اطلاعیه همتا در زمینه ثبت گوشی‌های مسافری

با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشی‌های مسافری، به جهت آگاه‌سازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌گردد.

لازم به توضیح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

ذکر این نکته ضروری است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری نمایند چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 1 ماه پیش
    سلام تو پیام‌قبلی گفتید برم سامانه گمرگ و جا میز خدمات میزنم روش بالا صفحه دو تا چیز میاد نام کاربری و گذر واژه گفتید نام کاربری ینی کد ملی ولی همزمان هم باید گذر واژه رو بدی هم نام کاربری چون کد ملی زدم میگه یا گذر واژه یا نام کاربری اشتباه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید و بعد فرایند درخواست را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 1 ماه پیش
    سلام‌خسته نباشید من‌یه گوشی خریدم تقریبا ۲۰ روز پیش گفتن‌۱۰ روز دیگه میاد کد ریجستری پرداخت هم کردم برا ریجستری به سامانه همتا زنگ زدم‌میگه از گمرک نیومده بعد رفتن تو سامانه گمرگ که خودتون گفتین بعد نام کاربری و گذر واژه میخواد برا جیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، در صورتی پرداخت با موفقیت انجام شده و اطلاعات برای همتا ارسال نشده در سایت میزخدمت گمرک help.irica.ir درخواست ثبت نمایید.نام کاربری کد ملی میباشد و گذرواژه برای آن سیم کارت پیامک میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خیریه بچای · 1 ماه پیش
    سلام خدمت برادر عزیز من هم هشت روز پیش به میز خدمت الکترونیک گمرک. درخواستم نوشتم اما با گذشت یازده روز هیچ جواب دریافت نکردم بنظر شما چکار کنم ممنون میشم راهنمای کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،موارد مربوط به سایت گمرک را با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خیریه بچای · 1 ماه پیش
    سلام من یک هفته میشه گوشی از اعتبات گرفتم پول گمرگش کاملا پرداخت کردم گزینه ارسال به همتا هم ارسال شد ولی کد فعال سازی تابحال ثبت نشده زنگ زدم همتا گفت هنوز فایل از گمرک ارسال نشد کسی میدونه که چقدر طول میکشه که فایل از گمرک به همتا ارسال میشه خواهشن راهنمای کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام در صورتی که پرداخت را به تازگی انجام داده اید منتظر بمانید چنانچه این بازه زمانی طولانی شد لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی عبدی · 1 ماه پیش
    باسلام امکان دارداز شماره کد ملی ویا شماره تلفن همراه شخصی که از کشور خارج نشده برای وارد کردن گوشی مسافری افراد سود جو سوء استفاده کنند؟ اگر چنین بشود از کجا می توان پیگیری کرد؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      صرفا با در اختیار داشتن کدملی کسی نمی تواندگوشی وارد کند باید شماره همراهی که اعلام می کند نیز مربوط به همان کدملی باشد برای پیگیری میتوانید با مراجعه به کارتابل شماره سیم کارت در سامانه همتا در قسمت ثبت اطلاعات مسافری نسبت به ثبت دستگاهی آگاه شوید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من 2 هفتست که گوشی خریدم و گوشی من رو گفتن از طریق مسافری فعال کردن تا امروز اتفاقی نیوفتاده، امروز رفتم توی سایت گرمک که پیگیری کنم دیدم بعد زدن گذینه ارسال به همتا همچین خطایی میده " خطا در استعلام imei از سامانه همتا : شماره تلفن با شماره پاسپورت وارد شده انطباق ندارد " این یعنی چی نمیفهمم؟ الان باید چیکار کنم ؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی اسعدی · 1 ماه پیش
    سلام، دوست من دو تا گوشی آورده یکی برای خودش و یکی برای من. یک گوشی رو که برای خودش رجیستر کردیم گوشی دوم رجیستر نمیشه و سایت قبول نمیکنه. آیا راهکاری برای رجیستر گوشی دوم هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید."
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد محمدی · 1 ماه پیش
    سلام من گوشیمو از افغانستان آوردم میخوام ثبت کنم اما کد ملی یا شناسه فراگیر میخواد که ما نداریم راهنمایی کنید که باید چه کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      برای پرداخت عوارض و دریافت اطلاعات بیشتر با گمرک تماس حاصل نمایید 02143891-- یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آ ک · 2 ماه پیش
    درود
    وقت بخیر

    تعرفه ی گمرکی گوشی سامسونگ S10 که از اروپا به عنوان هدیه به دستم رسیده چقدر هست؟
    درصدی حساب میشه؟ و اگر به این صورت هست مبنای قیمت گوشی از کجا قابل استعلام هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افسانه بافروغ · 2 ماه پیش
    با سلام من از هلند گوشى stk اوردم هيچ جا رجيستر نميكن چه كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.

      اگر منظور شما این است که مدل و برند دستگاه در سایت گمرک موجود نیست باید به میز خدمات گمرک مراجعه نمایید و گزینه افزودن دستگاه جدید اطلاعات مربوط به دستگاه را ثبت نمایید. http://help.irica.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    باسلام با توجه به بسته شدن ریجستری مسافرتی ایا امکان خرید به صورت پستی از چین هست ؟
    سایت هایی که از چین ارسال میکنن میگن مشکلی نداره و ریجستری پستی با مسافرتی تفاوت داره
    و نرخ کمرکی در صورت امکان پذیر بودن چقدر هست ؟ گفته شده سه برابر حالت مسافرتی هست !!!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید

    الان که سایت همتا بسته شده و فقط کسایی که شخصا از خارج گوشی بیارن میتونن رجیستر کنن ، اگه از سایت های معتبر گوشی خریداری کنیم و اونها برامون از خارج کشور گوشیو پست کنن ، تکلیف رجیستری این قبیل گوشیها چی میشه؟چون با ارسال پستی موقع دریافت هزینه گمرکی پرداخت میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید."
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohammad · 2 ماه پیش
    من یک گوشی مسافری ثبت کردم بعداز پرداخت کد فعالسازی دریافت نکردم مبلغ پرداختی هم عودت داده نشده باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام .شماباید با مرکزپشتیانی همتا به شماره 096366 تماس بگیرید و اعلام کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی لریایی · 2 ماه پیش
    با سلام
    گوشی بنده بعد از یکماه غیر فعال گردید
    یک هفته قبل از غیر فعال شدن درخواست خود را در میز خدمت ثبت کرده ام اما جوابی نیامده
    آیا نفر ثبت کننده اطلاعات در گمرک اطلاعات را ناقص وارد کرده ک از طرف همتا برگشت خورده یا اطلاعات صرفا ارسال نشده است؟
    لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر . با مرکز تماس همتا (طرح رجستری گوشی موبایل) با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید و اعلام کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سالار محمدی · 2 ماه پیش
    سلام میخوام ایفون ایکس اس مکس بخرمو باتوجه به باز و بسته شدن سایت رجیستری اگر سایت بسته بود میتونم گوشی رو باز نکنم و اکبند بمونه هروقت که سایت باز شد اقدام کنم برای رجیستری؟ یا حتما باید تا قبل از اینکه 30 روز از ورودش به کشور بگذره رجیستر بشه؟ ( با توجه به اینکه گوشی اکبند میمونه و باز نمیشه تا زمانی که سایت باز بشه)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.پرداخت عوارض فقط برای شخص مسافری که از خارج کشور دستگاهی را وارد ایران میکند تعلق میگیرد گوشی ک داخل ایران خریداری می شود باید قانونی ودارای شرکت گارانتی کنند باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبینابستانی · 2 ماه پیش
    سلام ببخشید من حدود یک ماه پیش گوشی خریدم بعد از زمان رجیستر گوشی گذشته و هیچ سرویسی دریافت نمیکنم و گوشی فروشی ک فروشنده بود رجیستر رو انجام نداده بود و از زمان موعود گذشته بود من الان باید چه کاری رو انجام بدم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرجان فرزان · 3 ماه پیش
    سلام من خيلى وقته گمرك گوشى رو پرداخت كردم ولى هنوز كد فعالسازى برام نيومده با همتا هم كه تماس ميگيرم كارى از پيش نميبره حالا بايد چيكار كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام . باید مراجعه کنید به سایت میزخدمت الکترونیک گمرک www.help .irica.ir ودرخواست عدم فعالسازی ثبت کنید تا پیگیری کنند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پرویز · 3 ماه پیش
    سلام.چطور به لیست گوشی های مجاز برای رجیستری سامانه همتا دسترسی پیدا کنیم...یه گوشی از طریق سایت bestchina سفارش دادم مدل vkworld... ایا این گوشی رجیستر میشه یا خیر...اگه نه که سفارش ندم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام .تمامی برند های تلفن همراه مشمول طرح هستند جهت راهنمایی صحیح ،لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری *#06#دریافت نمایید و با سامانه همتا (ثبت تلفن همراه ) ۰۹۶۳۶۶تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسم توتازهی · 3 ماه پیش
    سلام من میخواهم هزینه ریجستر گوشیمو پرداخت کنم نمیشه میاد که شناسه یافت نشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر .با مرکز تماس همتا (096366) جهت راهنمایی تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ا ح · 3 ماه پیش
    سلام برای من کد فعالسازی ارسال شد اما بعد از اون باید یه پیامک دیگه از همتا دریافت کرد که اونم اومد ولی متاسفانه پیامک نصفه اومده یه قسمتش دریافت شده ولی قسمت دیگش نه حالا باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام .شما میتواند به دو روش پیگیری کنید
      1.با مرکز تماس همتا (طرح رجیستری گوشی موبایل ) تماس بگیرید
      2. و هم چنین با شماره ثبت کنند در سایت گمرک به سایت همتا مراجعه کنید ودرقسمت ثبت اطلاعات مسافری کد فعالسازی قابل مشاهده است