شناسایی هوشمند مشکلات

عدم شناخت مالک قبلی

ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (IMEI) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

1- در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوء استفاده نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- در صورتی که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء استفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- در صورتی که از شناسه‌های دستگاه سوء استفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- در صورتی که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده نمایید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت گردد.

سپس با همان سیم کارت استفاده کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (IMEI)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید (دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم کارت خود استفاده نمایید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید).

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید با سیم کارت درج شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر محمد ایزدپناه · 13 روز پیش
    سلام من یه گوشی خریدم مالکیتش به نام خطه خودمه یه نفر اون رو برداشته بهم نمیده آیا قابل پیگیری هست چون مالکیتش به ناممه ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد از سمت سامانه همتا قابلیت پیگیری نداردلطفا از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسین خدیوی · 15 روز پیش
    سلام خسته نباشید چطور شماره صاحب گوشی را به طور کامل ببینیم در سایت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد این مورد امکان بدست آوردن شماره کامل وجود ندارد کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک همین صفحه را مطالعه نمایید
      در غیر اینصورت همین صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 15 روز پیش
    سلام خسته نباشین گوشی رو سیم کارت دیگه ام مالکیت خورده الان خط دیگه به اسم خودم زدم میزنه مالک دستگاه شماره دیگه ای ایا مشکلی پیش میاد برا خط جدید یا مشکلی نداره استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست اقدامی انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسن حسینی · 16 روز پیش
    سلام وقت بخیر من اویل طرح ریجستری یه گوشی خریده بودم سیمکارت ب نام خودم نبود و سیمکارت الان سوخته و اون کسی هم سیمکارت ب نامش بود رفته خارج الان از ترس اینکه از طرف همتا گوشیم قط نشه نمیتونم سیم کارت داخلش بزارم یه راهنمای کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی ک دستگاه بعد از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> خریداری شده و انتقال مالکیت روی سیم کارت سوخته انجام شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی حیدری · 18 روز پیش
    سلام
    پیرو پاسخ قبلی که به مشکلم‌دادید باید عرض کنم هر دو کارو انجام دادم و هیچکدوم مشکلی ندارن.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت نکردید همان دو مورد قبلی باید برسی شود سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی حیدری · 19 روز پیش
    سلام
    من با سیمکارت مادرم گوشی جدیدش رو رجیستری کردم، اما حالا گوشی قبلیش اون سیمکارت رو اصلا نمیشناسه و هیچ آنتنی نداره. چیکار باید کنیم که بشناسه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا سیمکارت مربوطه را روی دستگاه دیگر قرار دهید تا اطمینان یابید مشکل از سیمکارت نباشد سپس سیمکارت دیگری را روی دستگاه قرار دهید تا مطمئن شوید مشکل از دستگاه تان نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید میرشکار · 21 روز پیش
    سلام برای مادرم از موبایل فروشی گوشی ساده نو خریدم.یکسال استفاده میکرد یکدفعه آنتن گوشی قطع شد.موبایل فروشی هم از اونجا جمع کرده رفته نمیدونیم کجا رفته بعدم کارتن گوشی تو اثاث کشی مادرم گم کرده.حالا چیکار کنیم.برای ثبت میزنه گوشی مسافری ثبت شده.تو رو خدا راهنمایی کنید******0939 شماره خودمه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از طرف همتا دریافت نمودید و مشکل آنتن دهی دارید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه فرمایید و مطابق با پیام دریافتی اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه · 21 روز پیش
    سلام در قسمت وضعیت شناسه برای من خطا شناسه معتبر نمی باشد در صورتی که در قسمت استعلام اصالت شناسه قانونی میاد و با روی جعبه مطابقت داره تو قسمت سوابق مالکیت گوشی برروی سیم کارت خودم فعال سازی شده نمایش میده شماره دیگری غیر از اون نیست از *#06 شناسه دستگاه مطابقت داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر در قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI) ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) وارد شود.
      و دستگاه هایی که دارای مالک می باشد در این قسمت شماره ای نمایش نمی دهد کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک در این صفحه را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسن حبیبی · 22 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید من یک گوشی دست دوم خریدم انتقال مالکیت گرفتم قوطی گوشی را هم گرفتم
    ولی بعدآ دیدم قوطی شماره سریال ندارد آیا این مشکل است یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر توصیه سامانه همتا در زمان خرید گوشی شناسه های کددستوری با جعبه تطابق داشته باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 23 روز پیش
    سلام، چرا از طریق همتا نمیتونیم بفهمیم مالک گوشی چه کسیه؟ سریال رو که میزنیم چیزی نمیاره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت سیم کارتی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد این موارد راهکاری ندارد و ضرورت دارد که در خرید و فروش انتقال دریافت شود.
      همین صفحه کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 24 روز پیش
    سلام خسته نباشید من یه گوشی خریداری کردم چند وقت قبل اما شماره مالک قبلی گم کردم برای تماس با ایشان و از کادر حالت های مختلف نمیتونم شمارشو ببینم میشه راهنماییم کنید که شماره مالک را پیدا کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید در صورتی که با قرار دادن سیم کارت روی دستگاه شماره مالک با چند رقم پوشیده ارسال میشود مالک قطعی دارد راهکاری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسین · 25 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من یک گوشی ایفون را حدود دو سال قبل خریدم دست دوم از برنامه دیوار اما اون موقع انتقال مالکیت ندادم و نمیدونستم که باید انتقال مالکیت داد اما الان که میخوام گوشیو بفروشم میگن باید انتقال مالکیت بدی اما به شماره فروشنده هم دسترسی ندارم که باهاشون تماس بگیرم چطوری باید شمارشو بدست بیارم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      همچنین میتوانید مطالب همین صفحه را هم میتوانید مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 26 روز پیش
    سلام من گوشی رو دست دوم خریدم از موبایل فروشی و انتقال مالکیت ندادم حالا چون شماره مالک دستگاه رو ندارم نمی تونم ازش درخواست انتقال مالکیت کنم اگه می شه منو راهنمایی کنید تا مشکلم برطرف شه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر "حالت های مختلف نمایش شماره مالک" در همین صفحه را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهار · 27 روز پیش
    باسلام.تو قسمت وضعیت دستگاه کد گوشی رو میزنم اما میزنم خطا مشکل چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر میتوانیدکادرحالت‌های مختلف نمایش شماره مالک درهمین صفحه مطالعه کنید. همچنین میتوانید برای راهنمایی دقیق تر متن خطارا اعلام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 27 روز پیش
    سلام
    من مالکیت گوشی بنام خودم هست ولی گوشی را قسطی به همکارم فروختم که یه مقدار به مشکل خوردیم واسش انتقال مالکیت نزدم الان میتونم کاری کنم که مثلا انتن گوشی بپره که مجبور بشه بقیه پول را بده و بعدش دوباره میشه فعالش کرد یا نه

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر این مورد از طرف سامانه همتا راهکاری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرشام · 27 روز پیش
    باسلام
    یک دستگاه تلفن همراه نوکیا مدل 1209 دارم که چند سال خاموش بوده و الان در سامانه همتا زده میشود مالک ندارد
    با توجه به اینکه با این گوشی نمیتوان وارد اینترنت شد
    چجوری میتونم انتقال مالکیت به سیم کارت خودم انجام دهم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date از دستگاه استفاده میکردید دقت داشته باشید، برای انجام فرایند انتقال مالکیت باید ابتدا با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید
      برای انجام فرایند لازم نیست با این گوشی وارد سایت همتا شوید با هر دستگاه دیگری می توانید با شماره همراهی که روی دستگاه هست در سایت وارد کنید قسمت وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شناسه را جستجو کنید همین صفحه را کامل مطالعه نمایید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 28 روز پیش
    دستگاهی که تحت مالکیت هیچ سیم کارتی نیست اما شماره سیم کارتی که با آن رحیستر شده است کامل نمایش داده نمیشود پس چکار باید کرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا کادر "حالت های مختلف نمایش شماره مالک" در همین صفحه را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 28 روز پیش
    سلامم. گوشیم رو دزدیدن و سریالشو عوض کردن . چطوری میشه بفهمیم به چه آی ام ای تغییر پیدا کرده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های سرقتی نامرتبط به همتا می باشد راهکاری از طرف همتا ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیح خسروی · 29 روز پیش
    سلام من یه تبلت سامسونگ گرفتم

    صاحب قبلی هرچند تا سیم کارت که داشتند امتحان کردند ولی موفق به پیدا کردن سیم‌کارت فعال شده روی تبلت نشدند

    خاستم ببینم چطور میشه فهمید شماره فعال شده روی این تبلت چنده تا با خبر دادن به مالک قبلی مشکل حل بشه؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستند بنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.
      درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 29 روز پیش
    سلام، من از گوشیم ۶ ماهه دارم استفاده میکنم که به مشکل برخورد پیش گارانتی بردم و اونا هم ی دستگاه جدید خواستن بدن بهم در نهایت مشکل انتقال مالکیت پیدا کردو وقتی سریال رو زدن تو سیستم به نام من و یا سیم کارتم نبود. در حالیکه اگه به نام نبود باید ۲۰ روزه قطع میشد. باید چیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید و چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11