اطلاعیه فوری سامانه همتا در زمینه ثبت دستگاه مسافری

با توجه به تغییرات اخیر در زمینه ثبت دستگاه مسافری و برقراری ارتباط برخط بین سامانه‌های گمرک و همتا، در صورتی که عوارض دستگاه خود را به صورت اینترنتی، پستی یا حضوری در گمرک پرداخت نموده‌اید اما هنوز دستگاه‌تان قانونی نشده و با پیگیری، متوجه می‌شوید که اطلاعات دستگاه‌تان از گمرک برای همتا ارسال نشده، نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس help.irica.ir اقدام نمایید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسرین نورزاده · 2 ماه پیش
    من تمام مراحلو انجام دادم و پیامکشم اومد. اما وقتی وارد مرحله پرداخت شدم سایت گفت اطلاعاتی دریافت نمی شود و به درگاه پرداخت وصل نمیشد. اس هم اومد که فردا قطع میشه تلفنم. چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      از گمرک اطلاع بگیرید.با شماره 43891-021 تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    خرداد ماه قصد سفر به ایران را دارم ، گوشی موبایل ایفون که چند وقته خریدم آيا قابلیت رجیستر در ایران را دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام
      شخص مسافر با استفاده از اطلاعات خود می‌تواند از طریق سامانه اینترنتی گمرک نسبت به پرداخت حقوق گمرکی دستگاه تلفن همراه خود اقدام نماید. اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت عوارض در این سامانه عبارتند از: شناسه (IMEI)، شماره سیمکارت، کد ملی و شماره گذرنامه.که شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 2 ماه پیش
    باسلام
    بنده 8/2/98 گوشیم رو از پست تحویل گرفتم و گمرکی رو به شناسه پرداخت 179000016420936 پرداخت کردم اما کد رجیستری برام نیومده تا الان، برای پیگیری به سایت help.irica.ir هم مراجعه کردم اما بعد از ثبت نام برای ورود با اخطار نام کاربری یا گذرواژه اشتباه است مواجه میشم، چجوری باید پیگیری کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      از گمرک اطلاع بگیرید.با شماره 43891-021 تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا الماسیه · 2 ماه پیش
    با سلام ! من دیشب عوارض پرداخت کردم اما کد فعال سازی برای من ارسال نشده. وارد سامانه ی میز خدمت گمرک هم نمیتونم بشم که درخواستم رو ثبت کنم چون در مرحله ی ثبت نام مشکلاتی در سایت وجود داشته که من اصلا گذرواژه ای ندارم برای ورود!
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      از گمرک اطلاع بگیرید.با شماره 43891-021 تماس حاصل نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسمن یاس · 2 ماه پیش
    ببخشید من عوارض رت در سایت گمرک پرداخت کردم اما هیچ کدی نیامد.فقط کد پیگیری داخلی دادند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت پیگیری پرداخت به سایت payment.irica.ir مراجعه کنید و اگر پرداخت انجام شده بود جهت ثبت درخواست به میز خدمت گمرک به آدرس help.irica.ir مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسی بلوچ · 2 ماه پیش
    باعرض سلام ببخشید من دستگاهم دوروزه ثبت کردم وعوارض هم پرداخت کردم امروز نگاه میکنم پیام آمده برام که از این تاریخ به بعد سرویس نخواهد گرفت ببخشید معمولا چند روز بعد کدفعالسازی برام ارسال میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      اگر بعد از پرداخت عوارض کد فعالسازی را دریافت نکردید میتوانید با مراجعه به خدمت گمرک به آدرس help.irica.ir ثبت درخواست انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی سلیمانی کیاسری · 2 ماه پیش
    من گوشی همراهم از سایت گرفتم و ۶/۱۱/۹۷ عوارض پرداخت کردم بعد یک ماه آنتن گوشی رفت و پیام غیرقانونی اومد
    هر چی پیگیری هم کردم فایده نداشت سایتم اطلاع دادم و گفتن فعال میشه ولی خبری نیس
    لطفا پیگیری کنید الان چند ماه کلا بی استفاده شدی گوشی
    الان آنتن گوشیم کلا قطعه اگه کدفعالسازی برام فرستاده باشن چطور باید متوجه بشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین خداییان · 2 ماه پیش
    سلام روزتان بخیر چند روز پیش گوشی خریدم و فروشنده اقدام به ریجستری کرد ولی اصالت گوشی رو که می زنم پیام دستگاه شما غیر قانونی است میاد چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه میکردید. لذا درصورتی که پس از چند روز مشکل تان حل نشد، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف محمدي · 2 ماه پیش
    سلام بنده در تاريخ 97/11/16 گوشيو از گمرك تحويل گرفته عوارض پرداخت كردم ولي همچنان كد فعال سازي برام ارسال نشده!!!! امانات لشگر ميگه اطلاعات ارسال كرده گمرك ...چرا مشكل مارو حل نمي كنيد؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
      همچنین میتوانید جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یداله · 2 ماه پیش
    سلام
    گوشی منو پارسال دزدیدن یعنی خفتم کردن الان میخوام اون گوشی رو بسوزونم چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که قصد سوزاندن سیمکارت خود را دارید، به اپراتور مربوطه مراجعه فرمایید. در غیر اینصورت، همتا امکانی جهت سوزاندن دستگاه ندارد!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    باسلام دوباره و خسته نباشید تا الان که ۱۲ اردیبهشته ۱۰ روزی میشه تو سامانه help هم در خواستمو ثبت کردم ولی هیچ خبری نشده ممنون که پاسخ سوالات و میدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرناز · 2 ماه پیش
    سلام این سایته گمرک ک پاسخگو نیستن خواهشا یه کاری کنید
    بیشتر از ۱۵ روزه درخواست اصلاح مدل دادم ولی جواب ندادن خواهش میکنم این مشکلو حل کنید نزدیک ۳ ماهه گوشیم رو هوا مونده?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق · 2 ماه پیش
    من دانشجوی ایرانی مقیم اروپا هستم. موبایلم رو از همین کشوری که توش زندگی میکنم خریدم و ۲۲درصد هم مالیاتش رو دادم. امسال برای عید نوروز به ایران اومدم و موبایلم کار نکرد. تماس گرفتم گفتن باید حدود ۷۰۰ تومن پرداخت کنم. منی که اصلا مقیم ایران نیستم و سالی یک یا دو بار میام ایران برای چی باید ۷۰۰ تومن بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که قصد استفاده از شبکه اپراتوری داخل کشور را داشته باشید، بیش از 30 روز فرصت استفاده نخواهید داشت. لذا میتوانید ازطریق شبکه رومینگ بین الملل، بدون پرداخت عوارض، از دستگاه خود استفاده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    سلام گوشی مسافری رو قبل از اینکه ریجستری بشه از شخصی خریدم عوارض رو خودم پرداخت کردم با کد ملی و تلفن خودم ولی کد فعال سازی واسم نیومده بی زحمت راهنمایی کنید!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید بلوچ · 2 ماه پیش
    سایت گمرک درگاه پرداختش غیر فعاله چجوری هزینه گمرکو پرداخت کنیم؟
    و من دو ماه پیش هزینه گمرکو پرداخت کردم کد فعالسازی هنوز واسم نیومده گوشیم هم قانونی نشده تو میز خدمت گمرک هم درخواست ثبت کردم گفتند دوباره میفرستند اطلاعاتو بیست روز گذشته و خبری نشده رسیدگی کنید
    کد IMEI:869*******934
    IMEI2:8697********2942
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      اطلاعات دستگاه شما در گمرک ثبت نشده است و طبیعتا به همتا ارسال نگشته. لذا در شبکه سرویس نخواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 2 ماه پیش
    درود و احترام
    من می خواهم یک گوشی همراه مدل هواوی میت 20 لایت برای استفاده خودم از فرانسه به ایران بیاورم. شنیده ام از یک خرداد به بعد دیگر گوشی های مسافرتی رجیستر نمی شوند. این خبر تا چه حد صحت دارد؟ آیا هر نوع گوشی از جمله این مدل که عرض شد، رجیستر می شود؟
    با سپاس از پاسخگویی شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارمان آری · 2 ماه پیش
    سلام من بورد گوشیمو عوض کردم و سیمکارتی که قبلا رویی بورد قبلی بوده رو ندارم اصلا نمیدونم مال کیه و کجاس الان من چه جوری انتقال مالکیت بدم وقتی اون سیمکارتو میخواد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که با تغییر بورد، شناسه دستگاهتان نیز تغییر کرده است، باید اقدام به ثبت دستگاه تعمیری نمایید.
      لینک آموزش : http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان مقدم · 2 ماه پیش
    سلام من ۲۰.۱۲.۹۷ در گمرگ ثبتنام و پرداخت کردم ولی تا الان کد فعالسازی نیومده به میز خدمت گمرک هم رفتم ولی جایی برا پیگیری نداره ، چکار باید انجام بدم ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل شما برطرف نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یزدی · 2 ماه پیش
    سلام اگر گوشی بدون ریجستری خریداری شده باشه کد فعال سازی رو باید از کجا دریافت کنیم تا ریجستری کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید، چراکه دستگاه هایی که به صورت مسافری وارد میشوند، صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد میرزایی · 2 ماه پیش
    سلام گوشی من مسافری هست و بعد از 2ماه بالاخره در سامانه همتا ثبت شد و آنتن گرفت ولی کد 6رقمی دریافت نکردم حالا از همتا اس ام اس اومده که گوشی ثبت نشده میشه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.