شناسایی هوشمند مشکلات

سیستم هوشمند شناسایی و رفع مشکل همتا به ussd اضافه شد

💯 سیستم هوشمند شناسایی و رفع مشکل همتا به کد دستوری #7777* اضافه شد

✅ برای استفاده از این سیستم می‌توانید پس از شماره‌گیری کد دستوری #7777* گزینه 0- راهنما را انتخاب و سپس شناسه (IMEI)های دستگاه و همچنین شماره سیم کارت دارای مشکل را وارد نمایید.

🔷 نتیجه بررسی سامانه به صورت آنی به شما پیامک می‌شود.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان عبداللهی · 3 روز پیش
    سلام وقت ب خیر یه گوشی دسته دوم گرفتم شناخت رو صاحب اصلی گوشی ندارم برا انتقال مالکیت چ جور باید این شخصی ک گوشی زنانش هست پیدا کرد؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hananeh · 5 روز پیش
    سلام وقت بخیر ؛ بنده حدودا ۲۰ روز هستش که گوشیمو خریدم ، میخوام ریجستر کنم اما کدی که باید به خطم ارسال بشه نمیاد ، حدودا چند روزی هستش که نه پیامک برام میاد نه امکان برقراری تماس هستش ، در واقع میگه شبکه تلفن همراه موجود نیست ، لطفا راهنمایی کنید ؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdei · 11 روز پیش
    سلام وقت بخیر من چند وقت پیش یک گوشی دست دوم گرفتم چند روز پیش برام پیامک امده دستگاه شما قانونی نیست ولی فعالسازی نشده کد فعالسازی را از فرشنده دریافت وبا شماره *۷۷۷۷# فعالسازی کنید ، ولی من موقع خرید استعلام گرفتم هتما گفت قانونی ، الانم استعلام میگرم باز میگه قانونی الان من بغید چکار کنم ، ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیمی · 13 روز پیش
    با سلام

    پسرعموی من هفته پیش از خارج کشور اومد و دو گوشی آورد. یکی برای خودش و یکی هم هدیه برای من.


    با پاسپورت گوشی خودش رو رجستر کردیم.

    ولی من چون پاسپورت معتبر ندارم (با توه به کرونا امکان خروج و ورود ندارم) و از یک طرف خرید پاسپورت چیزی در حدود 4 تا 5 میلیون هست که برای من امکانپذیر نیست و از طرفی دیگر طبق مصوبه جدید از اول مهر گوشی فقط بصورت حضوری در گمرگ رجستر می شود لطفاً راهنمایی کنید چکار کن.


    توضیح اینکه: من از 21 شهریور داخل گوشی سیمکارت انداختم و تا یک ماه مکان استفاده دارم.

    1- آیا راهی هست که حضوری به گمرگ مراجعه کنم و با پرداخت حقوق و عوارض بدون پاسپورت و بصورت تجاری گوشی رو رجستر کنم؟

    2- بعد از یک ماه که گوشی غیر فعال می شود آیا دوباره امکان رجستر هست؟

    3- آیا اگر خودم یه سفر مثلا عراق برم و موقع ورود گوشی رو در گمرگ ثبت کنم فعال می شود؟

    لطفاً راهنمایی کنید. خواهشمندم به سوالات ارجاع ندهید چون همه رو خوندم و جوابم رو نگرفتم


    الان خیلی ها مث من هستن. گوشی هدیه دارن ولی پاسورت جهت فعال سازی ندارن چون خیلی گرونه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیراز گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد قبادی · 13 روز پیش
    کد فعالسازی یکبار مصرف را چگونه بدست اوریم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلامرضا · 14 روز پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید من شماره تلفن مالک گوشی و دارم اما خاموش هست برای انتقال مالکیت گوشیم باید چکار کنم چون دسترسی به مالک ندارم و سیمکارتش خاموشه ممنون راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر،دریافت انتقال مالکیت درهنگام خرید فروش ضرورت دارد اگر به فروشنده دستگاه دسترسی ندارید و شماره مالک قبلی را از قسمت وضعیت شناسه دستگاه در سایت همتا بدست آوردید و خاموش می باشد می توانید با جعبه دستگاه به اتحادیه موبایل مرکز استان مراجعه کنید
      چنانچه دارای مالک قطعی می باشد با قرار دادن سیم کارت، شماره ب صورت محدود ارسال میگردد. راهکاری ندارد
      آدرس تعدادی از اتحادیه ها ی موبایل مراکز استانی را در صفحهhttp://hmti.ir/u جستجو نمایید.
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس بلوچ · 15 روز پیش
    ببخشید از خارج برام گوشی فرستادن ریجستر نشده الان چکار باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-14 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدصدیق سپاهی · 28 روز پیش
    سلام من ی گوشی شیائمی نوت ۸ پرو گرفتم ی کد روی برچسب گارانتیش بود فرستادم تا کد فعال سازی رو بفرستند ولی پیامک اومد کد وجود ندارد حالا باید چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی در این صفحه مطالعه نمایید http://hmti.ir/i
      چنانچه موفق به دریافت کد نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد غیاثی · 28 روز پیش
    باسلام کد فعال سازی برای من بعد از 14روز هنوز نیومده شیامی 8هستش لطفا راهنمایی کنید چیکار باید کرد گوشی داره قطع میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی ساده دارم که ریجستر شده ولی به شبکه متصل نمیشه ومیدونم مشکل از دستگاه نیست ولی اتصال به شبکه ندارم به احتمال خیلی زیاد مشکل ریجستری هست.چطور میتونم این مشکل رو حل کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    همتی · 1 ماه پیش
    سلام. 15 روز قبل گوشی هنور خریدم.. الان هر کار میکنم ریجستر فعال نمیشه چیکار باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و پیامک عدم فعاسازی دریافت کردید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید. http://hmti.ir/05
      در غیر اینصورت اگر پیامک دیگری دریافت کرده اید صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیصادقی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیا اکبند خریدم بعد از چند ماه متوجه شدم مغازه انتقال مالکیت نزده چند روز میشه تماس می گیرم جواب سر بالا میدن لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است لطفا برای دریافت انتقال مالکیت ب فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 2 ماه پیش
    سلام
    من یکسال پیش وارد ایران شدم و کمتر از یک ماه ایران بودم و گوشی ام رو رجیستر نکردم. حالا بعد از یکسال برگشتم و میخوام همین گوشی رو رجیستر کنم ولی توی سایت گمرک میزنه که کسی با این مشخصات در سه ماه گذشته وارد کشور نشده است. من چطور میتونم گوشی ام رو رجیستر کنم.
    با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نظری · 2 ماه پیش
    با سلام
    گوشی مادرم مشکل فنی پیدا کرده و ما تا زمان رفع اشکال از یکی از گوشی های قدیمی (متعلق به اعضای خانواده) به عنوان گوشی موقت استفاده کردیم، اطلاعیه همتا مبنی بر مالکیت این گوشی با شخص دیگری است دریافت شده است، سوال اینجا ست با توجه اینکه انتقال مالکیتی صورت نگرفته یا نخواهد گرفت بعد از مدتی استفاده این گوشی غیر فعال می شود یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌ که با قرار دادن سیم کارت پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 2 ماه پیش
    با سلام وقت بخیر من یه گوشی خریدم واسه خانمم از شرکت که دو سیم هست یکی شناسه هاش وارد شده و شناسه سیم دومش اشتباه وارد شده و سیم دومش هی خطش میزه و میاد وبه گفته خود فروشنده درخواست اصلاح زدیم ولی چند روزه گذشته ولی هیچ خبری نیست چکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتي که شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري #06#* بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با آنچه در سامانه همتا ثبت شده و از استعلام اصالت http://hmti.ir/04 نمايش داده مي‌شود، مغايرت دارد صفحه "آموزش اصلاح شناسه دوم دستگاه در سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/16
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر کمالی · 2 ماه پیش
    سلام من یک گوشی مسافری هزینه گمرکی پرداخت کردم اما کدی چیزی نیومد برام به همتا مراجعه کردم سریال گوشی که میزنم میگه که غیرقانونی است ایا زمان میبره تا اطلاعات پرداخت گمرکی به همتا ارسال بشه یا زمان بر هست اگه میشه بگید چقدر طوا میکشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. بنابراین در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir درخواست پیگیری ثبت کنید. در صورت تأیید، اطلاعات دستگاه شما به همتا ارسال خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد سعیدی · 2 ماه پیش
    سلام
    وقت بخیر
    من ی گوشی داشتم از قبل از طرح رجیستری ولی اصلا سیم ننداختم بهش
    وقتی انداختم گفت رجیستریش کن منم هر کاری کردم نشد چون کدی نداشتم طبعا
    الانم غیر فعال شده و مغازه ها میگن باید میلیونی پول رجیستریشو بدم اونم واسه گوشی ک قبل طرح اومده
    میشه راهنمایی کنید من رو؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه هایی که قبل از طرح رجیستری (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) با سیم کارتی استفاده شده اند داخل سامانه همتا ثبت قانونی گردیده اند؛لذا در صورتی که دستگاه در پاسخ استعلام اصالتhttp://hmti.ir/04 غیرقانونی است سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده است و ،نمی‌تواند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نماید و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی امیرلو · 2 ماه پیش
    سلام من یه تبلت پیداکردم با کدی که تو همتا داره چه جوری میتونم صاحبشو پیداکنم
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مختار محسني · 2 ماه پیش
    با سلام من ١٠٠ گوشي دارم براي ريجستر و ميخوام اينارو ريجستر كنم بايد چكار كنم پاسپورت تو بازار نيست و يا اگه هم باشه بالاي ٣ميليونه ارزش ريجستر كردن ندارن با اوضاع پاسپورت اينارو چكار كنم كلي هم هزينه كردم و موقه ايي ك سامانه رو بسته شد هيج اطلاعي از طرف شما نداده بودين براي قطع سامانه و اين جور مواقع ميشه منو راهنمايي كنيد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه ها را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، هیچ راهکاری برای ثبت این دستگاه‌ها وجود ندارد با در دست داشتن فاکتور به فروشگاه مربوطه مراجعه و دستگاه ها را به فروشنده بازگردانید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی میرزایی · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یه گوشی شیاِومی نوت 8 پرو خریدم توی استعلام اصالت کد رو که مینویسم مینویسه توجه: برد این دستگاه پیش از این تعمیر/تعویض گردیده است

    یعنی واقعا گوشی تعمیریه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با توجه به نتیجه استعلام اصالت ،دستگاه یا توسط شرکت گارانتی کننده تعمیر و یا برد دستگاه تعویض شده است .