راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 4 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دریا · 2 ساعت پیش
    سلام من مدت طولانی هست از گوشیم استفاده میکنم. دوسیم کارته هست و هردو سیم کارت استفاده میشده بزند گوشیم سامسونگه و امروز این پیامک برام ارسال شده‌. نمیفهمم مشکل کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ساعت پیش
      با سلام .
      سوال شما مبهم است لطفا واضح تر مطرح بفرمایید.(متن پیامک)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Arash · 2 ساعت پیش
    سلام ببخشید من گوشیمو از خارج خریدم ولی الان جعبه اش پیشم نیست و همون جاست بعد کد فعال سازی برای ریجستر ندارم باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ساعت پیش
      با سلام.
      لطفا هردوشناسه دستگاه خود را که ازطرق کد دستوری *#06# دریافت میکنید.یادداشت نمایید وبا شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خود رامطرح نمایید تا بررسی گردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن گرعاوي · 4 ساعت پیش
    أخي ... اشتريت طالبًا جامعيًا الآن في إيران للدراسة والهاتف من العراق ، والآن توقفت عن العمل ،، أنا خطأي! أتمنى حلا لهذه المشكلة
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ساعت پیش
      تحية ، الركاب الذين يدخلون البلاد. يجب أن تتخذ خطوات للدفع. اتصل بنظام الأقران للحصول على إرشادات أكثر دقة .096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان رجبی · 5 ساعت پیش
    سلام و خسته نباشید من چند ماه پیش گوشی طرح سامسونگ

    خریدم الان هم کار میکنه تا برای من پیام امد که تا چند روز دیگه از سرویس خارج میشه میخواستم بدونم باید چکار کنم که درست بشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      با سلام
      لطفا هردوشناسه دستگاه خود را که ازطرق کد دستوری *#06# دریافت میکنید.یادداشت نمایید وبا شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خود رامطرح نمایید تا بررسی گردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایداامین · 1 روز پیش
    Iسلام من بعد چند سال سیم کارت دوم گذاشتم تو سیمکارتم و حالا این پیام اومده چیکار کنم الان؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام .
      سوال شما مبهم است لطفا واضح تر بیان بفرمایید.(متن پیامک اعلام شود)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی میر. · 1 روز پیش
    سلام
    من توی سایت میز خدمات الکترونیک گمرک (http://help.irica.ir) درخواست رجیستری گوشی پستی (با وجود پرداخت هزینه گمرکی) دادم که با شماره 6*** ثبت شد.
    الان هشت روز از تاریخ ایجاد این درخواست می‌گذره، اما هیچ عکس‌العمل خاصی وجود نداشته! دلیلش چی میتونه باشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      در صورتی که از طریق میز خدمات الکترونیکی گمرک پاسخگو نیستند مراجعه حضوری به گمرک محل سکونت خود داشته باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید منصوریان · 1 روز پیش
    باسلام باارسال شماره 15 رقمی متاسفانه سریال 15 رقمی سیم کارت دوم دریافت نمیشود وبا درج شماره 15رقمی دوم پیام گوشی شما غیر قانونی است دریافت میشود لطفا راهنمایی کنید درضمن گوشی قبل از رجیستری خرید شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      با سلام لطفا هردوشناسه دستگاه خود را که ازطرق کد دستوری *#06# دریافت میکنید.یادداشت نمایید وبا شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خود رامطرح نمایید تا بررسی گردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 روز پیش
    سلام من گوشیمو دو روز پیش دزدین :-(
    راهی هست پیداش کنم دوستان؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ayda amin · 1 روز پیش
    سلام. من گوشیم دو سیمکارتس.. الان ک سیمکارت دومم گذاشتم واسم این پیام اومده. چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      سوال شما مبهم است لطفا واضح تر بیان بفرمایید.(متن پیامک)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین اندبیلی · 1 روز پیش
    سلام من گوشیم و ۱ ماه پیش ریجستری کردم پول هم پرداخت کردم ولی الان گوشیم قطع شده،الان گوشیم باطل شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 2 روز پیش
    گوشی که قبل از فعال شدن طرح، توو همین ایران خریدیم ولی هنوز آک هستش و هیچوقت ازش استفاده نکردیم رو میشه الان بصورت مسافری ثبت نام کرد و پول گمرک داد (انگار تازه خریدیم) تا بلکه وقتی گوشیو روشن میکنیم نگه غیرقانونیه و آنتنش نپره؟ در حال حاضر سه تا گوشی آک از قدیم دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      هر مدل و برند دستگاهی قبلا اعلام شده و باید سیم کارت داخل دستگاه قرار داده میشد تا با شبکه رویت شود .
      ثبت دستگاه به صورت مسافری برای مصارف شخصی فرد مسافر است .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 2 روز پیش
    سلام ، دو سال پیش تبلت دست دومی قبل از طرح خریده بودم که خیلی وقته بدون سیم کارت استفاده میشد و الان که سیم کارت میندازم میگه باشماره ی دیگه ای ثبت شده و اون شماره هم معلوم نیست متعلق به کیه و خاموشه و الان نمیتونم منتقلش کنم ، آیا بدون انتقال و با سیم کارتی که الان خودم انداختم تبلتم همیشه آنتن خواهد داشت ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پردیس بستانیان · 3 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم رو رجستر کردم ولی بدون اینکه وارد شبکه بشه سوخت! هیچ راهی نیست که من بتونم پولمو پس بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      درصورتی که دستگاه مشکل سخت افزاری دارد.به فروشنده دستگاه مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضامحمدی · 4 روز پیش
    با سلام.
    من یماه پیش ی گوشی خریدم ک متاسفانه اون روز وقت نشد که ریجستر کنم اما چند روز دیگه رفتم واس ریجستر که گفتن سایتش بستع شده الان باید چکارکنم؟انتن نداره گوشیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      درصورتی که پیامک هشدار غیرقانونی دریافت کرده اید.لطفا بخش آموزش پیامک هشدار غیرقانونی رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضامحمدی · 4 روز پیش
    من گوشی خریدم و ریجسترش نکردم و۲روز بعدش سایتا بسته شد الان باید چکارکنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      درصورتی که پیامک هشدار غیرقانونی دریافت کرده اید.لطفا بخش آموزش پیامک هشدار غیرقانونی رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وارث حیدری · 8 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم یارو هم گفت راجستر می کنم انجام هم داد ولی این پیامک برام آومده و مشکل دوم اینکه سیم ۱ را هم قبول نمیکنه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی میراسماعیلی · 8 روز پیش
    سلام دوباره
    مطمئنید این شماره درسته؟ 02143891
    می‌گه: «تماس‌های دریافتی مشترک مورد نظر مسدود می‌باشد».
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      شماره اعلام شده شماره پشتیبانی گمرک میباشد.درصورت پاسخگونبودن به نزدیک ترین گمرک محل سکونت خود مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی میراسماعیلی · 9 روز پیش
    سلام.
    من یک گوشی با برند LEAGOO از طریق پست دریافت کردم و هزینه گمرکش رو هم دادم. اما وقتی به میز خدمات الکترونیک گمرک، برای درخواست رجیستری مراجعه می‌کنم، این برند رو توی فهرست برندها نمی‌بینم. توی همین صفحه نوشتید: «در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند.»
    آیا باید برند دیگه‌ای رو انتخاب کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام
      برای ثبت مدل و برند دستگاه باید با شماره تماس 02143891 تماس حاصل نمایید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه کرد مدل و برند دستگاه خود را اعلام نمایید تا ثبت شود. یا داخل سایت میز خدمات درخواست دهید تا اضافه گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی درزاده · 9 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببحشید دستگاه من قبل طرح رجیستری حریداری شده ولی با *#06# کد 15 رقمی سریال imei شو نمیاره میخواستم بپرسم بعدا مشکل نمیشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      شناسه دستگاه داخل تنظیمات دستگاه وهمچنین پشت دستگاه یادداشت شده است.بعدازیادداشت 15 رقم ابتدایی شناسه ،برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه )تماس بگیرید.تاراهنمایی لازم صورت پذیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 11 روز پیش
    گوشی دارم که مطمئنم قاچاق نیست ولی نمیدونم قبل از شروع طرح خاموش بوده یا نه، احتمالا از زمانی که خریدمش اصلا هیچ سیمکارتی داخلش قرار ندادم، الان که روشنش میکنم میگه جزء دستگاه‌های ثبت‌شده نیست و از تاریخ.... سرویس نخواهد گرفت
    استعلام اصالت دستگاه هم میگه IMEI قانونی نیست و درشبکه تلفن همراه...
    یعنی دیگه نمیشه از این گوشی استفاده کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      درصورتی که پیش از آغاز طرح رجیستری دستگاه شما با یک سیمکارت روشن نبوده است و درحال حاضر، در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04