اطلاعیه جدید همتا در زمینه اتصال گمرک به همتا

به استحضار مسافران گرامی می رساند، همان طور که از گذشته پیش بینی شده بود، قرار است با اتصال سامانه های گمرک و همتا، مسافر بتواند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI های دستگاه در گمرگ، به صورت آنی کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت نماید.

بدیهی است مسافر میتواند به کمک این کد فعالسازی، دستگاه را برای سیمکارت خود فعالسازی نماید.

⚠️ در صورت پیاده سازی کامل این خدمت، دیگر نیازی نیست مسافر منتظر بماند، اطلاعات دستگاه اش به صورت دوره ای و در قالب فایل، از گمرک به همتا انجام گیرد تا کد فعالسازی از طرف همتا، برای ایشان پیامک شود.

✅ منتظر اطلاع رسانی خبر پیاده سازی این خدمت در اینجا باشید

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 ماه پیش
    با عرض سلام
    من گوشی به صورت پستی خریداری نموده و 24 اردیبهشت گمرک آن را همانجا پرداخت نمودم.در میز خدمت درخواست گذاشتم پاسخ دادند اطلاعات به همتا ارسال خواهد شد. ولی هنوز کد فعال سازی دریافت نکرده ام.لطفا راهنمایی بفرمائید.با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تاراهنمایی لازم انجام گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    انور کمالی · 2 ماه پیش
    سلام من عوارض گوشی samsung galaxy s8 plus sm-G995u 64GB را با شناسه پرداخت 505*********382 , کد پیگیری بانکی newsadad-3225******19 کد پیگیری داخلی 65***96 پرداخت کردم ولی در پایان اطلاعات به سایت همتا ارسال نشد باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت پیگیری پرداخت به سایت payment.irica.ir مراجعه کنید و اگر پرداخت انجام شده بود جهت ثبت درخواست به میز خدمت گمرک به آدرس help.irica.ir مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد آزموده · 2 ماه پیش
    سلام من پرداخت موفق انجام دادم یه هفته شده ولی هنوز اطلاعاتم از سایت گمرک به همتا ارسال نشده در ضمنی که توی سایت گمرک مشخصات imeiگوشی من رو با یه مدل خیلی نزدیک از همون بزند (به اشتباه)نشون میده یعنی مدل رو با کمی تغییر نشون میده ولی شناسه گوشی درسته توی قسمت میز خدمت گمرک مطرح کردم ولی هیچ خبری نشده چکار کنم الان؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شماباید برای مدل دقیق دستگاهتان عوارض پرداخت کنید وگرنه دچار مشکل می شوید اگر مدل دستگاهتان در گمرک موجود نیست لطفا به سایت میز خدمت گمرک به آدرس help.iriaca.ir مراجعه کنید و در قسمت در خواست هاافزودن دستگاه را انتخاب کنید و مدل صحیح دستگاه را وارد کنید و برای مدل صحیح دستگاه پرداخت عوارض انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصرقنبری · 2 ماه پیش
    سلام من یک فروشنده گوشی هستم 2عدد گوشی j260فروختم چون گمرک نداشتن همون روز فعالشون کردم اما الان متسفانه نزدیک به 3ماه است که فعال نشده من موندم با مشتریهای که باهم درگیر شدیم خواهشا مسعولان رسیدگی کنند ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 2 ماه پیش
    در تاریخ 98.1.28 گوشی از طریق پست وارد کردم در همان تاریخ عوارض واریز کردم در میز خدمت گمرک درخواست دادم به شماره درخواست55133 ولی هنوز اطلاعات برای همتا ارسال نشده است.گمرک زاهدان گفتن نامه ارسال به شناسه 5767304 برای گمرک ایران خانم کامرانی ارسال شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Marjan Farzan · 2 ماه پیش
    سلام من الان ۱۲ روزه گمرک رو پرداخت کردم و همون اوایل هم توی سامانه میز خدمت درخواست برای رسیدگی دادم ولی هنوز هیچ چی بررسی نشده خسته شدم از بس به گمرک و همتا زنگ زدم لطفا راهنمایی کنید ۱۲ روزه منتظر کد فعالسازیم که بیاد ولی کسی رسیدگی نمیکنه ترخدا راهنمایی کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با شماره 02143891تماس گرفته شود ویا اگرامکان مرجعه حضوری به گمرک را دارید به گمرک منطقه خود مراجعه کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین · 2 ماه پیش
    من یک گوشی با پست خریدم و هزینه گمرک رو حضوری دادم و شناسه پرداختم 170000001169939 هست.. خواستم از طریق میز خدمت الکترونیک اقدام کنم منتها قبلا ثبت نام کرده بودم و الان هرچی نام کاربری و گذرواژه را وارد میکنم قبول نمیکنه و هر چی هم تماس میگیرم با پشتیبانی کسی اصلا جواب نمیده.. خواهشا پیگیری کنید..
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 3 ماه پیش
    سلام من شناسه پرداخت ۵۲۶۰۰۰۶۲۰۵۷۰۵۷۴ و کد پیگیری بانکی sadad-322313160091 و کد پیگیری داخلی ۵۲۷۲۰۳۶ رو پرداخت کردم تو سایت help.irica.ir هم درخواست پیگیری پر کردم imei گوشی هم ۳۵۳******۸۵۳۱۰۷ و ۳۵۳******۸۵۳۱۰۴ هست ولی گوشی فعال که نشده هیچ الان غیرفعال هم شده لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی وضعیت دستگاه و اطلاع از ارسال اطلاعات به همتا با شماره 096366 (مرکز تماس همتا ) تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داریوش سکانلو · 3 ماه پیش
    سلام من یه گوشی گرفتم هزینش هم پرداخت شده با شناسه 5170*******6730 و کد IMEI 357292097****** و IMEI2: 357292098******* هر کاری کردم ارسال نشد به همتا الانم سایت گمرک کلا باز نمیشه تو میز خدمت هم درخواست دادم ولی اصلا کسی جواب نمیده تورو خدا بگین چیکار کنم گوشیم هم IPHONE XS MAX 256 هستش
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حجت اله نسب · 3 ماه پیش
    سلام من از طریق سامانه مسافری درخواست رجیستری زدم و پرداخت رو هم انجام دادم مرحله آخر میگه شماره سریال فعال شد زیرش میزنه ارسال اطلاعات به سامانه همتا هرچی میزنه میگگه اسال نشد!!!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم فعال سازی ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
      برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حقیانی · 3 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید

    من در تاریخ 26 اردیبهشت یک کوشی سامسونگ نوت 9 عوارض را پرداخت نموده ام ولی متاسفانه تا این لحظه کد برایم ارسال نشده

    شناسه پرداخت 5010******839 - کد پیگیری بانکی sadad-3224******159 - کد پیگیری داخلی 626***3
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم فعال سازی ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یوسفی · 3 ماه پیش
    سلام من هزینه گمرک گوشی رو پرداخت کردم ولی کدفعال سازی دریافت نکردم
    شناسه پرداخت
    501000725119502
    لطفا بررسی کنید و بفرمایید چیکار باید بکنم.ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم فعال سازی ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا رضوان · 3 ماه پیش
    سلام
    چند تا فروشگاه اینترنتی هست که ادعا میکنه بعد از سفارش و پرداخت انلاین اقدام به وارد کردن گوشی از چین و تحویلش تو درب میکنه و هزینه گمرک به مامور پست پرداخت میشه. برند گوشی هاش متفرقه هست و تو لیست سامانه همتا نیست ولی ارزون قیمته. ایا رجیستر میشن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتیکه که موفق به پرداخت گمرک شود و همتا برا ی دستگاه کد فعال سازی ارسال کند ریجستر می شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس کرمی پیرانی · 3 ماه پیش
    باعرض سلام.بنده در تاریخ۹۸/۰۱/۲۷ تموم عوارض و حقوق گوشی سامسونگ s8باشماره (359122089******) IMEL وبا شناسه پرداخت (۱۵۳۰*******۳۴۷)وشماره پیگیری بانکی(۹۸۰۱۲۷CUDG0171)باکد ملی(۴۹۴۹۸****)وشماره موبایل(۰۹۱۲۷***۱۱۳)پرداخت کرده ام اما العان گوشیم قطع شده است باسایت همتا تماس گرفتم میگن باید گمرگ ارسال کنه.ازتون ممنون میشم زودتر مشکلمو حل کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باعرض سلام.باتوجه به بررسی انجام شده.هیچ اطلاعاتی برای دستگاه شما ازطرف گمرک برای سامانه همتا ارسال نشده است.
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش عدم فعال سازی ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا وهابزاده · 3 ماه پیش
    سلام> من میخوام گوشی سامسونگ s10 e رو گمرک شو پرداخت کنم > زمانی که کد IMEI رو وارد میکنم مدل گوشیم چون جدیده نمیاد توو لیست . چیکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش افزودن دستگاه ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
      برای راهنمایی بیشترباشماره 096366 تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر امیری · 3 ماه پیش
    با سلام
    من گوشی به صورت مسافری ثبت کردم پرداخت هم موفقیت آمیز بود اما بعد از پرداخت لینک ارسال به همتا نیومد الان چند روز گذشته هنوز به همتا ارسال نشده چکار باید کرد بنده هم در میز خدمت ثبت کردم تا بحال جوابی نگرفتم لطفاً راهنمایی بفرمایید؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی وضعیت دستگاه و اطلاع از ارسال اطلاعات به همتا با شماره 096366 (مرکز تماس همتا ) تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 3 ماه پیش
    لطفا میشه در مورد ارسال اطلاعات از گمرک به همتا توضیح بدین که چقدر طول میکشه تا این کار انجام بشه. بنده 7 تا گوشی رو رجیستر مسافری کردم و پرداختش رو از قسمت پرداخت آنلاین زدم و موفق بوده چون توی اون قسمت تکمیل فرایند نبوده هنوز از همتا کد فعال سازی نیومده. ضمنا توی سایت میز خدمت الکترونیک ثبت نام کردم و ثبت درخواست برای این قضیه زدم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 3 ماه پیش
    مشکل من حل نشد چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 3 ماه پیش
    ببخشید من چطور این شماره رو پیدا کنم
    091230xxx22
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تاراهنمایی لازم انجام گیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 3 ماه پیش
    سلام, مورد زیر اتفاق افتاده؛ اما کدی ارسال نشده، لطفا راهنمایی کنید:
    شناسه 5260********34 با مبلغ 2,096,640 با شماره ملی 008xxxxxx7 با شماره سریال 8693*******779 مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) در تاریخ 14/02/1398 17:51:30 پرداخت شده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت پیگیری پرداخت به سایت payment.irica.ir مراجعه کنید و اگر پرداخت انجام شده بود جهت ثبت درخواست به میز خدمت گمرک به آدرس help.irica.ir مراجعه کنید.