با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاههایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بودهاند، میتوانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکههای اپراتوری استفاده نمایند. در غیراینصورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدتزمان کوتاهی، قطع میشود.
در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری نمایید. امید است درصورتیکه شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است آن به شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شمارهگیری کرده و تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است نمایش دادهشده با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است درجشده روی جعبه را کنترل کنید.
در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است ، از خرید دستگاه صرفنظر نمایید.
مرحله دو: استعلام اصالت
در این مرحله، برای شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است درجشده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دستدوم بودن دستگاه توجه نمایید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.
مرحله سوم: فرآیند انتقال مالکیت
در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیمکارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این فرآیند توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیمکارت خریدار ارسال خواهد شد.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت را مطالعه نمایید.
مرحله چهار: فرآیند فعالسازی
حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA برای سیمکارت دلخواه خود فعالسازی نموده و پیامک فعالسازی موفق برای سیمکارت خود را از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتماً کنترل نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعالسازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده از طریق #06#* یا درجشده روی جعبه، تطابق کامل دارد.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.
مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه
درصورتیکه از فروشگاه خرید میکنید، پس از فعالسازی موفق دستگاه برای سیمکارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است.
هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
مشترک گرامی؛ سوالات مربوط به گمرک از جمله اختلالات سایت، هزینه های گمرکی(حقوق ورودی دستگاه) و سایر مواردی که به سامانه همتا مربوط نمی باشند می بایست از گمرک و سایر درگاه های ارتباطی پیگیری شوند و سامانه همتا نسبت به این نوع سوالات پاسخگو نخواهد بود. با تشکر
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/آموزش-ها/میخواهم-دستگاه-کارکرده-دست-دوم-بخرم
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.