شناسایی هوشمند مشکلات

اطلاعیه سامانه همتا پیش از مشمولیت تبلت‌ها

 با توجه به توانمندی فنی سامانه هوشمند شناسایی تخلفات، پیش از #استقرار طرح رجیستری برای تبلت‌ها، این سامانه موفق به شناسایی تخلفاتی شده است که نتایج آن

در حال جمع‌بندی جهت ارسال به مراجع امنیتی و قضایی است.

🟡 لذا جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، ضروری است تا مردم و اصنافی که #تبلت خریداری کرده‌اند یا در 3 روز آینده اقدام به خرید خواهند نمود، فارغ از اینکه قبلاً سیم‌کارت فرد دیگری داخل دستگاه قرار داده‌شده یا نشده، «حتماً تا پیش از ساعت 24 روز 8 مرداد، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده» و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نمایند.

❌ در صورت انجام ندادن این اقدام، مسئولیت هرگونه مشکل در خصوص عدم ثبت یا سلب مالکیت تبلت، بر عهده فرد خواهد بود.


🟢 لازم به ذکر است #مردم_و_اصنافی که قبلاً سیم‌کارت خود را داخل دستگاه قرار داده‌اند، نیاز نیست مجدداً اقدام کنند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    ما پخش عمده موبایل و تبلت هستیم که یک تعداد تبلت از 2 شرکت خریداری نموده که روی تبلت ها کدفعال سازی درج شده که گویا این کدفعال سازی ها نامعتبر می باشد. که حتی با خود شرکت واردکننده تماس گرفته و این شرکت هیچگونه تعهدی نداره که ما این خرید ها رو به صورت فاکتور رسمی خریداری شده. لطفا راهنمایی کنید جهت شکایت از این شرکت به کدام ارگان مراجعه کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر صفحه ی کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode
      چنانچه موفق به دریافت کد فعالسازی نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید،من گوشی تبلت را چندین ساله پیش خریدم از فروشگاه و فروشنده خودش سیمکارتمو گذاشت و کاراشو کرد بدون اینکه قطع بشه کار میکرد تا چند ماه پیش که قطع شد اما الان دو هفته هست که هرکار میکنم انتن بالا نمیاد،و از همتا پیامک هشدار دریافت کردم ،لطفا رسیدگی کنید ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      و همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    با سلام،دستگاه من لپ تاپ مایکروسافت هست،شماره گیر ندارد ،سیم کارت فقط برای استفاده از اینترنت هست،پیغام امده با کد دستوری،فعالسازی انجام بدهم،دستگاهی که شماره گیر ندارد و فقط برای اینترنت هست،چطور باید فعالسازی شود ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شده و در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 2 ماه پیش
    سلام
    من یک تبلت خریدم بعد دوماه خواستم سیمکارت قرار دهم کد فعالسازی رو زدم گفت اشتباهه(کد هم خراشیده نشده بود خودم خراشیدم).وضعیت دستگاه رو چک کردم سفیده اما بنام سیمکارت دیگه ثبت شده.
    شماره را هم ناقص نشون میده نمیتونم باهاش تماس داشته باشم برای انتقال مالکیت نمیدونم باید چیکار کنم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر شماره کامل قابل دسترسی نیست فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید دستگاه الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 2 ماه پیش
    سلام یک تعداد دستگاه تبلت یکسال ونیم پیش خریداری کردیم تا امروز پلمپ بوده امروز باز کردیم سیم کارت نمیشناسد دستگاه ها همه اورجینال با گارانتی اصلی وضمنا روی کارت گارانتی کد فعال سازی خورده ولی الان برای فعال شدن سیم کارت چه کاری باید انجام بدیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 2 ماه پیش
    سلام تبلت اینترنتی خریدم بعد از یک ماه قطع شد الان جهت تماس پیام ثبت نشده در شبکه میده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      چنانچه دستگاه در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده،دستگاه را به فروشنده عودت دهید.دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر آیا کاهش هزینه ی رجیستر الان اجرا شده یعنی هزینه ها تخفیف خوردن این خبر صحت داره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر از گمرک اطلاع بگیرید. اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ramin Harki · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من یک دستگاه ایفون آوردم نمی دانستم که موقع وارد شدن به کشور باید ثبت کنم کسی هم بهم نگفته و هنوز از مهلت پاسپورت دوماه مانده چطوری باید دستگاه را رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد نصیرپور · 3 ماه پیش
    سلام. من عید یک تبلت آیپد پرو11 برای دخترم از دوبی آوردم. در این مدت فقط با وای فای استفاده میکرد. الان بخاطر شروع شدن مدرسه میخواستم سیمکارت بگیرم و روی دستگاه قرار بدهم میگویند باید رجیستر میکردی . خب من که اصلا در جریان این قضیه نبودم الان چطور میتونم دستگاه را فعال کنم که بتواند از سیمکارت روی دستگاه استفاده کند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با اجرای طرح رجیستری تبلتها (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور با سیم کارت استفاده نشده باشند و چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      طبق بخشنامه گمرک در خصوص موبایل واره ها اعم از تبلت و ساعت های دارای سیم کارت به استحضار می رساند در صورتی که این دستگاه ها از خارج از کشور وارد ایران شده باشد ، مشابه روند ثبت دستگاه های موبایل ، نیازمند اظهار در لحظه ورود ، ثبت و پرداخت حقوق ورودی در گمرک هستند. جزئیات بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی جوادیان دهکردی · 4 ماه پیش
    با سلام. آیا تبلت استوک سامسونگ ساخت ۲۰۲۰ که از طریق پست از خارج برام ارسال شده نیاز به رجیستر دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق بخشنامه گمرک در خصوص موبایل واره ها دارای سیم کارت به استحضار می رساند در صورتی که این دستگاه ها از خارج از کشور وارد ایران شده باشد ، مشابه روند ثبت دستگاه های موبایل ، نیازمند ، ثبت و پرداخت حقوق ورودی در گمرک هستند.
      در صورتی که دستگاه را به صورت پستی برای شما ارسال کرده‌اند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید واقف · 4 ماه پیش
    سلام
    من تبلت را حدود یک ماه قبل از ******خریداری کردم و تازه امروز سیمکارت گذاشتم تبلت را برای پسرم خریداری کردم و به دنبال سیمکارت هم نبودم فرصت چک کردن اخبار هم ندارم تازه امروز از گارانتی پیگیری کردم و گفت هیچ راهی ندارد.
    حق ما تضییع می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری http://hmti.ir/date در شبکه رویت شده باشد در حال حاضر قانونی است در غیر اینصورت در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هرمزی · 5 ماه پیش
    با سلام دستگاهی داشتم که سوخته والان دستگاهی از خارج کشور برایم اوردن چگونه میتوانم سریال قانونی دستگاه سوخته را با دستگاه تازه وارد شده جایگزین کنم که دستگاه قانونی و قابل استفاده شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ،راهکاری ندارد
      درصورتی که از خارج از کشور خریداری کرده اید نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنید. «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد سید حامدی · 5 ماه پیش
    سلام من این تبلت رو قبلا خریداری کردم حدود سه ماه پیش خریداری کردم و امروز که میخوام imei دستگاه را وارد کنم میگه غیر قانونی هست باید چیکار کنم به فروشنده هم دسترسی ندارم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از 1400/05/09 مشمول طرح رجیستری شده اند چنانچه دستگاه شما قبل از 1400/05/09 با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است در غیر اینصورت اگر دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه پیش از طرح رجیستری استفاده نشده، در سامانه غیرقانونی شناسایی می گردد و امکان ثبت ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکپور · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من یه تبلت دارم استعلام که میگیرم مینویسه در فاز دوم رجیستری ثبت و در دست برسی میباشد چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر استعلام در حال بررسی بعد از چند روز به اتمام می رسد چند روز آینده مجدد وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق رزلانسری · 5 ماه پیش
    سلام من از فروشگاه **** یه گوشی ردمی نوت ده خریدم امروز بدستم رسید گوشی رو باز کردم سیم کارت انداختم با شماره گیری #7777* چند گزینه آورد پنج تا بود فکر کنم اصالت گوشی را زدم نوشته بود این دستگاه قبلاً باسیمکارت دیگه روشن شده.ایا این گوشی مرجوعیه؟لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌ که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی رمضانیان · 5 ماه پیش
    سلام بنده از این طرح خبر نداشتم
    و در تبلتم سیم کارت نگذاشتم لطفا زمان رجیستری را تمدید کنید تا من هم تبلت دخترم را که برای مدرسه میخواد رجیستر کنم ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری http://hmti.ir/date در شبکه رویت شده باشد در حال حاضر قانونی است
      در غیر اینصورت اگر دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه پیش از طرح رجیستری استفاده نشده، در سامانه غیرقانونی شناسایی می گردد و امکان ثبت ندارد.