شناسایی هوشمند مشکلات

عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

1- در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوء استفاده نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- در صورتی که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء استفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- در صورتی که از شناسه‌های دستگاه سوء استفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- در صورتی که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان محمدی · 15 ساعت پیش
    سلام بنده یک گوشی دارم که خریدم چن ماه است که الان قصد فروشش را داشتم که هنگام فروش انتقال مالکینت حواست که نمیدانم مالکیت گوشی برای کدوم شماره است در سایت همتا هم از قسمت وضعیت شناسه دستگاه سریال گوشیو زدم ولی متاسفانه مینویسه این شناسه ی دستگاه قبلا با فرایند فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت سیمکارت دیگری قرار گرفته است . این مشکلو چطور حل کنم و مالکیت دستگاه رو بفهمم کدوم شمارس؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت پوشیده در پیامک ارسال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 2 روز پیش
    سلام روزتون‌بخیر اگر سناسه تلفن همراه و خود آن در دسترس نباشد راهی وجود ندارد که بتوان از طریق سیمکارتی که بر روی آن تایید شده این کد را بدست آورد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت سیم کارتی قرار گرفته باشد با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه انجام شده وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها و مدل و برند قابل رویت می باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 روز پیش
    سلام پیام میاد از سمت همتا ولی سه چهار رقم شماره مالک قبلی پنهانه چطور میشه کامل پیدا کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Poya · 3 روز پیش
    سلام من با روشی که برای پیدا کردن شماره مالک قبلی در سایت نوشته شده انجام دادم ولی هشدار میاد و میگه این lmelقبلا با شماره دیگری ثبت شده چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر شماره مالک فقط در یک صورت در وضعیت شناسه کامل نمایش میدهد که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء استفاده نشده باشد در غیر اینصورت نمایش نمی دهد
      همین صفحه کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه نمایید
      چنانچه دستگاه بعد از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date خریداری شده دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تواضعی · 4 روز پیش
    گوشی آک خریدیم ولی میگه قبلاً با یه سیم‌کارت دیگه روشن شده، باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که خودتان سیمکارتی قرار ندادیددر پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.
      بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 روز پیش
    سلام چنانچه گوشی کارتن نداشته باشه ولی انتقال مالکیت انجام بشه بازم ممکنه بعدا کسی با کارتن گوشی از خریدار شکایت کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر توصیه می شود هنگام خرید شناسه های کد دستوری #06#* با جعبه مطابقت داشته شود و بعد خریداری شود
      ولی در مورد شکایت با جعبه گوشی نامرتبط با همتا می باشد از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فردین خلیلی · 7 روز پیش
    سلام در تکمیل فرایند گوشی با وضعیت سفید و اسم سیم کارتم روش هست چجوری میتونم وارد کارتابل کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر با شماره همراه که در وضعیت شناسه نمایش می دهد فرایند افزودن را انجام دهید
      آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فواد نوری · 7 روز پیش
    سلام وقت بخیر انتقال مالکیت گوشی که خراب و روشن نمیشه به چه صورته ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه های دستگاه را در اختیار دارید می توانید فرایند را با سیم کارت تحت مالکیت دستگاه انجام دهید
      همین صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه نمایید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/06
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا بیاتی · 12 روز پیش
    سلام من گوشیمو یک ماهه خریدم آک بوده ولی سیرویسش قطع شده میگه فعال کنید ولی قبلاً فعال کردم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هانیه نوری · 12 روز پیش
    سلام من میخوام گوشیم رو بفروشم گوشی قدیمیه و سیمکارتی که برای این گوشی ثبت شده بود رو گم کردم چیکار باید بکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی نعمتی · 13 روز پیش
    سلام من چطور میتونم به شماره مالک دسترسی پیدا کنم که هماهنگ بشم باهاشون؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام لطفا در همین صفحه کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی شیری · 13 روز پیش
    سلام
    من دو سال پیش یک گوشی کار کرده خریدم. فروشنده مدتی بعد جمع کرد و رفت. مالک قبلی رو هم نمی شناسم. الان گوشی من قطع شده و نمی تونم ازش استفاده بکنم. چکار باید کرد؟ بدون داشتن ارقام کامل شماره همراه مالک قبلی چطوری میشه پیداش کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی تقی نژاد · 14 روز پیش
    سلام وقت بخیر ،یه گوشی خریداری کردم،زمانی که سیم کارت میندازم،پیامکی از سامانه همتا نمیادکه مالک قبلی رو شماره اش رو با کسر سه عددش نشونه بده،روش کار در سایت همتا رو طبق اموزش ها بلدم،،،فقط مشکل پیامک رو دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا همین صفحه کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم رضایی · 14 روز پیش
    سلام وقتی شماره مالک قبلی خاموشه برای انتقال مالکیت باید چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در غیر اینصورت اگر شماره مالک را از قسمت وضعیت شناسه بدست آوردید و شماره همراه خاموش می باشد با جعبه دستگاه به اتحادیه موبایل مرکز استان مراجعه کنید.
      آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 15 روز پیش
    سلام کد انتقال مالکیت ارسال نمیشه برام و گوشی برای خودم بوده فقط سیمکارت جدید انداختم ولی الان انتن ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام برای انجام فرایند انتقال مالکیت می توانید سیم کارت جدید را بروی دستگاه فعال دیگری قرار دهید و بعد از دریافت کد فعالسازی فرایند فعالسازی را بروی همان دستگاه فعال انجام دهید و بعد از انجام فرایند سیم کارت را بروی گوشی قطع شده قرار دهید
      آموزش صفحه انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/06
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی زرگر · 15 روز پیش
    سلام من میخواستم گوشیم رو که از ترکیه خریده بودم تو ایران رجیستر کنم ولی بهم گفتن با مشخصات شما یه گوشی آیفون رجیستر شده و نمیشه چطوری میتونم پیگیری کنم که کی اینکارو کرده ممنونم از لطفتون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا اپلیکیشن دولت همراه را نصب کنید و با کد ملی خود استعلام بگیرید در صورتی که شماره سیمکارتی به نام شما ثبت شده و اطلاعی از آن ندارید از طریق سامانه 195 به آدرس اینترنتی 195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند.
      و بعد از مراجع قضایی هم پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 16 روز پیش
    سلام اطلاعات شناسه رو وارد که میکنم خطای این که این گوشی ب نام کس دیگه انتقال مالکیت داده شده نمیتوانم شماره رو پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدیوسف · 16 روز پیش
    سلام من گوشیم روی شمارم ثبته اما الان که میزنم میگه روش شماره شما نیست درصورتی که من گوشیمو با این شماره ریجستری کردم چکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودی · 18 روز پیش
    سلام
    من سالها پیش یک گوشی N95 داشتم که مدتی گمش کرده بودم. در حال حاضر شخصی با من تماس گرفته که این گوشی رو از یک شخص به صورت آکبند خریداری کرده و وقتی استعلام گرفته شماره من برای ایشون نمایش داده شده.
    اول میخواستم بدونم آیا شماره بنده براشون نمایش داده میشه؟
    و در ثانی میخواستم بدونم چجوری میتونم اون گوشی رو به عنوان مفقودی ثبت کنم که مشکلاتی که احیانا براش پیش میاد شامل حال بنده نشه.
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر بله قابل نمایش است در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date با سیم کارت خود بر روی دستگاه استفاده می کردید
      و دستگاه مفقود شده را باید به مراجع قضایی اعلام کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد نجاتی · 19 روز پیش
    با سلام من مراحل انجام دادم تکمیل فرایند
    شماره ی سیمکارتم درج شده ولی وقتی استعلام اصالت میگیرم میگه با شماره ی دیگری روشن شده با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به صفحه آموزش استعلام اصالت دستگاه مراجعه فرمایید و کادر "این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/04