🚨 مراقب اطلاعات هویتی خود باشید / سوء استفاده از گذرنامه مسافران جهت ثبت تلفن همراه مسافری
🔹با اتصال سامانه ثبت تلفن همراه مسافری گمرک به سرویس گذرنامه ناجا و ضابطهمند شدن واردات مسافری، نوع جدیدی از تخلف در حال گسترش است که در آن فرد متخلف از طرق مختلف همچون خرید اطلاعات از آژانسهای مسافرتی و کاروانهای زیارتی پس از دستیابی به اطلاعات هویتی شخص مسافر که به تازگی ورود به کشور داشته است، ابتدا اقدام به صدور سیمکارت بنام وی کرده و سپس با استفاده از سیمکارت صادر شده، کد ملی و شماره گذرنامه مسافر، اقدام به ثبت تلفن همراه مسافری مینماید.
🔸چنانچه سیمکارت جدید بنام شخص مسافر صادر گردد، پیامکی با سرشماره CRA.ir برای ایشان ارسال میشود. همچنین شخص مسافر میتواند با استفاده از اپلیکیشن «دولت همراه» و از بخش «تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار» از صدور سیمکارت جدید بنام خود مطمئن گردد.
🔹در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شمارهگیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی 195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند.
🔸انتظار میرود اپراتورهای تلفن همراه کشور به عنوان متولی صدور سیمکارت و سازمانهای گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مراجع صدور مجوز فعالیت آژانسهای هواپیمایی با اقدامات پیشگیرانه از شیوع این نوع تخلف که منجر به تضییع حقوق شهروندی آحاد جامعه میگردد، جلوگیری نمایند.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/اخبار-و-اطلاعیه-ها/اخبار/سوء-استفاده-از-گذرنامه-مسافران-جهت-ثبت-تلفن-همراه-مسافری
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.