اطلاعیه جدید همتا در زمینه اتصال گمرک به همتا

به استحضار مسافران گرامی می رساند، همان طور که از گذشته پیش بینی شده بود، قرار است با اتصال سامانه های گمرک و همتا، مسافر بتواند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI های دستگاه در گمرگ، به صورت آنی کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت نماید.

بدیهی است مسافر میتواند به کمک این کد فعالسازی، دستگاه را برای سیمکارت خود فعالسازی نماید.

⚠️ در صورت پیاده سازی کامل این خدمت، دیگر نیازی نیست مسافر منتظر بماند، اطلاعات دستگاه اش به صورت دوره ای و در قالب فایل، از گمرک به همتا انجام گیرد تا کد فعالسازی از طرف همتا، برای ایشان پیامک شود.

✅ منتظر اطلاع رسانی خبر پیاده سازی این خدمت در اینجا باشید

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی نوروزی · 2 ماه پیش
    سلام،
    من پنجشنبه وارد کشور شدم، وقتی خواستم گوشیم رو ثبت کنم، مینویسه که در سیستم ناجا هیچ سفری در سه ماه گذشته برای شما ثبت نشده است!! مشکل از کجاست الان؟ ناجا! گمرک!! همتا!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که در بازه زمانی مختلف با وجود صحیح وارد کردن اطلاعات این خطا را دریافت کرده اید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی جمشیدی · 2 ماه پیش
    سلام. وقت بخیر. من دو روز پیش گوشی خریدم و خواستم با یک پاسپورت ثبت کنم. اما اطلاعیه ای از گمرک اومد که این نوع ثبت تخلفه و سیم کارت مسدود میشه. چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 2 ماه پیش
    گوشی از طریق پست تحویل گرفته بودم و هزینه گمرک رو به پست دادم.امروز این پیام تو میز خدمت واسم اومد. درصورتیکه مراحل پرداخت عوارض درگمرک انجام شده و یا برای گوشی های زیر 80 دلار مراحل ثبت صورت گرفته باشد،در صورت صحیح بودن اطلاعات،اطلاعات شما به همتا ارسال خواهدشد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه پستی بازه زمانی بیشتری نسبت به دستگاه مسافری سپری می کند ، در صورتی که این بازه زمانی طولانی شد لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 2 ماه پیش
    سلام ...من گوشی طرح اوردم ...سایت گمرگ که میزنم میگه سریال ومدل رو پشتیبانی نمیکنه ...رفتم میز کار ثبت نام زدم ..خودش رمز عبور داد ..کاربری هم کد ملی هست ...چرا وارد نمیشه میگه رمز یا کاربری اشتباه هست ...خواهشا جواب بدین سریعتر ..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام سایت میز خدمت گمرک زیرساخت سایت گمرک می باشد لطفا مشکل خود را با گمرک مطرح نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    سلام گوشی بنده دو ماه قبل اومده و همون روز ترخیص عوارض گوشی رو پرداخت کردم و کارمند گمرک گفت که نهایتا تا یک ماه ارسال میشه ولی الان آنتن گ. رفت لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صادق کوهستانی · 2 ماه پیش
    سلام روز بخیر من گمرکی گوشی از طریق پست پرداخت کرده ام و پست میگه اطلاعات دو بار تا به حال برای گمرک ارسال کرده اما متاسفانه گمرک برای همتا اطلاعات ارسال نکرده و گوشی من غیرفعال شده چکار باید کرد؟ میز خدمات گمرک هم قطع می باشد. لطفا راهنمایی نمایید من چکار میتونم بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بنده چند روز پیش گوشیمو ریجستر کردم مشکلی هم پیش نیومد گوشیم فعال شد اما امروز گوشیم از کار افتاد میزنه ریجستر نشده حتی تو سایت همتا هم ثبت کردم لطفا کمک کنید?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید زارعی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر - اطلاعات من از سایت گمرک به سامانه همتا ارسال نشده و شناسه پرداخت دارم - لطفا کمک کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوان · 2 ماه پیش
    سلام وخت بخیر . من میخوام گوشیمو از سامانه گمرک رجیستر کنم کد imei رو وارد میکنم گوشیم رو میشناسه مدل و برندش میاد ولی فقط مشکل اینجاس که حافظه داخلیش رو بجای ۱۲۸ نوشته ۲۵۶ . آیا همین رو رجیستر کنم بعدا مشکل ایجاد میشه برام؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوانم · 2 ماه پیش
    سلام وخت بخیر . من میخوام گوشیمو از سامانه گمرک رجیستر کنم کد imei رو وارد میکنم گوشیم رو میشناسه مدل و برندش میاد ولی فقط مشکل اینجاس که حافظه داخلیش رو بجای ۱۲۸ نوشته ۲۵۶ . آیا همین رو رجیستر کنم بعدا مشکل ایجاد میشه برام؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 2 ماه پیش
    سلام، برای رجیستر کردن، مراحل رو طی کردم تا کد 4 رقم اومد، منتها بعد از وارد کردن کد و زدن دکمه ادامه مینویسه: شناسه IMEI قبلا ثبت شده با برای آن شناسه پرداخت صادر شده است، لطفا مراحل را از ابتدا شروع کنید.
    از ابتدا که شروع کنم و مراحل رو طی کنم، دوباره همین پیغام میاد، مشکل چی هست؟ و چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      این مورد مشکل سایت گمرک میباشد در بازه زمانی اینده مجدد این فرایند را انجام دهید و اگر باز هم به مشکل برخوردید به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید تا پیگری گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی شجری · 2 ماه پیش
    سلام من شناسه پرداختا گرفتم ولی گزینه پرداختا نزدم رفت بیرون الا چ جوری میتونم وارد شم دوباره پرداختا انجام بدم ؟؟؟؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 2 ماه پیش
    سلام.ی گوشی از سایت بست چاینا خریداری کردم و با پست بدستم رسید.هزینه گمرک رو پرداخت کردم و تو سامانه میز خدمت الکترونیک گمرک درخواست دادم. اصلا بررسی میشه اونجا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورت بروز مشکل در این سایت از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیوان · 2 ماه پیش
    سلام وخت بخیر
    من هرچقدر imei گوشیمو تو سایت گمرک برای رجیستر کردن میزنم اخطار میده که برند گوشی شما در سامانه گمرک موجود نمی باشد و یه مپ کد به شماره ی ۱۶۱۴۷۵ میده و میرم تو سایت میز خدمت الکترونیک عضو شم برم داخل ولی نمیره هی میگه نامر کاربری و رمز عبور نادرست است و ... الان من باید چیکار کنم دقیقا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل دستگاه در بانک اطلاعاتی گمرک وجود ندارد،لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
      در صورت بروز مشکل در این سایت از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مینا · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی رجیستر کردم یعنی پول گمرک پرداخت کردم ولی کد فعالسازی نیومده، میز خدمت هم چندبار امتحان کردم ثبت نام میگه نام کاربری یا رمز عبور نادرست است وارد نمیشه الان چیکار باید بکنم؟ تلفن همتا و گمرک هم اشغال میزنه وصل نمیشه هرچی زنگ میزنم....دقیقا باید چیکار کرد؟!؟!؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی زمانی با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس برقرار می کنید شماره صفر را شماره گیری کنید تا به کارشناسان همتا متصل شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 2 ماه پیش
    وقت بخير

    آيا گمرك هنوز اطلاعات گوشي هاي پستي رو به همتا نفرستاده؟ (از 8مرداد به بعد) ديگه داره ميشه دو ماه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند ارسال کد برای دستگاه های پستی طولانی تر است اگر از مدت پرداختتان زمان زیادی می گذرد شناسه دستگاهتان را یادداشت کرده و با شماره 096336 تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر بهاری · 2 ماه پیش
    سلام
    من یک سال پیش به مدت 20 روز وارد کشور شدم و بعد خروج کردم از کشور الان که دوباره اومدم ومی خوام گوشیمو رجیستر کنم سایت نوشته: ((داخل عکسی که ارسال کردم)) الان من باید چی کار کنم؟تلفن هم که کسی جواب نمیده میشه راهنمایی کنید....ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد پورجاودانی · 2 ماه پیش
    به سایت http://help.irica.ir/login میرم،نام کاربری: کد ملی من، گذرواژه: پیامک از طرف سامانه، کلمه "ورود" رو میزنم، میگه "نام کاربری یا گذرواژه نادرست است". چند بار هم صحیح زدم، الان چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد پورجاودانی · 2 ماه پیش
    با سلام
    بنده به سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?0 مراجعه کردم و کد IMEI را از تنظیمات گوشی مسافری انتخاب و ثبت کردم. کد امنیتی را هم نوشتم و دکمه "ادامه" رو زدم. پیام خطا زیر برای من می آید "اطلاعات برند و مدل مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشدددد، پشتیبانی سامانه همتا 096366". بنده الان چه کار باید انجالم دهم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 2 ماه پیش
    وقتی میگید برای پیگیری به گمرک مراجعه کنید، منظورتون گمرک پایتخت هست یا مرکز استان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      منظور گمرک محل زندگی خودتان میباشد اگر محل زندگی شما گمرک ندارد باید به گمرک مرکز استان شهر خود مراجعه نمایید تا مشکل شما از طرف گمرک بررسی شود و حل گردد.