راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 4 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هومن · 1 ماه پیش
    سلام
    یک گوشی به صورت پستی از خارج خریده ام و دو هفته است که آن را از پست گرفته ام. گمرکی را در پست نقدی پرداخت کردم و تا الان کد فعال سازی برایم ارسال نشده .با 096366 تماس گرفتم آنها گفتند گمرک اطلاعات گوشی را نفرستاده.از طرفی نمی خواهم فرصت یک ماهه تمام شود زیرا فعالیت روزانه ام مختل خواهد شد.
    راهنمایی کنید چه کار کنم و چطور پیگیری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا سارانی · 1 ماه پیش
    سلام سیم دوم گوشی میزنه رمز یکبار مصرف وارد کنید ندارم سیم یک ثبت هستش چیکار کنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا سارانی · 1 ماه پیش
    سلام گوشی من قبلا یک سیمکارت داشته ثبت شده الان سیم کارت دوم ثبت نمیشه پیامک حاوی رمز رو ندارم چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمزه سلمي · 1 ماه پیش
    السلام عليكم
    اخي العزيز انا دائما اسافر إلى إيران الاسلاميه علما اني عراقي الجنسيه
    ولكن لا يعمل جهازي في إيران يقول يجب أن تدخل ime
    وعندما ارسل رقم الايمي يكتب لي حصل خطأ ماذا أفعل علما هذا رقم lmel:86**********900
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      مرحبا
      يجب أن تدفع ثمن الجهاز المحمول الخاص بك. زيارة موقع الجمارك أو شخصيا.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام قربانی · 1 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم و دو سال پیش تو‌استانبول خریدم جدیدا روشن کردم الان باید جاکارتا کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یلداشهرکی · 1 ماه پیش
    سلام گوشی یه ماهه خریدم سامسونگs10پلاس هس والان یک خطم قطع شده وپیام اومده ک ثبت جزهمتانیست کد۷۷۷۷زدم نوشته ک گوشی قاچاق هست ازاونیم ک گوشیوگرفتم مغازه را تغییر داده هیچ نشونی ندارم چیکارمیتونم بکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی پارسا · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ۲ماه پیش ۱گوشی دو سیم برام اوردن اولین روزی که به دستم رسید داخل شیار اول سیمکارت انداختم اس ام اس رجیستر ی امد ولی بعد اون خاموش بود تا الان ک سیم انداختم شیار اول انتن نمیده و برا شیار دوم یکماه فرست داده حالا با پاسپورت میشه قانونی کرد و شیار اولم انتن بده ممنون از راهنماییتون.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی کوشکی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    رام گوشی عوض کردم imei تغییر کرده جعبه گوشیم
    هم گم کردم سیم کارتمو نمیخونه و imeiغیر قانونی میزنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه کد دستوری و شناسه پشت باتری دستگاه را یادداشت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وین شین جین · 1 ماه پیش
    我来自中国。我是伊朗的新手。我去了伊朗两个月。我正在学习波斯语。现在我的手机没有互联网。我的手机在伊朗没有型号。型号:oppo r11s plus。对不起,你有办法吗?我打算纳税。该员工称这种模式没有。中国电话。非常感谢你。
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      Hello
      If your mobile model is not in the customs, you should go to the customs office to solve your problem
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وین شین جین · 1 ماه پیش
    我来自中国。我是伊朗的新手。我去了伊朗两个月。我正在学习波斯语。现在我的手机没有互联网。我的手机在伊朗没有型号。型号:oppo r11s plus。对不起,你有办法吗?我打算纳税。该员工称这种模式没有。中国电话。非常感谢你。
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      Hello
      If your mobile model is not in the customs, you should go to the customs office to solve your problem
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد نصیری · 1 ماه پیش
    یعنی حتی اگه پاسپورتم داشته باشه نمیتونه بازش کنه نمیتونه رجیستریشن کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صمدآب دوستی · 1 ماه پیش
    ۲۵٫4٫۹۸گوشی خریدم.فروشنده به اصطلاح ریجستری کردند.مدتی بعدپیام ریجستری نبودن دریافت کردم ازسیمکارت دوم استفاده کردم که پیام آمده۲۵٫۵غیرفعال میشود.نزدفروشنده رفتم نقل مکان کرده تنها یک شماره همراه دارم از فروشنده.چکاربایدکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام ،برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوندبایددستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشددرغیر این صورت دستگاه رابه فروشنده عودت دهیددرصورتی که فروشنده همکاری نمیکندمی‌توانیدازطریق سازمان تعزیرات حکومتی شکایت نمایید آموزش ثبت شکایت درسازمان تعزیرات وثبت شکایت درسازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    همافلاحی · 1 ماه پیش
    سلام من کد ۶رقمی و با imei میزنم در #۷۷۷۷* میزنه شناسه دستگاه قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت به گارانتی سی تلکام زنگ زدم گفتن مشکلی نیست حل میشه دوباره فردا امتحان کنید یکی دوروزه اول اینطوریه ؟ درست میگن ؟ من چکار کنم الان ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرامرزپور · 1 ماه پیش
    تبلتی ۳ سال پیش خریداری کردم چون دست فرزندم بود سیم کارت نگذاشتم ولی الان که در ان سیم کارت گذاشتم با پیغام عدم رجیستری واجه شدم ، فاکتور محصول را که مربوط به قبل از طرح رجیستری است دارم حالا باتوجه به اینکه فروشنده هم تعهدی نسبت ان نداشته راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین.ج · 1 ماه پیش
    سلام.ساعتهای هوشمند سیم کارت خور هم جزو طرح رجیستری میشن؟من یک ساعت هوشمند چینی خریداری کردم که به محض وارد کردن سیم کارت پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت رو دریافت کردم.با توجه به ارزش مادی زیر 100هزار تومان ساعت نیازی به رجیستری داره یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      ساعت هوشمند همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرصالحی · 1 ماه پیش
    سلام کد فعال سازی چیه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام
      کد 6رقمی یکبار مصرف که روی کارت گارانتی یا جعبه دستگاه درج شده و یا از فروشنده دریافت میشود و دستگاه با ان فعالسازی میگردد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هدیه · 1 ماه پیش
    با سلام من گوشیمو قبل از طرح ریجستری خریداری کردم ولی ۶ ماهه ک ریجستری شده و بعد از فعالسازیدگوشی هم کدی ارسال نشده ک بخام پیامک کنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    المیرا · 1 ماه پیش
    سلام
    من خارج از کشور گوشیم سوخت و مجبور شدم یه گوشی دیگه بگیرم ،الانم که اومدم برا یه مدت ایران پیامک از کار افتادن تا سی روز دیگه رو دریافت کردم! من قبل از پایان سی روز از کشور دوباره خارج میشم تا یه سال دیگه، با این حال هنوز هم نیازی به پرداخت گمرکی هست؟ یا اگه سال دیگه بیام باز هم تا سی روز مهلت دارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که قصد استفاده بیشتر از سی روز از دستگاه را دارید در گمرک ثبت کنید و فرایند فعال سازی انجام دهید دیگر در هر بار ورود مجدد به کشور دیگر نیازی به انجام فرایندی ندارید، بازه زمانی سی روزه طبق تشخیص همتا به شما داده می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    همافلاحی · 1 ماه پیش
    سلام من کد فعالسازیم معلوم نیست یه رقمش ، کدی به ۱۰۰۰۲۱۱ میفرستیم چندرقمی باید باشه چجوری بلید دوباره دیافتش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام کد فعال سازی یک عدد شش رقمی می باشد در صورتی که دستگاه شما دارای شرکت گارانتی می باشد این کد روی کارت گارانتی نوشته شده است چنانچه این کد روی کارت گارانتی شما وجود ندارد به فروشنده مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی شرکت گارانتی تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام
    من امروز ۳۰ روز فرصت ریجستری گوشیم تمام میشه و چند روزه هرچی تو سامانه آنلاین پرداخت عوارض گوشی تلاش میکنم میگه" خطا در استعلام از پلیس گذرنامه"
    لطفا راهنمایی بفرمایید