شناسایی هوشمند مشکلات

میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه

در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری نمایید. امید است درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است آن به شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری کرده و تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است نمایش داده‌شده با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله دو: استعلام اصالت

در این مرحله، برای شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله سوم: فرآیند انتقال مالکیت

در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیم‌کارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این فرآیند توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیم‌کارت خریدار ارسال خواهد شد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت را مطالعه نمایید.

 

مرحله چهار: فرآیند فعالسازی

حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک HAMTA برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیم‌کارت خود را از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتماً کنترل نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده از طریق #06#* یا درج‌شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

درصورتی‌که از فروشگاه خرید می‌کنید، پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد هیبت اللهی · 6 روز پیش
    با درود من یک گوشی. نوت۵ داشتم که در یک حادثه صفحه تصویر شکست.اکنون برد گوشی رومیخوام بفروشم.همین شماره رو دارم الان برای انتقال مالکیت برد به خریدار چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر برد کارکرده را نباید اقدام به خرید فروش کرد عواقب سوء استفاده از شناسه بر عهده شما می باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    RezaA · 16 روز پیش
    سلام.
    من یه گوشی خریدم ولی اون شماره ی اولی که گوشی باهاش ریجستر شده گم شده. و الان من نمیتونم انتقال مالکیت بدم. و آیا راه حلی هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زیبا نژاد · 17 روز پیش
    سلام. اگر دستگاهی خریداری کنیم ولی فروشنده انتقال مالکیت ندهد باید چکار کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اکبر شافعی · 23 روز پیش
    سلام من یه گوشی کارکرده اینترنتی خریدم از دیوار نصف مبلغو زدم برای فروشنده و فروشنده هم گوشی رو انتقال داده ب خط و گوشی به اسم نام خط من ثبت شده ولی گوشیرو ارسال نمیکنه چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی کارکرده خریدم و اسلات 1 نوشته قانونی می باشد ولی سیم کارت دوم نوشته قانونی نیست چیکار باید بکنم؟ الان یکی از سیم کارت هام تو این گوشی رجیستر نشده ولی در گوشی دیگه کار میکنه
    چیکار باید بکنم
    اگر نتونم مالک رو پیدا کنم چی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین مقدم · 1 ماه پیش
    گوشی دارم که میخوام بفروشم ولی سیمکارتی که با اون فعال کردم رو فروختم چیکار بکن لطفا راهنمایی فرمایین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسکندری · 2 ماه پیش
    سلام من سال 94 از خارج کشور گوشی خریدم و نیاز به رجیستر نداشت اگر الان گوشی رو به تنظیمات کارخانه برگردونم نیاز به ریجستر داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام خیر نیازی نیست
      ولی حتما بعد تنظیمات کارخانه شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 2 ماه پیش
    سلام من یک گوشی تلفن همراه خریدم فروشنده انتقال مالکیت زد اما گوشی رو به من تحویل نداد الان مالک دستگاه در سامانه همتا من هستم ایا راهی برای غیر فعال کردن هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 2 ماه پیش
    سلام 2 سال پیش گوشی کار کرده ای رو خریدم اون موقع تغییر مالکیت ثبت نشده الان میخوام این کررو بکنم میگن بایستی سیم کارت مالک قبلی باشه بهش دسترسی ندارم آیا راهی وجودداره بتونم شماره شو بدست بیارم این تغییر مالکیت رو ثبت کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سونیا علی محمدلو · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یع گوشی اینترنتی گرفتم بعد آقاهع میگه که نو بعد کارت اپل ایدی رو به من ندادن و میگن لازم نیست که بدیم ایا این درسته؟!و قراره از اپل ایدی به من عکس بدهند....محل سیم کارت گوشی هم هرکاری میکنم با کلیدش باز نمیشه کلا اصلا باز نمیشه....من باید چیکار کنم؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Fatemeh · 3 ماه پیش
    سلام ببخشید من یه گوشی داشتم که دادم به برادرم اون موقع که من خریدم ریجستری نیومده بود وقتی برادرم سیم کارتو انداخت براش اس ام اس اومد و من خطی که قبلا گوشیو باهاش فعال کردم رو ندارم دیگه ولی به نام خودم بود اون خط به هر حال گوشیو از سامانه همتا به نام ایشون کردم ولی همش میزنه عدم ارائه سرویس بردیم تعمیرگاه ازمون ۵۰۰ گرفتن گفتن ریجستریش کنیم ولی هیچ کاری نکردن گوشی همونطوری که بوده هست مشکل از کجاست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیم کارت جدید پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 4 ماه پیش
    انتقال مالکیت رو انجام نمیدن میگن به سیمکارت اصلی دسترسی ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 4 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ، من میخوام یه گوشی دست دو بخرم ، یک بارم از همین سایت پرسیدم و راهنمایی کردن ، به فروشنده هم گفتم ایشون حرفشون این بود : دوست عزیز
    میگم گوشی هیچ مشکل رجیستری نداره و توی همتا ثبت شده
    و وضعیت رجیسترش سفیده
    یعنی هیچ وقت انتنش نمیپره.

    همچین چیزی امکان داره؟
    ممنونم از وقتی که میذارین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد لطفا همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک سراوانی · 4 ماه پیش
    سلام من دی ماه سال گذشته گوشی نوت ۹ کارکرده از یک فروشگاه خریدم و چون اولین بار بود گوشی دسته دوم خریداری می کردم متوجه نشدم که مالکیت دستگاه رو به سیم کارت من منتقل نشده حالا که برج اردیبهشت است اتفاقی گوشی رو با یک گوشی صفر معاوضه کردم متوجه شدم که این انتقال صورت نگرفته به فروشنده مراجعه کردم شماره اون مالک (سیم کارت قبلی) رو ثبت نکرده اند و هر چی فاکتور ها رو چک کرد شماره رو پیدا نکرد تکلیف من چیست ضمنا از ایشان فاکتور معتبر دارم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ؛ هنگام خرید و فروش دستگاه انتقال مالکیت ضروری می باشد جهت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید در صورت عدم همکاری می توانید شکایت ثبت نمایید.
      برای مشاهده شماره مالک صفحه : عدم شناخت مالک قبلیhttp://hmti.ir/09 را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتیhttp://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جوادشیروانی · 4 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک گوشی موبایل ازیکی ازدوستان خریدم ولی جعبه نداردبه گفته خودش جعبه گوشی موقع جابجایی خونه گم شده بعدازچندروز پیام قطع دستگاه اومد وغیرفعال شد باید چکارکنم که دوباره فعالش کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.باتشکر جواد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، در صورتی که دستگاه آکبند می باشد لطفا صفحه"میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم": http://hmti.ir/new مطالعه کنید و اگر دستگاه کار کرده می باشد صفحه " میخواهم دستگاه کارکرده خریداری کنم" : http://hmti.ir/old مطالعه شود .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهداد · 5 ماه پیش
    سلام من یک گوشی خریداری کردم و اطلاعات زیادی در خصوص تجاری و غیر تجاری بودن گوشی نداشتم و موقع خرید وقتی از فروشنده پرسیدم ضمانت دارد عرض کردن خیر وچون سیم کارت را داخل گوشی گذاشته مجبور ب خرید شدم و الان متوجه شدم گوشی ب صورت مسافرتی برای سیم کارت خودم ثبت شده بصورت قانونی فقط چند سوال داشتم در ایندع اگر قصد فروش گوشی را داشتم میتوانم انتقال مالکیت بدم یا این گوشی در اینده قطع ک نخواد شد ممنون میشوم پاسخ دهید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه هایی که به صورت مسافری ثبت می گردند برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبر سلیمانی · 5 ماه پیش
    سلام گوشی دست دوم خریدم و انتقال مالکیت رو هم دادم فقط تو برنامه ی همتا می نویسد گوشی مسافری
    یعنی مشکلی دارد ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با دستگاه مسافری دقت بفرمایید که گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضاامینی · 5 ماه پیش
    سلام .من یه گوشی دست دوم از یه نفر گرفتم میخوام انتقال مالکیت بدم بنام خودم چه مراحلی رو به ترتیب باید انجام بدم .با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 5 ماه پیش
    سلام گوشی من فلش زدن الان هر سیم کارت میندازم کار نمیکنه سیم کارتو میاره ولی تماس پیام قطع هست مشکل رجستر هست یا چی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این مشکل مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از سلامت دستگاه اطمینان پیدا کرده و به تعمیرکار مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    همای · 6 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من یه گوشی دارم که سال 94 خریداری کردم و حالا میخوام به یکی از اعضای خوانواده بدم و زمان خریدم هم هنوز این طرح نیومده بود آیا الن لازمه که قبل از اینکه بدم به اون فرد خانواده ایشون رجیستری فعال کنند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که پیام با مهلت قطع دریافت نکردید لازم نیست اقدامی انجام دهید.