میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم

  • آموزش ها

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه

در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری نمایید. امید است درصورتی‌که شناسه (IMEI) دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، شناسه (IMEI) آن به شناسه (IMEI) واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری کرده و تطابق شناسه (IMEI) نمایش داده‌شده با شناسه (IMEI) درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه (IMEI)، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله دو: استعلام اصالت

در این مرحله، برای شناسه (IMEI) درج‌شده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله سوم: فرآیند انتقال مالکیت

در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیم‌کارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این فرآیند توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیم‌کارت خریدار ارسال خواهد شد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت را مطالعه نمایید.

 

مرحله چهار: فرآیند فعالسازی

حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک HAMTA برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیم‌کارت خود را از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتماً کنترل نمایید که شناسه (IMEI)‌های ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده از طریق #06#* یا درج‌شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

درصورتی‌که از فروشگاه خرید می‌کنید، پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه (IMEI) دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا حقانی · 19 روز پیش
    سلام من گوشی a30s گرفتم و بعد از راه اندازی و فعال سازی مالکیت خطایی میاد ک تلفت شما ثبت نشد و صفحه سفید هستش و دکمه ها هم کار نمیکنن چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلات اعلام شده مرتبط به سخت افزار دستگاه می باشد و به همتا مرتبط نیست . فرایند های سامانه همتا را می توانید از طریق گوشی فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر حسینی · 23 روز پیش
    با سلام خسته نباشید
    بنده ی گوشی 6اس خریداری کردم دست دوم و ولی مالکیت گوشی از یک سال قبل ک دست یه بنده خدا دیگه بوده هستش
    شماره اون طرفم نه من دارم و نه فروشنده
    در حال حاضر هم کارتن گوشی رو دارم هم خود گوشی باید چه کاری انجام دهم تا مالکیت ب اسم بنده شود.

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
      چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 25 روز پیش
    سلام والله من یه گوشی از موبایل فروش گرفتم a50 سیمکارت رو که وارد کردم یه شماره اومد بعد به موبایل فروش نشون دادم گفت اینا ازاد هستن اتفاقی به یه شماره وارد میشه الان ۵ ماهه امروز فردا میکنه میگه 400تومن جریمه دادم به همتا الان واقعا نمیدونم چیکار کنم گوشی رو هم بخوام بفروشم میگه ۳۰ درصد به افتش برمیدارم از اون طرف به یه نفر دیگه بخوام بفروشم میگه باید به نام سیمکارت من وارد کنی والله خودمم موندم چیکار کنم شما یه پیشنهاد بدین واسم ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی کارکرده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا احمدی · 1 ماه پیش
    سلام من به گوشی آیفون۶ s دارم از آمریکا اومده گمرگیشم ریختم ولی بعد فهمیدم سیم کارت لاکه به چند نفر گوشی فروش گفتم اونا هم ایمیل زدن شرکتش میگن درست نمیشه آیا راهی هست یه نفر گفت ۵۰۰خدشه به تراشه میندازن زیر جا سیم کارت درست میشه چیکار کنم من که پولم بر نمی گرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لاک شبکه مرتبط به شرکت سازنده دستگاه می باشد به سامانه همتا مرتبط نیست و از همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد · 1 ماه پیش
    سلام چرا بعضی از کوشیها که انتقال مالکیت داده نشده انتنش قطع میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر " ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش " در صفحه اموزش انتقال مالکیت مطالعه کنید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا اسلامی فر · 1 ماه پیش
    سلام گوشی دست دوم خریدم برام از همتا پیام اومد که دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است الان چگونه به نام خودم انتقال بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا شهرکی · 1 ماه پیش
    با سلام گوشی ساده هاوایی دارم که پنج شش ساله دارم استفاده میکنم و شماره IMEU رو دارم ولی کد فعال سازی حتما باید برم پیش فروشنده؟نیاز داره با فاکتور خرید برم؟چون من فاکتور با جعبه گم کردم!اگه روشی بگید که همینجا (یعنی بدون حضور در فروشگاه)کد رو دریافت کنیم ممنون میشم!!!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که پیش از شروع طرح (باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده اند نیازی به فعال سازی ندارند و باید با سیمکارتی که قبل از طرح روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه انجام گردد.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قراگزلو · 1 ماه پیش
    سلام گوشی جی۷ پرو به صورت دست دوم خریدم سیم کارت انداختم پیام اومده که مالکیت این دستگاه شماره **** است و هشدار این دستگاه جهت استفاده غیر تجاری وارد شده است و امروز تخلف مسدود خواهد شد آمده. چه باید کرد از کجا بدونم تخلف نداره که بعدا مسدود نشه گوشی
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    اگر ی گوشی دست دوم از خارج کشور بگیریم
    باید بازم هزینه ریجستر بدیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    elyaszareh · 2 ماه پیش
    سلام من چند ساله گوشیم خرابه ایفون ۶ من گوشیو اک خریدم بعد چند سال درست کار میکرد من رمز گوشیو یادم رفت ریست مردم گوشیو وقتی ک دباره بالا امد دی هیچوقت سی کارتمو نخوند حالا برای ریجستری کد فعال سازی دباره ی سیم ندارم اون فروشنده هم دیگه نیس لطفا بگین چیکار کنم منو نجات بدین!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گوشی با توجه به جدول تاریخ مشمولیت ( http://hmti.ir/date ) قبل از طرح ریجستری روشن بوده است نیازمند کد فعال سازی نمی باشد . لطفا ابتدا از سلامت گوشی مطمن شده در صورتی که مشکل از دستگاه نمی باشد مشکل خود را به صورت واضح تر اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدخانوردیلو · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی سونی اریکسون دارم بیشتراز۵سال بودکه خراب بود.الان درستش کردم یه پیامک اومده که یک ماه دیگه سرویس قطع میشه راهنمایی بفرمایین چیکارکنم.باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا برای بررسی دقیق تر وضعیت دستگاه شناسه های 15 رقمی دستگاه را یادداشت نمایید و شماره 096366تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کورش · 2 ماه پیش
    با سلام
    من یک گوشی مسافری سال پیش خریدم و به نام خودم ثبت کردم. الان یک گوشی دیگه خریدم برای خودم به صورت مسافری و عوارضی ندادم فعلا. میتونم فعال سازی گوشی قبلیو به گوشی جدیدم انتقال بدم؟ و گوشی قبلیم فعال سازیش از بین بره در واقع.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      هر شخص میتواند در سال یک دستگاه ثبت کند و اگر بازه زمانی یکسال سپری شده میتوانید پرداخت دستگاه جدید را نیز انجام دهید.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجیhttp://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین خلقی · 2 ماه پیش
    سلام اگه شخصی بخواد گوشی کارکرده از خارج کشور به صورت قانونی و به صورت عمده وارد کند باید با چه ارگانی و چه شرکتی مذاکره کند؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا با سامانه جامع تجارت (0217549000 ) تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روزبه · 2 ماه پیش
    سلام من از کشوره مالزی گوشی کار کرده بخرم مشکلی برایه رجیستری داخل ایران پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلی ندارد در صورتی که قصد استفاده بیشتر از سی روز از گوشی را داخل کشور دارید باید در گمرک ثبت گردد
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    chamanhoesini · 2 ماه پیش
    سلام پسری عموم به گوشی سآمسونگ s7

    سالی 97 خریدن الان من خریدم الان گوشی قد شده راهنما یم کنید باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا محمدی · 3 ماه پیش
    من یه گوشی خریدم سیم کارت انداختم قبول میکرد الان نمیکنه شبکه رو نمیاره میگه این با سیم کارت افغانستان فعال شد الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    سلام با یک شماره سیم کارت چند گوشی موبایل را میتوان رجیستر کرد. یعنی من خرید و فروش گوشی میکنم شاید ۵تا ۱۰ تا گوشی بخرم و بفروشم برای خرید ۴ یا ۵ گوشی دسته دوم در روز باید همه ی انها را به اسم خودم کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت گوشی با سیمکارت خود محدودیتی ندارد و می توانید هر تعداد گوشی با شماره خود فعال سازی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریده اردستانی · 3 ماه پیش
    سلام من شناسه را اشتباه وارد سامانه همتا کردم الان باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 3 ماه پیش
    سلام من گوشیمو ۴ سال پیش خریدم سیمکارتی هم که استفاده می کردم ۱۰ سال پیش به صورت سند خریداری کردم حالا سیمکارتم سوخته و من سند نمیتونم پیدا کنم سیمکارت دیگه هم رو گوشی میزارم پیامک قطع بعد ۳۰ روز رو داده راهکار چیه برا این موضوع
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 4 ماه پیش
    سلام هزینه رجیستری ساعت های هوشمند (galaxy watch) چه قدر هست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه ساعت هوشمند هنوز مشمول این دوره از طرح همتا نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.