شناسایی هوشمند مشکلات

اطلاعیه همتا در زمینه ثبت گوشی‌های مسافری

با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشی‌های مسافری، به جهت آگاه‌سازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌گردد.

لازم به توضیح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

ذکر این نکته ضروری است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری نمایند چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali yas · 1 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    پدربزرگ من ناخداست و از دبی برای من یه گوشی اورده که کارتن هم نداره
    بعد از 6 روز کارکرد از کار افتاده آنتنش
    امکان ریجستری این گوشی وجود داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر کلیه مسافران خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
      جهت کسب اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانا رستمی یار · 8 روز پیش
    سلام وقت بخیر

    سال 97 گوشی هوواوی در سامانه ثبت نمودم متاسفانه یک سریال ثبت شده و ارسال به همتا انجام نشده 99/6/17 در سامانه گمرک اصلاح برند زدم دوباره عوارض پرداخت کردم ارسال به همتا باز انجام نشد . سیم کارت 1 هم دوساله کار می کنه الان همتا قطع کرده .تکلیف ما چیه لطفا بررسی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ذین الدین جمالزاده · 8 روز پیش
    با سلام و درود امید که خوب باشید، من اهل افغانستان و الان دانشجو در دانشگاه گیلان هستم و آنتن مبایل همراه من قطع شده لطفا در این مورد همکاری فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر کلیه اتباع خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
      برای اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی عزیزی · 14 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    هر فرد در سال اگر پنج بار به خارج از کشور مسافرت بکند هر دفعه میتواند یک گوشی مسافری رجیستر انجام دهد یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-5 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد احمدی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    یکی از اقوام برای خودش و فرزندش گوشی اورده ولی فرزندش زیر ۱۸ سال هست میتونه با پاسپورت فرزندش اقدام به رجیستری کنه ؟ اگه نمیتونه باید چکار کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ش · 2 ماه پیش
    سلام برای من گوشی ارسال شده که حدوداً دو میلیون قیمت دارد چگونه باید رجیسترش کرد و چقدر هزینه دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-14 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حشمت امینی · 2 ماه پیش
    سلام ایا بچه زیر 18 سال که از خارج کشور میاد هم میتونه گوشیش را رجستر کنه یا فقط بزرگسالان
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام با توجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد. . در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر زندی · 3 ماه پیش
    سلام،خواستم بدونم امکانش هست گوشی از ایتالیا توسط اقوام خریداری بشه و پست بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-14 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    سلام من یه گوشی گرفتم پیاما اومده گوشی مسافرتی شما ثبت شد مشکلی نداره که
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشید ،خبر صحت داره که رجیستری گوشی بالای ۳۰۰ یورو دیگه انجام نمیشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابراهیمی · 3 ماه پیش
    سلام چند روزه از پرداخت گمرکی گذشته کد فعال سازی و میفرستن از کجا پیگیری کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام
      وقت بخیر لطفا صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07 مرحله 12 به بعد را مطالعه نمایید در صورتی که اطلاعات در قسمت ثبت اطلاعات مسافری وجود نداشت نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس help.irica.ir اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    behroz · 4 ماه پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم گوشی مسافری وارد شده تو سامانه همتا اصالت گوشی برایم این پیام اومد میخواستم ببینم در اینده برایم مشکل پیش نمیاید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز سیفی · 4 ماه پیش
    سلام من یک گوشی دست دوم خریدم .گوشی مسافری وارد شده.صاحب گوشی انتقال مالکیت داد حالا تو سایت همتا مینوسید گوشی قانونی وارد شده ولی غیر مجاز میباشد حال میخواستم ببینم مشکلی برام پیش نمیاید.ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-13 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عاطفه مهرابی · 4 ماه پیش
    سلام من گوشیمو ریجستر کردم الان نظرم عوض شد میتونم کنسل کنم و پولمو پس بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این مورد امکان پذیر نیست برای اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 4 ماه پیش
    با سلام و وقت بخیر
    گوشی در خارج از ایران خریداری شده و با توجه به اطلاعات IMEI اعلام شده , کل هزینه پرداخت شده است . اگر این گوشی با هر یک از روشهای پستی به ایران ارسال گردد , آیا مجددا باید هزینه ای پرداخت شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام دستگاه های گوشی تلفن همراه که به صورت مسافری داخل ایران هزینه گمرکی آن پرداخت و ثبت می شود دیگر نیازی به فرایند ثبت مجدد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 4 ماه پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید. یک فروشگاه اینترنتی ادعا میکنه که امکان دستگاه هایی که میفروشه بصورت پستی و بدون نیاز به پاسپورت رجیستر میشوند،

    بطور دقیق میگن "هنگام تحویل تنها هزینه گمرک اخذ میشود و رجیستری هزینه‌ای ندارد، درواقع با همان پرداخت هزینه گمرک، رجیستری انجام میشود. توجه داشته باشید که هر فرد در سال یکبار به این صورت میتواند خرید کند و خریدار بایستی شماره همراهی را هنگام خرید وارد نماید که بنام خودش باشد و سن او نیز کمتر از 18 سال نباشد. همچنین لازم بذکر است از آنجا که این دستگاه ها بصورت پستی وارد میشوند برای ثبت رجیستری نیازی به پاسپورت ندارند بلکه پاسپورت فقط برای دستگاه هایی که بصورت مسافری وارد میشوند نیاز است. اطلاعات ارائه شده در مورد رجیستری ،قوانین جاری گمرک برای رجیستری گوشی های پستی است ، در صورت تغییر قوانین ، اجرا یا عدم اجرای آن از سوی سازمان های مربوطه ، مسئولیتی متوجه شرکت نمی باشد."
    حدود هزینه ایی هم که برای گمرگ به روش فوق اعلام کردن 50 هزار تومان به ازای 1 میلیون هست(بطور تقریبی). با اوصاف این روش قانونی و قابل اعتماده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، مسئولیت خرید از هر سایتی و فروشگاهی به عهده خودتان می باشد در صورتی که قصد خرید دستگاه آکبند دارید لطفاً صفحه «میخواهم دستگاه آکبند خریداری کنم» را مطالعه نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی سپهری · 4 ماه پیش
    سلام. سوال خودم را اصلاح میکنم. در صورتی که گوشی مسافری ثبت شده، مفقود شود برای گوشی جدید که همان مسافر وارد میکند نیاز به هزینه ثبت مجدد است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه هایی که به صورت مسافری وارد ایران می شود باید ثبت گمرکی آن انجام شود
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
      دستگاه مفقود شده از سمت سامانه همتا راهکاری ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل فرجی · 4 ماه پیش
    سلام من اوایل پاییز یه گوشی آیفون 11pro خریدم و دی ماه به مدت یک ماه به ایران اومدم و از یک ماه بدون ریجستری گوشیم استفاده کردم بعد برگشتم به خارج از کشور حالا بعد از ۵ ماه دوباره برگشتم به ایران برای ریجستری میتونم اقدام کنم؟؟؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،مسافران سفرهای خارجی، در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اید و تمایل دارید بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نماید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نماید. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.لطفا صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حبیبی · 4 ماه پیش
    سامانه میز خدمات وارد حساب کاربریم نمیشه (میزنه رمز یا نام کاربری اشتباه [نام کاربری رو کد ملی زدم و رمز رو همون کد ۸رقمی که مسیج شده واسم]) ممنون میشم کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مشکلات سامانه میز خدمت مربوط به گمرک میباشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حبیبی · 4 ماه پیش
    سلام

    من یک گوشی رجیستر کردم اما کد همتا برام نیومده. بسورت مسافری رجیستر شده. باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی ک دراستعلام اصالت http://hmti.ir/04 قانونی اعلام شود،برای بدست اوردن کد فعال سازی کادر کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم http://hmti.ir/activationcode مورد 3 را مطالعه نمایید
      در غیر این صورت میز خدمت گمرک به آدرس : http://help.irica.ir/ مراجعه نمایید.