شناسایی هوشمند مشکلات

عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

1- در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوء استفاده نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- در صورتی که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء استفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- در صورتی که از شناسه‌های دستگاه سوء استفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- در صورتی که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد عرفان بایندری · 1 روز پیش
    سلام من وقتی شماره سریال گوشیمو تو استعلام گوشی در سامانه همتا میزنم
    سامانه میگه شماره سریال گوشی شما جعلی است باید چیکار کنم کارتون گوشی هم گم شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند اعلام شده در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 با دستگاه شما یکسان است و در صورت دریافت پیامک هشدار با مهلت قطع صفحه ی پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه نمایید http://hmti.ir/p02
      در صورت مغایرت مدل و برند اعلام شده با دستگاه چنانچه دستگاه تعمیر یا فلش نشده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه تعمیر شده جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زیبا · 4 روز پیش
    سلام خسته نباشید من تازه گوشی خریدم و رجیستری نکردم کد فعال سازی که روی کارت گارانتی بود رو گم کردم حالا باید کد فعال سازی را از کجا بیارم لطفا جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عی هاشمی · 6 روز پیش
    سلام
    زمان خرید انتقال مالکیت نگرفتم ، اون موقع چیزی درباره انتقال مالکیت نمیدونستم ،تا ماه پیش هم داشتم باهاش کار میکردم و اتفاقی نیوفتاد ، الان چه طور میتونم گوشی دوباره برگردونم به مالک قبلی هم دسترسی ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه بعد از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      در صورت دریافت پیامک هشدار با مهلت قطع صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی لوان · 7 روز پیش
    سلام من گوشیمو پنج سال پیش خریدم ولی انتقال مالکیت نزدم
    الان میخواهم بزنم شماره برام میفرسته ولی چندتاشو پنهان است من نمیدونم طرف کیه و شمارشم ندارم چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      در صورتی که قبل از طرح رجیستری <<تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> از دستگاه استفاده میکردید و مالک دستگاه را نمی شناسید جهت بررسی شناسه دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری (ستاره مربع 06 مربع) دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه س · 10 روز پیش
    سلام ما گوشی داشتیم که شیشه ش شکسته بود و هنگ داشت گوشی را فلش زدیم بعد اینکه تعمیرش کردیم imei دستگاه را صفر نمایش می دهد بعد پیام ارسال می شود که سیمکارت متعلق به این گوشی نیست چرا imei صفر شده چکار باید بکنیم که imei گوشی برگردد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت به خیرشناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید. همچنین می توانید صفحه آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید. http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی · 11 روز پیش
    با سلام من گوشی به عنوان صفر خریدم ولی تو سامانه زده این دستگاه قبلا با یک سیم کارت فعال شده یعنی گوشی صفری که به من دادن دست دوم بوده دیگه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است. بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود. در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت. لطفا صفحه می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسیم · 11 روز پیش
    پدرم گوشی موبایلی خریداری کرده که کد ۱۵ رقمی روی جعبه را وارد میکنیم ثبت می شود ولی پیامکی که از همتا می آید شماره imei دیگه ای نوشته شده که میگه ثبت نشده .چکار کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05 کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode درصورتی که شناسه (imei)داخل پیامک با شناسه (imei)دستگاه و جعبه و کددستوری دستگاه شما مغایرت دارد لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری (ستاره مربع06مربع) دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف بلوچ زاده · 14 روز پیش
    دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت کنم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشددر صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه فرمایید. http://hmti.ir/09
      درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 14 روز پیش
    سلام ممنون برای پاسخ به سوال قبل اگر کد فعالسازی اشتباه باشه چکار باید کرد. چند بار فرایند فعال سازی را انجام دادم و خطای بیش از حد مجاز نمایش می دهد . با سامانه همتا تماس گرفتم گفتند کد فعالسازی اشتباه است و پیام ارسال شده که 7 روز دیگر خدمات گوشی قطع می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت دریافت کد فعالسازی صحیح لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اطلاعات گارانتی دراین صفحه موجود است. http://hmti.ir/i
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
      همچنین لطفا فرایند مربوطه را در یک بازه زمانی دیگر و از درگاه های دیگر از جمله اپلیکیشن همتا و سایت همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف · 15 روز پیش
    سلام
    دستگاه من شناسه قانونی ثبت شده داره
    اما هیچ شماره ای برام ارسال نمیشه که بفهمم با چه سیمکارتی ثبت نام شده فقط پیام میده که این دستگاه قبلا با یک سیمکارت روشن شده است
    صفحه عدم شناخت مالک قبلی رو هم مطالعه کردم اما به نتیجه نرسید هیچ کدوم از اون راه ها
    الان میخوام گوشی رو بفروشم ولی به مشکل خوردم نمیتونم انتقال مالکیت بدم
    لطفا راهنمایی کنید
    با سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد
      در غیر اینصورت جهت بررسی شناسه دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 15 روز پیش
    برای ثبت گوشی خطا می دهد ثبت بیش از حد مجاز زمان دیگری اقدام نمایید چیکار باید کنم. گوشی رو تازه گرفتم و نو هست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند را چند ساعت آینده مجدد انجام دهید
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت لطفا مشکل خود را واضح تر بیان فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا اسدی · 15 روز پیش
    میخواستم ببینم چطور میشه فهمید دستگاه را باکدوم سیمکارتمون در سامانه همتا ثبت کردیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرح · 19 روز پیش
    سلام سامانه همتا برام پیام داده که یکی از شناسه ها جعلی و خدمات دستگاه قطع شد حتی 7777 هم نمیتونم بگیرم چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
      تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار http://hmti.ir/14 را مطالعه نمایید فرایند را با سیستم و دستگاه دیگری انجام دهید
      همچنین لطفا فرایند مربوطه را در یک بازه زمانی دیگر و از درگاه های دیگر از جمله اپلیکیشن همتا و سایت همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا ف · 19 روز پیش
    با سلام. من ۴ سال پیش یه گوشی دست دوم از یه فروشگاه موبایل خریدم و از اونجایی که اون زمان سامانه همتا یا نبود یا متداول نبود، انتقال مالکیت صورت نگرفت. و من هم در طی این سالها مشکلی نداشتم. اما الان که میخوام گوشیو بفروشم از من انتقال مالکیت میخواهند. من مالک قبلی رو نمیشناسم و فروشنده بدبخت هم بعد از ۴ سال نمیتونه اونو پیدا کنه. سامانه همتا جواب درستی نمیده، اتحادیه موبایل میگه ما امکانات شناسایی شماره مالک قبلی رو نداریم. الان تکلیف من و امثال من چیه؟ حداقل برای گوشی های قدیمی یه شرایطی بذارید که بدونن چکار کنن. یکی میگه حکم از دادستان بگیر ببر سامانه همتا، یکی میگه برو کلانتری. تو رو خدا ما رو راهنمایی کنید، گرفتار شدیم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمیر حسین زاده · 20 روز پیش
    سلام من گوشیم رجیستر شده ولی یه مشکل داره سیمکارت دومی را که میندازم از همتا برام پیامک هشدار میاد که قطع میشه باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید محمدی · 21 روز پیش
    سلام یک سوال داشتم اگه سیم کارت مسدود شده باشه اون وقت چطوری باید از اون سیم کارت انتقال مالکیت زد ؟ نمایندگی سیم کارت هم اون سیم کارت رو نمیده و میگه باید منتظر باشید تا فرآیند کامل دوره مسدود و سلب امتیاز طی بشه و بعد از گذشت زمان حدودا یکسال برای همون شماره اقدام کنید ، خب اینطوری که خیلی مشکل ساز میشه لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید،می توانید با کد ملی وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید در صورت نداشتن کارتابل کد ملی چنانچه سیم کارت تخلیه یا سلب امتیاز شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید محمدی · 24 روز پیش
    سلام من یک گوشی اپل ۶ دارم که مالکیتش روی شماره ای هست و مالک دستگاه حاضر نیست انتقال مالکیت دستگاه را انجام دهد و هرکاری میکنم جوابم را نمیدهد الان چکار کنم ؟ گوشی و کارتن و لوازم هم در اختیار خودم هست لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه بعد از شروع طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده و دسترسی به شماره کامل وجود ندارد لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Matin · 29 روز پیش
    سلام من از موبایل فروشی یک گوشی خریداری کردم و بعد از خرید دستگاه به مسافرت رفتم دو هفته مسافرتم طول کشید بعد از دو هفته امدم دیدم دکوراسیون مغازه تغییر کرده و فروشنده نیست الان شماره کامل مالک دستگاه را میخواهم ولی نمی توانم پیدا کنم لطفا کمکم کنید تمام فرایندی که برای پیدا کردن شماره مالک دستگاه گفته بودید من انجام دادم ولی شماره کامل را پیدا نکردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه بعد از شروع طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده هنگام خرید و فروش انتقال مالکیت ضروری بوده و دسترسی به شماره کامل وجود ندارد لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معمار · 29 روز پیش
    خسته نباشید.
    من یک گوشی دست دوم خریدم و الان برام پیام اومده که شناسه گوشی به اسم شخص دیگری است، شماره ایشون رو از سایت در آوردم ولی سه رقمش مخدوش شده است، الان اسلات دوم گوشی هم انتن نمی‌ده، مالک رو هم نمی‌شناسم، باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آراد · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید؛ ببخشید من یک دستگاه قدیمی دارم قبل از رجیستری؛ الان تعمیرش کردم و خواستم ازش استفاده کنم؛ سیم کارت خودم رو وارد میکنم مینویسه : از فروشنده بخواهید ارسال مالکیت انجام دهد.
    من اصلا یادم نمیاد با چه سیم کارتی گوشی ثبت شده ؛ میخواستم اگه بشه یه راهی به من بدید که من فقط بفهمم گوشی با کدام سیمکارتمون ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری #06#* را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      در غیر اینصورت در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09