شناسایی هوشمند مشکلات

اطلاعیه همتا در زمینه ثبت گوشی‌های مسافری

با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشی‌های مسافری، به جهت آگاه‌سازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌گردد.

لازم به توضیح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

ذکر این نکته ضروری است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری نمایند چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 7 روز پیش
    سلام. پیغام خطا رو ضمیمه کردم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر ایا برای ورود به سامانه از vpn استفاده کرده اید؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 8 روز پیش
    سلام و وقت بخیر.
    چرا سایت هایی که اعلام میکنید از خارج از کشور باز نمی شن
    مثلا https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister و http://hmti.ir/07

    اولی مال گمرک دومی که مال خودتونه. میشه لطفاً راهنمایی کنید؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صالح · 16 روز پیش
    سلام یکی از دوستام گوشی رو برام آورده اما توی فرودگاه ثبت نکرده الان زنگ زدیم گمرک میگن باید رجیستر میکرده موقع ورود اخه وقتی اطلاع رسانی نیست حتی توی همین صفحه مرتبط هم همچین چیزی گفته نشده.... من الان پول گوشی رو هم پرداخت کردم ...لطفا بگید من الان باید چی کار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سایه ابراهیمی · 16 روز پیش
    سلام وقت بخیر من یه سوالی داشتم.ممنون میشه پاسخ بدید

    اگه هنگام ورود دو تا گوشی همراهت باشه و فقط یکی رو ثبت کنید، گوشی ثبت نشده رو میشه با پرواز بعدی و ورود بعدی انجام داد؟ یعنی گوشی رو فرد دیگه دوباره ببره خارج از مرز و بعد دوباره وارد شه و اینسری گوشی ثبت بشه، آیا امکانش هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 17 روز پیش
    سلام. آیا می توان در فرودگاه و بدو ورود به کشور اطلاعات گوشی را فقط توسط ارائه بارکد و imei (با ارائه تصویر بارکد) بدون همراه داشتن خود گوشی تلفن همراه ثبت کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهراد حاج میری · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر. قراره برای من یک گوشی از طریق پست ارسال بشه. خواستم ببینم شرایط ثبت و رجیستری ش به چه صورت است؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه به صورت پستی برای شما ارسال می شود اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت کسب اطلاع بیشتر حتما از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار بحری · 1 ماه پیش
    سلام عرض ادب برای رجیستری گوشی شرایط سنی برای مسافر وجود داره یا مشه به اسم فرزندان همراه هم گوشی رجیستری کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا پقه · 1 ماه پیش
    سلام من یه گوشی بدون ریجستر گرفتم میخواستم ریجستر کنم ولی ریجستری گوشی داخل ایران قطع شد میتونم گوشی رو با یکی که می ره خارج بفرستم و تو راه برگشت تو گمرک ریجستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 ماه پیش
    سلام، برادرم از اروپا میخاد یه گوشی برام پست کنه،
    میخام بدونم پست گوشی رو رجیستر میکنه یا نه؟!
    لطفاً جواب قطعی بدید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت پستی برای شما ارسال می شود اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند جهت کسب اطلاع بیشتر حتما از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرگس · 1 ماه پیش
    سلام من 2 روز پیش وارد کشور شدم در گمرک اظهارنامه گوشی را تکمیل کردم و لی در سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister پیغام "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" را میدهد. چند روز بعد از ورود به کشور اطلاعات به روزرسان یمیشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این سایت مربوط به گمرک می باشد پشتیبانی آن با همتا نمی باشد لطفا از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آیدین · 1 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید
    من‌دریانوردم و چند روز پیش از کشتی پیاده شدم اسکله شهید رجایی و در حال حاضر شمال هستم و دسترسی به اسکله شهید‌رجایی تا حداقل پنج ماه اینده رو‌ندارم جطور باید گوشیم رو ریجستر کنم؟
    میشه بصورت غیر حضوری انجام بدم؟ پاسپورتم پنج روز پیش ورود خورده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شفیی · 1 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشیدلطفا من را راهنمایی کنیداز طریق سایت اینترنتی معتبر و دارای اینماد، یک گوشی موبایل از مبدا چین خریداری کرده‌ام که به صورت پستی از چین به گمرک فرودگاه امام آمده است ولی ظاهرا امکان ترخیص و رجیستری وجود ندارد؟! درحالیکه من کاملا یک خرید قانونی انجام داده‌ام و عوارض قانونی و حقوق گمرکی را نیز پرداخت خواهم کرد، ولی نمیدانم مشکل از کجا هست ؟؟؟ چون همه کارها قانونی است و چند ماه است که به این مشکل برخورده‌ام. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید احمد فاخر · 1 ماه پیش
    سلام گمرک جواب نمیده و گوشی من غیر فعال شده من زودتر از تاریخ ثبت در گمرک سیم کارت انداختم و مهلت تمام شده چطوری میتونم با گمرک تماس بگیرم سایت گمرک باز نمیشه epl.irica.ir/ImeiRegister شما لطفا امتحان کنیدبنده 2 روز قبل وارد فرودگاه شدم و گوشی رو در گمرک ثبت کردم ادامه این سایت باز نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این سایت مربوط به گمرک می باشد پشتیبانی آن با همتا نمی باشد لطفا از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام
    ایا سن برای رجیستری گوشی مهم هست؟ یه بچه بالای دو سال همراهم هست میشه براش گوشی خرید و رجیستر کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد اسماعیلیان · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من ۱۲ دی ۹۹ از مرز هوایی استانبول وارد فرودگاه امام شد گفتم بیست روز وقت برای ریجستر کردن گوشی وقت دارند ایا درسته یا کم تر وقت دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع دستورالعمل رجیستری تلفن همراه مسافر بصورت غیر حضوری در دی ماه
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      ۲-ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد رضاسلطانى · 1 ماه پیش
    سلام من يك گوشى آيفون برام از طريق مسافر برام از خارج اومده و نميدونستيم كه بايد مسافر در گمرك فرودگاه امام خمينى اعلام كنه.
    متاسقانه الان ديگه دسترسي به اون مسافر هم ندارم.
    الان چى كار بايد انجام بدم كه بتونم از گوشى استفاده كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاه را برای شما هدیه یا سوغاتی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود برای کسب اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیاوش · 2 ماه پیش
    همتا جان
    شماره تلفنی که در گمرک ثبت می شود باید حتمی به نامه مسافر باشد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار ویسی · 2 ماه پیش
    سلام من تمام جواب های همتا رو دیدم تکراری هست و هیچ نکته مفیدی نداره . همتای عزیر من الان سه روزه گوشی اوردم نتونستم ریجستر کنم از مرز سریال شو ثبت کردن برام اما از ایران ریجستر نمیشه گمرک هم زنگ میزنی یکنفر ادم گذاشتن اصلا نوبت نمیرسه من چکار کنم فقط فردا وقت دارم لطفا سریع جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. باید منتظر بمانید تا اطلاعات ارسال شود
      لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر میخواستم ببینم امکان ریجستری از طریق زمینی امکان پذیر و گمرک ریجیستر میکنه یا فقط گمرک فرودگاه این نقش داره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر کلیه مسافران به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
      برای اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شعله · 2 ماه پیش
    سلام
    دوستم چند روز پیش گوشی منو وارد ایران کرده خودم چند روز دیگه برمیگردم یعنی بعد از 1 دی میتونم بدون گوشی با اطلاعات گوشی فقط رجیستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بر اساس آخرین اطلاعیه گمرک مسافران به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می توانند نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
      جهت کسب اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید