شناسایی هوشمند مشکلات

آغاز فاز دوم طرح رجیستری

📳 آغاز فاز دوم طرح رجیستری/حتماً در دستگاه خود، سیم‌کارت قرار دهید و کار را به ساعات پایانی موکول نکنید

🎙حمیدرضا دهقانی نیا از آغاز فاز دوم طرح رجیستری شامل تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، دستیار دیجیتال شخصی موسوم به PDA (Personal Digital Asistant) و مبدل تلفن ثابت به سیار (موبایل‌واره‌ها) خبر داد.

⛔️ بر این اساس، آخرین مهلت اعمال قانون برای ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور 12 تیرماه 1400 و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور نیز 19 تیرماه 1400 تعیین شد. همچنین زمان مشمولیت تبلت در طرح رجیستری طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

✅ بنابراین اگر هر فردی دستگاه سیم‌کارت‌خوری مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن نموده و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نماید و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده اطمینان حاصل کند.

❗️اکیداً توصیه می‌شود سرویس گرفتن از دستگاه، به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها موکول نشود زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

‼️همچنین حتما باید توجه شود که در هنگام خرید، اصالت دستگاه از طریق کد دستوری #7777* یا سایت hamta.ntsw.ir یا اپلیکیشن همتا استعلام و فقط اقدام به خرید دستگاهی نمایند که استعلام قانونی بودن آن را دریافت می‌کنند.

🔶 در پاسخ استعلام اصالت، اطلاعاتی از قبیل برند و مدل دستگاه، نوع واردات، شرکت واردکننده، شرکت گارانتی کننده و تاریخ آغاز گارانتی اعلام می‌شود که خریدار باید حتماً برند و مدل کالا را با نتیجه استعلام اصالت تطبیق دهد.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضازاده · 7 روز پیش
    رمز کارتابل اشتباه وارد کردم اپ سامانه همتا تو گوشیم دیگه باز نمیشه و خطا میده که این کاربر مسدود شده
    چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام در صورتی که چندین بار رمز اشتباه وارد کرده باشید حساب کاربری شما به صورت موقت مسدود می شود و در چند ساعت آینده مشکل برطرف می شود بعد از برطرف شده مسدودی از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir قسمت فراموشی رمز عبور گزینه بازیابی ،رمز خود را بدست آورید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد · 1 ماه پیش
    با سلام سه سال قبل برای فرزندم تبلت خریدم و برای بازی استفاده میکرد الان که به سن مدرسه رسیده سیمکارت دانش آموزی گذاشتم ولی پیام آمده که دستگاه غیرقانونی است و سرویس دهی از ۲۹ مهر متوقف میشود در بخش استعلام اصالت اعلام میکند که دستگاه غیرقانونی است من از **** خریدم ‌و گارانتی هم داشت با شرکت گارانتی تماس گرفتم گفتند دستگاه غیرقانونی نیست و این پیامی است که سامانه همتا برای همه تبلتهای رجیستر نشده نشان میدهد چون در زمان مهلت رجیستر نکردید. حال سوال من این است که دستگاهی که تا کنون سیمکارت نخورده چرا نباید سرویس بگیرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده است چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است در غیر اینصورت وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 بررسی کنید در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 1 ماه پیش
    سلام خاله من از بحرین آمد و هنگام برگشت یک عدد گوشی به من کادو داد ولی این گوشی کار نمیکنه باید رجیستری بشه چی کار باید بکنم
    ممنون میشم توضیح بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل قانعی مقدم · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک آیفون سون پلاس دارم دو سال پیش برای خانمم خریدم ولی انتقال مالکیت به نام یک نفر دیگه هستش که بهش دسترسی نداریم آیا واسه دستگاه ما مشکلی پیش میاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.
      درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی علیی · 1 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی میخوام بخرم دست دوم هست اما رجیستر نشده و فروشنده گفت از لحاظ رجیستری مشکلی نداره و هر موقع خواستم میشه رجیسترش کرد ؟
    میخواستم بپرسم وقتی قسمت ستاره۷۷۷۷مربع کد imei رو وارد کنیم چه چیزی باید دریافت شود تا ببینم امکان رجیستری داره یا نه ؟؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود دستگاه قاچاق می باشد و راهکاری ندارد
      اگر قصد خرید گوشی از داخل ایران را دارید باید موارد و شرایط درج شده در لینکهای زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود که راهکار دیگری ندارد
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    farid · 1 ماه پیش
    سلام

    ایفون 13 در سایت گمرک وارد شده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید و در سامانه EPL با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید باید برای اضافه کردن مدل و برند دستگاه خود از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین · 2 ماه پیش
    با درود. در حدود یک سال و نیم پیش گوشی گرفتم و از ارمنستان بصورت زمینی وارد کشور شدم. بیشتر از یکماه گذشت و بخاطر مشغله ی زیاد فرصت نشد گوشیم رو رجیستر کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ثبت دستگاه باید با اطلاعات شخص مسافر در زمان تعیین شده گمرک انجام شود بازه زمانی تعیین شده گمرک به اتمام رسیده است نمی توانید پرداخت عوارض دستگاه را انجام دهید امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 2 ماه پیش
    من تبلت از خارج از ایران اوردم، در فرودگاه بخش گمرک ثبت و اظهار‌ کردم، در سیستم‌ گمرک اعلام می کند که مپ کد تعریف نشده، ثبت درخواست کردم از گمرک ، بعد سه هفته خبری نشد، تماس گرفتم و گفتند بحث تبلت جدید است و شاید خیلی زمان ببرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید و در سامانه EPL با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید باید برای اضافه کردن مدل و برند دستگاه خود از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 2 ماه پیش
    سلام من تبلت اوردم از خارج از ایران، در فرودگاه گفتند بحث تبلت جدیده و مشکلات زیاد داره و معلوم نیست تبلتها کی‌ثبت میشه؟
    الان‌تکلیف چیه؟ چه باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با اجرای طرح رجیستری تبلتها (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، طبق بخشنامه گمرک در خصوص موبایل واره ها اعم از تبلت و ساعت های دارای سیم کارت به استحضار می رساند در صورتی که این دستگاه ها از خارج از کشور وارد ایران شده باشد ، مشابه روند ثبت دستگاه های موبایل ، نیازمند اظهار در لحظه ورود ، ثبت و پرداخت حقوق ورودی در گمرک هستند. جزئیات بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان · 2 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی شیائومی redmi 8 32gig گرفتم اما بعد 30 روز غیرفعال شده . الان راه حلی برای ثبت داره؟
    لطفا پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      چنانچه دستگاه از خارج از کشور خریداری شده آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 2 ماه پیش
    سلام
    من حدود 6 ماه پیش دو ساعت هوشمند سیم کارت خور مثل هم از سایت داخلی برای فرزندم خریداری کردم. یکی را قبل طرح فعال کردم و دیگری را با توجه به این که فرزندم نیاز به استفاده از تماس نداشت داخل دستگاه سیم کارت نگذاشتم. حال بعد گذاشتن سیم کارت با پیغام عدم سرویس مواجه شدم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با اجرای طرح رجیستری (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور با سیم کارت استفاده نشده باشند و چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.راهکاری ندارد ، از سمت فروشنده پیگیری نمایید فروشنده موظف بوده کالای قانونی اصیل و دارای خدمات پس از فروش معتبر به خریدار عرضه نماید.
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/1
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام
    در مورد مودم های سیم کارت خور باید چه کرد؟
    شامل این طرح شده اند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های مودم در حال حاضر مشمول طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date>> نیستند بنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت می کنید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلامرضا میرزایی · 2 ماه پیش
    سلام من آیفون ۱۲ پرومکس از آمریکا برایم آورده اند چگونه رجیستر کنم و هزینه اش را چقدر و کجا باید بدهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاه را برای شما هدیه یا سوغاتی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت شود طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي سينا · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخير من يک گوشي نو خريداري كردم چطور بايد گوشی را رجیستر كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا صفحه "آموزش فرایند فعال سازی دستگاه" را مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین فیضی · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر .من تبلت سامسونگ در تاریخ 11 تیر از *** خریداری کردم ولی متاسفانه سیمکارت ننداختم روی دستگاه الان فعالسازی میکنم پاسخ غیر قانونی دریافت میکنم من چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر دستگاهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد با اجرای طرح رجیستری تبلتها (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور با سیم کارت استفاده نشده باشند و چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.راهکاری ندارد ،دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدالیوند · 3 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از یکی از دوستان خریداری کردم که رجیستری نیست لطفا راهنمایی کنید چجوری میتونم این مشکل حل می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 3 ماه پیش
    یک ساعت هوشمند با برند kospet از سایت های معتبر خارج از کشور خریداری کردم 3 ماه پیش سیم کارت انداختم و روشن کردم که فورا پیامک قطع شدن از همتا ارسال شد الان قطع شده و با همتا تماس گرفتم اعلام کردند که ساعت فیک هست
    من چکار کنم که سرویس داشته باشم و این مشکل برطرف شود با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه ساعت هوشمند 12 تیر ماه 1400 مشمول طرح رجیستری شده با توجه به اینکه این مشکل مستلزم بررسی شناسه های دستگاه است راهنمایی های لازم حین تماس انجام شده است و طبق بخشنامه گمرک در خصوص موبایل واره ها اعم از تبلت و ساعت های دارای سیم کارت به استحضار می رساند در صورتی که این دستگاه ها از خارج از کشور وارد ایران شده باشد ، مشابه روند ثبت دستگاه های موبایل ، نیازمند ، ثبت و پرداخت حقوق ورودی در گمرک هستند. و با توجه به اینکه دستگاه فاقد مدل و برند هست امکان ثبت و پرداخت عوارض را ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی پاکزاد · 3 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید من یک تبلت لنوو خریده بودم حدود 2 ماه پیش الان که سیم کارت روی گوشی گذاشتیم فهمیدیم که وقت تمام شده آیا کاری می تونیم بکنیم . البته از اول تا به حال سیم کارت روی تبلت نبوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه تبلت‌ شما 1400/05/02 مشمول طرح رجیستری شده است چنانچه دستگاه شما قبل از طرح با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است در غیر اینصورت وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 بررسی کنید در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد اسماعیلی · 4 ماه پیش
    سلام آیا مهلت رجیستری تبلت تمدید می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ با برند لنوو از 1400/05/02 و سایر برند ها از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده اند و مهلت رجیستری تبلت قابل تمدید نیست http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضایی · 4 ماه پیش
    سلام من یک تبلت هدیه گرفته بودم و امروز فهمیدم که باید با سیم کارت فعال می شده و رجیستر شود. امروز اقدام کردم ولی متاسفانه نشد. راهنمایی می کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری http://hmti.ir/date در شبکه رویت شده باشد در حال حاضر قانونی است در غیر اینصورت اگر دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11