راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک هشدار: دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ ******** در شبکه سرویس نخواهد گرفت.

این پیامکی است که به علت ثبت نبودن شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه همتا، برای آن ارسال می‌شود. در این جا، دلایل مختلف ارسال این پیامک و راهکارهای پیش رو ارائه می‌شود. دقت داشته باشید در حال حاضر تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه مشمول طرح رجیستری هستند. سایر دستگاه‌های سیم‌کارت خور نیز طبق برنامه زمانبندی مشمول این طرح خواهند شد.

درصورتی‌که این پیامک را دریافت کرده‌اید، ممکن است دستگاه شما یکی از 4 حالت زیر را داشته باشد:

 

حالت اول: دستگاه شما دوسیمکارته است و تا پیش از این، فقط یکی از اسلات‌های آن (محل سیم‌کارت) استفاده کرده‌اید.

اگر دستگاه شما دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) است و تنها یکی از اسلات‌ها را قبل از مشمول شدن دستگاه‌تان در طرح رجیستری، استفاده می‌کرده‌اید (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند)، با قرار دادن سیم‌کارت در اسلات دوم، این پیامک را دریافت خواهید کرد.

در چنین مواردی بایستی از طریق فرآیند «افزودن دستگاه»، شناسه (IMEI) تمامی اسلات‌های دستگاه خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید.

  

حالت دوم: دستگاه شما قاچاق است.

با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد. برای اطلاع از قانونی بودن دستگاه خود می‌توانید از طریق درگاه‌های سامانه همتا، استعلام اصالت کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید).

پس یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما شود، این است که دستگاه شما قاچاق بوده و پس از شروع طرح رجیستری، برای اولین بار روشن شده است. قابل ذکر است هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد و حتی اگر پس از خرید، متوجه این موضوع شدید، با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه را به فروشنده بازگردانید.

فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.

در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطالعه نمایید.

 

حالت سوم: شما مسافر هستید اما شناسه (IMEI) دستگاه خود را ثبت نکرده‌اید.

با توجه به بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۶، مسافرینی که از خارج کشور دستگاه سیم‌کارت خور مشمول طرح رجیستری، خریداری کرده‌اند، موظف هستند دستگاه خود را ثبت نمایند. در صورت عدم ثبت شناسه (IMEI) دستگاه این مسافران، این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری داخل کشور استفاده نموده و پس از مدت ۳۰ روز قطع خواهند شد.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، این است که مسافر خارجی بدون اینکه دستگاه خود را ثبت نماید آن را روشن نموده و از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده می‌نماید.

بنابراین درصورتی‌که مسافر هستید و دستگاهی را وارد کشور کرده‌اید که قبل از شروع طرح رجیستری، سابقه روشن بودن داخل کشور را ندارد و می خواهید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه تان استفاده کنید، می‌توانید بدون هرگونه مراجعه حضوری نسبت به ثبت دستگاه خود به‌صورت اینترنتی اقدام نمایید.

دقت داشته باشید در صورتی که مسافر تمایل داشته باشد می تواند بدون اینکه عوارضی جهت ثبت دستگاه خود پرداخت نماید، از خدمات رومینگ استفاده کند.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

 

حالت چهارم: دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن، تغییر کرده است.

در ابتدا شایان ذکر است که شناسه (IMEI) دستگاه‌های دارای سیم‌کارت، به‌عنوان شناسه رهگیری این دستگاه‌ها به‌حساب آمده و هرگونه تغییر در آن، غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد تعمیر دستگاه خود را دارید، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شناسه (IMEI) دستگاهتان نباید در فرآیند تعمیر، تغییر کند (توجه داشته باشید که شناسه (IMEI) اصلی دستگاه‌تان، روی جعبه دستگاه، درج شده است).

اما درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه‌تان بازگرداند، سامانه همتا جهت رفاه حال شما فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا ، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر نمایید.

پس یکی دیگر از دلایل ارسال پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه، آن است که شناسه (IMEI) دستگاه شما پس از تعمیر، تغییر کرده باشد.

 برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید.

 

حالت پنجم: دستگاه به دلیل تخلف در ثبت، غیرقانونی شده است.

در صورتی که برای ثبت دستگاه تخلفی صورت گرفته باشد (مانند تخلف استفاده از رویه مسافری برای ثبت دستگاه‌های غیرقانونی یا سوء استفاده از شناسه دستگاه‌های قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاه‌های غیرقانونی)، سامانه همتا دستگاه‌های متخلف را شناسایی و قطع خواهد کرد.

لازم به تأکید می‌باشد که در این حالت دستگاه‌های متخلف تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حالت قانونی را نداشته و برای همیشه از سرویس گرفتن در شبکه اپراتورهای داخل کشور محروم خواهند شد.

بنابراین لازم است در هنگام خرید تلفن همراه موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

1- عدم خرید دستگاه مسافری به صورت دستگاه تجاری و آکبند. همچنین در صورتی که دستگاه خریداری شده توسط شما واردات مسافری و قانونی بوده است و توسط همتا غیرقانونی شده است، حتماً دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

2- در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت از طریق شماره‌گیری کد #7777* و گزینه "1- استعلام اصالت"، مشخصات برند و مدل دستگاه در پیامک همتا با مشخصات ظاهری دستگاه متفاوت باشد نیز حتماً از خرید دستگاه اجتناب کنید و دستگاه را به فروشنده عودت دهید.

برای اطلاع بیشتر می‌توانید خبرهای "برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات" را در صفحه اخبار و اطلاعیه‌ها ملاحظه و دنبال نمایید.

تماس با مرکز پاسخ گویی همتا

درصورتیکه دستگاه شما هیچکدام از شرایط بالا را ندارد اما پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای آن ارسال شده است، در اسرع وقت با مرکز تماس طرح رجیستری به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل فرمایید و مشکل خود را با همکاران ما در مرکز تماس در میان بگذارید تا به آن رسیدگی گردد.

پاپ آپ یا صفحه توضیحات شناسه (IMEI) دستگاه:

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی داشته و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 1 ماه پیش
    همه چیز را صحیح وارد میکنم برای ثبت نام اما خطا میده کد فعال سازی صحیح نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای دریافت کد فعال سازی صحیح لینک " http://hmti.ir/activationcode " را مطالعه کنید و چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد بهاری · 1 ماه پیش
    سلام. اگه گوشی از خارج به صورت هدیه اورده شود میتوان ریجستری کرد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرمحمد مهدوی · 1 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید، یک گوشی Samsung A20 از دیجی‌کالا خریداری کرده‌ام و پیام شناسه غیرقانونی در سامانه همتا برای آن نمایش داده می‌شود.
    با خدمات پس از فروش تماس گرفتم که اصرار داشتند که سامانه در حال بروزرسانی بوده و مشکل نهایتا تا ۱۰ روز دیگر حل خواهد شد.


    آیا این حرف صحیح است و این مشکل پس از مدت ذکر شده رفع خواهد شد؟ یا باید دستگاه را عودت بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی ذکر شده دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری فروشنده این امکان را دارید که از طریق تعزیرات ( http://hmti.ir/10 ) یا سازمان حمایت از مصرف کننده ( http://hmti.ir/11 ) ثبت شکایت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mobina · 1 ماه پیش
    سلام من تازه ده روزه گوشیa20خریدم که ازهمون لحظه که خریدم خودفرشنده هم نتونست ریجستریشودرست کنه وگفتن تایک هفته ده روز بعدامتحان کنیددرست میشه ولی الان ده روز گذشته وتغییری نکرده وازسایت همتا چه فعالسازی وچه استعلام اصالت هرکدومومیزنم میگه این دستگاه قانونی نیست به فروشنده هم گفتم گفت بخاطرقطع اینترنت ودرست میشه ولی بازم نشد ومیگن چند روز دیگه صبرکنیددرست میشه مشکل ازشرکت گارانتی و قراره درست بشه
    الان من باید منتظربمونم؟یاباید گوشیو پس بدم؟اگ پس بدم قبول نکردن شکایت کنم زودپیگیری میشه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی ذکر میشود دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرادي · 1 ماه پیش
    سلام،من گوشيم رو به مدت ٥ ،٦سال پيش خريدم،ولي چند روز پيش براي من پيامك عدم ثبت شدن ميده، و ميگه دستگاه شما از تاريخ... ديگر سرويس دريافت نميكند،دليلش چيه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزین مجیدی · 1 ماه پیش
    اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد ، پشتیبانی سامانه همتا096366این خطا برای من‌ آمده باید چکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ثنا نجف پور · 1 ماه پیش
    سلام
    وقت بخیر من در سامانه همتا در حال ثبت گوشی م بودم و در مرحله ی پرداخت به دلیل مشکل نت تا مرحله اخر نتونستم برم ولی مبلغ از حسابم برداشته شده و لی کد فعالسازی دریافت نکردم و در اطلاعات ثبت گوشی مسافرتی موردی نیست برای دریافت کد باید چه کاری انجام بدم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر به صفحه سوالات متداول مراجعه نمایید و سوال 6-9- در بخش مسافری را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شکری · 1 ماه پیش
    با سلام
    من یه سامسونگ a50 از دیجی کالا خریدم و اقدام به فعال سازی نمودم با کد ۷۷۷۷ انجام میدم تا مرحله اخر هم میره میگه ثبت بشه من ۱ رو میزنم میگه نام کاربری/رمز عبور/کانال نامعتبر میباشد
    داستانش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی در بازه زمانی دیگر از درگاه های دیگر همتا ( سایت یا اپلیکیشن همتا ) انجام دهید چنانچه مشکل باقی ماند با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      سایت همتا: www.hamta.ntsw.ir
      آموزش فعال سازی: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی اسدی · 1 ماه پیش
    سلام و عرض ادب
    من گوشی سامسونگ a20s آکبند خریدم بعداز طی کردن مراحل فعال سازی از طریق *۷۷۷۷#
    پیام شماره موبایل ۰۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰ با این سریال۳۵۸۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ فعال شد روهم دریافت کردم اما بعداز گذشت ۱۰ روز هردو سیم کارتم غیر فعال شد مبنی و پیامی دریافت کردم که گوشی قانونی ولی فعال سازی نشده من چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه (imei) داخل پیامک تایید فعال سازی همان شناسه های کد دستوری یا تنظیمات گوشی می باشد لطفا جهت بررسی با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی شراهی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من یک گوشی شیائومی از چین سفارش دادم تمام عوارض گمرک هم پرداخت کردم اول مهر دستم رسید بعد از یک ماه قطع سرویس شد
    زنگ زدم گمرک پیگیری کردم گفتن یه ماه طول میکشه اطلاعات رو به همتا بفرستیم
    الانم یه ماه شده و خبری نیست!
    شما میدونید گمرک چه موقع اطلاعات رو به همتا ارسال میکنه؟؟
    من به سامانه خودم تو همتا مراجعه میکنم خبری از کد فعال سازی نیست

    اطلاعات از طرف گمرک کی ارسال میشه؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی میرزایی · 1 ماه پیش
    سلام
    من سال ۹۷ گوشی سامسونگ جی۶ خریدم تو محل خرید هم طرح ریجستریو زد و پیام اومد واسم که گوشی ثبت شده ولی حالا بعد دد پیامک سیم کارتم قطع هستش وهیچکدوم از گزینه های بالایی واسه گوشی من اتفاق نیفتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتی که پیامک هشداری دریافت کرده اید و گوشی غیر فعال گردیده است راهنمایی متناسب با پیامک های هشدار در این صفحه موجود می باشد در غیر اینصورت از سلامت گوشی خود مطمن شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 1 ماه پیش
    سلام

    من از دیجی کالا یک گوشی سامسونگ a50 خرید کردم که دیروز به دستم رسید

    جهت فعال سازی اقدام کردم که متاسفانه پیامکی برای من آمده این دستگاه ثبت نشده است

    در سامانه همتا نیز اقدام به فعال سازی کردم که در پایان مراحل اعلام کرد شناسه IMEI قانونی نمی باشد

    با دیجی کالا نیز تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم کارشناسان گفتند که تا 10 روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد و چون گوشی ها تازه به ایران آمده است هنوز در سامانه همتا ثبت نشده و شما نمی توانید فعال کنید

    لطفا راهنمایی کنید که آیا تا 10 روز آینده امکان برطرف شدن این مشکل می باشد یا خیر؟

    درخواست مرجوعی هم اعلام کردم متاسفانه قبول نمی کنند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه گوشی غیر قانونی ذکر می شود گوشی را عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضایی نیارکی · 2 ماه پیش
    سلام من گوشیم پستیه،بعد از ۳۰روز گوشیم قطع شده ،گمرک گوشیم پرداخت کردم،الانم گمرک زنج میزنم میگن ما کارامونو کردیم،لطف کنید راهنماییم کنید،زور داره ادم ۲۰۰هزار تومن پول گمرک بده بعد گوشیش قطع شه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Babak · 2 ماه پیش
    سلام من یک گوشی دارم که قانونی است، ولی کد فعالسازی آن معتبر نیست.لطفا راهنمایی کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر جهت دریافت کد فعال سازی صحیح به فروشنده تجهیز گوشی خود مراجعه نمایید و در صورت عدم همکاری فروشنده می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد · 2 ماه پیش
    سلام
    من یکی از این گوشی های چینی رو خریدم

    که کد imei داخل گوشی متفاوت ازکد پشت اونوداخل همتا به عنوان وایرلس ثبت شده اما بیشتر از یکماه شده و هنوز خط میده نمیدونم چه ترفندی زده فروشنده میشه لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کنم
    فروشنده میگه عودت نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه های کد دستوری و پشت جعبه مغایرت دارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری فروشنده می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
      لطفا جهت خرید دستگاه داخل کشور لینک http://hmti.ir/new را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir · 2 ماه پیش
    دستگاه شما مشمول این مرحله از طرح ثبت تلفن همراه نمی‌باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      دستگاه شما اگر تبلت میباشد هنوز مشمول طرح رجیستری نشده است و نیاز به هیچ گونه فرایندی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mehdi hatami · 2 ماه پیش
    سلام.من رفتم گوشیمو توی سامانه همتا ثبت کنم ، هر چقدر ایمیلمو توی سامانه میزنم میگه قانونی نیست ، حتی *#06# رو هم زدم ایمیلم با روی کارتون مطابقت داشت ، ولی هر چی سعی کردم مینوشت قانونی نیست ، مشکل چیه و چیکار باید بکنم . با تشکر .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری فروشنده از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.http://hmti.ir/10 / http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی رو از مبادی قانونی وارد کردم و پول گمرکی رو هم دادم و برگ سبز دارم. ولی بعد از یک ماه این پیام اومده. چه کار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسین · 2 ماه پیش
    سلام گوشیم قبل طرح ریجستری بوده و الان کارتونش اینا نیستش و چطوری باید فعالش کنم پیام اومده و میگه که ۸/۳۰ سرویس نخواهد گرفت همتا پیام داده باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا جهت بررسی بیشتر شناسها را یادداشت نمایید و با سامانه همتا (096366) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 2 ماه پیش
    چندین بار کد دستوری *۷۷۷۷# را وارد کردم پیغام خطا مبنی بر نامعتبر بودن این دستور دریافت می‌کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در زمان های دیگر تلاش کنید همچنین فرایند های همتا را از طریق سایت همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا نیز می توانید انجام دهید.