راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 4 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

 

حالت پنجم: دستگاه به دلیل تخلف در ثبت، غیرقانونی شده است.

در صورتی که برای ثبت دستگاه تخلفی صورت گرفته باشد (مانند تخلف استفاده از رویه مسافری برای ثبت دستگاه‌های غیرقانونی یا سوء استفاده از شناسه دستگاه‌های قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاه‌های غیرقانونی)، سامانه همتا دستگاه‌های متخلف را شناسایی و قطع خواهد کرد.

لازم به تأکید می‌باشد که در این حالت دستگاه‌های متخلف تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حالت قانونی را نداشته و برای همیشه از سرویس گرفتن در شبکه اپراتورهای داخل کشور محروم خواهند شد.

بنابراین لازم است در هنگام خرید تلفن همراه موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

1- عدم خرید دستگاه مسافری به صورت دستگاه تجاری و آکبند. همچنین در صورتی که دستگاه خریداری شده توسط شما واردات مسافری و قانونی بوده است و توسط همتا غیرقانونی شده است، حتماً دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

2- در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت از طریق شماره‌گیری کد #7777* و گزینه "1- استعلام اصالت"، مشخصات برند و مدل دستگاه در پیامک همتا با مشخصات ظاهری دستگاه متفاوت باشد نیز حتماً از خرید دستگاه اجتناب کنید و دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید خبرهای "برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات" را در صفحه اخبار و اطلاعیه‌ها ملاحظه و دنبال نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی الزامی · 1 روز پیش
    سلام ببخشید یک سوال داشتم 2 روز پیش یک پیامکی اومده این دستگاه جهت استفاده غیر تجاری وارده شده من از *7777# برای فعالسازی انجام دادم میگه شناسه دستگاه IMEI جز شناسه های قانونی ثبت شده ولی گارانتی ثبت شده نداره هر دو سیکمارتم با IMEI مطابقت دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص پیامک دریافت کرده صفحه سوالات متداول بخش مسافری سوال 6-13 را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 2 روز پیش
    سلام.بنده گوشی انتقال مالکیت دادم همه مراحل انجام شد انتقال مالکیت تایید شد حتی از توی سایت نگاه کردم تایید شد ولی زنگ میزنم به این گوشی بعد از پایان مکالمه اعلام میکنه هزینه تماس صفر و تماس بامشترک غیر فعال علت چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این مشکل مرتبط به سامانه همتا نمی باشد از اپراتور مربوطه پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد فقیهی · 3 روز پیش
    سلام من یه ایفون 11pro max فیک خریداری کردم یه هفته انتن داشت الان بهخاطر سامانه همتا قطع شده اصالت کالارو هم تست کردم گوشی قانونیه هستش الان انتن ندارم چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 3 روز پیش
    سلام.‌ایا امکان انتقال مالکیت دستگاه هایی که به صورت مسافری رجیستر شدن توسط مالک وجود دارد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید. بنده یک گوشی با گارانتی و کد فعالسازی خریدم ولی وقتی چک کردم و پیامک دریافت کردم که جز شناسه های قانونی نیست. فروشنده گفتن که ممکنه تو چند روز آینده درست بشه استفاده کنید اگه درست نشد پس بیارید
    آیا این مشکل موقتیه و حل میشه یا دستگاه کلا قانونی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند. در غیر این صورت دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع فروشنده امکان ثبت شکایت دارید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ayhan · 4 روز پیش
    با سلام خسته نباشید آیا میتوان با گوشی بدون رجستری بدون سیم کارت کار کرد فقط از وای فای برا اینترنت استفاده کرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند رجیستری برای استفاده از اپراتور داخلی کشور می باشد و مرتبط به وای فای نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد غلامی · 4 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    یه چندتا سوال داشتم از شماها خوبان؟؟
    من یه گوشی فرستادم ایران الان یک ماه شده به من یک پیامک هشدار اومده من بایدی چکار خواهيم کرد
    از چتدتا پرسیدم گفتن بایدی رجیستر شود.
    و از شما خوبان می خواهم برای من بگوید چکار خواهد كرد
    قیمت رجیستر چقدر هست ؟


    با تشکر از شما خوبان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه توسط پست از خارج از کشور وارد کشور شده است مبلغ عوارض در زمان تحویل گوشی در اداره پست پرداخت میگردد و اطلاعات برای همتا ارسال می شود در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد.
      در غیر اینصورت صفحه سوالات متداول بخش مسافری سوال 6-14 را مطالعه کنید.http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریم · 5 روز پیش
    ضمنا مطمئن هستم که قبلا از گوشی استفاده کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریم · 5 روز پیش
    سلام بنده چند سال قبل یک گوشی داشتم و ازش استفاده میکردم چندسال باهاش کارنکردم الان که روشنش کردم فهمیدم شناسه قانونی نداره باید چکارش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی امامی · 5 روز پیش
    من ۳ماه پیش گوشی خریدم
    الان قط شده
    ردمی نوت ۷ ۱۲۸ هست چنده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال گردیده است همین صفحه را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم راانجام دهید.
      در غیر اینصورت از سلامت دستگاه مطمئن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستایش · 7 روز پیش
    سلام
    من گوشیمو برام از هارح با پست ارسال کردن
    هرچقدر سعی میکنم دو تا کد IMEI رو در قسمت افزودن دشتگاه ثبت کنم. برام مینویسه که دستگاه شما غیر قانونیست. ممنون میشم پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر عوارض برای دستگاه های پستی بدون نیاز به پاسپورت در اداره پست پرداخت می شود و اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می گردد در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد. سپس میتوانید فرایند فعال سازی را انجام دهید.آموزش فعال سازی دستگاه : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Maryam · 10 روز پیش
    سلام من سه ساله دارم از سیم کارتم استفاده میکنم و تازگیا یه سیم کارت جدید انداختم رو گوشیم.پیام غیر قانونی بودن برای سیم کارت قدیمیم اومد و الان سیم کارتم قطع شده.چیکار بکنم ک وصل شه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا همین صفحه را مطالعه نمایید و اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین می توانید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 رجوع کنید و و بر اساس پیامک دریافتی اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 12 روز پیش
    سلام
    از *** گوشی خریدم ولی متاسفانه هنوز رجیستر نشده.
    با گارانتیش که تماس گرفتم اونا گفتن چون بار تازه از گمرک تحویل شده ما کد ها رو به سامانه همتا دادیم ولی اونا هنوز ثبت نکردن یک مدت صبر کنید درست میشه.
    به نظر شما چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند. در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید، چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهرامی · 14 روز پیش
    سلام و وقت بخیر
    حدود یک سال پیش گوشی را خریدم و تموم این مدت هر دو سیم کارتم فعال بوده اکنون که گوشی را بازگشت به تنظیمات کارخانه زدم پیامی مبنی بر ثبت نبودن گوشی برایم اومد و وقتی از طریق *۷۷۷۷# خواستم ثبت کنم پیام غیر قانونی دریافت کردم اکنون چه کنم دسترسی به فروشنده اصلا ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، شناسه های دستگاه را با شماره گیری #06#* دریافت نموده و با شناسه های درج شده بر روی کارتن دستگاه مربوطه مطابقت دهید. چنانچه تطابق داشتند و دستگاه را بعد از طرح خریداری نموده اید، آن را به فروشنده عودت دهید. در صورتی که پیش از طرح در اختیار داشتید راهکاری جهت ثبت ندارد.
      جهت اطلاع از تاریخ مشمولیت دستگاه به صفحه «تاریخ مشمولیت» http://hmti.ir/date رجوع کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    masoud.k · 14 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    به تازگی یک مودم 4gتهیه کردم با گارانتی معتبر، شرکت گارانتی کننده میگه مشکلی نداره و مودم ها نیازی به ثبت در سامانه همتا ندارن در صورتی که هر روز برای من پیام میاد که این IMEI معتبر نمی باشد و تا تاریخX سرویس دهی میشود
    الان باید چی کار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شناسه مودم را یادداشت کرده و با سامانه همتا " 096366 " تماس برقرار کنید.
      دستگاه های مودم هنوز مشمول این دوره طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      تاریخ مشمولیت : http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Tahir moradi · 14 روز پیش
    سلام وقت بخیر من یه خط خریدم فورجی حالا تو گوشیم انداختم فورجی نمیشه حالا باید چ کارکنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این مورد مرتبط به سامانه همتا نمی باشد لطفا از اپراتور مربوطه پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار جامه بزرگی · 14 روز پیش
    سلام
    من یک گوشی سادن نوکیا ۲۱۰۰ دارن ک چندین سال استفاده نمیکردم الان از شبکه انتن نمیگیره استعلام هم که میگیرم میزنه غیر قانونیه الان باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا رمضانی · 15 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر.من یه گوشی قدیمی دارم ک ب دلیل خرید گوشی جدید دیگه ازش استفاده نکردم.حالا بعد از چند سال ک میخوام ازش استفاده کنم پیغام دستگاه زیر جز دستگاه های ثبت نشده است و تا یک ماه بیشتر سرویس دهی نمیشه.لطفا راهنمایی کنین چطور میتونم دوباره ازش اسفاده کنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نداامیرسالاری · 17 روز پیش
    با سلام من چندسال پیش دوتا گوشی از خارج برام آوردن و چون لازم نداشتم بازش نکردم تا چند وقت پیش که یکی رو به پسرم هدیه دادم و دیگری پیش خودم اما هردو ریجستری شدن میتونم بااین برنامه گوشیت رو درستشون کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه را بعداز طرح رجستری خریداری نموده اید به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه کنید و مطالعه نمایید. چنانچه پیش از طرح خریداری شده و در کشور روشن بوده و با سیمکارتی در سامانه رویت شده باشند، به صورت قانونی ثبت گردیده اند، در غیر اینصورت دستگاه غیرقانونی شناسایی می گردد و راهکاری جهت ثبت ندارد.
      جهت اطلاع از تاریخ مشمول شدن دستگاه خود به صفحه «تاریخ مشمولیت» http://hmti.ir/date مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسداله باقرکاظمی · 18 روز پیش
    سلام من دو روز قبل این كوشی را خریدم از فروشنده پرسیدم مشگل قانونی ندارد گفت نه اگر به مشگلی برخوردید بیارید من مشگل را برطرف کنم اگه غیر قانونی باشه و فروشنده قبول نکنه آیا من خودم میتونم مشگل را قانونی رفع کنم کن گوشی را ۶۰۰ تومان خربدم لطفا راهنمائی کنید ممنون کاظمی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی اعلام می شود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید
      در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11