🚨 برخورد پیوسته سامانه کشف تخلف همتا با تخلفات/ معرفی متخلفان به مراجع ذیربط
🔸همانگونه که در تاریخ 6 مرداد 98 به اطلاع مخاطبان محترم کانال اطلاعرسانی همتا رسید ، بیش از 50 هزار دستگاه با شناسه (IMEI) جعلی که با سوء استفاده از شناسه دستگاههای مجاز قصد معرفی خود به عنوان دستگاه قانونی به شبکههای اپراتوری را داشتند، توسط سامانه همتا مسدود گردید.
🔹هماکنون و با گذشت یک ماه از برخورد قبلی، به اطلاع میرساند «بیش از 20 هزار دستگاه تلفن همراه» که به انحاء مختلف قصد دور زدن سامانه همتا را داشتند، پس از پایش فعالیت طی یک بازه زمانی و احراز تخلف مسدود گردیدند. از جمله تخلفاتی که در این مرحله مورد برخورد قرار گرفته است، میتوان به سوء استفاده از شناسه دستگاههای قانونی از طریق کپی کردن و بارگذاری آن روی دستگاههای غیرقانونی اشاره نمود.
🔸همانگونه که قبلاً نیز مکرراً به افراد سودجو و متخلف هشدار داده شده است، سامانه کشف تخلف همتا بیوقفه و به طور مستمر و برخط، تمامی فعل و انفعالات شبکه اپراتوری را به صورت سیستمی رصد می نماید. این سامانه پس از شناسایی اولیه تخلف و شناسایی تکمیلی شبکه متخلفین و اتخاذ تدابیر مقتضی نسبت به مسدودسازی دستگاه های مربوطه اقدام می نماید.
🔹با توجه به عدم تغییر رفتار برخی از متخلفان و اصرار ایشان بر این اقدامات مجرمانه، از این پس صرفاً به مسدودسازی دستگاههای متخلف اکتفا نخواهد شد و «برخورد قضایی با اشخاص متخلف» در دستور کار نهادهای قضایی و امنیتی قرار خواهد گرفت. سامانه همتا نیز به عنوان متولی اصلی طرح رجیستری و در راستای حمایت از حقوق افراد زیان دیده، اطلاعات مربوط به افراد متخلف را در اختیار این نهادها قرار خواهد داد.
🔸اکیداً به خریداران محترم توصیه می شود در صورتی که قصد خرید دستگاه با قابلیت نصب سیم کارت دارند جهت جلوگیری از متضرر شدن، حتما پیش از خرید از طریق #7777* استعلام اصالت نموده و حتما مدل و برند ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت HAMTA را با مدل و برند دستگاه و همچنین جعبه دستگاه تطابق دهند و در صورت هرگونه مغایرت، اکیدا از خرید دستگاه صرف نظر نمایند. همچنین حتما فاکتور معتبر شامل آدرس و شماره تماس فروشگاه، مدل و برند و شناسه IMEI دستگاه، قیمت و مهر فروشگاه از فروشنده دریافت نمایند، تا در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری از مراجع ذیربط برای ایشان موجود باشد.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
مشترک گرامی؛ سوالات مربوط به گمرک از جمله اختلالات سایت، هزینه های گمرکی(حقوق ورودی دستگاه) و سایر مواردی که به سامانه همتا مربوط نمی باشند می بایست از گمرک و سایر درگاه های ارتباطی پیگیری شوند و سامانه همتا نسبت به این نوع سوالات پاسخگو نخواهد بود. با تشکر
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/اخبار-و-اطلاعیه-ها/اخبار/برخورد-پیوسته-سامانه-کشف-تخلف-همتا-با-متخلفان
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.