اطلاعیه فوری سامانه همتا در زمینه ثبت دستگاه مسافری

با توجه به تغییرات اخیر در زمینه ثبت دستگاه مسافری و برقراری ارتباط برخط بین سامانه‌های گمرک و همتا، در صورتی که عوارض دستگاه خود را به صورت اینترنتی، پستی یا حضوری در گمرک پرداخت نموده‌اید اما هنوز دستگاه‌تان قانونی نشده و با پیگیری، متوجه می‌شوید که اطلاعات دستگاه‌تان از گمرک برای همتا ارسال نشده، نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس help.irica.ir اقدام نمایید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حجت نجف آبادی · 3 ماه پیش
    سلام من گوشیمو با شماره خودم ثبت کردم .گوشی هم دست کسی ندادم ولی امروز ی پیام برام اومده که مالکیت ی شماره دیگه داده.میدونید جربان چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرضیه · 3 ماه پیش
    سلام. اگه پاسپورت رو در اختیار کسی قرار بدیم برای رجیستر کردن گوشی، بعدن از نظر قانونی ممکنه مشکلی پیش بیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطالاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،
      به همین جهت اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا در صورت شناسایی برخورد می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 3 ماه پیش
    سلام ببخشيد گفتن ریجستری با گذرنامه ای که از عراق خروج و ورود داره فقط تا 19 شهريور ماه قبول هست و بعد از 19هم نمیشه ریجستری کرد یعنی باید از یه کشور دیگه اومده باشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در بازه زمانی سی روزه ورود به کشور می تواند یک گوشی که به صورت مسافری وارد کشور کرده است را در گمرک ثبت کند در صورتی که بیشتر از سی روز از ورودتان به کشور می گذرد جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 3 ماه پیش
    سلام
    چگونه مطلع شویم که از پاسپورت یا کد ملی خودم سوء استفاده شده یا نه در ریجستر کردن موبایل به صورت مخفیانه توسط افراد سودجو؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام

      اگر اطلاعات خود را در اختیار کسی قرار ندادید میتوانید با همتا تماس حاصل نمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد.و از طریق مراجعه قضایی ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 3 ماه پیش
    وبسایت کار نمیکنه
    یوزر نیم رو کد ملی میزنم پسورد هم همونی که پیامک کرده وارد نمیشه.بازیابی هم که میزنی ازت ایمیل میخواد بعد میگه همچین ایمیلی ثبت نشده! واقعا هم ثبت نشده چون هیچ کجا ازمون ایمیل نخواسته!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام

      این موردی که شما ذکر میکنید برای سایت میز خدمات الکترونیک گمرک میباشد میتوانید با اطلاعات جدید مجدد ثبت نام انجام دهید و وارد شوید تا مشکلتون برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 3 ماه پیش
    سلام.هزینه ی عوارض گمرک پرداخت کردم پولم از حساب کم شد ولی هیچ پیامی و یا کدی برام ارسال نشد باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا شناسه 15رقمی دستگاه را یادداشت وبا شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام · 3 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم با پاسپورت منتهی موقع فعالسازی از طریق سایت همتا یک عدد شماره تلفن همراه رو اشتباهی وارد کردم و الان گوشی به شماره دیگه ای فعال شده و طرف هم تو یکی از روستاهای آذربایجان غربی هست و اصلا رازی به همکاری نیست الان چیکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، اگر فعالسازی شده است باید شماره صحیح روی دستگاه قرار گیرد و با مرکز تماس همتا 096366تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 3 ماه پیش
    سلام.بنده میخواستم یک گوشی با پاسپورتم رجیستری کنم .اعلام شد که شما یه گوشی رجیستری کردید واجازه نداد..به کجا باید شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      باسلام
      اگر اطلاعات خود را در اختیار کسی قرار نداده اید و از اطلاعات شما سو استفاده شده باید با 195 تماس برقرار نمایید تا بررسی کنند و نتیجه را به شما اعلام کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عسگری · 3 ماه پیش
    من زنگ زدم شرایط من اضطراری هس خواهش میکنم پرونده منو سریعتر حل کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر منتظر بمانید کارشناسان همتا در اسرع وقت با شما تماس برقرار می کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرزو عسگری · 3 ماه پیش
    سلام من برا یک شرکت رجیستر میکنم گوشی ...اشتباهاشناسه اول دوتا گوشی رو باهم زدم به همتا گفتم گفتن شناسه دوم هارو هم باهم بزن زدم... الان چند روزه پیگیرم کسی کمک نمیکنه شرکت خسارت ۲۰ میلیونی میخواد تورو خدا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود نظری · 3 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر من یک گوشی اینترنتی از خارج کشور بصورت پستی خریدم و هزینه ریجیستری رو هم به گمرک امانات پستی پرداخت کردم درخواست ریجیستری در سامانه help.irica.ir هم دادم اما ۱۳ روز گذشته و هیچ پاسخی دریافت نکردم گوشی هم یک هفته دیگه از کار میفته چیکار کنم ؟!ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران پاشایی · 3 ماه پیش
    سلام
    ببخشید گوشی من در سایت مدلش تعریف نشده هنوز (نوت ۱۰ پلاس)
    چطور میتونم تعریف کنم دستگاه جدید رو و tscmapcode چی هست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش افزودن دستگاه ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 3 ماه پیش
    سلام
    اقدام به ثبت نام کردم کد ملی و تاریخ تولد صحیح وارد می کردم این پیام میده
    اطلاعات هویتی وارد شده صحیح نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا بر ای بررسی وثبت مشکل با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران پاشایی · 3 ماه پیش
    سلام
    امکان ثبت نوت 10 پلاس در سامانه وجود دارد؟
    مثل اینکه هنوز در سامانه تعریف نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (بخش افزودن دستگاه ) به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 3 ماه پیش
    باعرض سلام من ی گوشی خریدم بعدزمانی میخواسم گوشی و بزنم ب نامم ی شماره رو اشتباه گفتم گوشی خورد به نام ی فرد دیگ اون طرف میترسه کد شیش رقمی و بهم نمیگ ک بتونم گوشی وبزنم ب نام خودم الان من باید چیکارکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام

      شماره سیم کارت صحیح را روی دستگاه قرار دهید و بعد با سامانه تماس برقرار نمایید تا برای شما پرونده پیگیری ثبت شود و مشکل شما حل گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصر · 3 ماه پیش
    من سال قبل یک گوشی را رجیستر کردم. گوشی دو سیم کارته هستش و هردو کد iemi راهم ثبت کردم ولی یکی از سیم کارت ها فعال نشده. چندین بار هم تماس گرفتم پس از بررسی جواب دادن که کارشناسان ما میگند این مدل گوشی دو سیم کارته نیست. از اونجایی که امکان مراجعه حضوری هم وجود نداره چطوری می تونم ثابت گنم که گوشی دو سیم کارته هستش تا مشکلش راحل کنند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بررسی وضعیت دقیق دستگاه شما فقط از طریق تماس با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) امکان پذیر است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 3 ماه پیش
    با سلام
    من یه گوشی آیفون دارم که خرداد سال 97 اون رو از یه مغازه خریدم،امسال مرداد ماه برای من پیامک اومده که گوشی شما با این imei در سامانه همتا ثبت نشده،تماس گرفتم پیگیری کردم ولی بهم گفتن گوشی شما ثبت تعمیری شده و الان گوشی من از کار افتاده،کارتن گوشی رو دارم،خود گوشیمم چک کردم همه چیز درسته دست کسی هم ندادم گوشیمو
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های 15 رقمی دستگاه را یاداشت وبا شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عالم نوروزی · 3 ماه پیش
    سلام من یه گوشی دارم توی خونه که از سال 91 یا 92 بلا استفاده بوده ، یک ماه پیش سیم کارت انداختم و الان از کار افتاده ،یعنی مال داییم بوده که از امریکا برای مادر بزرگم آوورده و اونم چون بلد نبوده استفاده کنه ازش همینطور افتاده بوده تو کمد، حالا برای ریجستر کردنش چیکار باید انجام بدم؟

    مدل iphone 4
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که پیش از آغاز طرح رجیستری دستگاه شما با یک سیمکارت روشن نبوده است و درحال حاضر، در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    سلام گوشی من یکماهه سرقت شده چرا سامانه همتا گزینه ای برای مالک دستگاه نداره که گوشی تحت مالکیت خودش رو غیر فعال کنه با این حال جواب شما روشن به مقامات قضایی مراجعه کنید چرا یک کار ساده به این پیچیدگی باید حل بشه ونه تنها وقت مردم بلکه وقت کلانتری ودستگاه قضایی هم گرفته بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام
      برای پیگیری در خصوص سرقت دستگاه لطفا از طریق مراجع قضایی اقدام نمایید این موارد در حوزه مسئولیت های همتا نمی باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی خلیق سولا · 3 ماه پیش
    سلام من ی گوشی خریدم میخوام با پاسپورتم ریجستر کنم ولی تو سایت هرچی میزنم هشدار میده ک از این پاسپورت قبلا استفاده شده ولی من هیچ گوشی ریجستر نکرد امکان داره فرد دیگه ای بتونه بدون اطلاع من از پاسپورتم استفاده کنه؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام

      اگر اطلاعات خود را در اختیار کسی قرار نداده اید و از اطلاعات شما سو استفاده شده باید با 195 تماس برقرار نمایید تا بررسی کنند و نتیجه را به شما اعلام کنند.