشی خودمو از سایت ایران از چین سفارش دادم و 45 روز طول کشید و گمرک پول گوشی رو دادم و هنوز کدی نیومده و در اصالت کالا میگه قانونی نیست لطفا بگین چیکار کنم و تمام اسناد گمرکی را دارم و شماره تماس شما پاسخگو نیست لطفا پیگیری کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه های پستی بازه زمانی بیشتری نسبت به دستگاه مسافری سپری می کند لطفا منتظر بمانید در صورتی که این بازه طولانی شد جهت بررسی با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا نژادرضا · 6 روز پیش
    سلام بر اساس شما به شماره تلفن همتا زنگ زدم فرمودین که دستگاه عودت گردد گفتم به چه دلیل گفتن قاچاقه ولی خودم 10 سال پیش از فروشگاه معتبر خریدم و نگه داشتم سریالم هم 7671****35379 دستگاهم نوکیا 7230 شما را به خدا کمک کنین 29 روز بیشتر وقت ندارم ممنون.ولی به خدا هر گونه این سریالو بررسی کنین از 10 سال پیش هیچگونه سیمکارت نذاشتیم حالا چه کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت دستگاه غیر قانونی ذکر می شود امکان استفاده از سرویس های داخلی کشور را ندارید و باید دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه ش · 6 روز پیش
    سلام من یک ماه که سیمکارتمو خریدم وبعد از دریافت پیام هشدار imei رو وارد کردم و نوشته بود که دستگاه قانونی نیست...لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.برای بررسی بیسشر شناسه های 15 رقمی را یاداشت و با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا نژادرضا · 7 روز پیش
    سلام کمکی نیاز دارم . من یک گوشی نوکیا 7230 دارم این گوشی مال 10 سال پیش است و من خریده و کارتنش را باز نکرده بودم امروز سیمکارت روش گذاشتم گفت قانونی نیست گوشی نه قاچاقه و نه چیز دیگر تا 30 روز هم غیر فعال میشه.باید چه کنیم؟گوشی به نام سیکارت زده نمی شود و در سایت همتا ثبت نمی شود ممنون میشم کمکم کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هومن · 8 روز پیش
    سلام
    یک گوشی به صورت پستی از خارج خریده ام و دو هفته است که آن را از پست گرفته ام. گمرکی را در پست نقدی پرداخت کردم و تا الان کد فعال سازی برایم ارسال نشده .با 096366 تماس گرفتم آنها گفتند گمرک اطلاعات گوشی را نفرستاده.از طرفی نمی خواهم فرصت یک ماهه تمام شود زیرا فعالیت روزانه ام مختل خواهد شد.
    راهنمایی کنید چه کار کنم و چطور پیگیری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا سارانی · 8 روز پیش
    سلام سیم دوم گوشی میزنه رمز یکبار مصرف وارد کنید ندارم سیم یک ثبت هستش چیکار کنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.