شناسایی هوشمند مشکلات

اطلاعیه جدید همتا در زمینه اتصال گمرک به همتا

به استحضار مسافران گرامی می رساند، همان طور که از گذشته پیش بینی شده بود، قرار است با اتصال سامانه های گمرک و همتا، مسافر بتواند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI های دستگاه در گمرگ، به صورت آنی کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت نماید.

بدیهی است مسافر میتواند به کمک این کد فعالسازی، دستگاه را برای سیمکارت خود فعالسازی نماید.

⚠️ در صورت پیاده سازی کامل این خدمت، دیگر نیازی نیست مسافر منتظر بماند، اطلاعات دستگاه اش به صورت دوره ای و در قالب فایل، از گمرک به همتا انجام گیرد تا کد فعالسازی از طرف همتا، برای ایشان پیامک شود.

✅ منتظر اطلاع رسانی خبر پیاده سازی این خدمت در اینجا باشید

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار شیدا · 26 روز پیش
    سلام گوشی من قانونی وارد شده اما کد فعال سازی برای سیمکارت اول فرستاده میشود که هیچ گونه دسترسی به ایشان نیست الان هم انتن گوشی من قطع شده چ کار باید بکنم به جز اون شخص اول که با سیم کارتش وارد کشور شده؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر کدفعال سازی فقط برای شماره سیم کارت ثبت شده ارسال میشود در غیر این صورت راهکاری وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید عطایی · 2 ماه پیش
    سلام الان گوشی من رجیستری نشده و کد IMEI گوشیم رو که تو همتا میزنم میگه کد نامعتبر هست الان چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید لطفا صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید.
      چنانچه داخل کشور خریداری نمودید باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد، در غیر این صورت آن را به فروشنده عودت دهید چنانچه امتناع نمودند امکان ثبت شکایت دارید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi · 3 ماه پیش
    سلام برام از خارج گوشی کادو اوردن و میخوام تو گمرک ثبت کنم کدملی خودمو با گذرنامه و شماره موبایلو که میزنم میزنه شماره موبایل با کدملی یکی نیست ولی وقتی کد ملی اون فردی که برام اورده میزنم با گذرنامه خودم و شماره تلفن قبول میکنه به نظرش شما پرداخت بکنم هزینه اش را یا نه بعدش به مشکل برمیخورم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی اطلاعات ثبت شده در گمرگ می بایست متعلق به شخص مسافر و یا شخص ثبت کننده دستگاه باشد. لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-14 را مطالعه بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارش · 3 ماه پیش
    سلام دیگه نمیدونم واقعا چیکار کنم از بس گمرک رفتم و هنوز گوشیم ریجستر نشده همه اطلاعات گوشیمو زدم تو سیستم پاسپورت و بقیه چیز ها هم مشکلی نداره ولی نمیتونم بازم شماره سریالمو بزنم و عوارضمو پرداخت کنم هرچیم گمرک میرم میگن در حال بررسیه لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مسائل مرتبط به گمرک از گمرک اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ا · 3 ماه پیش
    ببخشید سامانه همتا میگه اطلاعاتی از گمرگ برای ما فرستاده نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل خود را به صورت واضح تر بیان کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهام پیرمرادیان · 3 ماه پیش
    با سلام. متاسفانه گمرک می‌گوید برند گوشی در بانک اطلاعات گمرک موجود نیست. سامانه‌ گمرک هم امکان ثبت نام کاربر جدید برای ارسال درخواست در میز خدمت الکترونیک را نمی‌دهد. با توجه به خراب بودن سامانه گمرک از شما تقاضا می کنیم چاره‌ای بیندیشید. گمرک حرف شما را بیشتر از ما می‌پذیرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با خطای دریافتی به صفحه"خطای استعلام شناسه از سامانه همتا" http://hmti.ir/epl-error مراجعه کرده و مطالعه کنید. چنانچه موفق به ثبت نام در سایت میز خدمت خدمت الکترونیک نمی باشد لطفا از سمت گمرگ پیگیری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هاشم · 4 ماه پیش
    سلام

    من حدود 3 هفته پیش بصورت امانت پستی یک دستگاه گوشی رو بصورت حضوری به گمرک پرداخت کردم ولی تا الان کد فعالسازی .اسم نیومده باید چکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر حسنی · 4 ماه پیش
    من عوارض گوشی را پرداخت کردم از همتا جواب داده سیم کارت باپاسپورت انطبقاق ندارد برج چهار 98باپاسپورت افغانی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه شماره سیمکارت و پاسپورت متعلق به یک نفر نمی باشد جهت پیگیری و اصلاح مراجعه حضوری به گمرک داشته باشید.
      در صورتی که با استعلام از اپراتور سیمکارت و پاسپورت متعلق به یک نفر می باشد جهت بررسی شناسه های دستگاه و اطلاعات مسافر را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 4 ماه پیش
    سلام قبلا میشد با هر کد ملی ی گوشی رجیستری کرد بدون اینکه طرف سفر خارجی داشته باشه الان هم میشه یا نه ؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی مسافری مخصوص افرادی است که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند در خصوص دریافت جزئیات بیشتر به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 4 ماه پیش
    سلام گوشی مسافری ثبت کردم و هزینه هم پرداخت کردم ولی هنوز غیرقانونیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 4 ماه پیش
    سلام اگر قبلا گوشی رجیستر شده باشر و مبلغ پرداخت شده باشد و به اشتباه مجددا گوشی رجیستر بشه و مبلغ از حسابم کسر شده آیا میتوان پول اضافه پرداخت شده را پس گرفت؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تیموری · 4 ماه پیش
    سلام .
    بنده یک گوشی y5 لایت خریداری
    و در۵ فروردین ۹۸ ریجسترکردم اما از سامانه همتا کد برای بنده نفرستادند و الان ۱۰ ماهه گوشیم غیر فعاله.تو سامانه گمرک هم دوباره میرم ارسال به همتا میاد میگه که شما قبلا ریجستر کردین و گوشی شما از دریچه قانونی وارد شده .چکار کنیم .اندر کار مانده ایم لطفا راهنمایی ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (سامانه همتا) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید میثم داودی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی Xiaomi note 10 را از بیرون کشور آورده ام ولی در لیست گمرک نیست با سایت help.irica.ir هم در خواست داده ام ولی خبری نیست!!!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 5 ماه پیش
    سلام من ۲۴ مهر وارد ایران شدم تا چه موقع میتونم عوارض گوشی رو بدم و ریجستری کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بلوچ · 5 ماه پیش
    سلام
    من یکماه پیش از دبی برام یه ایفون 11پرو فرستادن با پاسپورت دوست دوستم ریجسترش کردم ولی برای انتقال مالکیت رفیقم نذاشت همون روز انجام بدیم گفت چند روز دیگه انجام میدیم این چند روز شده یکماه که گوشیم انتنش قطع شد الان گفتیم انتقال مالکیت انجام بدیم چون صاحب پاسپورت میدونه انتن قطه درخواست2 میلیون تومان پول زور کرده که تا ندین انتقال نمیدم . الان چه راهکاری است که یا ریجستریشو باطل کنیم و از پولی هم که به حساب گمرک واریز کردیم استفاده کنیم یا راهکاری دیگر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد از سمت سامانه همتا قابلیت پیگیری ندارد و همتا در این زمینه پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاشار · 5 ماه پیش
    سلام خوب هستین لطفا گوشیHTC salsa رو هم به سایت اضافه کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در سامانه همتا مدل تمامی گوشی ها موجود می باشد چنانچه مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین زارع · 5 ماه پیش
    سلام
    من خرداد ماه یه گوشی خریدم و به نامم خورده.
    الان میخوام با پاسپورت م یه گوشی ریجستر کنم مینویسه شما قبلا imeثبت کردید و اجازه نمیده ریجستر کنم
    مشکل از کجاست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من داخل سامانه گمرک کوشی را میخواهم ثبت کنم هر کار میکنم ثبت نمیشه و جالبه که فقط سیستم پیامک کارنمیکنه و پیامی برام نمیاد حتی به میز خدمتم مراجعه کردم اونجا هم پیامکی برام نیومد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف صفی زاده · 6 ماه پیش
    لطفاً گوشی M40 هم بیارین تو سایت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir (بخش درخواست ها افزودن دستگاه )مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرنوش · 6 ماه پیش
    سلام چند روزه میخوام رجیستر کنم بعد از ارسال کد ارور مشکل ارتباط با اکانتر میده باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر مشکل مرتبط به گمرک است لطفا از سمت گمرک پیگیری شود.