شناسایی هوشمند مشکلات

می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم

  • آموزش ها

ضرورت بررسی دستگاه قبل از خرید (نو یا دست‌دوم)

با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌ و یا پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده‌اند، می‌توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه‌های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین‌صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیامک هشدار دریافت نموده و پس از مدت‌زمان کوتاهی، قطع می‌شود.

مرحله یک: استعلام اصالت

با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه سیم‌کارت خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت دستگاه است. استعلام اصالت دستگاه از طریق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه انجام می‌پذیرد. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه،  آموزش استعلام اصالت دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله دو: بررسی یکسان بودن شناسه (IMEI) روی جعبه و دستگاه

در صورت تصمیم قطعی برای خرید، دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری نموده و تطابق شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است نمایش داده‌شده با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است درج‌شده روی جعبه را کنترل کنید.

در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، از خرید دستگاه صرف‌نظر نمایید.

 

مرحله سه: فعال‌سازی دستگاه برای سیم‌کارت خریدار

در این مرحله، باید دستگاه را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی چاپ‌شده روی کارت گارانتی یا جعبه، از طریق سامانه همتا فعال‌سازی نمایید. درصورتی‌که کد فعال‌سازی به شما ارائه نشد یا فرآیند فعال‌سازی برای سیم‌کارت شما با موفقیت انجام نشد، از خرید دستگاه صرف‌نظر کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را ملاحظه نمائید.

 

مرحله چهار: دریافت فاکتور معتبر دارای شناسه (IMEI) دستگاه و مهر فروشگاه

پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه در آن ذکرشده و دارای مهر فروشگاه است.

هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمودی · 24 روز پیش
    هزینه رجیستری و گمرکی گوشی موبایل چقدر هستش؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان برخان · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    ببخشید یک سوال داشتم
    داییم برای من یک گوشی پست کرده ایران و این گوشی از فرودگاه خارج شده و به مقصد شهرمون راهی شده الان من استرس رجیستر شدن این گوشی رو دارم میشه بگید این گوشی رجیسترش به چه صورته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،در صورتی که دستگاه را به صورت پستی از خارج کشور برای شما ارسال کرده‌اند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند سپس دستگاه شما ثبت و فعال می‌شود. جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
      اما در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاه را برای شما هدیه یا سوغاتی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عنایت اله فاضلی نژاد · 1 ماه پیش
    سلام.چطور شماره ی مالک گوشی ام رو متوجه بشم یا بهش دسترسی پیدا کنم یا دو رقم اخر شمارشو بدونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد برای این موارد راهکاری ندارد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید
      در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. چنانچه شماره مالک را در وضعیت شناسه رویت نمودید و تماس گرفتید و خاموش بود در صورت داشتن جعبه گوشی این مورد را از اتحادیه موبایل مرکز استان پیگیری نمایید آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باسط مفاخری · 1 ماه پیش
    سلام وادب بنده گوشی اکبند از فروشنده تهیه کردم اما فاکتور خرید نداد و بهش گفتم گفت لازم نیست ما هرگز فاکتور صادر نمی کنیم ....بنده به رفتار این فروشنده مشکوک هستم احتمال دستکاری شماره سریال گوشی هست و شنیدم دستگاه های کارکرده ریست و مجددا پلمپ و به قیمت نو می فروشند لطفاً بفرمایید چکار میشه کرد ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر توصیه همتا این است که دستگاه را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی چاپ‌شده روی کارت گارانتی یا جعبه، از طریق سامانه همتا فعال‌سازی نمایید.
      پس از فعال‌سازی موفق دستگاه برای سیم‌کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت نمایید که شناسه(IMEI) دستگاه در آن ذکرشده و دارای مهر فروشگاه است هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 1 ماه پیش
    سلام،من گوشی خریدم از دیجی کالا روش دریافت کد فعالسازی نداره نوشته رمز عبور موقت باید اون رو بجای کدفعالسازی وارد کنم یا با رمز وارد سایت شرکتش بشم و کد فعالسازی بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه کادر «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید.فرایند را با میتوانید از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 ماه پیش
    سلام بنده گوشی ای رو خریداری کردم اولش که پست شد و به دستم رسید کد شناسه موبایل با روی جعبه موبایل یکی بود ولی فروشنده بهم پیام دادن که با شماره گیری *#80# کد imei موبایل عوض کنم و کدی که خودشون دادم جایگزین کنم و کردم الان برای استعلام اصالت شناسه روی جعبه غیر قانونیه و شناسه ای ام که فروشنده دادن استعلام گرفتم مدل دستگاه با مدل خود گوشی فرق داره.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جعل شناسه تخلف است و عواقب سواستفاده از شناسه نیز برعهده مشترک میباشد.در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی اعلام شده و با اطلاعات دستگاه مغایرت دارد دستگاه را به فروشنده عودت دهیدو در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    morri · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من در خارج کشور زندگی میکنم و در اینجا گوشی جدید دو سیمکارت خریدم...ایا برای استفاده از سیمکارت ایران باید باز هم رجیستر ایران هم انجام بدم یا مشکلی نداره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ،در خصوص طرح رجیستری هر کشور قانون مربوط به خود را دارد ، در صورتی که دستگاه مورد نظر وارد کشور شود و قصد اقامت بیش از ۳۰روز را دارید نسبت به پرداخت عوارض دستگاه در گمرک اقدام نمایید . آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mk · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی اوردم ولی در گمرک ثبت نکردم
    ایا راهی هست که رجیستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا باید در بدو ورود اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شیری · 2 ماه پیش
    اکه گوشی بازیابی به کارخونه بشه بازم باید رجیستر کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ریست فکتوری باعث حذف رجیستری نمی شود ولی بعد از انجام فرایند شناسه کد دستوری #06#* با شناسه های روی جعبه دستگاه را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا ابرقویی · 2 ماه پیش
    سلام من چند روزه گوشی آکبند گرفتم و فعالسازیش کردم و سیم کارت خودم را روش انداختم بعد الان رفتم تو سامانه همتا استعلام اصالت نوشت این دستگاه با سیم کارت دیگری روشن شده است منظورش سیم کارت خودمه یا نه ممنون میشم جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است. بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود. در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدکلاته · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی نو خریدم اما شناسه میزنه قانونی نیست کارت گارانتی دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 3 ماه پیش
    خب همه کاراش کردم پیامک موفقیت آمیزشم گرفتم ولی هنوز قطع میشه وهمون پیام میاد آنتن یهو پر میشه یهو ضربدر روش میخوره اینترنتم همینطوریه نمیدونم چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و بعد از آن یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید و اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 3 ماه پیش
    سلام من سیم کارت ایرانسل دارم و قبلا توی گوشی دیگه ای بوده والان وارد گوشیه دیگه کردم ولی پیام میاد که میگه مالک این دستگاه شماره دیگری هست و.... من از طریق کد دستوری فعال کردم توی گوشی ولی بازم همون پیام میاد و سیم کارتم قطعه و یهو وصل میشه دوباره قطع میشه اینترنتشم همینطوره چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    سلام
    من گوشی رو خریدم و الان بعد از ۴ ماه فهمیدم تقلبی هست (ریجستر نشده). بر روی فاکتورم IME گوشی ذکر نشده است. آیا میتوانم از طریق شکایت پولم را پس بگیرم و گوشی را عودت بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار · 3 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید

    قرار هست از مرز زمینی تلفن همراهی رو برای بنده بفرستند. آیا به صورت آنلاین میتوان رجیستر کرد؟
    و اینکه آیا تبلت سیم کارت خور شامل طرح رجیستری هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه (نو و کارکرده) مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      همچنین دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح ریجستری نمیباشد و نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد · 4 ماه پیش
    سلام
    اگر بعد از فعالسازی توسط خود، در قسمت استعلام اصالت نوشته شده بود که این دستگاه قبلا با یک سیمکارت روشن شده یعنی آکبند نبوده؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاوه · 4 ماه پیش
    متاسفانه فکر میکردم ۳۰ روز فرصت دارم ولی پس از ۱۰ روز غیر فعال شد حالا پیام میدهد که گوشی قانونی است ولی دیگه آنتن نداره
    فروشنده میتونه انجام بده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      اگر هم قادر به فعال سازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایندهای همتا را با دستگاه تلفن همراه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه رضائی · 4 ماه پیش
    از فروشگاه معتبر اینترنتی گوشی اکبند با گارانتی معتبر خریدم ولی وقتی میخوام رجیستر کنم میگه شناسه دستگاه غیرقانونی است! فروشنده میگویدهمتا عقب است و چند روز زمان میبرد تا همتا کد 15 رقمی گوشی را شناسایی کند. و همچنین میگویند از سایت الماس سیستم کد رجیستر رو دریافت کنیم ولی چون شماره بنام پدرم و اسم و کد ملی بنام من ثبت شده، کد 15 رقمی را نامعتبر میخواند. راه حل چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا صادقی · 4 ماه پیش
    سلام
    گوشی به صورت اینترنتی خریدم ۲هفته هست ولی فروشنده ارسال نمی کند و می گوید که سامانه همتا و سایت گمرک مشکل دارد و باز نمی شود. ایا حرف ایشان واقعیت دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید. در غیر این صورت لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود سیدی · 4 ماه پیش
    از فروشگاه معتبر اینترنتی گوشی اکبند با گارانتی معتبر خریدم ولی وقتی میخوام رجیستر کنم میگه شناسه دستگاه غیرقانونی است! فروشنده میگویدهمتا عقب است و چند روز زمان میبرد تا همتا کد 15 رقمی گوشی را شناسایی کند! آیا این درست است یا باید شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11