شناسایی هوشمند مشکلات

میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله اول: بازگرداندن دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه

در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری نمایید. امید است درصورتی‌که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است آن به شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است واقعی بازگردد. پس از این اقدام، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری کرده و تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است نمایش داده‌شده با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله دو: استعلام اصالت

در این مرحله، برای شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دست‌دوم بودن دستگاه توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله سوم: فرآیند انتقال مالکیت

در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیم‌کارت شما انتقال دهند. در صورت انجام این فرآیند توسط فروشنده، یک پیامک از HAMTA برای سیم‌کارت خریدار ارسال خواهد شد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت را مطالعه نمایید.

 

مرحله چهار: فرآیند فعالسازی

حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک HAMTA برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و پیامک فعال‌سازی موفق برای سیم‌کارت خود را از HAMTA دریافت کنید. در آخرین مرحله، حتماً کنترل نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI) نمایش داده شده از طریق #06#* یا درج‌شده روی جعبه، تطابق کامل دارد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله پنج: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

درصورتی‌که از فروشگاه خرید می‌کنید، پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا شهرکی · 9 ماه پیش
    با سلام گوشی ساده هاوایی دارم که پنج شش ساله دارم استفاده میکنم و شماره IMEU رو دارم ولی کد فعال سازی حتما باید برم پیش فروشنده؟نیاز داره با فاکتور خرید برم؟چون من فاکتور با جعبه گم کردم!اگه روشی بگید که همینجا (یعنی بدون حضور در فروشگاه)کد رو دریافت کنیم ممنون میشم!!!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که پیش از شروع طرح (باتوجه به جدول تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده اند نیازی به فعال سازی ندارند و باید با سیمکارتی که قبل از طرح روی دستگاه بوده است فرایند افزودن دستگاه انجام گردد.
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قراگزلو · 9 ماه پیش
    سلام گوشی جی۷ پرو به صورت دست دوم خریدم سیم کارت انداختم پیام اومده که مالکیت این دستگاه شماره **** است و هشدار این دستگاه جهت استفاده غیر تجاری وارد شده است و امروز تخلف مسدود خواهد شد آمده. چه باید کرد از کجا بدونم تخلف نداره که بعدا مسدود نشه گوشی
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    اگر ی گوشی دست دوم از خارج کشور بگیریم
    باید بازم هزینه ریجستر بدیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    elyaszareh · 10 ماه پیش
    سلام من چند ساله گوشیم خرابه ایفون ۶ من گوشیو اک خریدم بعد چند سال درست کار میکرد من رمز گوشیو یادم رفت ریست مردم گوشیو وقتی ک دباره بالا امد دی هیچوقت سی کارتمو نخوند حالا برای ریجستری کد فعال سازی دباره ی سیم ندارم اون فروشنده هم دیگه نیس لطفا بگین چیکار کنم منو نجات بدین!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گوشی با توجه به جدول تاریخ مشمولیت ( http://hmti.ir/date ) قبل از طرح ریجستری روشن بوده است نیازمند کد فعال سازی نمی باشد . لطفا ابتدا از سلامت گوشی مطمن شده در صورتی که مشکل از دستگاه نمی باشد مشکل خود را به صورت واضح تر اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدخانوردیلو · 10 ماه پیش
    سلام من یه گوشی سونی اریکسون دارم بیشتراز۵سال بودکه خراب بود.الان درستش کردم یه پیامک اومده که یک ماه دیگه سرویس قطع میشه راهنمایی بفرمایین چیکارکنم.باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا برای بررسی دقیق تر وضعیت دستگاه شناسه های 15 رقمی دستگاه را یادداشت نمایید و شماره 096366تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کورش · 10 ماه پیش
    با سلام
    من یک گوشی مسافری سال پیش خریدم و به نام خودم ثبت کردم. الان یک گوشی دیگه خریدم برای خودم به صورت مسافری و عوارضی ندادم فعلا. میتونم فعال سازی گوشی قبلیو به گوشی جدیدم انتقال بدم؟ و گوشی قبلیم فعال سازیش از بین بره در واقع.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام

      هر شخص میتواند در سال یک دستگاه ثبت کند و اگر بازه زمانی یکسال سپری شده میتوانید پرداخت دستگاه جدید را نیز انجام دهید.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجیhttp://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین خلقی · 10 ماه پیش
    سلام اگه شخصی بخواد گوشی کارکرده از خارج کشور به صورت قانونی و به صورت عمده وارد کند باید با چه ارگانی و چه شرکتی مذاکره کند؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا با سامانه جامع تجارت (0217549000 ) تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روزبه · 11 ماه پیش
    سلام من از کشوره مالزی گوشی کار کرده بخرم مشکلی برایه رجیستری داخل ایران پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلی ندارد در صورتی که قصد استفاده بیشتر از سی روز از گوشی را داخل کشور دارید باید در گمرک ثبت گردد
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    chamanhoesini · 11 ماه پیش
    سلام پسری عموم به گوشی سآمسونگ s7

    سالی 97 خریدن الان من خریدم الان گوشی قد شده راهنما یم کنید باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا محمدی · 11 ماه پیش
    من یه گوشی خریدم سیم کارت انداختم قبول میکرد الان نمیکنه شبکه رو نمیاره میگه این با سیم کارت افغانستان فعال شد الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 11 ماه پیش
    سلام با یک شماره سیم کارت چند گوشی موبایل را میتوان رجیستر کرد. یعنی من خرید و فروش گوشی میکنم شاید ۵تا ۱۰ تا گوشی بخرم و بفروشم برای خرید ۴ یا ۵ گوشی دسته دوم در روز باید همه ی انها را به اسم خودم کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت گوشی با سیمکارت خود محدودیتی ندارد و می توانید هر تعداد گوشی با شماره خود فعال سازی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریده اردستانی · 11 ماه پیش
    سلام من شناسه را اشتباه وارد سامانه همتا کردم الان باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسف · 1 سال پیش
    سلام من گوشیمو ۴ سال پیش خریدم سیمکارتی هم که استفاده می کردم ۱۰ سال پیش به صورت سند خریداری کردم حالا سیمکارتم سوخته و من سند نمیتونم پیدا کنم سیمکارت دیگه هم رو گوشی میزارم پیامک قطع بعد ۳۰ روز رو داده راهکار چیه برا این موضوع
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    سلام هزینه رجیستری ساعت های هوشمند (galaxy watch) چه قدر هست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه ساعت هوشمند هنوز مشمول این دوره از طرح همتا نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناهید عرب زاده · 1 سال پیش
    سلام . من گوشیمو و سیم کارتم مال قبل از زمان قانون همتا و این داستان هاست . الان با همین سیم کارتم که استعلام میگیرم میگه هیچ دستگاهی روش فعال نیست ‌‌. میخام الان یه سیم کارت جدید بذارم رو گوشیم باید چیکار کنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام،مواردی مثل تعویض سیم‌کارت،اگر درپیامک هشدار،مهلت قطع ذکر نشده بوده،چون خریدو فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید،اما درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکرشده بود،دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط باسیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت واستفاده بیش از ان مهلت زمانی در پیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسم خدامرادی · 1 سال پیش
    سلام،من یک گوشیو هفت ماه هست که خریدم ولی نمی تونم از صاحب قبلیش انتقال مالکیت بگیرم،چکارکنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در مقابل فروشنده الزامی می باشد در صورت عدم همکاری فروشنده می توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین زارع · 1 سال پیش
    سلام. آیا گوشی دست دوم خارجی هم ریجستر میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      درصورتی که دستگاه (چه آک چه دست دوم یا کارکرده) به عنوان گوشی مسافری واردکنید، لازم است عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید
      با شماره گیری #06#* شناسه های دستگاه IMEI خود را یاداشت نمایید وبرای اطلاعات بیشتر با سامانه همتا تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی شریفی · 1 سال پیش
    سلام، من یه تبلت برای دختر برادرم خریدم 5 سال پیش، الان به سنی رسیده که پدرش بهش اجازه داده سیم کارت توش قرار بده، و متاسفانه قطع شده به خاطر اینکه رجیستر نیست، لطفا منو راهنمایی کنید. ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین طباطبایی · 1 سال پیش
    سلام بعد ازین که من یک گوشی دست دوم مثلا ایفونx64 رو ۵۰۰دلاربخرم از خارج از کشور اینجا میشه لطف کنید بگید دقیقا چقدر باید من عوارض بدم واینکه برای اون دوستی که میخاد این گوشی رو برای من بیاره برای بار اول شما برای ثبت گوشی ازش عوارض میگیرید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      برای مطلع شدن از هزینه پرداخت باید به سایت گمرک وارد شوید و میتوانید برای اطلاعات بیشتر نیز به گمرک محل زندگی خود نیز مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 سال پیش
    سلام من میخام یک گوشی دست دوم از خارج از کشور بخرم ایا میشه عوارضش رو پرداخت کرد یا دچار مشکل میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      دستگاه های که به صورت مسافری وارد کشور میشوند (چه آکبند وچه دست دوم) ، لازم است عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید
      با شماره گیری #06#* شناسه های دستگاه IMEI خود را یاداشت نمایید وبرای اطلاعات بیشتر با سامانه همتا تماس حاصل فرمایید