شناسایی هوشمند مشکلات

میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه

در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری نمایید. امید است درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است آن به شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری کرده و تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است نمایش داده‌شده با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله دو: استعلام اصالت

در این مرحله، برای شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله سوم: فرآیند انتقال مالکیت

در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیم‌کارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این فرآیند توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیم‌کارت خریدار ارسال خواهد شد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت را مطالعه نمایید.

 

مرحله چهار: فرآیند فعالسازی

حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک HAMTA برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیم‌کارت خود را از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتماً کنترل نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده از طریق #06#* یا درج‌شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

درصورتی‌که از فروشگاه خرید می‌کنید، پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا گل · 6 ماه پیش
    سلام من گوشی به ظاهر اکبند گرفتم ولی وقتی برای اولین بار وارد گوگل کروم شدم در قسمت پایین کادر جستجو که مربوط به دیدن بیشترین بازدید هاست با اینکه هنوز استفاده نشده بود چهار تا سایت ایرانی دسده میشد مثل نی نی سایت و باشگاه خبر نگران جوان و ویکی پدیا فارسی .... فروشنده که فروشگاه اینترنتی است زیر بار نمی رود و من الان نمیدونم چه طور میشه بفهمم گوشی قبل از اینکه سیم کارت روش رفته باش کجا و کی روشن شده ؟؟؟ تا بتونم ثابت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بررسی کارکرده بودن یا آکبند بودن دستگاه از سمت همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریسا · 6 ماه پیش
    سلام.
    سوال من اشتباه نوشته شده بود.
    من گوشی دست دوم گرفتم و مالک اصلی هم تمایل به انتقال مالکیت داره ولی سیمکارتشو گم کرده و نمیدونه چ خطی بوده،برای وضعیت شناسه هم که طبق آموزش شما میزنیم توی سایت فقط مینویسه با سیم کارت دیگر ثبت شده و شماره مالک رو نمیزنه(هیچ مشخصاتی نمیزنه)منم که خریدارم سیمکارت میذارم هیچ پیامی نمیاد.استعلام اصالتم گرفتم درسته و ایرادی نداره فقط دنبال شماره مالک هستیم(هم فروشنده ک مالک هست هم من که خریدارم)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پری · 6 ماه پیش
    من گوشی کارکرده گرفتم و فروشنده نمیدونه با چه سینماهای گوشیشو فعال کرده و در دسترسش نیست،منم که خطمو گذاشتم پیامک نیومد،اصالت دستگاه هم درسته،چطور باید شماره سیمکارت رو پیدا کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد. لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در رابطه با شماره مالک نیز چنانچه دارای مالک قطعی می باشد با قرار دادن سیم کارت، شماره ب صورت محدود ارسال میگردد. در غیر این صورت لطفا صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 6 ماه پیش
    آقا کارای انتقال مالکیت انجام دادیم کد فعال سازی هم گرفتیم اما زمانی که وارد میکنیم میگه کد فعال سازی اشتباه هست به فروشگاه تجهیز مراجعه کنید چکار کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر مجدد فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید و با کد فعال سازی صحیح که برای شما ارسال میگردد فرایند فعال سازی را انجام دهید تا دستگاه به نام شما ثبت گردد.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه : http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دهقان · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دو خریدم و هردو تا شناسه رو هم اضافه کردم
    ولی خط دو سیمکارت کار نمیکنه و میگه ثبت نشده
    کمک کنید لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه فرآیند انتقال مالکیت انجام شده، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند انتقال را دریافت نموده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند دستگاه به درستی ثبت گردیده است و در صورتی که همچنان مشکل آنتن دهی داشتید سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سایه · 7 ماه پیش
    با سلام . من مسافر هستم در ایران و گوشیم قبل از طرح رجیستری در ایران فعال بوده. امسال گوشیم رو برای مامان اوردم. ایا نیازی به انتقال مالکیت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه کامل در اختیار ایشان قرار میگیرد بهتر است انتقال مالکیت انجام شود.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عماد احمدی · 7 ماه پیش
    سلام ببخشید گوشی من اپل هست و با سیمکارت المان در سال ۹۵ ثبت شده البته در ایران داخل سایت همتا هم دریافت اصالت کردم درست بود ولی الان میخام انتقال مالکیت بدم به سیمکارت خودم اما سیمکارت المانی که ثبت شده رو گوشی دیگه نیست باید چه کار کنم ... ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Rezakrimi · 7 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.
    من چند وقت پیش یه گوشیه سامسونگc9000با کارتون خریدم الان از همتا پیام اومد ک این شناسه روی شماره دیگری ثبت شده الانم هیچ نشانه ای از طرفی ک خریداری کردم ندارم باید چیکار کنم.
    ترو خدا کمکم کنید کلافم کرده.
    مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در خصوص پیامک دریافت کرده صفحه " پیامک های هشدار " را مطالعه کنید .http://hmti.ir/12
      فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است در صورتی که دریافت نکرده اید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین ایوبی · 7 ماه پیش
    سلام من یه دستگاه تبلت دست دوم خریداری کردم وضعیتش سفیده می خوام ببینم انتقال مالکیت نیاز داره؟سیم کارتیم که اول روش بوده مال مالک قبلی بوده که اصلا نمیدونم که هست.الان باید چیکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date را مطالعه کنید.
      در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا ذکر نشد " دستگاه شما مشمول این دوره از طرح نمی باشد " لطفا جهت بررسی شناسه هارا یادداشت کرده و با سامانه همتا تماس برقرار کنید.در غیر اینصورت نیازی به اقدامی نیست.
      آموزش استعلام اصالت دستگاه : http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 7 ماه پیش
    با سلام من یک گوشی دست دوم خریداری کرده بودم که چند وقت پیش یک پیامی مبنی بر این که مالک دستگاه شماره دیگری است دریافت کردم، سپس از طریق شماره ای که قبلا دستگاه به آن شماره رجیستری شده بود، انتقال مالکیت به شماره همراه خودم انجام دادم و تونستم با شماره خودم از دستگاه استفاده کنم ولی وقتی یکبار گوشی رو ریستارت میکنم یا یکبار حالت پرواز رو فعال میکنم، دوباره آنتن صفر میشه در ضمن وقتی دوباره به شماره خودم با یه گوشی دیگه افزودن دستگاه میزنم و مشخصات گوشی رو وارد میکنم، بعدش دوباره شماره من رو گوشی اجازه میده استفاده کنم ولی باز هم وقتی ریستارت میکنم آنتن صفر میشه. و البته از اون موقع دیگه نتونستم از نت گوشی استفاده کنم و فقط تونستم زنگ بزنم یا پیام بدم. اگه کمکی در این زمینه بکنید ممنون میشم. با شماره پشتیبانی تون هم تماس گرفتم ولی ظاهرا شماره اشتباه است. با تشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و نیازی به ثبت مجدد ندارد. در این صورت در رابطه با آنتن دهی دستگاه لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
      ضمنا شماره پشیبانی همتا 096366 می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی مهرابی · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دوم گرفتم و اولین سیمکارتی ک روش بوده و تنها سیمکارتی هم هست ک روش بوده و هیچ عملی هم برای فعالسازی انجام داده نشده روش
    الان ک میخوام بزنمش رو همین سیمکارت اولی ک روش بوده میگه کد یکبار مصرف رو بزنید این کد چیه از کجا باید گیر بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر. در صورتی که دستگاه، قبل از طرح رجستری (براساس تاریخ مشمولیت: http://hmti.ir/date) استفاده می شده است، لطفا با سیم کارتی که قبل از طرح بر روی دستگاه مربوطه قرار داشته، فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید: آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
      و چنانچه شما دست دوم بعد از طرح خریداری نمودید، توجه بفرمایید که دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی باشد؛ لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه بفرمایید: آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    vhd_sqf · 7 ماه پیش
    با سلام
    من یک گوشی هواوی g750 داشتم که قبل از برقراری طرح رجیستری هاردش سوخت. بنابراین زمانی که باید همه گوشیها در این طرح ثبت می شدند، گوشی من خاموش بود.
    الان قصد دارم اون رو تعمیر کنم و دوباره ازش استفاده کنم.
    آیا مشکلی پیش میاد؟ لطفا راهنمایی کنید.
    تشکر می کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه پیش از شروع طرح با سیمکارتی روشن بوده است سپس هارد آن سوخته و خاموش شده است شناسه های دستگاه قانونی ثبت شده و مشکلی برای تعمیر وجود ندارد.
      میتوانید از طریق استعلام اصالت از قانونی بودن دستگاه مطمئن شوید.http://hmti.ir/04
      در غیر اینصورت چنانچه پیش از شروع طرح دستگاه روشن نشده است راهکاری برای ثبت وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Kimkim · 7 ماه پیش
    با سلام من میخواستم یه گوشی دست دوم از دوبی بخرم و به صورت قانونی ثبت و ریجستری کنم میخواستم بپرسم ایا اگکانش هست ؟ و نحوه ی ریجستری مثل گوشی های نو است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا حقانی · 8 ماه پیش
    سلام من گوشی a30s گرفتم و بعد از راه اندازی و فعال سازی مالکیت خطایی میاد ک تلفت شما ثبت نشد و صفحه سفید هستش و دکمه ها هم کار نمیکنن چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلات اعلام شده مرتبط به سخت افزار دستگاه می باشد و به همتا مرتبط نیست . فرایند های سامانه همتا را می توانید از طریق گوشی فعال دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر حسینی · 8 ماه پیش
    با سلام خسته نباشید
    بنده ی گوشی 6اس خریداری کردم دست دوم و ولی مالکیت گوشی از یک سال قبل ک دست یه بنده خدا دیگه بوده هستش
    شماره اون طرفم نه من دارم و نه فروشنده
    در حال حاضر هم کارتن گوشی رو دارم هم خود گوشی باید چه کاری انجام دهم تا مالکیت ب اسم بنده شود.

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
      چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 8 ماه پیش
    سلام والله من یه گوشی از موبایل فروش گرفتم a50 سیمکارت رو که وارد کردم یه شماره اومد بعد به موبایل فروش نشون دادم گفت اینا ازاد هستن اتفاقی به یه شماره وارد میشه الان ۵ ماهه امروز فردا میکنه میگه 400تومن جریمه دادم به همتا الان واقعا نمیدونم چیکار کنم گوشی رو هم بخوام بفروشم میگه ۳۰ درصد به افتش برمیدارم از اون طرف به یه نفر دیگه بخوام بفروشم میگه باید به نام سیمکارت من وارد کنی والله خودمم موندم چیکار کنم شما یه پیشنهاد بدین واسم ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی کارکرده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا احمدی · 8 ماه پیش
    سلام من به گوشی آیفون۶ s دارم از آمریکا اومده گمرگیشم ریختم ولی بعد فهمیدم سیم کارت لاکه به چند نفر گوشی فروش گفتم اونا هم ایمیل زدن شرکتش میگن درست نمیشه آیا راهی هست یه نفر گفت ۵۰۰خدشه به تراشه میندازن زیر جا سیم کارت درست میشه چیکار کنم من که پولم بر نمی گرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لاک شبکه مرتبط به شرکت سازنده دستگاه می باشد به سامانه همتا مرتبط نیست و از همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد · 9 ماه پیش
    سلام چرا بعضی از کوشیها که انتقال مالکیت داده نشده انتنش قطع میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا کادر " ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش " در صفحه اموزش انتقال مالکیت مطالعه کنید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا اسلامی فر · 9 ماه پیش
    سلام گوشی دست دوم خریدم برام از همتا پیام اومد که دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است الان چگونه به نام خودم انتقال بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا شهرکی · 9 ماه پیش
    با سلام گوشی ساده هاوایی دارم که پنج شش ساله دارم استفاده میکنم و شماره IMEU رو دارم ولی کد فعال سازی حتما باید برم پیش فروشنده؟نیاز داره با فاکتور خرید برم؟چون من فاکتور با جعبه گم کردم!اگه روشی بگید که همینجا (یعنی بدون حضور در فروشگاه)کد رو دریافت کنیم ممنون میشم!!!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که پیش از شروع طرح (باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده اند نیازی به فعال سازی ندارند و باید با سیمکارتی که قبل از طرح روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه انجام گردد.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03