عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

حل نشدن مشکل حتی با استفاده از گزینه وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)

درصورتیکه سیم کارت درج شده در نتیجه خاموش بود یا در دسترس نبود یا نتیجه نمایش داده شده، مشکل شما را حل نکرد، با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح فرمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Nahid · 12 روز پیش
    سلام من گوشیمو از ابجیم خریدم دیروزم از سامانه شما پیامی برام اومد ک اگ مالکیت دستگاهو منتقل نکنم انتن گوشیم قطع میشه..همه این مراحل رو انجام دادم اما بازم خطا میزنه شناسهIMEI اون رو نمیدونم با خطشم امتحان کردم اما میگفت هیچ دستگاهی رو اون شماره نیست..واقعااا نمیدونم چیکار کنم تا دو روز فرصت دارم وگرن انتن گوشیم قطع میشه لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد .
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین مکوندی · 13 روز پیش
    سلام
    ***32*13
    والا بلا خسته شدم از بس پیگیری کردم
    من همه اینکارا کردم شماره طرف هم میاره وقتی بش زنگ میزنم همکاری نمیکنه
    نه با پول راضی میشه نه با منطق نه با زبان خوب نه با هیچی .. هیچ بی احترامی هم به مالک قبلی نشده
    ولی همکاری نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر پرونده شما در حال بررسی می باشد لطفا منتظر مانده کارشناسان همتا در اسرع وقت با شما تماس برقرار میکنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صدیقی · 13 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی دست دوم خریدم ولی مالکیت نگرفتم طرفم اینجا نیس چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن رضایی · 15 روز پیش
    سلام.من گوشیم خرابه و خاموش. باید انتقال بزنم اما شماره مالک رو ندارم.تو سامانه هم نمیاره شماره رو.راه حل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه دارای مالک قطعی می باشد و مالک خودتان هستید زمانی که با شماره سیمکارت خود وارد سایت همتا شوید در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل نمایش می باشد.www.hamta.ntsw.ir
      در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و انتقال مالکیت دریافت نکرده اید جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
      در غیر اینصورت لطفا این صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عطائی · 20 روز پیش
    دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.

    تمام مراحل فوق را انجام داده ام اما موقع نمایش شماره تلفن فروشنده ****میاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید دستگاه کارکرده الزامی است لذا دیگر از سمت همتا قابلیت پیگیری ندارد. لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 22 روز پیش
    سلام
    بنده یک مودم 3g که دارای قابلیت تماس و پیامک هستند دارم الان سرویس نمیگیره از سیم کارت باید چکارش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مودم ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید. http://hmti.ir/date
      در صورتی که پیام قطع از سامانه همتا دریافت کرده اید و غیر فعال گردیده جهت بررسی شناسه مودم را یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاوه لکبالا · 23 روز پیش
    باسلام بنده با یک شماره وسیم کارت که متعلق به همسرم هست جاهای مختلف مثل بانک وثبت نام کارتهای هوشمندثبت شده حلا ازتمام این مراکز پیام امده که بایداین شماره بنام خودت باشه طی 24ساعت باید اقدام کنید چند روز پیش به اتفاق همسرم بامدارکمان به یکی از این دفاتر خدمات رفتیم تمام مراحل حضوری رو انجام دادم حلا تواین محلت کمی که دارم میگن ارتباط با سامانه قطع هست هرچی زنگ زدم میگن هنوز سامانه قطع هست باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تغیر نام سیمکارت به سامانه همتا مرتبط نمی باشد لطفا از اپراتور مربوطه پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 23 روز پیش
    سلاموقت بخیرمشکل اینجاست ک شماره فروشنده رو کامل نميزنه ک باهاش تماس بگیریمو ما اصلا دسترسی ب طرف مقابل نداریممیشه شماره طرف رو کاملا مشخص کرد ک تماس بگیریم باهاش؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید الزامی است لذا شماره مالک قطعی دستگاه به طور کامل در اختیار شما قرار نمیگیرد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده دستگاه خود مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 23 روز پیش
    بخدا دیگه خسته شدم این سومین گوشیه که میخرم وداستان داره...بابا گوشی آکبند خریدم گارانتی همراه رایانه استعلامم گرفتم..با کد فعال سازی هم کردم...الان چرا میگه مالکیت به سیم کارت دیگه ای هست چرا مالکیت من تو همتا نیستش چرا گوشیم هی پیام میده عملیات فعالسازی سیمکازت با موفقیت نبود؟؟من اگه الان بخام گوشی رو بفروشم مگه نیاید مشخصاتم تو همتا باشه که انتقال بدمش به نام خریدار؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی پیامک تایید فعال سازی با سیمکارت خود را دریافت کرده اید و هیچگونه انتقال مالکیتی انجام نداده اید و در حال حاضر سیمکارت شما به عنوان مالک نمایش نمیدهد جهت بررسی شناسه هارا یادداشت و با شماره 096366 تماس نمایید. در غیر اینصورت جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمی · 25 روز پیش
    سلام،من یه گوشی خریدم،موقع خرید کد داده بودن روش، بعد اینکه روشن کردم بهم پیغام اومد از سامانه که$$$مالک دستگاه،شماره0912XX ZZZ14
    است
    درصورت خرید،از فروشنده کدفعالسازی گرفته و باشماره گیری#7777*دستگاه را فعالسازی کنید،درغیراینصورت نیازبه اقدامی نیست
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری واردشده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد
    IMEI:
    35*****447
    $$$
    با اونجایی که گوشی رو فروخته بودن تماس گرفتم مالک قبلی ش رو بگن تا انتقال مالکیت بده ،اونا هم فعلا شماره تلفن طرف رو ندادن و فک کنم به دروغ گفتن ما بهش گفتیم انتقال مالکیت بده،خلاصه موندم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه فروشنده همکاری نکرد از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    sadegh · 25 روز پیش
    با سلام . وقتتون بخیر. من یه گوشی a7قبل از ریجستری خریدم و بعد از یک هفته گوشیم شکست و درستش نکردم تا الان . الان که درستش کردم پیام میاد که به علت جعل شناسه دستگاه .... امکان سرویس دهی وجود ندارد . لطفا راهنماییم کنید کجا باید برم شکایت کنم و چطورمیتونم بفهمم اون سیم کارت چند بوده تا بتونم انتقال مالکیت بدم. ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه " پیامک های هشدار " مراجعه کنید و کادر " پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد " را مطالعه نمایید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 26 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی ریجستری کردم اما ارسال خودکار اطلاعات به همتا وجود نداشت و الان سیمکارت شناسایی نمیکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-9 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه کنید.http://hmti.ir/faq
      همچنین برای انجام فرایند های سامانه همتا و دریافت پیامک های مربوطه میتوانید سیمکارت را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 26 روز پیش
    سلام چرا 096366زنگ میزنیم میگه اشتباه است
    از اصفهان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا از خط دیگری با سامانه تماس برقرار کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 27 روز پیش
    با سلام...بنده یک گوشی رو حدود 8 سال پش خریدم و تو این مدت سیم کارت های مختلفی روش بوده و الان دقیقا خاطرم نیست بعد از تاریخ شروع رجیستری کدوم روش بوده و این که آیا اون سیم کارتی که روش بوده به نام خودم بوده اصلا یا نه..الان میخوام انتقال مالکیت بدم..چه باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا همین صفحه را به دقت مطالعه کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هومن · 29 روز پیش
    سلام من سیم کارتم 90 روز استفاده نشده بود و سوخته یا انتقال مالکیت خورده(نمیدونم کدومه)بعد الان گوشیم به نام اون سیم کارته و دسترسی ندارم به اون سیم کارت الان برای انتقال مالکیت باید چیکار کنم ؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا طه پور · 29 روز پیش
    با ارض سلام ، در این اموزش پیدا کردن شماره تلفن مالک گفتید که باید تمام اسلات های گوشی رو باید با سیمکارت خودمان استفاده کنیم ولی من نه میدانم اسلات چیه و نمیدونم چطوری باید استفاده کنیم میشه شما بگید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر یعنی در شکاف قرار گیری دستگاه سیمکارت قرار دهید و با آن تماس برقرار کنید تا در شبکه رویت شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا یوسفی · 1 ماه پیش
    سلام من سونیz5خریدم ولی انتقال مالکیت برام نداده الان هم شمارش خاموشه واز سامانه همتا پیام میاد ایمیل گوشی جعلیه تا سه روز با این سیمکارت گوشی بیشتر کار نمیکنه لطفا یکی راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی کارکرده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی علیزاده · 1 ماه پیش
    سلام سیمکارتی که برای اولین بار از گوشی استفاده کردم چند سال پیش فروختم ضمن این که اون زمان چند سیم کارت داشتم و مطمئن نیستم کدوم بوده که اول داخل گوشی انداختم در هر صورت تمام اون سیم کارت ها فروخته شده ولی در اون زمان به نام خودم بوده الان برای تغییر مالکیت چکار میشه کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مالکیت را به صورت قطعی برسیمکارتی ثبت کرده اید لطفا صفحه "آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه کنید.http://hmti.ir/15
      در غیر اینصورت جهت بررسی و راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین مغنی زاده · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید. من گوشی رو ۲ سال پیش رفیقم از آلمان واسم فرستاد و رفتم ریجستریش کردم ، اما وقتی که خواست انتقال مالکیت بده رو سیم کارت خودم ، خودم سیم کارت نداشتم و فروشنده رو سیم کارت خودش انتقال داد و گفت هر وقت سیم کارت خریدی بیار واسه خودت انتقال بدم.چند زوز پیش رفتم و اون مغازه جمع کرده بود.حالا که میخوام بعد از ۲ سال گوشی رو بفروشم ، آیا راهی هست که بتونم انتقال مالکیت بدم با این شرایط رو سیم کارت خودم؟تو رو خدا کمکم کنید?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت باید در زمان خرید انجام شود لذا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید سامانه همتا در این زمینه پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام. من یه گوشی جدید خریدم. امکانش هست که با سیمکارت فعلی گوشی جدید رو رجیستر کنم؟ یعنی با یه سیمکارت میشه دو تا گوشی رجیستر شده داشته باشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در سامانه همتا محدودیتی ندارد با یک سیمکارت چند دستتگاه را ثبت کنید.