عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

حل نشدن مشکل حتی با استفاده از گزینه وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)

درصورتیکه سیم کارت درج شده در نتیجه خاموش بود یا در دسترس نبود یا نتیجه نمایش داده شده، مشکل شما را حل نکرد، با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح فرمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    يحيي · 19 روز پیش
    سلام من قبل از طرح رجيستري گوشي اكبند خريدم از فروشگاهي كه الان جمع شده الان كه ميخوام گوشيو بفروشم ميگه دستگاه به نام من نيست در صورتي كه دستگاه پلمب بود و از اول سيم خودم داخلش بود الان اس ام اس مياد به شماره ديگري تعلق دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      لطفا مطالب موجود در همین صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.
      همچنین میتوانید اقدام به انجام فرآیند «افزودن دستگاه» نمایید.
      لینک آموزش : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید شه بخش · 21 روز پیش
    سلام من ی گوشی خریدم صاحبش گفت ک انتقال مالکیت میدم مثال فردا بعد مامعله انجام شد بعد ی روز زنگ زدم گوشیش خاموشه الانم نزدیک ۲ماه هست ک گوشی فرد خاموش هست انتن گوشیم هم قطع شده لطفا رهنمایم کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی دست دوم داشتید، باید حتما در همان زمان خرید، به شماره خود انتقال مالکیت میدادید. لذا درصورتی که جهت انجام فرآیند انتقال مالکیت، به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 21 روز پیش
    سلام.من یک گوشی دسته دوم خریدم و روز خرید وضعیت شناسه دستگاه رو زدم و نوشت و ضعیت سفید و شماره رو نشون داد ولی من گفتم چند روز بعد برای انتقال مالکیت تماس میگیرم.ولی دو روز بعد دوباره استعلام کردم حالا گفت شناسه دستگاه روی چند دستگاه جعل شده و دیگه شماره مالک رو نشون نمیده و من یادداشت نکرده بودم.حالا چطور شماره رو بدست بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی دست دوم داشتید، باید حتما در همان زمان خرید، به شماره خود انتقال مالکیت میدادید. لذا درصورتی که جهت انجام فرآیند انتقال مالکیت، به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسحاق حسینی · 26 روز پیش
    سلام خسته نباشین میخواستم بدونم من گوشیم با سیم کارتی روشن شده که الان مسدود شده و نمیتوانم به آن سیم کارت دسترسی پیدا کنم الان باید چیکار کنم که دوباره آن گوشی رو با سیم کارت دیگه ریجستر کنم یا غیر ممکنه اینکار
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      درصورتی که سیمکارت شما سوخته است، میتوانید تعویض نموده و سپس اقدام به انتقال مالکیت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی برزیگر · 27 روز پیش
    سلام
    من گوشی رو ریجستر کردم
    اما فعال سازی رو به اشتباه به شماره فرد دیگری فعال کردم
    الان اون فرد جواب نمیده و حاظر به همکاری نیست
    چطور میتونم مالکیت دستگاه رو به اسم خودم بزنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Vahid · 27 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    من یک گوشی و گوشی ریجستر شده هست و به اسم یک شماره تلفن دیگری است. من نمی دونم صاحب اون سیمکارت کیه تا انتقال مالکیت بده به من
    تو این شرایط باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه ملک · 27 روز پیش
    گوشی مال خودمه از روز اول فقط سیمکارت عوض شده که حالا اصلا در دسترس نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه و شماره سیمکارت را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد عظیمی · 27 روز پیش
    باسلام. بنده یک گوشی نو هدیه گرفتم و از مالک آن اطلاعی ندارم. این صفحه را مطالعه کردم اما کمکم نکرد. طبق نوشته شما با شماره 096366 تماس گرفتم آنها هم هیچ کمکی نکردند . در این وضعیت بد اقتصادی من باید با این گوشی که میخواهم استفاده کنم اما نمیتوانم چه کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      دستگاه را از طریق فردی که خریداری کرده است، نزد فروشنده برده و از وی بخواهید برای شما انتقال مالکیت بدهد. درصورت عدم همکاری فروشنده، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11"
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 27 روز پیش
    با سلام.
    بنده در حدود سال 91 دستگاهی به صورت کارکرده خریداری کردم. امروز که پس از مدتها قصد استفاده مجدد داشتم، پیامکی از سامانه همتا دریافت کردم مبنی بر تعلق دستگاه به شماره دیگر. بعد از بررسی مشاهده کردم این دستگاه در تاریخ 94/08/10 برای شمارۀ دیگری ثبت شده است. آیا صرف داشتن شمارۀ IMEI امکان ثبت یک دستگاه به نام خود را فراهم می‌کند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      خیر. باید از طریق شماره ای که به عنوان مالک دستگاه ثبت شده است، فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک · 28 روز پیش
    ما تو خونه یه گوشی قدیمی داشتیم که فکر کنم بابام خریداریش کرده بود اون موقع (بیش از 10 سال). الان وقتی میخوام گوشی رو رجیستر کنم، میگه که مالک این گوشی شخص دیگری هستش. من باید دقیقا چه کار بکنم برای اینکه ببینم کدوم یک از اعضای خانواده صاحب اصلی این گوشی هستند؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید اسماعیل زاده · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی کارکرده میخوام بخرم ولی صاحبش میکنه انتقال مالکیت نداره ولی میگه قبل طرح ریجستری روشن کرده وازش استفاده شده الان اگه من بخرم‌مشکلی واسه انتنش پیش نمیاد چون قبل طرح روشن شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا پیش از اقدام به خرید، حتما به بخش «میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و توضیحات ارائه شده را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید رادمهر · 1 ماه پیش
    سلام
    سه ماه پیش گوشی دست دوم خریدم و خودم درانجازندگی نمیکنم،فروشنده کدانتقال رو بهم دادوگفت هرموقع خواستین بااین کدانتقالش بدید.گفتن ک وقت داریدوفعلا مشکلی برایش پیش نمیاد.کدروالان دردسترس ندارم وگمش کردم وهیچ شماره ازمالک و دسترسی ب فروشنده ندارم.خواهش میکنم راهنمایی کنید الان برای انتقال مالکیت ورجیستری چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و مطالب موجود در این صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی فولادی · 1 ماه پیش
    سلام من از hamta.ntsw.ir ااین سامانه استفاده کردم کد رو هم به شماره م ارسال کرده ولی هرچی میزنم که وارد بشه میزنه کد امنیتی غلط میباشد کد رو هم درست وارد میکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      طفا مجدد تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی حکاف · 1 ماه پیش
    با سلام این گوشی حدود دو سالی میشه از خودمه امشب اصالت گوشی را زدم ولی با پیام تضییع حقوق مالک روبرو شدم اما موقع ریجستری نمیدونم کدوم خط های من یا همسر داخل دستگاه بوده حالا باید من چگونه شماره موقع ریجستری را بفهمم تا انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      مطالب موجود در همین صفحه می تواند برای شما کمک‌کننده باشد. در صورت عدم موفقیت، هم با خط قدیمی خودتان و هم با خط قدیمی همسرتان فرآیند انتقال مالکیت را امتحان نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی یوسفی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیمو دادم تعمیرگاه چند تا تو کرج و تهران دست بدست شدد انتن نداشت الان دیدم ک یکی انتقال داده بنام خودش.شاید فکر کرده انتن نداشتنش از ریجستریه.الان نه شمارشو دارم نه کسیی مشکلم و حل میکنه به شامانه هم تماس گرفتم .الان یکی جواب بده ک چکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11"
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی عبدلی · 1 ماه پیش
    سلام.من با سیمکارت قبلی گوشی رو روشن کردم.الان سیمکارت به مالکیت ایرانسل رفته.برای انتقال چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      لطفا به بخش «آموزش انتقال مالکیت دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و توضیحات ارائه شده را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abbas soleymani · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم و نو و اکبند بود پیامک فعالسازی برای سیم کارتم اومد ولی بعد چند روز که سیم کارتمو انداختم تو گوشی پیام اومده که این گوشی مالک دیگری با شماره 093******* دارد به فروشنده مراجعه کنید

    این یعنی گوشی کار کردس ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      بستگی دارد. لطفا به فروشنده مراجعه کرده و مسئله را جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 ماه پیش
    درود من یک گوشی از دیوار خریدم ولی گفت خطم پیشم نیست تا شب انتقال می زنم ولی نزد گوشی خودشم خاموشه اون شماره ای که گوشی ثبت شده خاموشه چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.
      لینک های مربوطه :
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 1 ماه پیش
    گوشی خریدم فروشنده پاسخگو برای انتقال مالکیت نیست،برای حل مشکل به اتحادیه مراجعه کنم؟؟؟فروشنده میگه شماره مالک سابق را نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.
      لینک های مربوطه :
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pj · 2 ماه پیش
    سلام
    پيغام" مالک این دستگاه، شماره تلفن
    دیگری
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید"

    براي من اومده، ولي IMEI ارسالي با شناسه گوشي من فرق داره.
    اقدام خاصي نياز هست كه انحام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 1 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید. یعنی شناسه های متفاوت را نیز ارسال نمایید.