شناسایی هوشمند مشکلات

می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم

  • آموزش ها

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله یک: استعلام اصالت

با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه سیم‌کارت خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت دستگاه است. استعلام اصالت دستگاه از طریق شناسه (IMEI) درج‌شده روی جعبه انجام می‌پذیرد. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو: بررسی یکسان بودن شناسه (IMEI) روی جعبه و دستگاه

در صورت تصمیم قطعی برای خرید، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری نموده و تطابق شناسه (IMEI) نمایش داده‌شده با شناسه (IMEI) درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه (IMEI)، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله سه: فعال‌سازی دستگاه برای سیم‌کارت خریدار

در این مرحله، باید دستگاه را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی چاپ‌شده روی کارت گارانتی یا جعبه، از طریق سامانه همتا فعال‌سازی نمایید. درصورتی‌که کد فعال‌سازی به شما ارائه نشد یا فرآیند فعال‌سازی برای سیم‌کارت شما با موفقیت انجام نشد، از خرید دستگاه صرف‌نظر کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله چهار: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه (IMEI) دستگاه در آن ذکرشده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    lish · 20 روز پیش
    باسلام من گوشی به ظاهر اکبند گرفتم ولی وقتی برای اولین بار وارد گوگل کروم گوشی شدم در قسمت پایین کادر جستجو که مربوط به دیدن بیشترین بازدید هاست با اینکه هنوز استفاده نشده بود چهار تا سایت ایرانی دیده میشد مثل نی نی سایت و باشگاه خبر نگران جوان و ویکی پدیا فارسی .... فروشنده که فروشگاه اینترنتی است زیر بار نمی رود و من الان نمیدونم چه طور میشه بفهمم گوشی قبل از اینکه سیم کارت روش رفته باش کجا و کی روشن شده ؟؟؟ تا بتونم ثابت کنم و مطمئن بشم گوشی واقعا اکبند بوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر بررسی کارکرده بودن یا آکبند بودن دستگاه از سمت همتا قابل پیگیری نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 21 روز پیش
    سلام, خسته نباشید.

    بنده قصد خردید یک گوشی آیفون اس 6 را دارم که بدون گارانتی و ریجستر می باشید, فروشند گوشی را با ریجستر 500 هزار تومان گران تر می فروشد, آیا این درست است؟

    و اگر گوشی را بدون ریجستر خریداری کنم باید هزینه ریجستر پرداخت کنم؟

    لطفا توضیح مختصری بیان کنید. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا بخش " اطلاعیه همتا در زمینه غیرمجاز بودن دریافت هزینه بابت رجیستری " در صفحه اخبار و اطلاعیه ها مطالعه کنید.http://hmti.ir/13
      و در خصوص خریداری گوشی داخل کشور صفحه " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 26 روز پیش
    سلام. من ی گوشی نو گرفتم و کد فعال سازی رو فراموش کردم بزنم. ی مدت کار کرد و الان انتن رفته که کد رو وارد کنم. باید چکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» http://hmti.ir/05 مراجعه کنید و فرآیند فعالسازی را انجام دهید. همچنین فرآیندهای همتا را می توانید با استفاده از دستگاه فعال دیگری و نیز سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسین اسدی · 1 ماه پیش
    باسلام و خسته نباشید. بنده در تاریخ 98/11/17 گوشی شیائومی نوت 10 خریدم. فروشنده گفت رجیستر کردم. ولی پیام میاد که شناسه دستگاه در همتا ثبت نشده غیر قانونی است و از تاریخ 98/12/18 سرویس نخواهد گرفت. فروشنده هم میگه تا در سامانه همتا بشینه طول میکشه. الان چکار کنم باتوجه به اینکه تا سه روز دیگر غیر فعال خواهد شد طبق پیام همتا.

    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی اعظمی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم از بازارچه مرزی ولی الان میگه گوشی غیرقانونی هست چکار کنم فعال بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر باتوجه به اینکه گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناظمی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشی سامسونگ خریدم به من گفتند آکبند هست ولی الان ک میخوام فعال سازی کنم میگه مالک این دستگاه شخص دیگری است و یکبارم پیام اومد با سیمکارت دیگه گوشی قبلا روشن شده
    حالا سوال من اینه آیا فروشنده ب من دروغ گفته و آکبند نبوده؟ از طرفی چطور میتونم بنام خودم گوشی رو ریجستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در مورد آکبند بودن دستگاه همین صفحه را مطالعه فرمایید.
      در مورد دریافت مالکیت دستگاه، لطفا از فروشنده انتقال مالکیت دریافت نمایید. آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
      همچنین در رابطه با روشن بودن دستگاه، به صفحه «آموزش استعلام اصالت دستگاه» http://hmti.ir/04 مراجعه فرمایید و کادر «این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است» را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق کریمی · 1 ماه پیش
    با سلام با جابجایی سیم کارت پیامک هشدار نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با سیم کارت مربوطه چند تماس حاصل فرمایید تا پیامک ارسال گردد و پیرو صحبت های قبل، متناسب با پیامک دریافتی صفحه http://hmti.ir/12 را مطالعه فرمایید. در غیر صورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 1 ماه پیش
    سلام من تازه دیروز گوشی گرفتم فرم ثبت تلفن همراه را انجام دادم ولی موقعی که ارسال رو میزنم می‌نویسه شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت

    چکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق کریمی · 1 ماه پیش
    سلام من یک دستگاه نوکیا ۱۳۰ خریدم با سیم ایرانسل فعال سازی کردم الان کلن فقط و فقط ایرانسلو جواب دیگه هیچ خطی رو جواب نمیده میزنه سیم نا معتبر البته اسم همه مخاطبامو میاره چیکار کنم حالا ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت میکنید و غیر فعال میگردد صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
      مخاطبین گوشی به سامانه همتا ارتباطی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین عسکری · 1 ماه پیش
    سلام من یک گوشی ایفون ۱۱ از سایت ** خریدم همراه با گارانتی و ریجستر شده الان برام پیام اومده که دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست و از تاریخ ۲۶/۱۲/۹۸ سرویس نخواهد گرفت در زمان ثبت در سامانه همتا هم مینویسه شناسه ime قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت مشکلش چیه

    فاکتور گوشی رو برای من ایمیل کردن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام .. من از عراق یک دستگاه گوشی آیفون آکبند خریداری کردم .. میخاستم بدونم مشکلی برای رجیستریش در ایران پیش نمیاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بختیار رضایی نامیوند · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یکماهه گوشی سامسونگ A10S خریدم IMEI که از 06میگیرم باimeiکه ریجستر شده فرق داره ضمنا imeiکه روی جعبه هست با imeiاول گوشی یکی است اما imeiدومش فرق داره از زمانی که خریدم یه فروشنده گفتم میگه هیچ عیبی نداره آما الان تاخط دوم میندازی پیام غیر قانونی بودن، دستگاه برام ارسال میشه یه همه جا هم مراجعه کردم اما هیچکس زیر بار نمیره لطفا من را راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بختیار رضایی نامیوند · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی سامسونگ A10S خریدمIMEIدوم باچیزی که از صفر شش ۰۶میگیرم فرق میکنه الان تاخط دوم میندازی پیام غیر قانونی بودن، دستگاه برام ارسال میشه اما IMEI توی کوشیم باروی جعبه یکی است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دقت داشته باشید شناسه های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی و نیز پیامک های دریافتی از سمت همتا بر روی دستگاه مربوطه، باید با شناسه های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.
      هرگونه عدم مطابقت بین شناسه های ذکر شده، ضمن داشتن شناسه های #06#* با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران عزتی · 1 ماه پیش
    سلام.من در ۳۰/۱۰ گوشی a10s خریدم و بعد چن روز فهمیدم imei *#۰۶# با imei روی جعبه تطابق نداشت.رجوع کردم و ایشان گفتند مسئله ای نیست و فقط کارتن شما با کارتن کس دیگه ای جا به جا داده ایم و ان را پیدا خواهیم کرد و یعنی گوشی آن به نام خط من است و گوشی من به نام خط آن.تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، یکسان بودن شناسه روی جعبه و دستگاه و همچنین تحت مالکیت قرار داشتن دستگاه به سیم کارت شما الزامی می باشد لطفا جهت رفع مشکل و نیز دریافت انتقال مالکیت به فروشنده خود مراجعه فرمایید؛ چنانچه مشکل برطرف نگردید دستگاه را به فروشنده عودت دهید. در صورت امتناع ایشان امکان ثبت شکایت دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل عقیلی · 1 ماه پیش
    با سلام مجدد من گوشی را بالای ۲ ماه است از خارج کشور اورده و فراموش کردم رجیستر کنم حال گوشی از کار افتاده و کار نمی کند حال چه می توان کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/07
      همچنین سوال 6-6 از بخش مسافری در صفحه سوالات متداول را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من چند روز پیش یک گوشی آکبند خریداری کردم بدون گارانتی با فاکتور که توش شماره سریال گوشی قید شده و مهر خورده و فروشنده گفت شماره سیم کارتی که میخواید بندازید رو گوشی رو بنویسید و بدید به ما گفتم الان فعال نمیکنید گفت باید تو سامانه ثبت کنیم چند روز دیگه کد فعالسازی براتون میاد فعلا سه روز میگذره و کدی به گوشی من ارسال نشده تماس هم گرفتم گفتن تو سامانه ثبت شده تا آخر هفته کد میاد براتون میخاستم ببینم همچین چیزی صحت داره یا همون لحظه باید کد رو میداد و اینکه اگه اینطوری فعال بشه مسافری حساب میشه یا چی بعدا مشکلی پیش نمیاد؟در ضمن اول روشن کردن گوشی تا سیم کارت رو انداختم رو گوشی گفت دستگاه شما غیر قانونی هست و غیر فعال خواهد شد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی است .در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پوریا راکی دوست · 2 ماه پیش
    من یک گوشی خریدم و بهم گفته پلمش باز کردم واسه یک مشتری که ببینه حالا میخوام بفهمم که این دستگاه قبلا به نام کس دیگه ای بوده یا نه لطفا من و راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا این صفحه را کامل مطالعه نمایید. در صورتی که دستگاه آکبند باشد باید با کد فعال سازی که روی کارت گارانتی قرار دار فرایند فعال سازی را در حضور فروشنده انجام دهید.
      آموزش فعال سازی دستگاه : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدبدری زاده · 2 ماه پیش
    سلام من گشیa30sخریدم ب تاریخ۹۸/۱۰/۲۸اما تاریخ گارانتیش از تاریخ۹۸/۱۱/۱شروع میشه از همتا پیام اومد که غیر قانونیه رفتم پیش فروشنده میگه باید۱ هفته از تاریخ گارانتیش بگذره بعد بتونین رجیستر کنین یا ثبت کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    برای رجیستری گوشیی که تازه خرید کردیم چقدر مهلت داریم و پس از پایان مهلت ما چه اتفاقی می افتند؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه با قرار دادن سیم کارت پیامکی از طرف همتا دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و مطابق با پیامک دریافتی اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید.
    من در قسمت خرید گوشی نو جست و جو کردم اما همی روش ها میگن که سیم کارت بزارید.می خواهم از شما سوال کنم که ایا راهی هست که بشه فهمید که گوشی اکبند بدون اینکه سیم کارت بخوره ریجستری شده یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه « آموزش استعلام اصالت دستگاه» http://hmti.ir/04 مراجعه کنید و بخش «این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است» را با دقت مطالعه کنید.