عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

حل نشدن مشکل حتی با استفاده از گزینه وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)

درصورتیکه سیم کارت درج شده در نتیجه خاموش بود یا در دسترس نبود یا نتیجه نمایش داده شده، مشکل شما را حل نکرد، با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح فرمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا · 1 روز پیش
    گوشی قدیمیم رو به بررادرم دادم و اون پیامک انتقال رو نادیده گرفته به اشتباه
    سیم کارتش غیر فعال شده باید چیکار بکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام .
      اگر با قرار دادن سیم کارتشان پیامک با مهلت قطع دریافت کردن .حتما انتقال مالکیت به ایشان بدهید تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند.آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرین صابریان · 2 روز پیش
    سلام من سیم کارتم گم شده و ندارمش حالا باید برای ریجستر چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام.
      لطفا برای دریافت سیم کارت به دفاتر پیشخوان مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدعیدی · 7 روز پیش
    سلام من طبق راهنمایی که گفته بودید انجام دادم ولی داخل قسمت مسخصات تلفن مالک وتاریخ ثبت وغیره هیچ نوشته ای بعداز وارد کردنIMEIمشخص نشده وفقط پیغام میده قبلا فعال سازی یاافزودن دستگاه انجام شده. میشه راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      "همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11"
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 روز پیش
    سلام گوشیم رو تو خدمت دزدیدن ارزان قیمت هم است دقیقا کارهای که نوشته بالا رو انجام دادم کارتون هم دارم ولی حوصله کارای شکایت ندارم الان سه رقم شمارش رو نشون نمیده پس چطور باهاش تماس بگیرم وضعیت سفید معنیش چیه دقیقا برج ۶ گوشیم دزدیدن بعد برج ۸ زده تاریخ ثبت من فقط میخوام باهاش تماس بگیرم عکس هم گذاشتم براتون خودتون نگاه کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      مواردی مانند سرقت را باید از طریق نیروی انتظامی پیگیری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی شکری · 7 روز پیش
    سلام وضعیت سفید معنیش چیه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آوا · 8 روز پیش
    من آوا هستم که سوالمو پرسیدم فقط میخواستم بگم منظورم از سی کارت جدید اینه که تازه خریدم نه اینکه سیم کارت دیگه ای رو گوشی بوده و سیم کارتمو عوض کردم!! پیامکی که برام اومده یه شماره هم داده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باتوجه به پیامک دریافت شده،حتما به فروشنده مراجعه نماییدوازشماره سیم کارت مالک انتقال مالکیت دریافت کنید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آوا · 8 روز پیش
    سلام وقت بخیر. من گوشی رو از فروشگاه به عنوان گوشی نو خریداری کردم، سیم کارت جدید انداختم رو گوشیم و پیامک اومده که صاحب گوشی فلان شماره ست و باید انتقال مالکیت داده بشه.مگه میشه گوشی نو هم انتقال مالکیت بخواد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باتوجه به پیامک دریافت شده،حتما به فروشنده مراجعه نماییدوازشماره سیم کارت مالک انتقال مالکیت دریافت کنید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید علیمحمدی · 9 روز پیش
    سلام گوشی من خیلی قدیمیه از این دکمه ای ها مدت زیادی بدونه استفاده بوده چند وقته پیش روشنش کردم که سامانه همتا پیام فرستاد و سه روز مهلت داد و بعد سه روز هم آنتنش قطع شد اون زمان که من این گوشی رو خریدم طرح ریجستری وجود نداشت الان نمیدونم برای چه سیم کارتی ثبت شده اینترنتم نداره که با این روش سیم کارتشو پیدا کنم باید چیکارش کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      لطفا بخش آموزش پیامک های هشدار رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/12
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ممد · 10 روز پیش
    سلام خسته نباشین من یه گوشی خریدم الان صاحبش به تماسهام جواب نمیده چیکار کنم تا انتقال مالکیت بدم جایی میتونم شکایت کنم که این عاقا گوشی رو فروخته به من ولی انتقال مالکیت نمیده از موبایل فروشی نگرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام .
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است .
      در صورتی که مالک قبلی به شما انتقال مالکیت ندادند دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات شکایت کنید آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسی همدرد · 10 روز پیش
    سلام گوشی من سامسونگ شماره imei بالا نمیاد با این کد*#06# وهمچنان نمیشه تماس گرفت پیامی ظاهر میشه میگه عدم ثبت شبکه لطفا راهنمایی کنید چ کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام.
      در صورتی که شناسه دستگاه خود را از طریق *#06# نتوانستید دریافت کنید .شناسه روی جعبه دستگاه و پشت باطری، روی بدنه درج شده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن ح · 13 روز پیش
    بهم پیام دادید که صاحب گوشی شماره دیگه هست و سرویس چند روز آینده قعط میشه از شماره من تو سایت همتا هم وضعیت رو میزنم میگه صاحب گوشی یه شماره دیگس و بازم میگه روز دیگه قطع میشه خودشم دوتا پیام دادید با تو تا شماره صاحب نمیدونم چطوره که صاحب گوشی من نیستم ولی دوتا صاحب دیگه داره ??
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      درصورتی که پیامک هشدار قطع دریافت کرده اید لطفا لینک پیامک های هشدار رادرلینک زیر مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/12
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 13 روز پیش
    خودتون میدونید دارید چیکار میکنید؟
    وقتی شماره رو میزنم پیام میاد این گوشی قبلا فعالسازی شده و تحت مالکیت سیم کارت دیگری است !!!
    خب اینو که خودمم میدونستم
    چرا شماره تلفن سیم کارت قبلی رو نمیده !!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد.درصورتی که دستگاه را به صورت کارکرده خریداری کرده اید،باید درزمان خرید ازفروشنده انتقال مالکیت میگرفتید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد احمدی · 14 روز پیش
    الان من از کسی که گوشی رو چندین سال پیش خریدم، چگونه درخواست انتقال مالکیت کنم؟
    یعنی طرف فروشنده اول باید گوشی رو به سیم کارت خود اضافه کند، بعد به من انتقال مالکیت دهد؟ یا مستقیم می تواند مالکیت گوشی رو به من واگذار کند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام

      شماره سیم کارتی که داخل وضعیت شناسه دستگاه مشاهده کردید باید انتقال مالکیت را برای شما انجام دهد. وبرای راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد احمدی · 15 روز پیش
    من وقتی تو قسمت وضعیت شناسه imei گوشیم رو وارد می کنم، یه شماره بهم میده و وضعیت دستگاه رو هم سفید اعلام میکنه.
    الان میخوام گوشیمو بفروشم
    من این گوشی رو دست دوم وقتی خریداری کردم که طرح ریجستری وجود نداشت، الان سوالم اینه که:

    1. اولین سیم کارت که گوشی باهاش روشن شده، شماره ای هست که تو وضعیت شناسه ها بهم میده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      شماره ای که درقسمت وضعیت شناسه دستگاه مشاهده میکنید.شماره ای است که قبل ازاجرای طرح رجیستری برروی دستگاه شما داخل شبکه رویت شده است.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشكان پرنيان · 16 روز پیش
    مالك چ سو استفاده اي ميتونه بكنه از گوشي ك بنامش هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر سوال شما مبهم میباشد لطفا سوال را واضح اعلام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان پرنیان · 16 روز پیش
    سلام گوشی که با یه سیمکارت دیگه ثبت شده اگه انتقال مالکیت ندیم چی میشه؟حتما از شبکه خارج میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام

      انتقال مالکیت جزو ضرورتهای خرید و فروش میباشد و اگر شناسهای دستگاه شما قانونی باشد و مشکلی نداشته باشد قطع نمیشود ولی شما دیگر نمیتوانید خرید و فروشی انجام دهید چون مالک شخص دیگری میباشد.و مالک میتواند از دستگاه شما هر سوءاستفادهی انجام دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدی اذر · 17 روز پیش
    سلام .

    تو بخش مدیریت سیم کارت ها شماره به حساب همتا اضافه کردم ایا امکان حذف انها وجود دارد.عکسشم فرستادم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      امکان حذف شماره هایی که درکارتابل خود به عنوان شماره پشتیبان تعریف کرده اید وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اصغر سلطانی · 17 روز پیش
    این راهکار ارور میده،حداقل شماره مالک قبلی رو دراختیار بذارین.به مردم کمک کنید مشکلشون حل بشه

    لطفا از جمله خودم که همش میزنم خطا میده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام

      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 18 روز پیش
    با سلام زمانی که شناسه گوشیمو در قسمت وضعیت شناسه دستگاه وارد میکنم پیغام خطا میده و مینویسه موردی یافت نشد.چه کار باید بکنم تا بفهمم گوشی به نام من ثبت شده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      لطفا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و مطالب موجود در این صفحه را با دقت مطالعه فرمایید.
      برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابولفضل · 18 روز پیش
    سلام من وضعیت شناسه دستگاه رفتم کد (IMEI)روهم زدم ولی هیچی نیومد چکارکام؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      لطفا به بخش «عدم شناخت مالک قبلی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و مطالب را مطالعه فرماییدبرای راهنمایی بیشتر با شماره096366 تماس حاصل نمایید