شناسایی هوشمند مشکلات

راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 5 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است بعد از تعمیر را جایگزین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

 

حالت پنجم: دستگاه به دلیل تخلف در ثبت، غیرقانونی شده است.

در صورتی که برای ثبت دستگاه تخلفی صورت گرفته باشد (مانند تخلف استفاده از رویه مسافری برای ثبت دستگاه‌های غیرقانونی یا سوء استفاده از شناسه دستگاه‌های قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاه‌های غیرقانونی)، سامانه همتا دستگاه‌های متخلف را شناسایی و قطع خواهد کرد.

لازم به تأکید می‌باشد که در این حالت دستگاه‌های متخلف تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حالت قانونی را نداشته و برای همیشه از سرویس گرفتن در شبکه اپراتورهای داخل کشور محروم خواهند شد.

بنابراین لازم است در هنگام خرید تلفن همراه موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

1- عدم خرید دستگاه مسافری به صورت دستگاه تجاری و آکبند. همچنین در صورتی که دستگاه خریداری شده توسط شما واردات مسافری و قانونی بوده است و توسط همتا غیرقانونی شده است، حتماً دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

2- در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت از طریق شماره‌گیری کد #7777* و گزینه "1- استعلام اصالت"، مشخصات برند و مدل دستگاه در پیامک همتا با مشخصات ظاهری دستگاه متفاوت باشد نیز حتماً از خرید دستگاه اجتناب کنید و دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید خبرهای "برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات" را در صفحه اخبار و اطلاعیه‌ها ملاحظه و دنبال نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه:

شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ریحان رشیدی · 1 روز پیش
    سلام.این پیامک خود به خود برای گوشیم اومده و خیلی وقته از خریدش گذشته و حتی سیم کارت هم ننداختم که بگم بخاطر اون این پیامک اومده.علتش چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      چنانچه دستگاه تعمیر شده است و شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها صفحه ی آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید http://hmti.ir/08
      در غیر این صورت چنانچه شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري <<ستاره مربع 06 مربع>>بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با شناسه داخل پیامک مغایرت داردو جا به جایی سیمکارت هم نداشته اید لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>> دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 1 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر من تا الان دو دفعه IMEI گوشی خودم رو برای هردو جایگاه سیمکارت ثبت کردم اما باز هم بعد از حدود ۲ ماه این پیامک برام ارسال شد الان باید چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام پور · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید ، من موقع خرید گوشیو رجیستری کردم اما الان تقریبا یک ماهه این پیام برام اومده چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت می کنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپیده نیری · 5 روز پیش
    سلام ، من تلفنم را در فرودگاه رجیستر کردم حالا که سیم کارت گذاشتم باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید دستگاه خود را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند. پس از اظهار حضوری دستگاه در گمرک در لحظه ورود به کشور، مسافر ایرانی یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سایت گمرک https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister نسبت به پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه، اقدام نماید.
      مسافر اتباع صرفاً پس ‌از انقضا مدت یک‌ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور، نسبت به رجیستری گوشی خود به‌صورت "حضوری (شخص مسافر)" و در نزدیک‌ترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایید.جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسنین حیدر رضا · 5 روز پیش
    سلام من گوشی از ایران خریدم تقریباً ۲ سال ازش استفاده کردم اما آلان غیر فعال شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت می کنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 10 روز پیش
    با سلام ، بنده چند روز پیش و پس از چند سال از فرودگاه امام به ایران برگشتم و اطلاعی از الزام به ثبت اطلاعات گوشی موبایل در فرودگاه نداشته ام ، پس از نصب سیم کارت روی گوشی پیامک غیرقانونی بودن گوشی دریافت کرده ام ، پس از تماس با گمرک فرودگاه کارشناس مربوطه اعلام کرده که باید یک بار دیگر با گوشی از کشور خارج شوید و سپس دوباره وارد شوید تا هنگام ورود اطلاعات را ثبت کنیم ، این درصورتی است که از مدت ورود بنده بیش از 5 روز نگذشته و بلیط و پاسپورت بنده و مستندان آن موجود است ، هیچ تلفن همراهی هم با پاسپورت بنده ثبت نشده ، حالا برای ثبت گوشی تلفن همراه خودم باید چه کاری را انجام دهم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک
      مسافر ابتدا اظهار در بدو ورود به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام دهد
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اصغر ولی الهی · 11 روز پیش
    با سلام من چند روز پیش گوشی پوکو ام ۳گرفتم برای فعال سازی سامانه همتا جواب داده گوشی ثبت نشده فروشنده به من گفته پانزده روز دیگر بیا برات فعال کنم ممکنه فروشنده بخواد تقلب کنه یا بعداً به مشکل بخورم یا اصلا فعال نکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیه · 12 روز پیش
    سلام من مهر سال ۹۸ گوشی ایفون xsmax گرفتم و وقتی سیمکارت روش گذاشتم یک‌ماه کار میکرد ولی بعد از یکماه پرش انتن گرفت که گفتن بخاطر رجیستر نشدن گوشیه، الان بعد از دوسال من باید چیکار کنم؟ خیلیم امروز توی سایت تلاش کردم که ببینم باید چیکار کنم ، لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود درصورتی که بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید لطفا از سمت گمرک مورد را پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه رحیمی · 12 روز پیش
    من گوشیمو چند هفته پیش تو فرودگاه رجیستری کردم ولی چرا این پیام برام اومده!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ریحانه · 13 روز پیش
    سلام شب بخیر
    من این گوشی رو دست دوم گرفتم و الان به فروشنده دسترسی ندارم و الان متوجه شدم که وقتی شناسه رو میزنم غیر قانونی اعلام میشه
    چیکار باید کنم راه حلی داره؟!
    چون من دیگه نمیتونم به کسی که ازش خریدم دسترسی داشته باشم
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه داخل ایران خریداری شده و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه قاچاق و راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد تقی اصغرپور · 13 روز پیش
    سلام من گوشی ام را داده ام تعمیر اونجا شماره سریالش عوض شده تعمیرکار شماره سریال دیگه ای زده منم فلش زدم شماره سریال رفته. الان هم بردم شماره سریال خود گوشی رو زدم به یکی از سیمکارتا پیام میاد قانونی وثبت شده است برای دیگری هم پیام می اید به خاطر جعل بودن شناسه سه روز دیگه قطع میشه درحالی که جعبه گوشی دستمون هست همون شماره سریال روی جعبه با شماره سریال گوشی مطابقت داره الان چیکار کنیم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا با سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد معین خسروی · 14 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید
    من یه گوشی شیائومیpoco x3
    روز سه شنبه هفته پیش خریدم ولی وقتی به سامانه مراجعه میکنم میزنه کدفعال سازی برای دستگاه شما ثبت نشده و هفته آینده پیگیری کنید
    باید چیکار کنم
    چرا کد فعال سازی صادر نمیشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 15 روز پیش
    سلام وقت بخیر،بنده دیروز یه گوشی شیائومی پوکو m3 خریداری کردم,کارت گارانتی داره به همراه کد فعالسازی،ولی رو کارت گارانتی درج شده که تاریخ شروع گارانتی از ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ هستش،بلافاصله که سیم‌کارت انداختم پیامک اومد که دستگاه شما جزو دستگاههای ثبت شده نیست،خواستم راهنمایی کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 15 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی قدیمی دارم که زمان رجیستری روشن نبوده الان با هر سیمکارت یه ماه کار میکنه
    حال چطور میتونم رجیسترش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه رویت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 16 روز پیش
    با سلام
    بنده یک گوشی دست دوم میخواهم بخرم ولی فروشنده می گویند که رجیستر نشده و خودت باید رجیسترش کنی باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد چنانچه قصد خرید دستگاه کارکرده دارید لطفا صفحه میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاىان رزكانى · 18 روز پیش
    سلام ايفون x گرفتم فروشنده گفت تو سامانه همتا ثبت نشده تا ٣ روز ديگه ثبت می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صبا · 18 روز پیش
    و ببخشيد يه سوال ديگه اگه يك يا دو روز از وقت پرداخت هزينه گمرك بگذره ديگه نميشه پرداخت كرد بايد حتما بريم گمرك بازم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اظهار اولیه در گمرک صورت گرفته باشد بازده زمانی یک ماهه میتوانید در سایت گمرک دستگاه را ثبت نمایید شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صبا · 18 روز پیش
    سلام من ماه قبل از عراق ايفون٨پلاس خريدم تو گمرك ثبت شد و مسئول گمرک گفت در عرض يه ماه براتون پيام مياد و بايد هزينه رو پرداخت كنيد حالا پيام نيومد و ديروز پيام هشدار اومد الانم سرويس نميده چيكاربايد بكنم
    يعني كلا ديگه رجیستر نميشه گوشيم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جواد اعصاری · 18 روز پیش
    سلام من گوشیم رو فلش کردم بعد که اومدم خونه سیمکارت انداختم پیامک اخطار اومد که کد IMEI شما جعل شده و برای یک دستگاه دیگریست به اسم سامسونگ ،ولی اسم گوشی من اینونس چیکار باید کنم ،لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید. در غیر اینصورت اگر شناسه های جعبه و گوشی یکسان می باشد و اگر تازه خریداری شده و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 مدل و برند متفاوت است دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      هر گوشی همراهی در زمان خرید باید موارد و شرایط درج شده در لینک زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود که راهکار دیگری ندارد می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستاره نوبری · 18 روز پیش
    سلام من گوشی رو از نمایندگی معتبر سامسونگ خریداری کردم خودشون برام اقدام به ثبت کردن چند روز بعد برام پیام اومد رفتم بهم گفتن اشکالی پیش نمیاد برید خود به خود ثبت میشه بخاطر عیده ک اشتباه از مخابراته الان برام پیامک اومده ک خطم دیگه کار نمیکنه الان چیکار باید بکنم راهنمایی کنید این چند روز هم که چهار سو بسته هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر اینصورت صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12