عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

حل نشدن مشکل حتی با استفاده از گزینه وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)

درصورتیکه سیم کارت درج شده در نتیجه خاموش بود یا در دسترس نبود یا نتیجه نمایش داده شده، مشکل شما را حل نکرد، با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح فرمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی حکاف · 4 روز پیش
    با سلام این گوشی حدود دو سالی میشه از خودمه امشب اصالت گوشی را زدم ولی با پیام تضییع حقوق مالک روبرو شدم اما موقع ریجستری نمیدونم کدوم خط های من یا همسر داخل دستگاه بوده حالا باید من چگونه شماره موقع ریجستری را بفهمم تا انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      مطالب موجود در همین صفحه می تواند برای شما کمک‌کننده باشد. در صورت عدم موفقیت، هم با خط قدیمی خودتان و هم با خط قدیمی همسرتان فرآیند انتقال مالکیت را امتحان نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی یوسفی · 4 روز پیش
    سلام من گوشیمو دادم تعمیرگاه چند تا تو کرج و تهران دست بدست شدد انتن نداشت الان دیدم ک یکی انتقال داده بنام خودش.شاید فکر کرده انتن نداشتنش از ریجستریه.الان نه شمارشو دارم نه کسیی مشکلم و حل میکنه به شامانه هم تماس گرفتم .الان یکی جواب بده ک چکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11"
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی عبدلی · 9 روز پیش
    سلام.من با سیمکارت قبلی گوشی رو روشن کردم.الان سیمکارت به مالکیت ایرانسل رفته.برای انتقال چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      لطفا به بخش «آموزش انتقال مالکیت دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و توضیحات ارائه شده را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abbas soleymani · 12 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم و نو و اکبند بود پیامک فعالسازی برای سیم کارتم اومد ولی بعد چند روز که سیم کارتمو انداختم تو گوشی پیام اومده که این گوشی مالک دیگری با شماره 093******* دارد به فروشنده مراجعه کنید

    این یعنی گوشی کار کردس ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      بستگی دارد. لطفا به فروشنده مراجعه کرده و مسئله را جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 14 روز پیش
    درود من یک گوشی از دیوار خریدم ولی گفت خطم پیشم نیست تا شب انتقال می زنم ولی نزد گوشی خودشم خاموشه اون شماره ای که گوشی ثبت شده خاموشه چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.
      لینک های مربوطه :
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل · 15 روز پیش
    گوشی خریدم فروشنده پاسخگو برای انتقال مالکیت نیست،برای حل مشکل به اتحادیه مراجعه کنم؟؟؟فروشنده میگه شماره مالک سابق را نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی، شکایت تنظیم نموده تا پیگیری موضوع، در دستور کار نهادهای نظارتی کشور قرار گیرد.
      لینک های مربوطه :
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Pj · 28 روز پیش
    سلام
    پيغام" مالک این دستگاه، شماره تلفن
    دیگری
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید"

    براي من اومده، ولي IMEI ارسالي با شناسه گوشي من فرق داره.
    اقدام خاصي نياز هست كه انحام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید. یعنی شناسه های متفاوت را نیز ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مشعل · 29 روز پیش
    سلام من گوشی خریدم هیچ پیامی از همتا نیامده و فروشنده گفت این گوشی بنام کسی نیست ایا درست است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      باید پیش از خرید گوشی اقدام به استعلام اصالت دستگاه نمایید. لذا لطفا صفحه «می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم» را مطالعه فرمایید.

      لینک صفحه : http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد عباسی · 29 روز پیش
    من چندین بار چک کردم ولی موفق نشدم شماره مالک قبلی را ببینم. همه مراحل را دقیق انجام دادم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      گویا دستگاه شما در مالکیت شماره دیگری قرار دارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید. همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 1 ماه پیش
    سلام.
    گوشی من مالک قطعی داره.
    سامانه که اصلا خطا میزنه.
    خود کارشناسان هم شماره ی مالک رو در اختیار ندارن.
    واقعا موندیم چه کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الیاس · 1 ماه پیش
    سلام

    من چند ماه پیش گوشی نو خریدم و حالا میخوام بفروشمش ولی خریدار گوشی میگه انتقال مالکیت داده نمیشه چون فروشنده اولی به نام من نزده !!
    چطور میتونم شماره مالک رو پیدا کنم و ازش بخوام به سیم من انتقال بده ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      باید به فروشنده ای که خودتان دستگاه را از ایشان خریده اید مراجعه کرده و از او بخواهید دستگاه را به شما انتقال مالکیت بدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 1 ماه پیش
    الان شناسه ای که رو کارتن گوشی زده رو میزنم داخل سایت تا مالکش بفهمم کی بوده پیفعا موفقیت نشون داد اما شناسه که خود گوشی میده بهم میزنم پیغام خطا میده یعنی چی الان ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      این یعنی اینکه شناسه روی کارتن دستگاه شما مالک ندارد، منتها شناسه دریافتی از کد دستوری، دارای مالک است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amin · 1 ماه پیش
    چرا شناسه imei رویه کارتن گوشیم فرق داره با شناسه ای که خود گوشی بهم میده با کد اخرش رو کارتن 5454 اما خود گوشی که بهم میده اخرش 4416
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه و اطلاعات تکمیلی تان را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرمحمد · 1 ماه پیش
    اقا به فروشنده دسترسی ندارم چی کنم؟؟؟؟؟ این چه طرحیه همه رو درد سر انداختین شماره فروشنده رو چجور میتونم پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      توضیحات لازم دراین خصوص، در همین صفحه مطرح شده است. درصورتی که دستگاه شما دارای مالک می باشد، یا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید، و یا از خرید دستگاه خودداری می‌نمودید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohsen · 1 ماه پیش
    من یه گوشی قدیمی دارم که دادم تعمیر و بعد اون سریال گوشی تغییر کرده و شماره سریال قبلی گوشی از پشت گوشی هم پاک شده و جعبه ی گوشی هم موجود نیست،سامانه ی همتا هم سرویس دهی رو قطع کرده من الان باید چیکار کنم؟شماره سریال جدید رو هم در سامانه وارد میکنم میگه تحت مالکیت یه سیم کارت دیگس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا به صفحه «آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا» مراجعه کرده و مطالب آن را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن حسینی · 1 ماه پیش
    سلام. به دلیل وجود مالک قطعی سامانه جواب نداد و مجبور شدیم با کارشناسان همتا تماس بگیریم. حتی اونا هم شماره مالک رو به صورت ناقص اعلام کردند. واقعا موندیم چه کنیم. تو این شرایط هیچ راهی برای حل این مشکل پیش بینی نشده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد. لذا باید از همان ابتدا (در زمان خرید گوشی) از فروشنده انتقال مالکیت میگرفتید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل حسینی · 1 ماه پیش
    سلام
    من همه این کارارو دقیق انجام دادم میزنه نتیجه یافت نشد. به 96366 هم زنگ میزنم میگه مت نمیتونیم شماره متالک رو بدیم.
    میشه کمکم کنید که میشه ریجستری کنم چون من گوشی رو جای طلاب برداشتم میخام بدونم گول خوردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      گویا دستگاه شما مالک دارد. باید از فروشنده بخواهید دستگاه را به شما انتقال مالکیت بدهد. در غیراینصورت دستگاه را عودت دهید. همتا اجازه دادن شماره مالک دستگاه را به شما ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صاحب · 1 ماه پیش
    درود. کد فعال سازی ارسال نمیشه چرا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    درود بر شما.من دوتا گوشی دارم که حدود 2 سال پیش خریدم از کسی تو سایت شماره کسی که ثبت کرده هست اما کامل نیست چطوری پیداش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 25 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا فرآیند ذکر شده در بالا را به صورت دقیق و مرحله به مرحله انجام دهید تا امکان مشاهده شماره مالک دستگاه را پیدا کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صاحب · 1 ماه پیش
    درود مالک قبلی رو چطوری پیدا کنم. ممنونم