شناسایی هوشمند مشکلات

عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

1- در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوء استفاده نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- در صورتی که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء استفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- در صورتی که از شناسه‌های دستگاه سوء استفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- در صورتی که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مهدی · 15 ساعت پیش
    سلام گوشی از برادرم بصورت دائم خریدم

    برادرم سیم کارتی که مالیکت گوشی بنام اون بوده رو مسدود کرده و هیچ دسترسی بهش نداره
    میخواستم بدونم اگه انتقال مالکیت ندم به سیم کارت خودم میتونم بصورت دائم سیم کارت خودم رو توش قرار بدم و از خدمات اپراتوری بهره ببرم؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهناز · 1 روز پیش
    من همه ی مراحل و رفتن ولی شماره درج شده مسدوده.چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 روز پیش
    سلام من گوشی رو خریدم و به خریدار دسترسی ندارم چطور شمارشو بدست بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد سج · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید گوشیه منو دزدیدن چطوری بفهمم ک گوشیم توسط سیمکارتی روشنه یانه یا شماره ای داخلش هستش رو پیدا کنم تا ازش شکایت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد.لطفاازسمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشاد · 5 روز پیش
    سلام . من گوشی خریداری کردم و پیامی که برای من میاد شماره فروشنده رو کامل نمی‌نویسه. چطوری میتونم شماره.شو پیدا کنم باهاش تماس بگیرم جهت انتقال مالکیت؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، انجام فرآیند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد. لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه فرمایید. لطفا صفحه آموزش انتقال مالکیت: https://hmti.ir/04 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان صالحی · 5 روز پیش
    سلام من میخام یه گوشی نو بخرم فروشنده میگه من خودم ریجستریش میکنم میخاستم بدونم اگر گوشی رجیستری بشود باز هم احتیاج به تغییر مالکیت دارد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین شهرکی · 6 روز پیش
    سلام وقتتون به خیر
    من حدود یک سال هست گوشی کارکرده خریدم بدون انجام فرایند انتقال مالکیت چرا که فروشنده شماره ای که ثبت سامانه همتا کرده رو نمیدونه
    خیلی پیگیر بودم که این کارو انجام بده اما نمی‌دونست و نتونست
    روشی هست بشه شماره مالک رو پیدا کرد و تماس گرفت باهاش و درخواستمو مطرح کنم بلکه ایشون همکاری کنن چون قصد فروش گوشی رو به علت مشکلات مالی دارم

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد مخلوقی · 6 روز پیش
    سلام. من میخوام یه گوشی بخرم. فروشنده میگه نمیدونه با چه سیمکارتی دستگاه رو تطبیق داده. یعنی سیمکاذتی که مالکیت دستکاه رو داره معلوم نیست چه سیمکارتیه. الان باید چه کنیم؟ راهی هست که بتونم دستگاه رو به مالکیت خودم دربیارم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 8 روز پیش
    s
    سلام
    من 1سال بیش یه گوشی خریدم ک نصف مبلغ رو دادم ولی فروشنده قرار شد کارتن رو برام بیاره ولی متاسفانه خبری ازش نشد و تماس گرفتم شمارش خاموش بود. الن چطور میشه فهمید گوشی سرقتیه یا نه؟اگر روشن کنم و استفاده کنم این کار جرمه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد.لطفاازسمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی غلامزاده · 9 روز پیش
    سلام
    دستگاهی داشتم که دزدیده شد و پس از ۲ سال پیگیری و دادگاه توانستم دستگاه را پس بگیرم.بعد از آن نیز حدود یک سال در خانه غیر فعال بود.حال که میخواهم از آن استفاده کنم پیغام سواستفاده از دستگاه آمده و غیرفعال شده است.شماره مورد استفاده قبل از طرح رجیستری را هم نمیدانم.
    دستگاه دو سیم کارته و با یک imei هست.
    لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کنم.ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرناز پهلوان زاده · 10 روز پیش
    سلام
    گوشی فعلی من امروز سوخت. یک گوشی قدیمی در خانه داریم که قبلا با سیم کارت دیگری کار میکرد.(قبل طرح ریجستر) الان برای اینکه فعلا گوشی داشته باشم سیم کارتم را روی آن گوشی قدیمی انداختم.چطور فعالش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری بر روی دستگاه مربوطه استفاده می نمودید فرآیند افزودن دستگاه را دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید قاسمی · 11 روز پیش
    با سلام من یه گوشی دست دوم گرفتم انتقال مالکیتش نا موفق بود الان صاحب سیم کارتی که گوشی به نامش است را نمی شناسم الان باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر هنگام خرید و فروش دستگاه انتقال مالکیت ضروری میباشد لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه نمایید
      http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    majid esmaeily · 11 روز پیش
    سلام گوشی بنده شماره مالک رو میاره ولی با همتا تماس میگیرم میگن شماره غلط هست داستان چیه پس چطوری توی گوشی میزنم شماره سیم کارت که فعال شده میاد ؟؟؟ و این بنده خدا هم میگه انتقال میزنم نمیشه مشکل سیستم چیه؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه فرمایید و در قسمت فعالسازی اشتباه درخواست پیگیری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا فتحی · 12 روز پیش
    خط ثبت شده ی گوشی مسدود شده و هیچ دسترسی بهشون نیست چگونه بهشون مراجعه کنم؟اگر راهی داره بفرمایید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه توسط فرایند افزودن داخل کارتابل سیمکارت مالک نرفته است(یعنی با رفتن داخل سایت همتا قسمت وضعیت شناسه دستگاه با جستجوی شناسه ،شماره مالک را نمایش می دهد ) میتوانید با در دست داشتن جعبه و گوشی به اتحادیه مرکز استان ،جهت حل مشکل مراجعه کنید در غیر این صورت مشکل از همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا فتحی · 12 روز پیش
    سلام من یک سال پیش انتقال مالکیت نکردم الان میخوام بفروشمش با شماره مالک تماس میگیرم کلیه ی تماس هاش مسدود شده الان چه میشه کرد راهی داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت به فروشنده خود مراجعه فرمایید. آموزش انتقال مالکیت: https://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی محکم · 13 روز پیش
    سلام ضمن خسته نباشید و وقت بخیر میخواستم بدونم چ طوری متوجه بشم گوشی موبایلی ک خریداری کردم در سامانه همتا ثبت شده یا نه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودی · 14 روز پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی که از دوستم خریده بودم رو فروختم به کسی الان میخوام بدونم چه شماره ای اخرین بار اینو فعال کرده چون گوشی نو هست و گارانتی داره میشه کمکم کنین لطفا تو سایت نشون نمیده رقم اخر شماره رو ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا کادر " حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک " در این صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاهر سعادتمند · 14 روز پیش
    سلام ،خسته نباشید،می خواستم بدونم در صورتی که گوشی موبایلمو به صورت قرض له کسی بدم که استفاده کنه ،انتقال مالکیت الزامیه یا مشکلی از بابت اینکه انتن گوشی نره نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر پیام با مهلت قطع دریافت نکردید لازم به انجام فرایندی نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی عالی خانی · 14 روز پیش
    سلام در بخش وضعیت شناسه دستگاه شماره رو ب طور کامل نمایش نمیدهد باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر در همین صفحه کادر"حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک "را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوریان · 18 روز پیش
    ممنون از پاسخگوییتون ، فقط مشکل من حل نشد متاسفانه، شماره ۹۱۲ ***** من روی گوشی قدیمی Wawe 525 هست، فروشنده شماره منو به جای ۹۱۹**** روی گوشی آ ۷۰ وارد کرده بود که پیغام رجیستریش به گوشی من اومد، با من تماس گرفت و گفت که اشتباها پیش شماره رو وارد کرده و از من خواست کدی که برای من ارسال میشه که برای نصب اپلیکیشن همتا بود رو براشون بخونم تا بتونن مالکیت گوشی رو به پیش شماره درست ۹۱۹ تغییر بدن. من الان نمیدونم مالکیتو عوض کردن یا گوشی اون شخص با شماره ۹۱۲ من ثبت شده موند. اصلا میتونن با شماره من ثبت کنن ولی با سیم کارت دیگه ای از اون گوشی استفاده کنن ؟ من فقط نگران این هستم که برای من مشکلی پیش نیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، پیرو صحبت های قبل، لطفا با شماره سیم کارتتان وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شوید. چنانچه در قسمت مدیریت دستگاه شناسه (هایی)موجود بود که از وجودش بی اطلاع بودید، می توانید فرآیند انتقال مالکیت را برای ایشان انجام دهید. دقت داشته باشد کد عبور از سایت را به هیچ عنوان در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06