عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

حل نشدن مشکل حتی با استفاده از گزینه وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)

درصورتیکه سیم کارت درج شده در نتیجه خاموش بود یا در دسترس نبود یا نتیجه نمایش داده شده، مشکل شما را حل نکرد، با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح فرمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین جعفری · 4 ساعت پیش
    باسلام
    بنده گوشیمو سال پیش داده بودم تعمیر که بنا به دلایلی تعمیرکار گوشی مجبور شده بودن شناسه imei سیم کارت 2 رو تغییر بدن سیم 1 برا خودشه اونو عوض نکردن
    الان هی اس میاد گوشی برا شما نیست وقتیم میرم سایت همتا گوشیو ثبت کنم و انتقال مالکیت بزنم مینویسه شناسه imei نادرست
    لطفا راهنمایی کنید باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بلال دوست مکی · 2 روز پیش
    سلام اولین شماره ای که باآن گوشی روشن شده خاموشه چکارکنم یک سال ازگوشی استفاده میکنم وهیچ مشکلی نداشته ولی میخوام انتقال مالکیت بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهمن علی پور · 3 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    بنده در ماه گذشته سفر خارجی رفتم الان که میخوام با پاسپورتم گوشیی که خریداری کردم رو بصورت مسافری رجیستر کنم پیغام میده که با این پاسپورت قبلا گوشی ثبت شده درحالیکه خودم اینکارو نکردم ظاهرا مامور مهر پاسپورت از پاسپورتم عکس گرفته و باهاش گوشی ثبت کرده چطور میتونم پیگیری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام برای ثبت دستگاه با اطلاعات شما به شماره سیمکارت کد ملی و پاسپورت به نام شما نیاز می باشد.در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی سلیمانی · 4 روز پیش
    سلام بنده گوشی دست دوم که قبل از طرح با یک سیمکارت دیگه روشن شده بود خریدم.
    از اون موقع ال سی دی شکسته بود و الان نزدیک یک ساله.
    حالا می خوام بدون روشن کردن گوشی رو انتقال مالکیت بدم.
    یادم نمی یاد گوشی با کدوم سیمکارت رو شن شده
    چطور باید بفهمم با کدوم سیمکارت بوده؟
    چطور می تونم گوشی خاموش شده رو انتقال بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام
      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالحمیدسپاهی · 5 روز پیش
    سلام من یک گوشی دسته دوم گرفتم از یکی خبر از رجیسترو این چیزا نداشتم الانم ک سیم کارتمو داخل گزاشتم میگه دستگاه زیر جز دستگاه های ثبت شده نیست و از فلان تاریخ قطع میشه حالا باید چکار کنم یک راه چاره ای بگید زود ممنون؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین قلی زادگان · 6 روز پیش
    سلام من خواستم از کسی یک گوشی بخرم موقعی که می خواست برام انتقال مالکیت بزنه شماره سیم کارتی که باهاش باید برام انتقال مالکیت بزنه فراموش کرده دوسه تا شماره هم وارد کرد ولی اشتباه بودن راه چاره چیه که اون سیم کارت خودش که باید برام انتقال مالکیت بزنه یادش بیاد لطفا خیلی سریع پاسخ بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهاب طلوعی · 6 روز پیش
    با سلام.
    من چند وقت پیش گوشیم رو دست دوم از فروشنده ای که از سایت دیوار پیدا کرده بودم خریدم.انتقال مالکیت ندادم متوجه نبودم.الان شماره ای که گوشی به نامشه رو نمیتونم پیدا کنم. تلفن همتا هم زنگ زدم گفت راهی نداره شماره رو بدیم بهتون. چیکار باید بکنم برا پیدا کردن اون شماره؟ شماره رو میگن فقط ۳ رقم وسطشو نمیگن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 10 روز پیش
    درود
    یک گوشی رو با شماره و کد ملی خودم خریدم و بعد از مدتی به شخص دیگری فروختم. نگرانم که مثلا خدای نکرده خلافکار باشد و یا جرمی رو از طریق موبایل انجام دهد و پای من وسط بیاید.
    در ضمن مگر زمانی که سیم‌کارت جدید داخل گوشی مذکور قرار بگیرد، قابلیت تماس با شماره خود را تا حدود یکماه نخواهد داشت؟
    با سپاس فراوان از شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاهی که داخل کشور خریداری می شود باید در پاسخ استعلام استعلام اصالت قانونی ذکر شود و نباید با اطلاعات خود خریدار ثبت گردد.در قبال گوشی های سرقتی یا مشکلاتی در این باره همتا پاسخگویی ندارد از مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 10 روز پیش
    با درود مجدد

    متاسفانه جواب سوالم رو نگرفتم. موبایلی رو فروختم ولی رجیستری اونرو انتقال ندادم. فرد مقابل اگر داخل اون سیمکارت بندازه و تا غیر فعال شدن گوشی خلافی انجام بده آیا برای من مشکل ساز خواهد بود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام

      اگر شناسه های دستگاه مشکلی نداشته باشد دستگاه با شماره شخص جدید غیر فعال نمیشود و میتواند استفاده نمایید ولی خرید و فروشی نمیتواند انجام دهد و منظور از انجام دادن خلاف چه میباشد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی شعلی بر · 10 روز پیش
    سلام.من دو سال پیش قبل از طرح ریجستر یک گوشی خریداری کردم و الان قصد فروش اون رو دارم و ریجستر ان روی یک‌سیمکارت دیگر ثبت است و صاحب ان سیمکارت کد انتقال مالکیت را ب بنده نمیدهد و فقط میگوید از راه قانونی و شکایت کردن این کد رو میدم لطفا یک راه برای حل این مشکل برایم مطرح کنید چطوری میتونم از این شکایت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید تا برای شما پرونده پیگیری ثبت شود و از طرف همتا مشکل برطرف گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 10 روز پیش
    با درود
    اگر موبایلی را بدون انتقال مالکیت بفروشیم ، آیا در صورت استفاده غیر قانونی خریدار در مدت انتقال مالکیت جرمی متوجه فروشنده خواهد بود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام

      انتقال مالکیت جزو ضرورتهای خرید و فروش میباشد و حتما باید انجام گیرد تا فرد خریدار مالک دستگاه جدید شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 10 روز پیش
    سلام امروز گوشی نو و اکبند خریدم از مغازه .موقع خرید درباره ریجستری پرسیدم و گفتند ریجستری شدس .اومدم‌خونه سیمکارت انداختم ‌و پیامک دریافت کردم مالک این دستگاه شماره فلان است ! یعنی گوشی دست دو بوده؟ و اینکه چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر اشرفی · 12 روز پیش
    سلام، لطفا راهنمایی نمایید که تبلت مشمول طرح ریجیستری شده یا خیر؟ اگر جواب منفی است، نیاز است که در همتا ثبت گردد؟! در ضمن تاکنون پیامی از همتا ارسال نشده است(تقریبا ۳روز است که از دستگاه استفاده میکنم) با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه تبلت هنوز مشمول این دوره از طرح ریجستری نمی باشد لطفا جهت بررسی وضعیت شناسه و غیر مشمول بودن دستگاه تبلت شما شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم فیاض ایزدی · 13 روز پیش
    سلام
    من گوشی رو یک ساله خریداری کردم
    شماره مالک قبلی هم دارم ولی خاموشه
    به سازمان همتا هم زنگ زدم و واسم پرونده درست کردن و یک کد پیگیری دادن
    الان ۱۵ روز میگذره و هنوز خبری نشده
    کی درست میکنین؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در حال ایجاد راهکار با کمک اپراتورهای کشور برای این موارد می باشد منتظر مانده این راهکار ایجاد شود از سمت سامانه همتا با شما تماس برقرار می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 21 روز پیش
    سلام بنده یک مودم سیم‌کارت خور دست دوم خریداری کردم فروشنده گفت به اولین سیم کارتی که داخل دستگاه گذاشته دسترسی نداره وقتی سیم‌کارت خودم رو گذاشتم فقط پیامک (مالک شماره دیگری است اگر دستگاه.... ) از طرف همتا ارسال شد آیا حتما باید انتقال مالکیت انجام بشه؟ دستگاه از نظر آنتن دهی به مشکل میخوره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد پورصیاد · 22 روز پیش
    سلام. متاسفانه گوشی کارکرده از مغازه خریداری کردم با فاکتور و جعبه ... سیم کارت رو داخلش انداخت و گفت نیازی به انتقال نداره. منم اعتماد کردم و به فاکتور اکتفا کردم. الان چند روزی هست با اعلام هشدار چند پیامک کلا آنتن گوشی رفته. فروشنده هم زیر بار نمیره! روح حلی هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه کارکرده در حضور فروشنده الزامی می باشد.می توانید جهت بررسی شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدامین محمدی · 24 روز پیش
    سلام گوشیمو با کارتنش از تو ماشینم دزدیدن چطوری میشه گوشی رو موقت غیر فعال کنم مالکیتش به شماره خودمه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر همتا در قبال گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید حلب چی · 24 روز پیش
    سلام.یه گوشی رو یک سال پیش خریدم.شماره مالک قبلو ندارم.با همتا تماس گرفتم شماره مالک رو بهم ندادن و گفتن هیچ راهی نداری واسه پیدا کردن شماره مالک قبلی.الانم‌میخوام گوشی رو بفروشم.چکار کنم که شماره مالک قبلی رو بدیت بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 26 روز پیش
    سلام من انتقال مالکیت انجام دادم و الان به اسم سیم کارت خودمه ولی بازم آنتن میپرکنه و گوشیو خاموش میکنه میگه سیم کارت معتبر نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مهرابی · 26 روز پیش
    سلام یگوشی خریدم تمام لوازمشم دستمه ولی انتقال نزدم اون طرفم الان نیست که بهش بگم بزنه هیچ راحتی واسه انتقال وجودنداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد می توانید جهت بررسی دقیق ضمن یادداشت شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.