شناسایی هوشمند مشکلات

راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 5 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

 

حالت پنجم: دستگاه به دلیل تخلف در ثبت، غیرقانونی شده است.

در صورتی که برای ثبت دستگاه تخلفی صورت گرفته باشد (مانند تخلف استفاده از رویه مسافری برای ثبت دستگاه‌های غیرقانونی یا سوء استفاده از شناسه دستگاه‌های قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاه‌های غیرقانونی)، سامانه همتا دستگاه‌های متخلف را شناسایی و قطع خواهد کرد.

لازم به تأکید می‌باشد که در این حالت دستگاه‌های متخلف تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حالت قانونی را نداشته و برای همیشه از سرویس گرفتن در شبکه اپراتورهای داخل کشور محروم خواهند شد.

بنابراین لازم است در هنگام خرید تلفن همراه موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

1- عدم خرید دستگاه مسافری به صورت دستگاه تجاری و آکبند. همچنین در صورتی که دستگاه خریداری شده توسط شما واردات مسافری و قانونی بوده است و توسط همتا غیرقانونی شده است، حتماً دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

2- در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت از طریق شماره‌گیری کد #7777* و گزینه "1- استعلام اصالت"، مشخصات برند و مدل دستگاه در پیامک همتا با مشخصات ظاهری دستگاه متفاوت باشد نیز حتماً از خرید دستگاه اجتناب کنید و دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید خبرهای "برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات" را در صفحه اخبار و اطلاعیه‌ها ملاحظه و دنبال نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 19 ساعت پیش
    سلام خسته نباشید من سیم کارت دوم رو گوشیم انداختم بعد که پیام دریافت کردم از طریق *#۰۶# کر MEIرو دریافت کردم و افزودن دستگاه رو زدم بعد نوشت با موفقیت انجام شده ولی دوباره پیام اومده برای دریافت کد فعال سازی از فروشنده کد را دریافت کنید و دستگاه رو فعال کنید. مگه با مراحل قبلی گوشیم فعال نشده؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند افزودن دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند دستگاه به درستی ثبت گردیده است. در رابطه با پیامک دریافتی نیز به صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و متناسب با پیامک دریافتی اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Soogool ???? · 20 ساعت پیش
    عصرتون بخیر من و ضمن تبریک نوروز?
    گوشی من بردش آسیب دید بر اثر ضربه خوردن و مجبور ب تعویض شدم
    متاسفانه سیمکارتم ک قبلا گوشیمو راه اندازی کردم ب نام خودم نبود و الان اون سیم در دسترس خودم نیست از همتا هم پیام اومد ک سیمکارت باید باشه
    و اون شخص هم سیمکارتو ب من نمیده و هرچقد باهاشون تماس میگیرم جواب نمیدن وتا اون سیم نباشه نمیتونم هیچ سیمکارت دیگه ایی رو گوشی راه اندازی کنم
    میشه راهنمایی کنید ک من چیکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت بررسی دقیق تر شناسه های ۱۵ رقمی دستگاه را از طریق کد دستوری #۰۶#* و همچنین روی جعبه یادداشت کنید و با شماره 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 روز پیش
    با سلام
    IMEIدوم گوشی من با شماره ثبت شده در سامانه مغایرت دارد و از چهل روز پیش سیم دومم فاقد هرگونه خدمات و سرویس دهی می‌باشداز طریق گارانتی اقدام نموده ولی متاسفانه پاسخ مثبتی دریافت نکرده ام
    از آنجاییکه شرکت آوات گارانتی بوده و شماره IMEI را اشتباه به سامانه تحویل داده و هیچ نمایندگی در اصفهان ندارد خواهشاً شماها پیگیری و اقدام نمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر با مراجعه به سامانه همتا قسمت ثبت و پیگیری مشکلات در قسمت<<شناسه دستگاه(IMEI)من باشناسه دستگاه ثبت شده در همتا تطابق ندارد >>تشکیل پرونده دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم من الان گوشیمو
    بازگشت به کارخانه زدم وقتی زدم
    یک پیامک اومد ازسامانه همتای که شما سرویسی ندارید بعد ازان انتنم رفته وقتی که میاد تماس میگیرم میگه
    درتلفن همراه نیست چیکار کنم لطفا سریع بگید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که قبل از این فرایند قبلاً مشکلی وجود نداشته و در حال حاضر این مشکل بوجود آمده لطفاً به تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر محمدی · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    دستگاه با شناسه(IMEI):هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    این پیام واسه من اومده گوشی رو تازه خریدم
    قبل ترشم
    نوشته دستگاه جز شناسه های قانونی ثبت شده هستش
    مشکل چیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا درگاهی · 3 روز پیش
    سلام من میخوام تا تو بخش افزودن دستگاه گوشی خودم رو ثبت کنم ولی موقع تایید نهایی شماره تلفن منقضی شده میخواد ، که وقتی ندارم رو انتخاب میکنم هیچ اتفاق خاصی نمیوفته و پیج به همون حالت با فیلد های پر شده باقی میمونه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت بررسی دقیق شناسه های دستگاه را از #06#* یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد منبری · 3 روز پیش
    بنده مودم ایرانسل خریدم مدل FD-i40G1سیمکارت انداختم روش پیامک اومده از تاریخ ۱۱/02/99سرویس نخواهد گرفت
    چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر تصویر ارسالی واضح نیست،لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطالعه فرمایید و بر اساس پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوری · 5 روز پیش
    سلام وقت بخیر

    گوشی ثبت شده هس روس سیم کارت من و الان دادم به یکی ولی انتقال مالکیت ندادم
    چطور می تونم مسدود کنم که سیم طرف و غیر قانونی بدونه
    یعنی طرف نیاز به انتقال مالکیت داشته باشه .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، این مورد از طرف سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارد؛ انجام فرآیند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبری · 5 روز پیش
    سلام _وقتی لوازم سیم کارت خور به غیر گوشی موبایل بدون قید و شرط باید تو شبکه همراه خدمات بگیرن پس چرا مودم سیم کارت خور بنده به اشتباه کد imei گوشی قاچاق براش ثبت شده نباید خدمات بگیره مگه این جور مسائل مربوط به سامانه همتانیست ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دستگاه های مودم مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید جهت بررسی دقیق شناسه های دستگاه را از #06#* یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 6 روز پیش
    گوشی های قدیمی که چند سال خاموش بودن رو چه طور میشه فعال کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق اطلاع رسانی سامانه همتا لازم بود قبل از طرح< تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >سیمکارت داخل دستگاه قرار دهید استفاده کنید ، در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید کاظمی · 8 روز پیش
    سلام خسته نباشید من تقریبا 5 یا 6 ماه پیش یه ساعت از چین سفارش دادم و اینکه فروشنده گفته بود رجیستری بر عهده گمرکه و از اون لحظه تا به امروز روش سیمکارت نزاشتم و الان اگه بخوام رجیستر کنم به مشکل بر میخورم؟؟

    راهنمایی کنید لطفا . ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عطیه شهبازی · 10 روز پیش
    سلام من گوشی شیایومی note 8 نو خریدم و گوشی گارانتیه و کد فعال سازی گوشی ام هم روی کارت گارانتی ثبت شده ولی داخل سامانه میزنه غیرقانونیه . با گارانتی تماس گرفتم می‌گن اطلاعات رو به گمرک دادن اما از گمرک برای سامانه همتا آپلود نشده. الآنم بعلت شرایط کشور مثل اینکه گمرک نصفه نیمه کار می‌کنه. گفتن صبر کن تا ۱۶ . فروشنده هم گوشی رو پس نمی‌گیره می‌گه من رجیستر کردم. چه باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد در صورتی که دستگاه غیر قانونی اعلام شده به فروشنده عودت دهید؛ در صورت عدم همکاری میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/1
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف محمدپور · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشید

    ببخشید برای من این خطا میاد

    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدهادی عتشق وطن · 12 روز پیش
    با نوجه به مشکلی که قبلا راجبش توضیح دادم و جواب منطقی دریافت نکردم.
    بنده کد پیگیری ۹۴۴۷۰ از گمرک گرفتم و اطلاعات گوشی درست دادم که در اختیار شما قرار دهند.من سوالم اینجاست تا ۳۰روز دیگه گوشی بنده در لیست گمرک نمایان نشد چه کنیم.چون گمرک میگه درحال بررسی است .بررسی ازطرف کی و چه سازمانی?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیار سلیمانی نژاد · 12 روز پیش
    سلام من گوشی شیایومی note10 نو خریدم و گوشی گارانتیه و کد فعال سازی گوشی ام از سابت گارانتی گرفتم ولی داخل سامانه میزنه غیرقانونیه چجور باید حلش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد در صورتی که دستگاه غیر قانونی اعلام شده به فروشنده عودت دهید؛ در صورت عدم همکاری میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/1
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید سلطانیان · 13 روز پیش
    با سلام و احترام
    من ۳ تا گوشی سته دوم دارم که چند وقت پیش خریدم. یکیشون هم جعبه داره هم فاکتور ولی دوتای دیگه فقط فاکتور دارند. در ضمن هر ۳ تا رجیستر شده هستند ولی بجز یکی از اونها که جعبه داره (البته شاید نیازی به انتقال مالکیت نداشته باشه چون جعبه داره) بقیه که جعبه ندارند انتقال مالکیت هم ندارند و در ضمن هر ۳ تا گوشی تو سامانه همیاب ۲۴ چک شدند و به لحاظ سرقتی بودن مشکلی ندارند چون درباره این سه دستگاه اعلام سرقت نشده. منتها برای دوتا گوشی که فقط فاکتور دارند میخوام انتقال مالکیت بگیرم و موبایل فروشی ها هم میگن باید سیمکارت اصلیشونو حتی اگر مسدود هم شده بیاری تا انتقال مالکیت انجام بشه. خب منم که به اون سیمکارتها دسترسی ندارم چون شمارشون مسدود شده هر جی زنگ میزنم جواب نمیدن. میخواستم راهی هست که بشه موقتا گوشی از حالت رجیستر خارج کرد ولی بعد که میخوام رجیستر کنم, با شماره خودم رجیستر کنم و مالکیتش هم مال خودم باشه تا دیگه نیازی به انتقال مالکیت از طرف مقابل نباشه. آیا به نظر شما راهی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدهادی عاشق وطن · 13 روز پیش
    شما تمام مشکلات رو نوشتید جزاینکه گوشی ورودی مسافری بوده و چون جدید هست در لیست گمرک نیست حالا باید چکارکنن:
    من میگم باید ثبت درخواست کنن اما چجوری از قسمت هلپ سایت گمرک اما اونجا نمیشه ثبت نام کرد بنابراین یا تلفن ۴۳۸۹۱باید مشکل را ثبت کرد.اما پیگیری این موضوع هم ممکنه بیشتر از ۳۰روز مهلت همتا باشه خب حالا چه کنیم شما جواب بدین?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفاً از گمرک پیگیری کنید ،ضمن اینکه هنگامی که اطلاعات دستگاه از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، دستگاه ثبت می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان م · 14 روز پیش
    سلام من گوشیمو اینترنتی خریدم چند روز پیش و ریجستر شده بود
    اول که یه سیمکارت انداختم روش اوکی بود ولی الان سیمکارت قدیمیم رو انداختم رو گوشیم پیام اومد که گوشی ریجستر نشده در صورتی که ریجستره و کد ۷۷۷۷ پیغام داد که گوشی غیر قانونیه
    الان من چیکار کنم؟ مشکل از سیمکارته یا گوشی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد در صورتی که دستگاه غیر قانونی اعلام شده به فروشنده عودت دهید؛ در صورت عدم همکاری میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Afshin Afifi · 15 روز پیش
    سلام من گوشى اپل ١١ رو ثبت كردم و به مرحله پرداخت رسيدم ،پرداخت كردم ولى بعد از كليك بر تكميل پرداخت هرچه منتظر مى مانم به مر حله بعد نميره و بعد از ١٥ دقيقه مبلغ به حسابم بر ميگرده
    مشكل كجاست ؟؟ مچكر ميشم كمكم كنين
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوريا عباسي · 16 روز پیش
    سلام وثت بخير. من گوشي ايفون 11 يك ماه پيش خريداري كردم و همون لحظه مسج ريجستر برام اومد. خودم هم چك كردم ولي الان مسج اومده كه دستگاه شما ثبت نشده و ديگه انتن ندارم. لطفا راهنمايي كنين. ممنون ميشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطالعه فرمایید و بر اساس پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید.