اطلاعیه فوری سامانه همتا در زمینه ثبت دستگاه مسافری

با توجه به تغییرات اخیر در زمینه ثبت دستگاه مسافری و برقراری ارتباط برخط بین سامانه‌های گمرک و همتا، در صورتی که عوارض دستگاه خود را به صورت اینترنتی، پستی یا حضوری در گمرک پرداخت نموده‌اید اما هنوز دستگاه‌تان قانونی نشده و با پیگیری، متوجه می‌شوید که اطلاعات دستگاه‌تان از گمرک برای همتا ارسال نشده، نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس help.irica.ir اقدام نمایید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین بابایی · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی به صورت مسافری در سایت گمرک ثبت و پرداختی رو انجام دادم ولی زمانی که اطلاعات رو میخواستم ارسال به همتا بزنم میگه شما قبلا اطلاعات رو ارسال کردید ولی من ارسال نکردم و کد برام نیامده تو میزگمرک هم زدم ولی خبری نشده فعلا حدود ۲۰ روزی میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام با توجه به اینکه در سایت میز خدمات الکترونیک گمرک ثبت کرده اید منتظر مانده تا اطلاعات شما برای همتا ارسال گردد ،چنانچه این بازه زمانی طولانی شد می توانید برای بررسی دقیق با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی اخوان · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید این سایتهاییی که از چین گوشی پست میکنن گوشی بخریم ازشون میتونیم ریجسترش کنیم چه جوری باید انجام بشه ممنون میشم اگه توضیح بدید لطف میکنید؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      دستگاه پستی از طرف پست گمرک انجام میشود و دستگاه تحویل شما داده میشود میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به گمرک مراجعه نمایید تا راهنمایی انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 ماه پیش
    سلام،من بیست روز پیش درخواست تصحیح برندو مدل ثبت کردم تو سایت گمرک،ولی جواب نیومده،پیگیری کردم گفتن سری بعد که اطلاعات به همتا ارسال بشه،درخواستتون بررسی میشه....میخواستم بدونم کی اطلاعاتو به همتا ارسال می کنن؟هرچندوقت یکبار؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام
      لطفا وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام · 1 ماه پیش
    من بورد گوشیمو عوض کردم بعد تعمیر پیامک همتا امد برام حالا باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 1 ماه پیش
    یک گوشی اسفند ماه از طریق پست تحویل گرفتیم و شماره پیگیری پرداخت در مدیریت متمرکز پرداخت های اینترنتی عوارض دولت با موفقیت ثبت شده ولی متاسفانه همچنان IMEI میزنه قانونی ثبت نیست. از طرف گمرک پیگیری کردیم ارسال شده ولی سامانه همتا میگه چیزی برامون ارسال نشده در صورتی که شناسه پرداخت به درستی ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید · 1 ماه پیش
    با سلام من دوستم به تازگی وارد ایران شده و یه گوشی بدون رجیستر ( مسافری ) براش خریدیم به نام خودش منتهی الان گوشی رو نمیخواد و میخواد به من بفروشه ( 2 روز هستش ) آیا من میتونم این گوشی رو بخرم و انتقال بدم به سیم کارت خودم ؟ ( انتقال مالکیت )
    آیا در آینده برایم مشکلی پیش خواهد آمد ؟ با انتقال مالکیت گوشی مسافری به سیم کارت خودم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام،ثبت مسافری صرفا برای گوشی‌هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشور شده باشه و یا به صورت پستی وارد شده باشه، در غیر اینصورت در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.
      گوشی‌های مسافری حق استفاده به صورت تجاری رو ندارندو صرفا برای مصارف شخصی توسط شخص مسافر وارد کشور میشوند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دریادوست · 2 ماه پیش
    سوال بعدی اینکه سیم کارت میزاریم داخلشون اصلا گوشی سیم کارت مارو نمیخونه و کلا به قسمت اینکه از طرفه سامانه همتابرامون پیامک بیاد نمیرسیم
    لطفا کامل راهنمایی کنید متشکرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام در صورتی که باقرار دادن هر سیمکارتی روی دستگاه از سرویس شبکه داخل کشور نمیتوانید استفاده کنید دستگاه شمادارای مشکل سخت افزار می باشد به تعمیرکار مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مروارید دریادوست · 2 ماه پیش
    برای ما گوشی ایفون سوغاتی اوردن.که تاریخ ورودش دقیقا دو روز قبل از تاریخ اعلام شده برای گوشی های ایفونه.
    اماهیچ سندو مدرکی نداریم چون گوشی ها هدیست و از ژاپن اوردن.چطوری باید این موضوع رو ثابت و پیگیری کنیم و بدون هزینه ریجستری کنیم?
    لطفا کامل راهنمایی کنید متشکرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام در صورتی که در پاسخ استعلام اصالت دستگاه ثبت قانونی می باشد می توانید از دستگاه استفاده کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    ببخشید من اگر یک گوشی بدون رجیستر از جایی بخرم خودم میتونم هزینه رجیستر شدنش رو پرداخت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    سلام
    الان در حال حاضر گوشی مسافری یک عدد به نام خودمون با پرداخت گمرکی مشکلی برای رجیستری ندارد؟ یعنی سایت همتا رجیستر میکند یا فعلا بسته است؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام.
      برای ثبت دستگاه به صورت مسافری باید وارد سایت اظهار نامه ی گمرکی شوید لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 2 ماه پیش
    سلام
    آیا من میتونم با استفاده از مدارک خودم بعنوان مسافر برای کسی دیگر یک گوشی رو رجیستر کنم و از اون بابت این کار هزینه‌ای دریافت کنم.؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      خیر پرداخت عوارض فقط مختص مسافر میباشد که از خارج از کشور وارد شده باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    سلام. مسافر تا چند ماه بعد از وارد شدن به کشور فرصت داره تا گوشی رو رجیستر کنه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرامرز اسمعیلی · 2 ماه پیش
    سلام من از کجا میتونم بدونم گوشی به نام من یا کد ملی من رجیستری شده یا ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    سلام چجوری میشه فهمید با شناسنامه و کارت ملی کسی گوشی وارد شد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    با سلام
    چطور متوجه بشیم ک با کد ملی ما گوشی ثبت شده یا نه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد یوسفی · 2 ماه پیش
    با سلام بنده اتباع میباشم و قادر به ثبت نام در میز خدمت الکترونیک نمی باشم راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      شما باید حضوری به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد یوسفی · 2 ماه پیش
    با سلام بنده گوشی ایفون ریجستر کردم اما با شماره تلفن فرد دیگه ای بجز فرد مسافر مراحل پرداخت انجام شد در پایان در هنگام ارسال اطلاعات به همتا اخطار عدم یکسان بودن مالک سیم کارت با اطلاعات فرد مسافر رو میده لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام .
      برای ثبت دستگاه به صورت مسافری باید اطلاعات شخص مسافر را واردکنید . مربوط به سایت گمرک می باشد. لطفا از گمرک جویا شوید. میز خدمت الکترونیک گمرک : http://help.irica.i
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین پودینه · 2 ماه پیش
    سلام ،من گوشیM20از فروشنده خریدم که با کدملی و کدفعالسازی به نامم شده ولی استعلام که میگیرم میزنه ورود مسافری و استعلام سایت گمروک هم میزنه ثبت داخل کشور و فعال شده ،این یعنی شامل دوره ۳۰ روزه یا بطور کل فعال هستش و مشکلی نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام.
      در صورتی که دستگاه قانونی و تحت مالکیت سیم کارت شما باشد مشکلی ندارد با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر پوزش · 2 ماه پیش
    با سلام پارسال من گوشی به صورت پستی از خارج از کشور خریدم و در گمرک تهران ریجستر کردم
    امسال هم قصد خرید گوشی به صورت پستی دارم باتوجه به اینکه درگاه به سامانه ناجا متصل شده و باید مسافر واقعی باشیم تا ریجستر شه
    الان اگر گوشی به صورت پستی بخرم ریجستر نمیشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت راهنمایی به گمرک محل سکونت خود مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سيد مهيار اطهارى · 2 ماه پیش
    باسلا،بنده حدودا ٤٥ روز قبل گوشى خودمو به عنوان مسافرى ثبت كردم و تمام هزينه هاى گمرك رو پرداخت كردم،كد فعالسازى هم ارسال شد اما گوشى قديميم خراب شد و ديگه نتونستم كد رو تو گوشى جديد وارد كنم،تو اين مدت از مخابرات هم پيگيرى كردم به نتيجه نرسيدم،لطفا كمكم كنيد اون كد دباره برام ارسال بشه يا بتونم حضورى بگيرمش،ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام .
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.