راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 4 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

 

حالت پنجم: دستگاه به دلیل تخلف در ثبت، غیرقانونی شده است.

در صورتی که برای ثبت دستگاه تخلفی صورت گرفته باشد (مانند تخلف استفاده از رویه مسافری برای ثبت دستگاه‌های غیرقانونی یا سوء استفاده از شناسه دستگاه‌های قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاه‌های غیرقانونی)، سامانه همتا دستگاه‌های متخلف را شناسایی و قطع خواهد کرد.

لازم به تأکید می‌باشد که در این حالت دستگاه‌های متخلف تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حالت قانونی را نداشته و برای همیشه از سرویس گرفتن در شبکه اپراتورهای داخل کشور محروم خواهند شد.

بنابراین لازم است در هنگام خرید تلفن همراه موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

1- عدم خرید دستگاه مسافری به صورت دستگاه تجاری و آکبند. همچنین در صورتی که دستگاه خریداری شده توسط شما واردات مسافری و قانونی بوده است و توسط همتا غیرقانونی شده است، حتماً دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

2- در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت از طریق شماره‌گیری کد #7777* و گزینه "1- استعلام اصالت"، مشخصات برند و مدل دستگاه در پیامک همتا با مشخصات ظاهری دستگاه متفاوت باشد نیز حتماً از خرید دستگاه اجتناب کنید و دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید خبرهای "برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات" را در صفحه اخبار و اطلاعیه‌ها ملاحظه و دنبال نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی یوسفی · 16 روز پیش
    سلام،برای من از آلمان گوشی اومد رفتم گمرک هزینشو پرداخت کردم بعد ۲ماه کد نیومد پیگیری کردم برادرم ۲تا گوشی شبیه هم داشت و اشتباه گوشیرو تو کارتن گوشی که شبیه گوشی من بود فرستاده و تو گمرکم چون تاچ گوشی شکسته بود از توی گوشی سریال و نزدن و از رو کارتن اشتباه ثبت کردن مثل اینکه و کل هزینه هارم دادم لطفا بگید چیکار کنم که گمرک اشتباه سریال رو زده و کارتن برای این گوشی نبوده که اومده دستم،ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامیل عباسی · 20 روز پیش
    سلام خسته نباشید.
    من گوشی ام را رجستر کردم پولش هم پرداخت کردم و گوشی هم باز شده ولی مشکل اینجاست که هر چه مشخصات گوشی را به همتا می نویسم می گوید گوشی شما غیر قانونی است.
    خاهشاً مرا راهنمایی کنید چرا ایطور می گوید و راه حل مشکل چیه ؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-9 را از بخش مسافری مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی · 21 روز پیش
    سلام مودم جیبی 4g هم باید رجیستر کرد من مدم خریدم سیمکارت انداختم پیام اومد دستگاه جزء دستگاه های ثبت شده نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مودم ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      لطفا جهت بررسی شناسه مودم را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی یوسفی · 21 روز پیش
    سلام،من حدود۴۰روز قبل برام از آلمان گوشی فرستادن وتماس گرفتن رفتم گمرک و تمام مراحل قانونی و هزینه را پرداخت کردم و هنوز کدی برام ارسال نشده و۳روز دیگه گوشیم قطع میشه،همتا تماس میگیرم میگن باید سایت گمرک برید و ثبت کنید اونجا هم میگه پرداختی و شناسه پرداخت درسته ولی موقع ثبت گوشی میگه دستگاه غیر مجاز تورو خدا بگید چیکار کنم۳روز دیگه گوشیم قطع میشه و همه هزینه هارو دادم ودکارهاشو گمرک انجام دادم،با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-8 را از بخش مسافری مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آیرین غفاری · 22 روز پیش
    با سلام
    من برای مادرم به عنوان کادو یک گوشی سامسونگ از اروپا خریدم. هنوز روشنش نکردم. اما چون برای گوشی خودم پیام «دستگاه زیر جزو دستگاه های ثبت شده نیست» آمده، فهمیدم برای گوشی مادرم هم اتفاق میفتد.‌ میشه لطفا منو راهنمایی کنید که چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به لینک زیر مراجعه کرده و مطالعه نمایید:
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sophie · 22 روز پیش
    سلام من گوشی a7 دارم و قبل از دو ماه پیش تعمیرش کردم و تا امروز خوب بود و انتن هم میداد ولی دیشب پیامک ریجستری برام امد و الان گوشی انتن نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر متن پیامک های هشدار در این صفحه آمده است لطفا مطالعه نمایید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      برای انجام فرایند های سامانه همتا می توانید سیمکارت را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهند ساعدی · 22 روز پیش
    سلام خسته نباشید من یه گوشی a7 سامسونگ گرفتم که ریجستری نشده بود وبا استفاده از پاسپورت یه شخص دیگه اونو ریجستری کردم و بعد از اینکه اونو ریجستری کردم بلافاصله انتن گوشیم برگشت و سیمکارتام کار کردن ولی یه مشکلی که بود گوشیو انتقال مالکیت نداده بودم الان بعد از حدود ۳۰ روز دیگه سیمکارتام انتن نمیدن . من ۳۸۸ هزار تومان هزینه گمرکو واریز کردم ولی الان گوشیم کار نمیکنه میخواستم ببینم میشه کاری کرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ym · 23 روز پیش
    سلام، من کد *7777# رو زدم و پیامک اومد که دستگاه قانونیه. ولی بعد از اون دیگه نتونستم تماس بگیرم و پیامک بقیه هم برام نمیاد. میشه بگید چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع از سامانه همتا دریافت کرده اید و دستگاه غیر فعال گردیده به صفحه پیامک های هشدار مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت از سلامت گوشی خود مطمئن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزی مجیدی · 23 روز پیش
    سلام من یک موبایل یک ماه پیش خریدم اماهنوز موبایل من وارد کشور نشده بود وقتی میخواستم ریجستر کنم تو گمرک میگفت این این شناسه در ما وجود ندارد چند روز پیش هم میخواستم این کارو بکنم ولی باز همین پیام اومد آموز سرویس دهی گوشیم غیر فعال شد اما هنوز شناسه تو بانک گمرگ موجود نیست لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
      همچنین برای دریافت پیامک های مربوطه و انجام فرایند های مورد نیاز می توانید سیمکارت را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی کاظمی · 23 روز پیش
    ببخشید من گوشی خریدم کد ریجستری داشت وقتی خواستم فعال کنم گفت که غیر قانونی است به فروشنده گفتم گفت این گوشی تازه ریجستری شده بعد چند روز می شه فعال کرد من باید چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی اعلام می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهتاب · 25 روز پیش
    سلام
    متاسفانه مدت ریجستر گوشی من گذشته من الان سرویس نداره
    باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند های سامانه همتا و دریافت پیامک های مربوطه می توانید سیمکارت را بر روی دستگاه دیگری قرار دهید سپس دستگاه را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 29 روز پیش
    سلام مشکل نیست بعددوروز سیم انداختن روی گوشی ریجسترکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi mohammadi · 29 روز پیش
    سلام گوشی رو از عراق خریدم می‌خوام با کد گذرنامه ام رجیستری کنم ولی کد امنیتی برام ارسال نمیشه چیکار کنم؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رامجردی · 29 روز پیش
    سلام من IMEI گوشیم رو وارد کردم میگه شناسه زیر جزء موارد قانونی نمیباشد باید چیکار کنم چهار سال پیش گوشیم رو خریدن و جدیدن سیمکارت انداختم روش و شاید مغازه ای که قبلا گوشیم رو خریدم الان نباشتش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی فداکار · 1 ماه پیش
    چندین سال پیش برای بچه تبلت مارشال ایرانی خریدیم، چند روز پیش سیمکارت انداختیم پیام اومده دستگاه قانونی نیست
    چیکار باید بکنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح ریجستری نمی باشند لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      لطفا جهت بررسی دقیق تر وضعیت دستگاه با شماره 096366 ( سامانه همتا ) تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یزدان فکورثانی · 1 ماه پیش
    سلام من یکی از اقوامم دو روز پیش گوشی گلکسی a50bبه من داد و من انروز ک خواستم اون رو رجیستر کنم گفتش که شناسه دستگاه شما قانونی و نیستکو قاچاقه د رصورتیکه این دستگاه از فروشگاه اتکا که وابسته به نهادهای انتظامی هست(آیا امکان داره چنین فروشگاهی تخلفی اینچنینی انجام دهد) خریداری شده،لطفا راهنمایی بفرمایید ک من چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی اعلام می شود عودت دهید در صورتی که فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Fatemeh amini · 1 ماه پیش
    شناسه زیر جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت
    چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده
    از طریق گزینه افزودن دستگاه در سامانه همتا، این شناسه را ثبت نمایید
    سلام خسته نباشین دیروز این پیامک واسه من اومد وسیم کارتم قطع شد میشه راهنمایی کنین؟گوشیمم A5 دوتا سیم کارت هم داخل گوشیمه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر راهنمایی لازم در این صفحه آمده است لطفا مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ramin · 1 ماه پیش
    سلام جناب گوشی من ایفون شیش هست بهش اس تاریخ دارامده که قط میشه من صاحب اصلیشم نمیدونم کیه من چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر شما موظف بودین در زمان خرید گوشی انتقال مالکیت دریافت کنید لذا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا محمدی · 1 ماه پیش
    ببخشید من هر کاری میکنم نمیتونم تو سایت میز خدمات الکترونیک گمرک ثبت نام کنم. هر بار ثبت نامم تکمیل میشه و میام برم داخل سایت نام کاربری و گذرواژه رو که وارد میکنم میگه نادرسته. کلافه شدم به خدا نمیدونم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خانش بدری · 1 ماه پیش
    سلام گوشیم از قبله طرح ریجستری فعال بوده است الانم کد IMEIرو همون صورتی که تو پیامک گفتین انجام میدم فقط تو یه اسالات گوشیم اینجام میدم بعد میگه که درخواست شما با موفقیت انجام شد ولی باز میام که نقطه اتصالمو به LTEتغیر میدم سیمکارت بازم منحل میشه انتن نمیده ولی تو G2 که برمیگردونم نقطه اتصالو همه چی درست میشه مشکلم اینه که توLTEگوشیم به اینترنت نمیره لطفا راهنمایم کنین