شناسایی هوشمند مشکلات

میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم

  • آموزش ها

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه

در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری نمایید. امید است درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است آن به شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری کرده و تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است نمایش داده‌شده با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله دو: استعلام اصالت

در این مرحله، برای شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله سوم: فرآیند انتقال مالکیت

در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیم‌کارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این فرآیند توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیم‌کارت خریدار ارسال خواهد شد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت را مطالعه نمایید.

 

مرحله چهار: فرآیند فعالسازی

حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک HAMTA برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیم‌کارت خود را از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتماً کنترل نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده از طریق #06#* یا درج‌شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

درصورتی‌که از فروشگاه خرید می‌کنید، پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohammad · 1 روز پیش
    سلام. وقت بخیر. برای گوشی ای که سه سال خارج از کشور کار کرده باشه و بعد وارد ایران شود هم باید فرایند رجیستری رو انجام داد؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌ که دستگاهی ( نو یا کارکرده ) را از خارج کشور تهیه نموده اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خیری · 10 روز پیش
    سلام.
    من گوشی جدید خریدم و هر دو سیمکارتم رو انتقال دادم و فعالسازی و رجیستری انجام شده. حالا روی گوشی قبلی سیمکارتی که به نام پدرم هست میخواهم قرار بدهم چه اقداماتی باید انجام بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، اما در صورتی که در پیامک، مهلت قطع ذکر شده بود، دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت.
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامیر · 18 روز پیش
    وقت بخیر، از چه تاریخی قانون رجیستری فعال شده؟ گوشی ای که قبل این تاریخ خریداری شده و الان بخواهیم انتقال پیدا کنه مشکلی پیش میاد یا باید از طریق همتا انجام بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید. جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
      فرایند انتقال مالکیت با سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه می باشد امکان پذیر است آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی شریفی · 28 روز پیش
    وقتی گوشی رو ریست فکتوری کنیم . نیاز به رجیستری دوباره دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      سلام وقت بخیر با ریست فکتوری نباید شناسه های کد دستوری #06#* تغییر کند بعد از ریست فکتوری شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری #06#* را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.در غیر اینصورت لازم نیست فرایندی را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوبکر کیانی · 1 ماه پیش
    سلام میشه دو تا گوشی با یک سیم کارت رجیستری کرد بعد از یک سیم کارت دیگه ای استفاده کنیم بعضی از فروشنده ها اعلام کردند مشکلی ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیرمحدودیتی برای ثبت دستگاه بر روی سیمکارت وجود ندارد . شما می توانید گوشی را تحت مالکیت هر سیم کارتی قرار دهید و استفاده نمایید، توجه کنید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه که خرید و فروشی رخ نداده، نیازی به انتقال مالکیت گوشی نیست. ، درصورتی‌ که با قرار دادن سیم کارت در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید. در غیر اینصورت اگر پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت می کنید لطفا صفحه پیامک های هشدار http://hmti.ir/12 را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید من یه گوشی آیفون 11 دست دوم خریدم رجیستری نشده باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده راهکاری ندارد لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    د.صفی الهی · 2 ماه پیش
    سلام،من آنتن گوشیم بعد از دریافت پیامک قطع شده و گوشی ک دستمه هدیه داده شده به من و من هیچ اطلاعاتی درموردش ندارم باید کجا مراجعه کنم انگار در سامانه همتا ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا پناهی · 2 ماه پیش
    سلام ببخشید گوشی نو از دیوار خریدم اما فروشنده گفتش رجیستری نشده باید چیکار کنم اون کد فعالسازی هم نداره لطفا جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 ماه پیش
    سلام.
    یه گوشی از خارج از ایران برام فرستادن،ریجستری این گوشی به چه صورته؟ایا باید بریم فرودگاه یا از طریق همین سایت میشه اقدام کرد؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نمایند
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حبیب میم · 3 ماه پیش
    سلام من برا خانومم گوشی خریدم. گوشی خانوممو برداشتم برا خودم. خانمم وقتی که گوشی رو داشت از یه سیم کارت استفاده میکرد ولی من دو سیم کارت و انداختم .که سیم کارت دومی خود به خود میپره. یه بار هم پیام از سامانه همتا اومده برام. راهنمایی میفرمایین چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین کیقبادی · 3 ماه پیش
    سلام من کد فعال سازی را دریافت کردم ولی هنوز آنتن گوشی بالا نیومده
    چه مدت طول میکشه تا فعال سازی انجام بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را
      انجام دهید http://hmti.ir/05 و بعد ازفرایند فعالسازی دستگاه را خاموش و روشن نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی یوسفی · 3 ماه پیش
    سلام.
    من یک گوشی مسافری گرفتم. الان می‌خوام بفروشمش بعد از یک سال. داخل سایت نوشته اگر بصورت دست دوم خرید و فروش بشه مشکلی نداره. یعنی گزینه ای چیزی باید بزنم که معلوم بشه این گوشی دست دومه و من دارم انتقال مالکیت میدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیرگوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
      فقط در صورتی که در ثبت این گوشی هیچگونه تخلفی انجام نشده باشد و همچنین به عنوان گوشی کارکرده (دست دوم) از مسافر واقعی خریداری شود برای آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.
      توجه داشته باشید این گوشی ها هیچگونه گارانتی و خدمات پس از فروشی ندارند.
      بنابراین تأکید سامانه همتا بر عدم خرید گوشی‌های مسافری است و در صورت بروز هرگونه مشکل، شخص خریدار متضرر خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدي · 3 ماه پیش
    سلام من گوشي مسافري خريدم ١٤ ماه پيش اللن ميتونم انتقال مالكيت كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های مسافری مشکلی برای انتقال مالکیت ندارد ولی در خرید و فروش در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری قرار گیرد، قطع خواهد شد.فقط در صورتی که در ثبت این گوشی هیچگونه تخلفی انجام نشده باشد و همچنین به عنوان گوشی کارکرده (دست دوم) از مسافر واقعی خریداری شود برای آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    majid · 4 ماه پیش
    سلام من یه گوشی از دیوار خریدم انتقال مالکیت هم برایم انجام داد ولی گفت کارتون گوشی راگم کرده الان بعد یک ماه وخورده ای از کلانتری زنگ زدن گفتن گوشی سرقتی میباشد انتقال مالکیت انجام شده میتواند سرقتی حساب شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برسی این مورد نامرتبط با همتا می باشد از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالقاسم شجاع · 4 ماه پیش
    سلام من یه گوشی خریدم هنگام فعال سازی دوبار شماره رو اشتباه وارد کردم الان برای ریجستری کردن گوشی باید چیکار کنم؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی رضایی · 4 ماه پیش
    سلام گوشی خانم بنده رو چند روز پیش دزدیدن،برای پیدا کردنش چه کاری باید انجام بدم آیا راه مفیدی هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد از سمت سامانه همتا قابلیت پیگیری نداردلطفا از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین رضایی · 4 ماه پیش
    سلام وقت بخیر..از خارج از کشور برای بنده یک گوشی هدیه اوردن و اون بنده برگشت و ما هم نمیدونستیم که چنین داستانی هست حالا هم بخاطر شرایط کرونا نتونسته دیگه بیاد..چطور میتونیم گوشی رو رجیستری کنیم..لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری(تابعیت ایرانی)
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جواد طاهران · 5 ماه پیش
    باسلام من یه گوشی ازبرنامه دیوارپیداکردم وخریدم ویادم رفت ازفروشنده انتقال مالکیت بگیرم وازاون روزبه بعدهم شماره فروشنده دردسترس نیست من بایدچکاربکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 5 ماه پیش
    سلام من یک گوشی سال 96خریدم بعد یه سال دادم دامادمون از اون موقع تا الان هیچ مشکلی پیش نیامده بود تا چند روز پیش خط رو از گوشی درآوردن و مجدد گذاشتن داخل دستگاه که پیام اومد و الان تلفن هیچ خدماتی ارائه نمیده چیکار باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسدی · 5 ماه پیش
    من اگه خارج از کشور یه گوشی دست دوم بخرم میتونم داخل کشور رجیسترش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید